بررسی سریال Batwoman

با بررسی سریال Batwoman همراه کامیکان باشید .

یکی از جنجالی ترین اخبار چندوقت گذشته ساخت سریال بتوومن توسط شبکه سی دبلیو بود.البته وقتی که تریلر این سریال منتشر شد و بازیگران و تقریبا خط داستانی سریال معلوم شدند دوباره این سریال برگشت سرخط خبرها اما به دلیل واکنش های بسیار منفی مخاطبین به این سریال؛تا حدی این سریال متقایر بود که تریلرش تو یوتیوب حدود ۳۰۰ هزار دیس لایک و تنها ۱۰ هزار لایک داشت و بسیار بسیار منفی پخش شد.

زمان گذشت تا وقتی که این سریال پخش شد و دوباره موجی از واکنش ها منفی و امتیازهای پایین روانه این سریال و شبکه CW شد.اگه از طرفدارای سریال باشین حتما میدونین که شبکه سی دبلیو تو ساختن سریال های آبکی و بدردنخور مهارت بالایی داره؛تعداد سریال های فلاپش اصلا کم نبوده و از این حیس همیشه از رقیبای خودش عقب تر بوده؛البته باید به این هم اشاره کرد که سریال های خوبی هم مثل the 100 داشته که تعدادشون محدوده.

تیم ساخت:

همونطور که گفتم شبکه سی دبلیو سریال های آبکی زیادی ساخته مخصوصا سریال های اقتباسی دیسی که خیلی هاشو خراب کرده و این سریال یعنی بتوومن هم از این قاعده جدا نیست.بلافاصله بعد از شروع سریال متوجه کیفیت پایین ساخت فضا و امکانات میشین و تو ذهنتون سریال های صداسیما نقش میگیرن.

فضاسازی و گستردگی فضا رو که میبینین فک میکنین یک شبکه ورشکسته با بودجه پایین سریالو درست کرده.جلوتر که میرین کم کم با نقص ها فیلمبرداری و جلوه های ویژه هم روبرو میشین و شات های اذیت کننده ای و چهره بازیگرها بهتون داده میشه.

کارگردانی این سریال به کارگردان آمریکایی دیوید ناتر داده شده که عملا تو کارنامه خودش هیچ اثر درخشان یا سطح بالا دیده نمیشه؛دادن سریال نقشی به مهمی بتوومن در دنیای دیسی به کارگردانی با این حد و اندازه تقریبا یک اشتباه بوده چون توجهات زیادی روی این سریال متمرکزه.

تیم بازیگری این سریال هم چنگی به دل نمیزنه و میشه گفت خوب انتخاب نشدن؛معروف ترین و مطرح ترین بازیگر این تیم روبی روزه که نقش بتوومن و بازی میکنه همناطور که میدونین از لحاظ کیفیت و مهارت بازیگری سطح پایینی داره و واسه نقش های احساسی و یا سنگین اصلا نمیشه روش حساب کرد؛همین موضوع تو قسمت اول سریال تو یکی از صحنه های احساسی به خوبی دیده میشه.بقیه تیم هم که گفتم خوب انتخاب نشدن و شما در طول دیدن سریال به ضعف بازیگری سریال پی میبرین و دعا میکنین ای کاش بازیگرهای دیگه ای انتخاب شده بودند.

ضعف انتخابی بازیگرا زمانی بیشتر معلوم میشه که این سریالو با سریال دیگر دیسی یعنی واچمن که توسط شبکه HBO ساخته میشه مقایسه کنین (بررسی این سریالو از اینجا میتونین بخونین).

از لحاظ فضا سازی هم فقط کافی مخفی گاه بتمنو با مخفی گاه های بتمن تو بقیه فیلما و سریالا مقایسه کنین.

batwoman cast

فیلمنامه و خط داستانی:

یکی دیگه از بزرگترین ضعف های سریال فیلمنامه نویسی و از اون مهمتر داستان سرایی کارگردانه.دقیقا معلوم نیست کارگردان فکر میکرده بیینده ها خیلی خنگن یا میخواسته یک داستان روایتی شاهکار دربیاره که در هردو حالت کارشو خراب کرده.

تو قسمت اول که روبی روز بازیگر نقش بتوومن شروع میکنه داستان سرایی به صورتی بچه گانه و وقتی که فلشبک به زمان گذشته زده میشه و با ادیت هایی عجیب و بی کیفیت روبرو میشین میخواین سریالو قطع کنین و برین به کارهاتون برسین.

