Adam-Warlock

تمام قدرت‌ها و توانایی‌های آدام وارلاک

آدام وارلاک از ابتدای حضورش یکی از قدرتمند ترین قهرمان‌های دنیای مارول بوده و هست. این شخصیت در بیشتر داستان‌ها با گروه نگهبانان کهکشان در ارتباط بوده و زمانی هم از اعضای این گروه بوده. در دنیای کمیک بعد از اینکه تانوس نصف عالم رو کشت آدام وارلاک به جنگ با اون رفت، و نقش مهمی رو در این رویداد ایفا کرد، به طور کلی اون در بیشتر اتفاقات کیهانی حضور داشته و نشون داده که چقدر قدرتمنده. آدام وارلاک هم مثل بسیاری از شخصیت های دنیای کمیک قدرت‌ها و ویژگی‌های زیادی داره که اون رو شبیه به یک خدا میکنه. در این مقاله تمام قدرت های اون رو به صورت رتبه بندی شده بهتون معرفی میکنیم.

10. قدرت، استقامت و چابکی تقویت شده

ابتدایی ترین قدرت‌های آدام وارلاک کافیه تا او رو در لیست قدرتمندترین شخصیت های مارول قرار بده. اون قدرت، استقامت و چابکی فوق بشری داره، که در نبرد ها برتری زیادی بهش میده. وارلاک به معنای واقعی کلمه شبیه یک خدا ساخته شده. اون به دست The Enclave خلق شد تا الگوی یک نسل جدید از انسان ها باشه و جایگزین انسان های قبلی بشه برای همین در دسته تایتان ها یا خدایان قرار نگرفته.

9. پرواز

قدرت پرواز آدام وارلاک مثل بقیه شخصیت ها معمولی نیست . اون میتونه در هرجای کیهان که خواست بدون مشکل پروزا کنه. البته این قدرت رو کاپیتان مارول هم داره اما وارلاک میتونه با سرعتی بیشتر از سرعت نور پرواز کنه. آدام وارلاک اصولا همیشه در حال ذخیره کردن نیروی کیهانیه که انرژی خیلی زیادی بهش میده و میتونه با اون کارهای زیادی از جمله پرواز با سرعت نور رو انجام بده. اما حتی این توانایی هم جزو ابتدایی ترین قدرت های اون به حساب میاد.

8. تلپورت

حتی اگه پرواز با سرعت نور کافی نباشه آدام وارلاک میتونه از تلپورت استفاده کنه. اون معمولا از قدرت تلپورت برای جابجایی در فواصل زیاد کیهانی استفاده میکنه. برای مثال یکبار در کمیک Guardians of the Galaxy #15 وارلاک وارد یک نبرد بزرگ با ویلنی به اسم Vulcan شد و از “کلیسای جهان” (Universal Church-یک امپراطوری بیگانه) خودش رو تلپورت کرد به محل نگهبانان تا بهشون خبر بده چه اتفاقی در حال رخ دادنه.

7. آگاهی کیهانی

آدام وارلاک از آگاهی کیهانی برخورداره که اون کاملا تبدیل به یک خدا میکنه. اون از تمام وقایع کیهانی و عرفانی با خبره و تمام اتفاقت جهان رو درک میکنه. وارلاک با این قدرت میتونه مکان کرم چاله‌ها و بقیه پدیده کیهانی رو بفهمه و حتی اونها رو خلق کنه. بعد از اینکه آدام وارلاک سنگ روح (هدیه ای از High Evolutionary) رو به دست آورد، تبدیل به شخصتی شد که اساسا برای همه موجودات کیهان نامرئی بود. با اینکه خودش میتونست همه چیز رو درک کنه اما بقیه وجود اون و کارهاش رو حس نمیکردن.

6. روح نفوذ ناپذیر

وارلاک تونسته قوی‌ترین و بدترین شخصیت هارو شکست بده، و خب شخصیت های کمی پیدا میشن که از مفیستو بدتر باشن. در داستان Adam Warlock / Silver Surfer: Resurrection وارلاک در جهنم گیر افتاد و با مفیستو روبه‌رو شد. مفیستو در قلمرو خودش شخصیت واقعا خطرناکیه اما نه برای آدام وارلاک. وارلاک با کمک سنگ روح تونست پیروز بشه و روحش در اختیار مفیستو قرار نگرفت. به طور کلی اون در برابر هر نوع حمله به روحش مصونه و روح نفوذ ناپذیری داره.

