NIGHTWING-DC-REBIRTH--BLUE-V-_2

بدترین کاستوم های نایتوینگ

دیک گریسون یکی از جالب ترین شخصیت های دیسیه و طرفدار های خیلی زیادی هم داره، با اینکه جزو اصلی ترین شخصیت ها نیست اما خودش رو به همه اثبات کرده. دیک تاریخچه و داستان خیلی خوبی داره، از اول اشنایی با بتمن و تبدیل به رابین شدن، تا جدایی از بتمن و تبدیل شدن به نایتوینگ و حتی بتمن شدن. سیر تحول خیلی جذابی برای این شخصیت ایجاد شده و در طول این دوران و سالهای حضورش توی کمیک، بازی و …کاستوم های مختلفی داشته که خیلی هم خوب بودن اما مواردی هم وجود داشته که لباس هایی براش طراحی شده که اصلا جذاب نبودن. توی این مقاله چند مورد از اونها رو میبینیم.

 Disco Suit

همیشه اولین کاستوم بهترین نیست و خیلی وقتها هم دقیقا برعکس بوده و در طول سالها کاستوم شخصیت ها خیلی پیشرفت کرده؛ مثل نایتوینگ، دیک وقتی برای اولین بار رابین بودن رو کنار گذاشت و تبدیل به نایتوینگ شد این کاستوم رو داشت که شاید توی زمان خودش جالب بوده اما بعد از گذشت مدت کوتاهی دیگه از اون استفاده نشد و طراحی اون عوض شد. توی این کاستوم حتی حرف V نمادین آبی هم دیده نمیشه و نه تنها طراحی خوبی نداره بلکه از رنگ های خوبی هم استفاده نشده که البته چون اولین حضور اون بوده طبیعی به نظر میرسه که هنوز به پختگی نماد ها و رنگ های این شخصیت نرسیده بودن.

آبی و طلایی

دومین لباس نایتوینگ نسبت به قبلی پیشرفت هایی کرده بود اما هنوز هم به اندازه کافی جذاب نبود. حداقل توی این کاستوم از یقه لباس قبلی خبری نبود و حرف V هم روی سینه دیک به خوبی دیده میشد که با رنگ طلایی بود. اما مشکل اصلی اینجاست که نایتوینگ هم مثل بتمن قراره توی تاریکی شب با مجرم ها مبارزه کنه و اصلا رنگ طلایی برای اینکار منطقی به نظر نمیرسه و با شخصیت دیک گریسون هماهنگ نیست. اما خوشبختانه مسیر پیشرفت این شخصیت ادامه پیدا کرد و رنگ زرد در طول زمان از کاستوم این شخصیت حذف شد.

New 52

توی کمیک های سری New 52 دی سی تغییرات اساسی توی کاستوم نایتوینگ انجام داد، البته با حفظ ظاهر نمادین این شخصیت. از واضح ترین تغییرات هم میشه به رنگ کاستوم اشاره کرد که از آبی خفنی که توی سالها تبدیل شده به مشخصه نایتوینگ به قرمز تبدیل شده. به نظر میرسه این کاستوم برای جیسون تاد که حالا تبدیل به ردهود شده مناسب تر باشه چون همیشه از رنگ قرمز استفاده میکنه. جدا از تغییر رنگ، به دست دیک هم مچبندی اضاف شده که ظاهرش رو از سادگی درآورده و میتونه جالب باشه اما نوآوری خاصی نداره و شبیه به بتمن و بقیه اعضای بت فمیلیه.

Arkham Knight

 کاستوم نایتوینگ تو بازی آرکام سیتی در عین سادگی نماد های مدرن بودن و جذاب بودن رو هم داشت، اما توی بازی آرکام نایت اصلا به این شکل نبود و این اتفاق نشون داد ارتقاع دادن همیشه به معنی بهتر شدن نیست. با یک نگاه کلی میشه دید که کاستوم نایتوینگ پیشرفت زیادی کرده اما کاملا جذابیتی که توی سادگی این کاستوم بود رو از بین برده و حالا شبیه یک سایبورگ شده. جدا از زیبایی انگار این لباس بدون در نظر گرفتن توانایی های دیک گریسون طراحی شده، همه میدونیم که اون یک اکروبات بازه و توی انجام سریع حرکات و مبارزه مهارت داره و با توجه به شکل حجیم این کاستوم به نظر میرسه نتونه آزادی زیادی توی مبارزه داشته باشه.

منبع: CBR


نظر شما راجب کاستوم های نایتوینگ چیه ؟


بخوانید:

داغ ترین کمیک های دیسی
کمیک هارلین
اولین تیزر از فیلم بتمن
مقایسه 3 ویلن گاتهام با جوکر
۵ سریال برتر اقتباس شده از کتاب


guest
11 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون تاد(نریمان سابق)

نیو ۵۲ که خوب بود

جیسون تاد(نریمان سابق)

اونی که دیس داده اون کاستوم عالی بود و نایت وینگ نبود ددوینگ بود و در غالب ددوینگ بهترین کاستوم ددوینگه

Aliyar.minoo

هرچارتاش خیلی ضایع اس مخصوصا دومی کاملا موافقم

امیر حسین

با همشون موافقم مخصوصا ۳ تای اول و نیو ۵۲ که واقعا بد بود

رضا

دوتای آخر که خفن بودن

پارمیس

واااااااااااااای دیسکو سوت افتضاح بود

RED HOOD

من اصلا با دو تای آخر موافق نبودم

Mmm

منم از نایتوینگ بتمن ارخام نایت بدم اومد

Grayson

متاسفانه تنها شخصیت تو آرخام نایت بود که اصلاً بهش توجه نکرده بود، در حالی که خیلی پتانسیل بالایی داره

Arkham Knight

به نظر من یکی از بهترین لباس های نایتوینگ توی ارکهام نایت بود درسته که خیلی پیشرفته شده بود ولی لباس های بقیه هم کم پیشرفت نکرد برای همین لباس دیک هم مثل بقیه کردن

Darkpool

من با دوتا آخری مخالفم new52 که یه نوع جدید و دارکیه و آرخام نایت هم همون اورجیناله فقط بروز تر