the boys

۱۰ هیولایی که شبیه قهرمان ها هستند!!!

گرگ هایی در پوست انسان

کمیک بوک ها و فیلم ها و سریال های کمیک همه از یک الگوی خاص پیروی میکنن.وقتی که چندتا کمیک بخونین و چندتا فیلم ازشون ببینین میفهمین که یک قهرمان باید چه شکلی باشه.اون خوشتیپ و خوش هیکلن، لباس هایی با رنگ های روشن میپوشن، خوش اخلاق و متعحدن و همیشه درباره چیزهایی مثل عدالت و آزادی صحبت میکنن.اونا موهای قشنگی هم دارن.

مشکل اینا اینه که این الگو به راحتی میتونه تقلید و کپی بشه، و ویلن ها با دونستن این اون ویژگی هارو توی خودشون به وجود میارن، با استفاده از این ویژگی و شبیه شدن به قهرمان ها اونا از امتیازهای خوبی برخوردار میشن و میتونن بهتر اهدافشون رو پیش ببرن.وقتی که شبیه قهرمان ها بشن راحت تر به بقیه قهرمان ها و مردم نزدیک تر میشن و دشمن های اونا دربرابرشون آسیب پذیر تر.همیشه هم بودن آنتی هیروهایی که بیشتر خودشون رو برای امکانات و یا ثروت شبیه به قهرمان کرده اند، اما بین یک آنتی هیرو با یک هیولا فاصله زیادی هست؛ در این مقاله ما میخوایم ۱۰ تا از قدرتمندترین هیولاهایی که خودشون رو قهرمان جلوه میدن معرفی کنیم.با کامیکان همراه باشید.


10. GLORIOUS GODFREY

توی سال ۱۹۷۱ خلق شده، گلوریوس گادفری احتمالا باحال ترین شخصیت جک کربی است.با یک شنل قهرمانی، قدرت بیان خوب و موهایی زیبا این خدای آپوکالیپتونی بعضی موقع ها با ماسک به برنامه های تلویزیونی میاد، کار اصلی اون ساختن راهی برای وارد کردن دارکساید به این دنیای.گادفری به اندازه یک خدا قوی نیست، اما قدرت جذبه و سخنرانیش قدرت پایینش رو جبران میکنه.کمک و لطفی که اون به نورمبرگ (شهری در آلمان) کرد باعث شد که پیروان جدیدی پیدا کنه و لقب جدیدی هم براش بزارن؛ the Justifier (برقرار کننده نظم) ، یک اسم قهرمانی جذاب، از اونجایی میاد که گادفری میتونه نظم رو همه جا برقرار کنه.

گادفری کارنامه بلند و بالایی از حضور توی رسانه های وارنر داره.اون نقش مهمی رو به عنوان یک گوینده برنامه و میزبان برنامه تلویزیونی و کسی که از قهرمان ها بدش میاد.اگه فقط یک ویلن بود که میتونست با خودش سیاست مدارارو همراه کنه و از پشتیبانی اونا بر علیه قهرمان ها استفاده کنه، گادفری بود.

9. DYNAMAN

دراصل به عنوان (دنه دینومایت) شناخته میشه. تاریخ حضور دینامان برمیگرده به رمان های نیمه گرافیکی جیمز رابینسون به اسم (Golden Age) عصر طلایی.درطول جنگ جهانی دوم به دینامان قدرت های هسته ای داده شد، در طول آزمایش های دانشمندان آمریکایی.قدرت هایی مشابه به سوپرمن به دست آورد.اون نشون میداد که میتونه رهبر جدیدی باشه، نه تنها برای قهرمان های عصر طلایی و یا گروهی خاص، بلکه برای کل جهان آزاد.اما هرچیزی که به نظر میرسید و فکر میشد، دروغ بود.

بقیه قهرمان های شروع کردن به تحقیق درباره دینامان و به اون مشکوک شدن، که چیز خوبی بود.دینامان در طول جنگ جهانی با هیتلر هم دست شده بود و جنایات بزرگی مرتکب میشد و حتی میخواست خودش نقش هیتلر رو بازی کنه.

8. HYPERCLAN

هایپرکلان گروهی بودن که قشم خورده بودن که جاستیس لیگ رو از صحنه حذف کنن.اونا فقط با جرم و جنایت نمیجنگیدن، اونا به گشنه های غذا میدادن، بیابان هارو آباد میکردن و جهان زیرزمینی رو برای بهتر شدن متحد کردن.درواقع اونا میخواستن جایگزین جاستیس لیگ بشن.

هیچ اشاره ای نشده که قهرمان هایی به این قدرتمندی از کجا اومدن.اما قطعا اونا از مریخ اومدن.قهرمان هایی مریخی، کسایی که از مریخ اومدن و میتونن از قابلیت هایی تغییر شکل مریخی خودشون استفاده کنن تا تبدیل به یک انسان بشن.یکبار که بتمن درباره اونا تحقیقاتی کرد، فهمید که اونا خیلی خوبن ولی پوشالی، و تصمیم گرفت که نزاره انسانیت به موجوداتی فضایی اعتماد کنن که هیچ بویی از انسانیت نبردن.

