a-babies vs x-babies

معرفی کمیک A-Babies Vs. X-Babies

پیشنهاد میکنم اگه طرفدار کمیک‌های دارک، خشن و بزرگسال هستید همین الان بیخیال این مطلب و این کمیک بشید چون کمیکی که قصد دارم معرفی کنم دقیقا برعکس چیزی هست که گفتم. 

مارول و DC دو شرکت بزرگ انتشارات کمیک هستن که همه باهاشون آشنا هستیم و میدونیم هرکدوم در چه سبکی بیشتر فعالیت دارن اما اینطور نیست که بخوایم بگیم اونا همیشه یک نوع کمیک خلق میکنن و با یک سبک پیش میرن، در طول سالهای فعالیت مارول آرتیست های مختلفی آثار متفاوتی رو خلق کردن که تنوع خوبی به کمیک ها داده و یک تجربه جدید رو در اختیار کمیک‌بازها گذاشته. در این مطلب هم به سراغ A-Babies Vs. X-Babies که رفتم که از جالب‌ترین کمیک‌های ماروله و بخاطر ظاهر کودکانه ای که داره شاید خیلی ها اون رو نخونده باشن به همین خاطر اینجا این کمیک رو بهتون معرفی میکنم تا شاید نظرتون راجب این داستان ساده عوض بشه.

نویسنده: 

همونطور که میبینید این کمیک تک جلدی قهرمان‌های مارول رو به صورت بچه‌های کم سن نشون میده اما این اولین باری نیست که مارول همچین کار انجام داده بلکه بچه‌های ایکس چند کمیک اختصاصی داشتن از جمله X-Babies: Reborn و X-Babies: Murderama یا X-Babies که یک مینی سری 4 قسمتی بود. کمیک‌هایی که گفته شد همه اختصاصی جهش یافته ها بودن تا اینکه در عنوان A-Babies Vs. X-Babies که جدیدترین کمیک این مجموعه هم هست A-Babies یا همون بچه‌های انتقام با X-Babies درگیر میشن.  نبرد اونجرز و ایکس‌ من چیزی که برای همه ما جذابه ولی حالا که شخصیتا همه بچه هستن باز هم این جذابیت وجود داره؟

جواب این سوال به خود شما بستگی داره اینکه از این کمیک خوشتون بیاد یا نه به سلیقه شما مربوط میشه اما بدون شک مقایسه این کمیک با سری اصلی Avengers vs. X-Men کار اشتباهیه چون در اون سری طولانی خیلی کامل تر به این مسائله پرداخته شده اما اینجا صرفا جنبه فان وجود داشته.

A-Babies Vs. X-Babies داستان کوتاهی داره اما در همین داستان کوتاه و کودکانه حتی گالاکتوس بلعنده دنیاها و فونیکس فورس هم حضور دارن که دوتا از قدرتمندترین شخصیت های مارولن البته خب اونا هم با همین سبک و با ظاهر بچه طراحی شدن. ماجرای این کمیک از جایی شروع میشه که شب موقع خواب کاپیتان آمریکا متوجه نبودن یکی از خرس‌های اسباب بازی خودش به اسم باکی خرسه میشه و کمی بعد میفهمه که سایکلاپس اون رو دزدیده و همین باعث شروع یک دعوا بین تیم اونجرز و ایکس من میشه. این نبرد به همین سادگی شروع میشه و شاید خیلی هم مسخره به نظر برسه اما در ادامه به مهم‌ترین اتفاقات دنیای مارول در این کمیک اشاره میشه و به نوعی بعضی اتفاقات رو برای ما مرور میکنه.

A-Babies-Vs-X-Babies

یکی از جالب‌ترین چیزهایی که در این کمیک میبینیم استورم و بلک پنتر در کنار همه اونم دقیقا وقتی که رفقای هر کدوم در حال جنگیدن با هم هستن. میدونیم که استورم و پلنگ سیاه قبلا با هم رابطه داشتن اما از هم جدا شدن با این حال یکی از زوج‌های محبوب دنیای کمیک به حساب میان و A-Babies Vs. X-Babies هم خیلی خوب به این موضوع اشاره میکنه. اشاره دیگه ای که در این کمیک به اتفاقات اصلی دنیای مارول میشه درگیری هالک و ولورینه، بارهای بسیار زیادی ما این دو شخصیت رو مقابل هم دیدیم هم در دنیای کمیک و هم در دنیای انیمیشن حالا هم که در قالب کودک میبنیم که باز هم با هم درگیر شدن و فهمیدیم در هیچ صورتی دشمنی بین این دو شخصیت از بین نمیره. در دعوای بین ولورین و هالک ثور هم حضور داشت که باز ریشه در داستان‌های قدیمی مارول داره. از رو‌به‌رو شدن مگنیتو و آیرون من هم میشه به عنوان یکی از نمادین ترین مبارزه‌های این کمیک اسم برد.

میبینید که در همین کمیک کوتاه و ساده به چه موضوعات جالبی اشاره شده و اینکه این اتفاقات خارج از داستان‌های اصلی مارول رخ میده خیلی دست نویسنده رو باز میزاره تا کارهای جالبی انجام بده. پیشنهاد میکنم اگه تا الان این کمیک رو نخوندید یا کنار گزاشتیدش حتما برید و بخونیدش چون وقت زیادی ازتون نمیگیره و خیلی هم جالب و سرگرم کنندس. 


برای دانلود کمیک فارسی A-Babies Vs. X-Babies اینجا کلیک کنید

برای خرید نسخه فیزیکی کمیک A-Babies Vs. X-Babies به این لینک مراجعه کنید


نظرتون راجب این کمیک چیه؟


بخوانید:
 ۵ چیزی که درباره مارشن من هانتر نمیدانستید!!!
5 دلیل که فیلم بتمن و جوکر نباید مرتبط باشن
10 تغییر MCU که ممکنه تو دنیا کمیک هم خوب باشه
قدرت های ناشناخته ملکه آتلانتیس، «مرا»
5 قهرمان دی‌سی که شانگ چی نمیتونه شکست بده