batmobile

بررسی بتموبیل جدید

فیلم بتمن که این روزها از همه فیلم های ابرقهرمانی پیش رو بیشتر راجبش صحبت میشه تا الا حاشیه ها ، مخالف ها و موافق های زیادی داشته و با تصاویر پشت صحنه ای که از فیلم منتشر میشن این حاشیه ها بیشتر هم شدن اما شب گذشته مت ریوز کاردان فیلم بتمن به طور رسمی 3 عکس از بتموبیل جدید منتشر کرد که از سه ذاویه مختلف بتموبیل رو نشون میداد . همونطور که میدونید بتموبیل همیشه از مهمترین وسیله های بتمن بوده .از زمان اولین حضور های بتمن توی دنیای کمیک تا کمیک های مدرن بتمن شاهد پیشرفت زیادی توی بتموبیل بودیم .

در طی تمام این سال ها با وجود تغییرات زیاد اما ویژگی های مثل زره پوش بودن ماشین ثابت بوده و ظاهری عجیب تر از ماشین های معمولی داشته این ظاهر عجیب هم بیشتر بخاطر سفارشی سازی شدن و نصب سلاح های زیادی روی اون بوده که در هر نسخه متفاوت بوده اما چیزی که مهمه اینه که هر بتمن به یک بموبیل نیاز داره .

batman

اما چیزی که بعد پخش این تصاویر همه جا دیده میشد مخالفت های مردم و کسانی که توی حوضه کمیک و سینما فعالیتی دارن بود .بعضی افراد معتقدن که این بتموبیل هیچ ریشه کمیک نداره و سازنده های فیلم یک فورد رو با کمی تغییرات به عنوان بتموبیل استفاده کردن اما باید بگم که اگه کمی بیشتر به کمیک ها دقت کرده باشید و با بتمن آشنایی داشته باشید میدونی که دو نوع بتموبیل وجود داره یک نوع قدرتی و نوع سرعتی چیزی که ما توی فیلم بتمن 2021 میبینیم از نوع بتموبیل سریع هستش که به همین علت هم خیلی ها شوخی های زیادی برای ارتباطش با فیلم سریع و خشن انجام دادن .

اما نکته دیگه ای که باعث ناراحتی خیلی ها شده بود شباهتش به ماشین های معمولی بود ، نکته بتمن دقیقا همینه ببینید چرا بتمن بین بقیه شخصیت ها از محبوبیت بیشتری برخورداره چون اون فقط یک آدم عادیه بدون هیچ قدرت ماورایی و مخاطب میتونه بیشتر باهاش ارتباط برقرار کنه ، بتموبیل هم باید همینطور باشه یعنی شبیه یک ماشین عادی شخصی سازی شده باشه تا یک سفینه فضایی یا تانک اما مشکل اینه که الا مردم چیز های تخیلی و غیر واقعی رو بیشتر دوست دارن . 
و اتهاماتی که به مت ریوز وارد میشه در مورد اینکه هیچ وفاداری به کمیک ها نداره و هم کاستوم بتمن هم بت بایک و بتموبیل رو بدون توجه به منابع کمیکی طراحی کرده درست نیستن در زیر میتونی چند تصویر از کمیک های منبع فیلم جدید بتمن ببینید .

بتموبیل سرعتی

یک بتموبیل خیلی ساده

بتموبیل سال 1980 که کاملا شبیه یک ماشین معمولیه

بتموبیل کلاسیک

همونطور که میبینید بتموبیل جدید شباهت های زیادی به کمیک ها داره اما از اونجایی که یکی از مهمترین چیز ها برای فیلم ها نظر مخاطبان هستش احتمال ایجاد تغییرات توی این ماشین وجود داره و از لحاظ تجاری هم که شده توی قسمت های بعدی سه گانه جدید بتمن این بتموبیل تغییرات و پیشرفت های زیادی میکنه همونطور که توی کمیک ها پیشرفت کرده . یک مورد دیگه هم که باید قبل از قضاوت راجب بتمن و بتموبیل جدید در نظر بگیریم زمان جریان داشتن فیلمه و نمیشه توقع داشت یک ماشین فوق مدرن با امکانات عجیب و غریب توی این فیلم باشیم.
به هر حال باید تا انتشار تریلر رسمی و اکران فیلم منتظر بمونیم و ببینم فیلم میتونه موفق باشه یا نه هرچند که از الا همه شکست رو برای این فیلم پیشبینی میکنن.

بعضی از نظرات راجب بتموبیل جدید :

مثل اینه که بازگشت به آینده ، مدمکس و سریع و خشن با هم ترکیب بشن . من فکر دیگه ای راجب بتمن داشتم اما متاسفم این یک قدم به عقبه ، یک پسرفت


کی ماشین رو میرونه ؟ دومینیک تورتو ؟ بیشتر شبیه سریع و خشنه تا بتمن


این رو دوست دارم . این یک بتموبیل قابل باوره ، چیزی که بیشتر به بروس وین میخوره . ممنون بابت منتشر کردن تصاویر .


داستان فیلم بتمن راجب آغاز این شخصیته دقیقا اوایل داستان بتمن و نمیشه انتظار داشت که اندازه یک بتمن که سالها فعالیت کرده ، وسایلشو ساخته ، شخصی سازی کرده و ارتقاع داده تجهیزات پیشرفته ای داشته باشه این در مورد موتور و کاستوم بتمن هم صدق میکنه همچنین با توجه به اطلاعات منتشر شده از داستان فیلم ، قراره جنبه کاراگاهی بتمن توی قسمت اول این سه گانه نشون داده بشه . و تنها مشکل بزرگ این فیلم تا اینجا به نظر رابرت پتینسون میرسه که جذابیت کافی برای بتمن بودن رو نداره که با انجام تمرینات درحال جبران این مشکله اما احتمالا نتونه به خوبی بازیگر های قبلی باشه .


نظرتون رو راجب بتموبیل توی کامنت ها بنویسید

بخوانید:

داغ ترین کمیک های مارول
5 نسخه قدرتمند THOR
معرفی Black Knight
10 تیم فراموش شده دنیای DC
داغ ترین کمیک های جوکر
باهوش ترین قهرمان های دیسی


guest
6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Mustang

بیشتر شبیه یه دوج چارجر مدلای ۱۹۶۸_۱۹۶۹ و ۱۹۷۰ میمونه فورد ماشینی با این پلتفرم نداره ولی درکل به نظرم درسته مثل بتموبیلای دیگه نیست ولی عاشقشم😻

Last edited 1 سال گذشته by Mustang
امیر

بنظرم پتانسیل خوبی داره
این بتموبیل شبیه بتموبیل کلاسیک به علاوه بتموبیل سرعتیه
بتمن رابرت پتینسون هم خیلی عالیه تو تنت هم دیدیم بازی دارک رابرت پتینسون را
اگه ویلن هم جوکر نباشه (چون زیادی ازش استفاده شده) و یکی مثل محفل جغد ها یا ریدلر باشه عالیه

amin

حالا درسته قرار بود مال اوایل بتمن باشه فیلم ولی اخه خدایش یکم میتونستن خلاق تر باشن اخه خدایش فقط برداشتن ی ماشین سادرو گذاشتن خوب پورش خود بروس وین ک سنگین تر بودش

مهديار 2

ولی از حق نگذریم بتمبیلش اینه خود بتمنش افتضاحه

[S.S.K]

عالی بود ممنون

امیر ابراهیمی

خواهش میکنم . لطف داری