7. REX DANGERVEST

سوپرویلن ها بعد از انیمیشن فروزن پا به دنیای انیمیشن و ارتباط با کودکان گزاشتند.اما هیچ فیلمی اینکارو به خوبی لوگو مووی ۲۲ انجام ندادن.اون توی فیلم با یک گیتار قشنگ و رابطه قوی ظاهر شد، دقیقا جوری که باید یک قهرمان باشه.اون خوش تیپه، توی همه چی خوبه، دایناسورهارو آموزش میده و صداش هم توسط کریس پرت گفته شده و قدرت مخصوصش هم شکستن چیزهای مختلفه.اما در حقیقت، رکس، داشت روی چندتا دنیای شیطانی کار میکرد تا تا عصر استور رو برپا کنه.اون همچنین گذشته خودش رو نابود کرده تا تبدیل به یک هیولا بشه.قهرمان های خودشون برای دیگران فدا میکنن، و همه کار میکنن تا بتونن مردم و افراد عادی رو نجات بدن، این اخلاق یک قهرمان واقعیه، اما رکس خیلی خوب بلده که فقط به خودش فکر کنه.

6. BLUE KNIGHT

با تجربه میدونیم که وقتی یک وضعیت بحرانی اتفاق میوفته اولین کسی که باید اونجا حضور داشته باشه، افسر پلیسه.این چیزیه که شوالیه آبی رو موذی میکنه.بعد از مرگ تراژدی پسرش، افسر جاش استون این شخصیت وحشتناک و قدرتمند رو با استفاده از تجهیزات بدون استفاده آسترو در بیرون شهر ساخت.نتیجه اش هم شد روح ماسک زده یک پلیس.اون قدرتمند و مخفی کار بود و میتونست تهدید هارو از هرفاصله ای پیش بینی کنه و ترسی که میخواد رو برای مقابله با اون درست کنه.شبیه یک تروریسته؟ درسته، یک پلیس که توی پایین شهر روی همه اسلحه میکشه چیز دیگه ای غیر از تروریست نیست.این اتفاق ها باعث میشه که مردم به پلیس ها کمتر اعتماد کنن و روحی که بعدا هم دوباره سروکلش پیدا شد، کمیک خاصی نکرد.

5. CITIZEN V 

وقتی که بارون زیمو، دانشمند نازی و یک سوپریلن به طور مخفیانه تاندربولتس رو فرم داد کارش یک شاهکار بود.طراحی دوباره شکل دهنده اربابان شیطان، اون شخصیت قهرمان وطن پرست سیتیزن وی رو برای خودش کسب کرد.هرچیزی که درباره تیم اون وجود داشت برای کنترل رسانه و افکار عمومی بود.اون حتی اسم گروهم تاندربولت انتخاب کرده بود، چون رمزی اما دوستانه بود.وقتی که بیشتر اعضای گروه تصمیم گرفتن که اهداف قهرمانانه رو دنبال کنن، بارون زیمو فقط یک هدف داشت: به دست آوردن اعتماد دنیا و بعد تسخیر دنیا.حتی متد و روش کنترل ذهنش هم به طور وحشتناکی شیطانی بود.اما اون خوشحال بود که هرکسی رو باهاش مخالفت میکرد رو نابود میکرد.

4. SYNDROME

یک هیولای کثیف و کینه توز دیگه از یک انیمیشن کودکانه.به عنوان یک بچه ای که بدون قدرت های قهرمانی به دنیا اومده و بزرگ شده، سیندروم کاستوم ها و تجهیزات عجیبی رو انتخاب کرده.کاستوم سیاه و سفید اون هراس انگیزه و ماسکی که فقط روی چشماش رو میگیره بدتر.به هرحال، قهرمان بودن، و تنها قهرمان زمین بودن، تنها و همه هدف سیندروم بوده.اما البته معلومه که اون قهرمان نیست، نه تنها یک ربات قاتل ساخته بود که جون چندمیلیون نفر رو درخطر قرار داده بود، بلکه خودش هم یک قاتل سریالی بود.اون از هیچ کاری برای هدفش دریغ نمیکرد، اون صدها قهرمان که زمین رو تبدیل به جای بهتری کرده بودن رو کشت تا برای خودش انحصار درست کنه.

3. OZYMANDIUS

سیندروم چند میلیون جون رو درخطر قرار داد، ازامندیس اون تعداد رو کشت.قطعا نباید به قهرمان هایی که لباس های بنفش و طلایی شبیه به پادشاه ها میپوشن اعتماد کرد.چون اونا قدرت طلبن و پادشاهی میخوان. هرچند غیر از این ازماندیس راه دیگه ای برای غیرقابل اعتماد بودن پیدا کرده، اون ۳ میلیون نفر رو توی داستان های اصلی واچمن سلاخی کرده. با توجه به افتخاری که به این کار میکرد، اون قطعا از کشتن لذت میبره.

