۱۲ فیلمی که نمیدونستین براساس کمیک ساخته شده اند!!!

وقتی اکثر مردم عبارت «فیلم کمیک بوکی» رو می‌شنون، بلافاصله ابرقهرمانان مارول و دی سی در ذهنشون تداعی می‌شه. با این حال، کمیک ها تنها محدود به ابرقهرمان ها نیستن و ژانرهای بسیاری رو شامل می‌شن، و از کمیک های غیر ابرقهرمانی زیادی برای ساخت فیلم های سینمایی اقتباس شده. فیلم کینگزمن: سرویس مخفی (2015) یکی از این اقتباس هاست. در ادامه 12 مثال قابل توجه دیگه وجود داره که باهم بررسی می‌کنیم.

The Mask 1994

جیم کری در تابستان  1994 تا حدی به لطف این قهرمان کمیک یعنی ماسک که در آن زمان ناشناخته بود، محبوبیت زیادی پیدا کرد. «ماسک» بر اساس مینی کمیک های «ماسک» دارک هورس کامیکس ساخته شده بود، اگرچه درون مایه تیره و تاریک داستان در کمیک به نفع برداشتی کمدی‌تر از فیلم، کمرنگ شد – تغییری که به وضوح نتیجه داد.

TimeCop 1994

اگر «پلیس زمان» برخلاف بقیه فیلم های ژان کلود ون دام به طور غیرمعمولی طرح محور به نظر می‌رسه، شاید به این دلیل باشه که بر اساس یک کمیک دنباله دار ساخته شده بود که در یک مجموعه گلچینی از دارک هورس کامیکس در سال 1992 منتشر شد. این کمیک، یک پلیس آینده نگر رو به تصویر می‌کشه که از جریان زمانی در برابر سوء استفاده کنندگان احتمالی محافظت می‌کنه.

Tank Girl 1995

هنرمند جیمی هیولت قبل از اینکه در تشکیل گروه گوریلاز همکاری کنه، یک شخصیت زن ضدقهرمان معتاد به روانگردان و دارای ویژگی های شخصیتی پانک ها، به نام دختر تانکی رو خلق کرد. و در سال 1995، این کمیک الهام بخش فیلمی به همین نام شد که توجه خاصی به فرقه پانک ها نشون داده بود و در میان چیزهای دیگه، آیس-تی رو به عنوان یک کانگورو رقصنده به تصویر کشید.

Men in Black 1997

این کمدی علمی تخیلی نه تنها جایگاه فوق ستاره هالیوودی ویل اسمیت رو تثبیت کرد، بلکه ثابت کرد که فیلم های کمیک بوکی می‌تونستند پولسازهای بزرگی در زمانی قبل از سلطه ابرقهرمانان در این فیلم ها باشن. این فیلم فرض اصلی کمیک 1990 رو اقتباس کرده بود، اما مانند فیلم «ماسک» که قبل از اون ساخته شده بود، رویکردی کمدی تر و گیشه پسند داشت.

From Hell 2001

بیزاری و تنفر آلن مور نویسنده از فیلم‌هایی که مبتنی بر آثارش ساخته می‌شن افسانه‌ایه. حداقل «از جهنم» به عنوان یکی از موفق‌ترین تلاش‌ها شناخته می‌شه. این فیلم به شکلی آزادانه از دیدگاه فلسفی اگزیستانسیالیستی یا هستی گرایانه مور درباره قتل‌های جک ریپر اقتباس کرد و جانی دپ رو به عنوان بازرسی معتاد به مواد مخدر و هدر گراهام رو به عنوان یک فاحشه بدشانس معرفی کرد.

Ghost World 2001

رمان گرافیکی تحسین شده دن کلوز کاریکاتوریست، الهام بخش یک فیلم مستقل شد که به اندازه همون رمان مورد تحسین قرار گرفت. ثورا برچ و اسکارلت جوهانسون ایفای نقش دو نوجوان طرد شده رو بر عهده دارن که در تابستان پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان از هم جدا می‌شن، در حالی که استیو بوشمی نقش یک طرفدار بد اخلاق و کج خلق موسیقی جاز رو به تصویر می‌کشه.

Road to Perdition 2002

این درام جنایی به کارگردانی سام مندز یکی از ستایش‌شده‌ترین اقتباس‌ها از کمیک هاست. این فیلم بر اساس رمانی گرافیکی به نویسندگی مکس آلن کالینز به همین نام، ساخته شده که خود این کمیک هم از مانگای قدیمی ژاپنی، “گرگ تنها و توله” الهام گرفته شده بود.

OldBoy 2003

پارک چان ووک، فیلمساز اهل کره جنوبی، برای ساخت دومین اثر خودش در «سه‌گانه انتقام» از مانگای ژاپنی Oldboy الهام گرفت. این فیلم داستان مردی به نام اوه دائه-سو رو روایت می‌کنه که پس از 15 سال زندانی شدن در اتاقی در یک هتل، به دنبال انتقامه. اسپایک لی در سال 2013 نسخه بازسازی شده این فیلم رو با نقش آفرینی جاش برولین کارگردانی کرد.

a history of violence 2005

کارگردان دیوید کراننبرگ (کارگردان فیلم مگس محصول 1986) توجه خودش رو به سمت این رمان گرافیکی جان واگنر/وینس لاک معطوف کرد و نتایج به همان اندازه که انتظار داشتید مسحورکننده بود. ویگو مورتنسن در داستان این فیلم، نقش یک صاحب غذاخوری فروتن رو ایفا می‌کنه که گذشته اش به عنوان یک قاتل اوباش در پی یک تیراندازی آشکار می‌شه.

