Inhumans-Team

10 اشتباه سریال Inhumans که MCU باید اصلاح کنه

سریال ناانسان ها (Inhumans) یکی از بدترین سریال های ابرقهرمانی ای هستش که تا الان ساخته شده . این سریال باعث ناراحتی خیلی از طرفدار های مارول شد، سریال Inhumans توسط شبکه ABC ساخته شد و ایرادات زیادی داشت، این در حالی بود که شبکه نتفلیکس سریال های خیلی خوبی مثل دردویل رو بر اساس شخصیت های مارول ساخته بود، شاید مقایسه این دو شبکه کار درستی نباشه اما شبکه ABC میتونست کمی از اون ها الهام بگیره . Inhumans بخاطر فاجعه بودن بعد از فصل اول کنسل شد، این سریال در سال 2017 پخش شد و از Rotten Tomatoes نمره 11% و از IMDB نمره 5 رو گرفت .

اما این ها مربوط به زمانی میشه که هنوز کوین فایگی مسئول بخش سریال های مارول نبود و حالا که مقامش ارتقاع پیدا کرده و بخش Tv  مارول رو هم مدیریت میکنه انتظار داریم به بهترین شکل ناانسان هارو وارد دنیای سینمایی مارول کنه، تا سریال یا فیلم اختصاصی این گروه قدرتمند، که یکی از مهمترین نژاد های مارول هستن رو ببینیم و هم بتونن در بقیه فیلم های آینده مارول حضور داشته باشن، چون با توجه به گسترش دنیای مارول و احتمال اتفاق افتادن جنگ داخلی 2 با توجه به کمیک ها نا انسان ها یکی از مهمترین بخش های این واقعه هستن . همچنین ساختن سریال بر اساس شخصیت میس مارول هم میتونه یکی از نشونه های این باشه که بزودی قراره Inhumans رو در دنیای سینمایی مارول ببینیم . اما حالا بریم سراغ ایراد های بزرگی که سریال Inhumans داشت .

10. قدرت ها

یکی از برترین ویژگی های ناانسان ها قدرت های خیلی خاص و متفاوت اونها نسبت به بقیه شخصیت هاست، یکی از شاخص ترین این قدرت ها هم صدای ویرانگر بلک بولت و یا موهای مدوساست که متاسفانه شبکه ABC اهمیتی به اونها نداد و در طول فصل هیچ استفاده خاصی از اونها نشد . سازنده های سریال این طور تصمیم گرفتن که قدرت های اونها رو ازشون بگیرن تا برای آینده و جای بهتر چیزهایی برای رونمایی داشته باشن، اما متاسفانه اصلا اتفاق خوبی نیوفتاد باعث شد کل سرگرم کننده بودن سریال از بین بره و MCU  این ایراد بزرگ رو باید حتما رفع کنه چون قدرت نا انسان ها جذاب ترین ویژگی اوناست.

9. کاستوم ها

لباس های شخصیت های این سریال اصلا خوب طراحی نشده بودن . کاستوم هر شخصیت قهرمانی نماد اون شخصیته و خیلی ها به همون شکل میشناسنشون، پس باید کاستوم هر شخصیت خیلی واقع گرایانه و با جزئیات طراحی بشه و در عین حال به دنیای کمیک هم وفادار باشه، خوشبختانه MCU در این مورد تا الان خیلی خوب عمل کرده و برای شخصیت ها لباس های با کیفیت ساخته و توی هر فیلم هم تغییرات مثبت و خوبی رو اونها اعمال میشه که باعث میشه از بابت این مورد خیالمون راحت باشه که این مشکل در آینده رفع میشه .

8. آتیلان

آتیلان دقیقا مثل واکاندا یکی از شهر های نمادین دنیای ماروله، یک شهر مخفی روی ماهه و باید جوری باشه که بیننده رو کنجکاو کنه به کشف و دیدن چیز های بیشتری از این شهر، اما با کاری که شبکه ABC کرد همه بیننده ها نا امید شدن. این شهر جوری ساخته شده بود که کاملا میشد حس کرد اصلا هیچ مکان جغرافیایی ای وجود نداره و همش توی چنتا اتاق فیلمبرداری شده . این شهر نه با تم کیهانی ساخته شده بود نه با تم باستانی . با توجه به تجربه مارول استودیوز در ساخت واکاندا و ازگارد قطعا شهر آتیلان رو هم به خوبی میسازن.