کارگردان کلا نمیخواسته به خودش زیاد فشار بیاره و به راحت ترین روش ها ممکنه و بچه گانه داستانو جلو میبره , مثلا دیدن یک گردن بند جابجا شده تو خونه ای که همه چی جمع شده، مقاومت نکردن لوک فاکس دربرابر بتوومن موقع پیداکردن مخفی گاه بتمن و کلا همه چی.سوالی که هست اینه که بروس وین بعد از ترک گاتهام یک مستخدم خنگ و دستوپا چلفتی رو برای محافظت از مخفی گاهش میزاره؟که هرکی اومد گفت من دخترعمو بروس وینم لباس بتمنو براش درست کنه که اون استفاده کنه؟یا مخفی گاه بتمن هیچ امنیت گزاری نشده؟واقعا کارگردان فک میکرده با بچه هایی روبرویه که اصلا به داستان توجه نمیکنن.

کارگردانی خیلی بد داستان زمانیه که لوک فاکس هراز گاهی پیداش میشه و یک تیکه از داستانو میگه تا سریال جلو بره.

batwoman

طراحی صحنه و گریم ها:

از طراحی صحنه که هرچی بگیم کم گفتیم از مخفی گاه کوچیک و مسخره بتمن تا ساختمان های عجیب و بلا استفاده.گریم ها و طراحی های لباس که واقعا میشه گفت فاجعه است.از کاستوم بتوومن که لوک فاکس درست کرد؛تا گریم و لباس های ویلن سریال که فک میکنین یک بچه دبستانی لوسه که میخواد ادای جوکرو دربیاره که هرازگاهی دیالوگ هایی کلیشه ای و مسخره هم میگه که مثلا به شخصیت خودش عمق بده ولی کاملا داره برعکس عمل میکنه کیفیت داستانی رو پایین میاره.

برای جلو بردن داستان از هیچ راهی دریق نکردن و وسط قسمت اول سریال شما با یک صحنه روبرو میشوید که تعدادی آدم درحال تماشای فیلم هستند و تیم امنیتی عظیمی داره از اونا حفاظت میکنه.همه اینا برای اینه که به مردم نشون بدن بتوومنی هست.

batwoman

جمع بندی:

تا به اینجا سریال که شاهکار دیگه ای از شبکه CW دیدم مگر اینکه ناگهان همه غافلگیر بشن که تقریبا غیرممکن به نظر میرسه.درکل با سریال خوبی روبرو نیستیم و اینو حتی از امتیاز های ناامید کننده سریال هم میشه فهمید(IMDB :3).اگر به دنیای دیسی خیلی علاقه مندید و یا زیاد نمیخواید به عوامل تعیین کننده فیلم دقت کنین این سریال رو تماشا کنید ولی درغیر این صورت مابه شما تماشای این سریال رو پیشنهاد نمیکنیم.

امیدوارم از بررسی سریال Batwoman لذت برده باشید . comicon.ir


بخوانید:

برترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ
سه جوکر چه کسایی هستن؟
سوپرمن VS کاپیتان مارول
تاثیرگذار ترین رویداد های DC
5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه


guest
7 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Hmagicland Dc comics

اوه لطفا… شبکه CW عالی و بی نظیره سریال فلش عالیه آرو سوپرگرل ای زامبی کراس اور افسانه های فردا اسمالویل سوپرمن و لوییس لین و…………

Hmagicland Dc comics

اینو بگم این سریال رو هرگز نبینید… بد ترین سریال تاریخ کمیکه… بد ترین طراحی لباس برای شخصیت های پویزن ایوی و همچنین رابی رُز هم از نقشه بتووون رفت و یک بازیگر بی ریخت سیاه پوست بچه سال بی عرضه آوردن جاش و اینکه هم مانند کمیک اینجا هم بتوومن … نجس بازه… کل سریال فقط برای پیدا کردن دشمن بتوومن یعنی آلیسه که افتضاح… و تنها نکته مثبت این سریال بتوینگ اونه که به خوبی بتوینگ رو آوردن بهترین لباس بهترین بازیگر و… بتوینگ بی نظیری داره… و با کمیکش برابری می‌کنه عالی بودش… اما خب این به… بیشتر

مومی

نخیرم. اصلا اینجوری که شما می گین نیست. خیللییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی هم قشنگه. چرت و پرت می گین ها. چرا این حرف هارو می زنین ؟ من دیدم این سریال رو. این سریال
هم مثل سریال های دیگه سی دبلیو قشنگه.

دکتر استرنج قاتل ترول ها ( تا حدودی)

قشنگ؟
ها؟
این سریال که فاجعه بود

Mani

بچه سال اینا بدرد خودت میخوره ببین

پارمیس

من هنوز سریالو ندیدم ولی خیلی دوست داشتم ببینم الان که این نقدو گذاشتین هم یکم زده شدم هم اینکه واقعا خیلی دلم میخواد ببینم کارگردان چه فکری با خودش کرده

محمد

آقا حیف انرژی که واسه نقد این رفت…
چه خواننده چه نویسنده