آدرین ویت نه تنها توی رمان های گرافیکی که ازش منتشر شد کمدین (هیولایی در نوع خودش) رو کشت، بلکه همه دانشمندها و قهرمان هایی که میتونستن و یا میخواستن جنایتی که اون توی نیویورک انجام داده رو برملا کنن رو کشته، همه‌رو. ویت حتی پیش خدمت های خودش رو هم یکی پس از دیگری میکشت، درست مثل چیزی که توی سریال واچمن شبکه اچ.بی.او دیدیم. اون حتی به پیرمردهاهم رحم نمیکرد و به مولوک سرطانی بدخیم داد، چون ممکن بود اون پیرمرد یک چیزهایی رو بفهمه.

2. HOMELANDER

هم توی کمیک های گارس انیس و هم توی سریال اورجینال شبکه آمازون، هوم لندر نماد و شخصیت اصلی روی پوسترهای پسرانه (the Boys).ترکیب سوپرمن و کاپیتان آمریکای اون بهترین ترکیب و ظاهر ممکنه برای یک قهرمان رو به وجود آورده.بدون شک اون یک دیوانس و توی سریال هم با همین جزییات بود.اون توی یک آزمایشگاه بدون عشق و علاقه و هیچ ارتباطی بزرگ شده، تبدیل شدن اون به یک قاتل در این شرایط چیز عجیبی نیست.اما این چیزی رو تغییر نمیده، اما جالب ترین نکته درباره هوم لندر اینه که اون باور داره که این کارهای وحشتناکی که میکنه برای خدا و وطنش و صلاح مردمه.

1. THE PUNISHER

فرانک کسل در طول داستانش همیشه درد و رنج وحشت داشته، شخصیتی خشن و تنها با گذشته ای سخت که اونو تبدیل به ماشین آدم کشی کرده.اما فرانک همیشه یک آنتی هیرو بوده و هیچ وقت کامل تبدیل به ویلن نشده و تونسته مرز و محدوده برای خودش مشخص کنه.

اولین حضور پانیشر به عنوان قاتلی بود که استخدام شده بود تا اسپایدرمن رو بکشه.اون سال های زیادی از عمر خودش رو وقف جنگ با جرم تو نیویورک کرده و با استفاده از اسلحه های بزرگ و وحشتناکش توی نیویورک با خلافکارا میجنگیده.البته اون همیشه یک قاتل حرفه ای بوده و از دستور کشتن تقریبا هیچکس سرباز نمیزده، برعکس دکستر یا دردویل اون هیچ محدودیتی توی سلاح هاش نداره و توی نیویورک از سلاح های کشتار جمعی هم استفاده میکنه و مردن مردم عادی زیاد براش اهمیت نداره.داستان زندگی شبیه به بروس وین داره و خانواده اش توی درگیری های خیابونی کشته شدن و برعکس بتمن اون تبدیل به یک شوالیه نشد و برای مردم و جامعه خودش رو فدا نکرد.اون تبدیل به یک استاد استفاده از راکت ها و سلاح های جنگی شد و از اونا برای کشتن و تیکه تیکه کردن دشمناش و اونایی که ازشون خوشش نمیاد استفاده کرد.

منبع: CBR


بخوانید:

۱۰ تا از قدیمی ترین دشمن های اسپایدرمن

۵ سلاح جایگزین کمیکی که از نسخه اصلیشون بهتر بودن

میکس اختصاصی از Avengers

فکت از هارلی کویین

تخریب مارتین اسکورسیزی توسط مسعود فراستی


guest
10 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
سوپر ممد (موربیوس شاهکار قرن )

جای پانیشر میستریو رو میزاشتید

پویان

اینکه پانیشر برای جون افراد عادی ارزش زیادی قائل نیست کاملا اشتباست چون که توی داستان هاش پیش اومده که تیرش خطا رفته باشه و یا خودش فکر کنه که توی مرگ آدمای بیگناه مقصر بوده و توی هر دو تا حالت بهش عذاب وجدان زیادی وارد شده و حتی اونو تا مرز خودکشی جلو برده

Spider Man spider Man

واقعا شماره یک مسخره ترین توشون بود یک جاش گفتید پانیشر مردن مردم عادی براش اهمیت نداره این حرف کاملا اشتباهه چون اگه براش مهم نبود بعد از گرفتن انتقام خانواده خودش دیگه به کشتن خلافکار ها ادامه نمی‌داد

nightblood54

پانیشر کجاش هیولاس باید جا پانیشر لکس لوترو میزاشتید

نویسنده MB

من فقط سیندروم رو میشناسم

ایلیا

فرانک چرا گزاشتید میستریو نزاشتید چرا

ونوم

جای میستوریو خالی بود

Capitan

لگو مووی ۲ نه لوگو مووی

ونوم

.

Last edited 2 سال گذشته by ونوم
نویسنده MB

اون کارتونه ها