7. زمین

رابطه زمینی ها با نا انسان ها خیلی گیج کننده و عجیب بود .در دنیای کمیک این شخصیت ها همونطور که روی ماه زندگی میکنن روی زمین هم به همون شیوه رفتار میکنن و اطلاعات خیلی زیادی راجب زمینی ها دارن و کاملا آداب و رسوم مردم رو میدونن . اما در سریال دیدیم که با نا انسان ها روی زمین جوری رفتار میشد انگار ادمای احمقی ان و خودشون هم جوری همه چیز براشون غریبه بود که انگار از غار در اومدن . این سریال از نظر داستانیو منطق مشکلات زیادی داشت که امیدوارم برطرف بشن.

6. تیم

Inhumans هم خانواده هستن و هم تیم .اونا وقتی کنار هم کار میکنن خیلی بهتر و قوی تر هستن چون نقاط قوتشون نقاط ضعف همدیگه رو پوشش میده و توی نبرد خیلی بهتر عمل میکنن و همچنین مثل یک خانواده توی شکست ها و پیروزی ها کنار هم بودن، متاسفانه ABC به این مورد هم هیچ توجهی نداشت و خیلی راحت همون اول سریال اونها رو از همه جدا میکنه، شاید قصد داشته در فصل های بعدی اونارو بیشتر کنار هم نشون بده اما باید این کار رو در فصل اول انجام میداد تا روابط بین اونها رو بیشتر درک کنیم . خوشبختانه در این مورد هم MCU  مهارت خاصی داره و به خوبی گروه ها رو کنار هم جمع میکنه و به روابط بین شخصیتا هم اهمیت زیادی میده .

5. لحن سریال

لحن سریال کاملا اشتباه بود . عناصر این سریال باید کیهانی باشن و کمی هم درام وجود داشته باشه، یعنی یک جورایی ترکیبی از Game of Thrones ویکی از فیلم های کیهانی دنیای سنمایی مارول، ولی این اصلا چیزی نبود که دیدیم . سریال شبیه یک اوپرا مسخره بود با بازیگرهای ضعیف، دوربین و تجهیزات ارزون و محیط عجیب غریب. MCU  میتونه با اهمیت بیشتر به کمیک های این شخصیت ها و موارد سینمایی این مشکلات رو برطرف کنه . احتمالا وقتی به طور رسمی اونها وارد دنیای سینمایی مارول بشن طنز بیشتری وارد داستنشون بشه و سرگرم کننده بودن سریال هم افزایش پیدا کنه، خوشبختانه نا انسان ها شخصیت های زیادی با پتانسیل فان دارن که میتونن بخش طنز سریال رو بر عهده داشته باشن .

4. خانواده سلطنتی

Inhumans به خانواده سلطنتی ای که داره معروفه . بلک بولت یک پادشاهیست خوب با خانواده ای که همیشه همراه اونن و مردمی که ازش حمایت میکنن، ولی در سریال تقریبا اصلا خانواده ای نمیبینیم و در سریال اینطور به نظر میرسید که ویلن سریال ماکسیموس پادشاه خیرخواه تریه، با اینکه بخش های تاریکی هم داره وجودش. خانواده سلطنتی آتیلان برای Inhumans خیلی مهمه و باید حتما بیشتر بهش پرداخته بشه چون محوریت اصلی ماجرا هم به اونها مربوطه و یکی از اساسی ترین اشتباهات سریال هم به نپرداختن به این خانواده مربوط میشه .

3. دنیای بزرگ تر

در سریال Inhumans هیچ اشاره ای و ارجاعی به یک دنیای بزرگتر از نا انسان ها نداشتیم و انگار که در این دنیا هیچ شخصیت مارول دیگه ای وجود نداره، با این که اون موقع خیلی از شخصیت های دیگه مارول فیلم و سریال خودشون رو داشتن و جایگاهشون رو پیدا کرده بودن؛ اگه اشاره ای به یک بخش دیگه از دنیای مارول میشد و  حداقل میفهمیدیم موجود دیگه ای هم توی این دنیای وجود داره خیلی بهتر میشد. در اینده باید نا انسان ها با بقیه قهرمان ها مثل اونجرز و یا نگهبانان کهکشان ارتباط زیادی داشته باشن و تیم آپ هایی داشته باشن .

