Guadians-of-the-Galaxy-Team

بهترین کمیک‌های نگهبانان کهکشان برای خواننده‌های جدید

نگهبانان کهکشان یکی از تیم‌های ماروله که در طول سال‌ها تغییرات بسیار زیادی داشته و میزبان اعضای مختلفی بوده. این گروه با اینکه اهمیت زیادی برای داستان‌های کیهانی مارول داشتن اما کمتر به شهرت رسیدن و در سطح اونجرز و ایکس من معروف نشدن، با این حال طرفدارهای خودشون رو دارن. اما بعد از ورود این گروه به دنیای سینمایی مارول همه چیز فرق کرد و Guardians Of The Galaxy بسیار بیشتر از قبل محبوب شد و عده بیشتری به سمت کمیک‌های اونها رفتن. در این مقاله قراره 5 کمیک رو از نگهبانان کهکشان معرفی کنیم که برای طرفدارهای جدید اونها و بقیه کمیک‌بازها بسیار مناسبه.

5. Guardians Of The Galaxy: Cosmic Avengers

قبل از انتشار فیلم اول نگهبانان کهکشان، Brian Michael Bendis و Steve McNiven با همکاری هم سری جدیدی رو برای این گروه شروع کردن تا آماده سازی ورود Guardians Of The Galaxy به MCU باشه. در این داستان اعضای گروه به همون شکل هستن که در دنیای سینمایی مارول دیدیم و البته آیرون من هم در این کمیک حضور داره تا اونجرز و نگهبانان کهکشان به هم نزدیک‌تر بشن. این کمیک با اورجین استار لورد هم ارتباط داره و با ورود مرد آهنی به تیم برای محافظت از زمین این داستان کازمیک اونجرز (انتقامجویان کیهانی) اسم گرفته.

4. Annihilation

قبل از اینکه نگهبانان کهکشان رسما تشکیل بشه و اعضای اون کنار هم قرار بگیرن مارول برای اون زمینه‌ سازی‌هایی انجام داد. کمیک Annihilation با محوریت شخصیت‌ها و اتفاقات کیهانی خلق شد. شخصیت‌هایی مثل موج سوار نقره‌ای، سوپر اسکرال و نوا در این داستان مهم‌ترین نقش‌هارو دارن. Annihilation یکی از کراس اوور‌های مشهور ماروله که در چند مینی سری اتفاق افتاده و به دست نویسنده‌های مختلفی از جمله Dan Abnett, Andy Lanning, و Keith Giffen نوشته شده تا بنیاین گذار نگهبانان کهکشان مدرن باشه. 

3. Annihilation: Conquest

بعد از موفقیت Annihilation این کراس اوور یک دنباله هم دریافت کرد که به دست همون تیم خلاق قبلی خلق شد و با اسم Annihilation: Conquest منتشر شد. در این حماسه کیهانی میبینیم که قهرمانان که از جنگ قبلی هنوز خسته هستن با یک تهدید جدید روبه‌رو میشن. در این کمیک میبینیم که اولتران نقشه‌ای برا تصاحب تمام ستاره‌ها کشیده و قصد فتح همه‌جارو داره. این دشمن قدیمی انتقامجویان حالا با افراد دیگه‌ای روبه‌رو میشه که نگهبانان کهکشان هستن. Annihilation: Conquest از خاکسترهای جنگ قبل، نسخه‌ای جدید از استار لورد و نگهبانان کهکشان مدرن رو به تصویر میکشه تا سرنوشت جنگ با اولتران رو عوض کنن.

2. Guardians Of The Galaxy: Final Gauntlet

ری‌لانچ جدید Guardians Of The Galaxy به دست دانی کیتس نویسنده کمیک‌های ثور 2020 و پادشاه سیاه‌پوش نوشته شده و طراحی اون هم به عهده جف شاو بوده. داستان این کمیک از جایی شروع میشه که تعداد زیادی از شخصیت‌های کیهانی دور هم جمع شدن تا به آخرین صحبت‌های تانوس که حالا دیگه زنده نیست گوش بدن اما همونطور که انتظار میرفت ماجرا خوب پیش نمیره و اتفاقات بدی رخ میده. دانی کیتس در Guardians of the Galaxy: Final Gauntle شخصیت‌هارو بسیار جالب  انتخاب کرده، از استار لورد و گروت که اعضای کلاسیک هستن تا بتا ری بیل و کازمیک گوست رایدر که بسیار کارکترهای محبوبی شدن.

1. Guardians Of The Galaxy (نوشته Jim Valentino)

قبل از تشکیل تیم مدرن نگهبانان کهکشان برای جلوگیری از فتح کردن ستاره‌‌ها توسط  اولتران در کمیک Annihilation: Conquest این تیم در اصل گروهی از قهرمانان کیهانی بودن که در یک آینده موازی از جهان مارول محافظت میکردن و تفاوت‌های بسیار زیادی با چیزی که الان هستن داشتن. این تیم در دهه 70 میلادی خلق شد و در سال 1990 دوباره احیا شدن. ولوم اول کمیک نگهبانان کهکشان که به دست Jim Valentino نوشته شده مورد خوبی برای آشنایی با دوره کلاسیک این تیمه و اگه به شخصیت‌های کازمیک مارول علاقه داشته باشید میتونید ازش لذت ببرید.


نظر تون راجب کمیک‌های Guardians of the Galaxy چیه؟


بخوانید:

۱۰ تغییر کمیک در MCU که میتونه در دنیای کمیک هم خوب باشه
برادر تانوس حتی از خودش هم خطرناک تره
تمام شخصیت‌های اسنایدرکات که از جاستیس لیگ حذف شدند
برترین نبردهای «ثور» در MCU
10 کمیک برتر IMAGE COMICS