ویلم دفو: فیلم‌های ابرقهرمانی خیلی طولانی و شلوغ هستند

«ویلم دفو» بازیگر شناخته شده سینمای هالیوود، انواعی از سبک‌ها را تجربه کرده؛ از عناوین بزرگ و پرفروش گرفته تا فیلم‌هایی بسیار کوچک و عجیب. بنابراین می‌توان او را پیشکسوت و صاحب نظر دانست که حال با الهام از اظهار نظر مارتین اسکورسیزی در مورد فیلم‌های ابرقهرمانی صحبت کند.

دفو خودش تاکنون در دو فیلم ابرقهرمانی موفق حضور داشته؛ یکی مرد عنکبوتی دوست داشتنی سم ریمی با بازی توبی مگویر که در سال ۲۰۰۱ اکران شد، و دیگری پرفروش‌ترین اثر دنیای DC یعنی فیلم آکوامن. در گفت‌و‌گویی با 92ndStreetY، دفو می‌گوید فیلم‌های ابرقهرمانی در گذر زمان تغییر کرده‌اند و حالا ضعیف‌تر ظاهر می‌شوند.

اسپایدرمن فیلم فوق‌العاده و سرگرم‌کننده‌ای بود، چون که سم ریمی آن را به یک اثر مستقل تبدیل کرده بود. در ضمن هنگامی ساخته شد که تا این حد تکنولوژی در فیلم‌ها دخیل نبودند و از طرفی فیلم‌های کمیک بوکی تازه در اولین روزهای شهرتشان قرار داشتند. بنابراین آن هنگام هیجان‌انگیزتر بودند. قبلا این صنعت آمار و ارقام بزرگی نداشت، اما حالا خودش از آن طرف بوم افتاده.

ویلم دفو تاکید می‌کند نمی‌خواهد نمک بخورد و نمکدان بشکند. او معتقد است فیلم‌برداری و ساخت آکوامن متفاوت از آنچه روتین این روزهای سینما است بوده و فرق می‌کند.

تو باید از کاری که انجام می‌دهی لذت ببری و برایت سرگرم‌کننده باشد، [در این فیلم‌ها] مقدار زیادی ابزار، تجهیزات و صحنه‌های استفاده از کرین و امثالهم داریم. آنها خوب بودند، اما حالا همه چیز خارج از صحنه فیلمبرداری می‌شود. آنها پول خیلی زیادی خرج می‌کنند تا محیط‌هایی را آماده کنند که همه چیز همانجا رخ می‌دهد و کل اکشن ماجرا را خلاصه می‌کند. به نظر من فیلم‌های امروز خیلی طولانی و شلوغ هستند، و این فیلم‌هایی نیستند که من در آنها مشارکت کنم.

نگرانی من این است که این فیلم‌ها خیلی بزرگ هستند و نیاز است که تامین شوند. فیلم‌های سینمایی لازم است رو به جلو حرکت کنند، لازم است مرزها را جابجا کنند. اما [آثار ابرقهرمانی] تجارتی نیستند که رو به جلو بروند. آنها تجارتی هستند که فقط تجارت می‌کنند. آنها ظاهر خوبی دارند، چون سرمایه و منابع پولی زیادی هم دارند.

همانطور که در جریان هستید، این روزها بازار حمله و دفاع از فیلم‌های ابرقهرمانی، به خصوص آثار دنیای سینمایی مارول حسابی داغ است. نظر شما در این رابطه چیست؟

بخوانید:

دیسی بیشتر از ۲۰ عنوان کمیک را کنسل کرد!!!
سه جوکر چه کسایی هستن؟
۱۰ تا از خشن ترین آنتی هیروهای دیسی
تاثیرگذار ترین رویداد های DC
سوپرمن نقشی شبیه هالک برای DC خواهد داشت