در حالی در سریال Inhumans هیچ اشاره ای به جایی دیگه از دنیای سینمایی مارول نداشتیم که سریال ماموران شیلد که اون هم ساخته شبکه ABC هست پره از اشارات و ارجاعات به MCUست، دقیقا چیزی که باید در سریال نا انسان ها دیده میشد .

2. لاکجاو

حیوان خانگی وفادار و سلطنتی نا انسان ها به اسم لاکجاو یکی از مهمترین شخصیت های نا انسانهاست و اگه اهمیتش از بقیه اعضای خانواده بیشتر نباشه کمتر نیست؛ لاکجاو این پتانسیل رو داره که حتی تمرکز اصلی سریال باشه، این سگ توانایی تلپورت کردن بقیه رو داره و خیلی برای نا انسان ها مفیده و سازنده سریال باید به اون توجه ویژه ای داشته باشه و کاری کنه به یک شخصیت دوست داشتنی تبدیل بشه و مثل گروت به محبوبیت برسه . MCU برای ساخت سریالی بر اساس نا انسان ها قطعا بودجه خیلی بیشتری داره و حتما یک لاکجاو خیلی جذابتر میبینم .

پایان

پایان فصل اول سریال کاملا نا امید کننده بود . درگیری سریال با مردن و یا گیر افتادن ماکسیموس روی ماه و گیر افتادن نا انسان ها روی زمین تمام شد . قرار بود در فصل دوم یک تغییر اساسی برای این سریال اتفاق بیوفته اما هیچوقت ادامه ای برای این سریال ندیدیم . با اتفاقی که آخر سریال افتاد همه چیز در مورد نا انسان ها از بین رفت و فقط چند نفر از اونها باقی موندن که روی زمین هستن اون هم بدون هیچ شناختی از انسان ها . اگه MCU  با همین اتفاقات مواققت کنه و قرار باشه ادامه همین ماجرا رو بسازه اونها باید برگردن روی ماه و شهر اتیلان رو بازسازی کنن اگر هم قرار باشه سریال کاملا ریبوت بشه باید تمرکز بیشتری روی تمدن اونها باشه نه اینکه خیلی راحت کل تمدن با خاک یکسان بشه.


با تمام مشکلاتی که این سریال داره پیشنهاد میکنم ببینیدش


بخوانید:
چگونه خواندن کمیک های مارول را شروع کنیم
تاثیرگذارترین رویدادهای دیسی
۱۰ نکته درباره شی هالک که نمیدانستید
۱۰ مبارز برتر دنیای مارول
معرفی 5 کمیک ترسناک


instagram
COMICON-SHOP

guest
7 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Erfan

اگر هم تو دنیا سونی ونوم یا مردعنکبوتی شگفت انگیز باشند بهتر میشه
ولی بلک بولت آنسون مونت لباس اصلی رو بر تن کنه شایدم اصلا در اونجرز اسکارت ورز ببینم من مطمئنم ولی ریبوت نکنند

Erfan

بنظرم ریبوت نشه چون بدتر میشه
فصل دوم ساخته بشه ولی این بار بهتر
مثلا شخصیت های جدیدی اضافه بشه مثل لوگان و ددپول یا چهار شگفت انگیز ۲۰۱۵ و مردعنکبوتی اندرو
اینا بیان خیلی هم عالی میشه مخصوصا سونی بیاد فصل دوم بسازه بد نمیشه شاید چیز های بهتر و شخصیت جدید رو ببینیم

آرین

این سریال باید ریبوت بشه.
یک افتضاح به تمام معنا بود.

پوریا

بهترین سریال مارول بود به نظر من وحیف که ادامه پیدانکرد

سجاد

نبینی که سنگین تری

thor

به نظر من کلا سریال یک اشتباه بزرگ برای ماروله

امیر

کلا ان سریالرهمش ایراده بازیگراش رو دوست ندارم مخصوصا بلک بولت و مدوسا چهرشوت به نقش نمیخورد