5. دنیای روح

آدام وارلاک به عنوان صاحب سنگ روح توانایی وارد شدن و خارج شدن از دنیای روح رو داره. دنیای روح یک بعد سرشار از آرامش و صلحه با فضایی بینهایت که بعنوان محلی برای ارواح گمشده شناخته میشه. در فیلم Avengers: Infinity War به طور خلاصه اشاره ای به دنیای روح شد و کودکی گامورا رو در اون دنیا دیدیم که هنوز به طور دقیق توضیح داده نشده در دنیای سینما این دنیا چه ویژگی هایی داره، مگر اینکه آدام وارلاک وارد MCU بشه و مثل دنیای کمیک صاحب سنگ روح بشه تا اطلاعات بیشتری از دنیای روح بدست بیاریم.

4. کنترل مواد

آدام وارلاک در زمانی که دستکش بینهایت رو داشت قدرت های خیلی زیادی رو بدست آورد اما حتی بدون اون و بدون سنگ های بی نهایت هم قدرت های خاص زیادی داره. مثل دستکاری مواد، تغییر ماده در سطح مولکولی(مثل قدرت ماو در فیلم اینفینیتی وار)و… این قدرت وارلاک بهش توانایی این رو میده که یک گلگله رو تبدیل به یک قطره آب کنه یا یک هیولای غول پیکر رو به یک ماده کوچک تبدیل کنه.

3. کنترل انرژی

وارلاک علاوه بر ماده، انرژی رو هم میتونه تغییر بده. همچنین خودش قدرت خلق انرژی رو داره که خیلی برای دشمناش خطرناکه. در کنار پرواز با سرعت نور، شلیک انرژی میتونه وارلاک رو تا حد زیادی قدرتمند کنه. اگه اون نتونه کسی رو با مشت خالی شکست بده قطعا انفجار انرژی اونو پیروز میدون میکنه. همچنین آدام وارلاک با کمک این قدرت میتونه برای خودش سپر انرژی بسازه. همونطور که داستن های این شخصیت دیدیم فقط افرادی با قدرت ها کیهانی و سلاح های بزرگ مثل دستکش بینهایت میتونن امیدوار باشن که در برابر آدام وارلاک قرار بگیرن.

2. پیله

اگه کسی موفق شد آدام وارلاک رو شکست بده (که مشخص شد این اتفاق میوفته) وارلاک راه خیلی خوبی داره برا برطرف کردن آسیب هایی که بهش وارد شده. چیزی که به عنوان نماد و امضای آدام وارلاک شناخته میشه. هر وقت اون در یک نبرد بزرگ و جنگ کیهانی آسیب ببینه میتونه وارد پیله خودش بشه تا درمان بشه. گفته میشه که این پیله رو در صحنه پس از تیتراژ فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 دیدیم و این یعنی الان آدام وارلاک در دنیای سینمایی ماورل حضور داره.

1 جاودانگی

پیله آدام وارلاک وصیله خیلی خوبه برای درمانه و هر وقت بهش نیاز پیدا کرد میتونه ازش استفاده کنه اما به نظر میرسه اصلا چیز ضروری ای نیست، چون آدام وارلاک نمیتونه بمیره حتی اگه کسی موفق به کشتنش بشه. در داستان Infinity Revelation فهمیدیم بخاطر ارتباط با سنگ روح، مرگ نمیتونه روح آدام وارلاک رو بگیره و این یعنی آدام به کاملا جاودانه شده. به کمک سنگ روح و پیله ای که جسمش رو درمان تقریبا امکان نداره آدام وارلاک از بین بره.

منبع: CBR


نظرتون راجب قدرت های آدام وارلاک چیه؟
به نظرتون چه بازیگری برای این شخصیت مناسبه؟


بخوانید:

۱۰ تغییر کمیک در MCU که میتونه در دنیای کمیک هم خوب باشه
برادر تانوس حتی از خودش هم خطرناک تره
قدرت ها و توانایی های DR.STRANGE
برترین نبردهای «ثور» در MCU
قوی‌ترین ویلن‌هایی که ولورین با اونها روبه‌رو شده