Wanted 2008

“تحت تعقیب” اولین قسمت از یک مجموعه فیلمه که بر اساس آثار نویسنده مارک میلار ساخته شده (که جدیدترین اونها کینگزمن نام داره). تیمور بکمامبتوف، کارگردان فیلم نگهبان شب (2006)، از ایده بنیادی و فرض اصلی این کمیک الهام گرفت – جوانی ناراضی که وارد دنیای پر زرق و برق تبهکاران می‌شه – اما این کمیک، گروهی متنوع‌تر از ابرشرورها رو در مقابله با قاتلان تیرانداز فیلم، به تصویر می‌کشه.

Red 2010

کتاب نوشته شده توسط وارن الیس شباهت کمی به همتای سینمایی خودش داره. و اما بزرگترین تغییری که در اون داده شده چیه؟ داستان فیلم روایتگر چند مامور سابق سیا – با نقش آفرینی بروس ویلیس، هلن میرن، مورگان فریمن و جان مالکوویچ – که به دنبال انتقام گرفتن از مدیران سابق خودشون هستن، یعنی بجای یک قهرمان داستان، شاهد حضور چهار قهرمان در نسخه سینمایی این داستان هستیم.

Hercules 2014

هزاران سالی هست که مردم داستان های هرکول رو تعریف می کنن. با این حال، این فیلم بخصوص هرکول، به طور خاص بر اساس یک رمان گرافیکی از رادیکال کامیکس به نام «هرکول: جنگ‌های تراکیا» ساخته شده. به درستی، از دواین “دِ راک” جانسون برای به تصویر کشیدن و ایفای نقش این قهرمان قدرتمند در این فیلم استفاده شده.

نظرتون درباره هرکدوم از این فیلم ها که دیدین بگین


بخوانید :

۱۰ داستان ترسناک DC که دوست دارم ازشون فیلم ببینیم
خیانت اصلی به انسان ها در اترنالز کار کینگو بود
۱۰ ویلنی که اگر قهرمان بودند جذاب تر بودند
۱۰ شخصیت که همیشه هارلی کویین رو شکست داده اند


guest
18 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون تاد(نریمان سابق)

عالی بود
۳ تاش رو نمیدونستم
ممنون از مقاله‌ی خوبتون

Adam warlock

میدونستم

farhunter

خدا رحمت کنه سپهر خالصی رو شهیدی بود که بخاطر ارسال پیام شهید شد

EldenSouls

جالبه

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

خخخخخ حال میکنی دیس رو ( من فقط بهت یه دیس دادم ) اینجا دیگه جات نیست اسمت رو هم عوض کن

Last edited 1 سال گذشته by دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗
امیرعلی

نمیدونم اما بعضی ها هستن که داغونت میخواین بکنن

لوکی ( ⭐ )

وای!
چه عجیب😒

جایزه‌ی نوبل مضخرف‌ترین کامنت همین الان به شما تعلق گرفت.

پارسا (makethekingdomcomemovies#)

اینم هر چند روز یه بار میاد یه کامنت میده اوباش می‌کنه می‌ره 😂بدبخت یه کلمه بگه بهش حمله میشه

لوکی ( ⭐ )

بیشترش رو می دونستم .

پارسا (makethekingdomcomemovies#)

خب من 5 6 تاش رو میدونستم
ولی مرسی بابت بقیش

دکتر استرنج ( کمپین « نه به کمپین 👎🤙 » )

جواب تیتر مقاله : اما من نصفشو میدونستم !

و جواب تیتر مقاله به جواب تو : من الان چیکار کنم؟

لوکی ( ⭐ )

منم

هری پاتر

منم همینطور

GENERAL(ما معتقدیم ما همه با هم هستیم (اعتقاد؟)

بنظرتون جای چه فیلمی خالی بود؟
(مرتال کمبت نمیشد درسته بازیه اما کمیک بوک هم دارد )

شما رو هدایت میکنم تا تیتر مقاله دوباره مطالعه بفرمایی.
دوست عزیز گفته که《چه فیلم هایی بر اثاث کمیک بوک ساخته شدند》، نه فیلم هایی که بر اثاث بازی ساخته شدند.
درضمن شما میگی که بازی مورتال کمبت به غیر از اون کمیک هایی که dc برای مورتال کامبت x اراعه کرد هرچی کمیک بوده ربطی به داستان و خط اصلی دنیای مورتال کامبت نداشته.
مورتال کمبت هم که فیلم داره ، از سه قسمت اول اقتباس شده،نه از رو کمیک ها.

پارسا (makethekingdomcomemovies#)

آره ولی بر اساس بازی ساخته شده نه کمیکش

GENERAL(هیچکی نمیدونه فعل چندمم؟)

برادران و خواهران من ببخشید جمله ی اخر مرتال کمبت نمیشد ؟ بود نه مرتال کمبت نمیشد “