golden globe 2020

در Golden Globe 2020 چه گذشت؟؟!!

تحلیل برنده ها و نامزدها

همونطور که احتمالا تا حالا تو اخبار دیدین یا شنیدین، شب گذشته مراسم گلدن گلوب برگزار شد.گلدن گلوب که یکی از معتبرترین مراسم سینما به حساب میاد هرسال با تعداد زیادی از فیلم ها و بازیگرهای مطرح برگزار میشه و افرادی که لایق این جوایز میشن از احترام بالایی برخوردار میشن.این مراسم برای ایرانی ها هم ناآشنا نیست، چون کارگردان بزرگ ایرانی آقای اصغر فرهادی موفق به دریافت این جایزه برای فیلم جدایی نادر از سیمین شدن.

امسال هم این مراسم با شکوه سال های قبل خودش برگزار شد و رقابت بزرگی هم بین کاندیداهای بخش های مختلف بود.سال ۲۰۱۹ یکی از بزرگترین سال های فیلمسازی در تاریخ به شمار میاد و یکسری از بزرگترین فیلم ها و سریال های تاریخ تو این سال ساخته شده اند.از روزی روزگاری تارانتینو گرفته، تا مرد ایرلندی اسکورسیزی و سریال های بزرگی مثل چرنوبیل، همه همه فیلم ها و سریال هایی مطرح با کارگردان ها و بازیگرهای کاربلد بودند که همین مراسم امسال رو حسابی جذاب کرد.

تعدادی از برنده ها امسال پیشبینی میشدند و تعدادی هم نه، برای مثال اسکارلت جوهانسون برای فیلم داستان ازدواج شانس اصلی درنظر گرفته میشد اما برنده این جایزه نشد و تعدادی دیگر از قافل گیری ها.با کامیکان همراه باشید.

بهترین فیلم درام

برنده : ۱۹۱۷

جذاب ترین بخش و به عبارتی اصلی ترین بخش این مراسم، همین بهترین فیلم درام است.امسال رقابت وحشتناکی تو این بخش بود.همه فیلم های آثار برجسته ای بودن و بازیگرها و کارگردان های این فیلم هاهم بهترین کارهای خودشون رو به نمایش گزاشته بودن.تو این بخش آثار بزرگی مثل جوکر،آیریشمن،مرج استوری حضور داشتن.درحالی که همه توجه ها روی جوکر قرار داشت، اما این ۱۹۱۷ یک اثر کلاسیک جنگی بود که جایزه رو از آن خودش کرد.شاید تعدادی شوکه شدند،اما زیاد دور از فکر نبود،چون که این فیلم هم از آثار بسیار برجسته و فیلمی جذاب به حساب میاد.

بهتری فیلم کمدی یا موزیکال

برنده : once upon a time in hollywood

این بخش اما یکم رقابت سبک تر بود اما بازهم بسیار سطح بالا.در این بخش رقابت اصلی بین دو فیلم روزی روزگاری در هالیوود و راکت من بود که هردو فیلم های جنجالی و پرفروش بودند.اما بقیه نامزدها هم فیلم های سطح بالایی بودند، برای مثال فیلم چاقو کشی از بهترین فیلم های سال به حساب میاد و یا فیلم جوجو ربیت هم فیلم قابل توجهی بود.اما از بین همه این آثار فیلم روزی روزگاری اثر کارگردان برجسته تارانتینو موفق به دریافت این جایزه شد.

بهترین سریال درام

برنده : succession

اما مهم ترین و داغ ترین بخش سریال ها هم رقابت نسبتا جذابی داشت، هرچند شاید از نظر بعضی به اندازه سال های پیش داغ و با آثار خوب نبود، اما باز هم سریال های برجسته ای حضور داشتند.در این بخش سریال seccession برنده جایزه شد و موفق شد رقبای قدرتمند خودش از جمله Big little lies و The crown رو کنار بزنه.

بهترین سریال کمدی یا موزیکال

برنده : Fleabag

در این بخش هم سریال Fleabag موفق شد رقبای خود از جمله Barry,th politicin و the kominsky Method رو از میان بردارد و جایزه رو از آن خودش کند

بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم درام

برنده : رنی زلوگر برای فیلم جودی

بخش بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم درام، نبرد با تجربه ها با جوانان با مهارت بود که اینبار زور تجربه و مهارت چربید و رنی زلوگر که قبلا هم سابقه برنده شدن این جایزه رو داره دوباره این جایزه رو برای خودش کرد.این در حالیه که رقبای قدرتمندی با فیلم های قدرتمند مثل چارلز ترون برای بامبشل و اسکارلت جوهانسون برای مرج استوری حضور داشتن که شانس اصلی این بخش یعنی اسکارلت جوهانسون (از نگاه منتقدان) موفق به دریافت این جایزه نشد.

بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم درام

برنده : واکین فینیکس برای جوکر

و اما بخشی که نبرد واقعی رو دیدیم و هیچ منتقد یا طرفداری نمیتونست با قطعیت نظرش رو در این بخش بگه.بخشی که هیچکدوم از نامزدها به دیگری برتری نداشت و همه شانس اصلی به حساب میومدن.از کریستن بیل محبوب با نقش آفرینی معرکه در فیلم فورد دربرابر فراری تا آدام درایور با نقش آفرینی قدرتمند در فیلم داستان ازدواج.اما بین همه این بازیگرهای بزرگ و محبوب، واکین فینیکس با شاهکار خودش جوکر این جایزه رو دریافت کرد.

اما واکین بدون حاشیه هم رفتار نکرد، بلافاصله بعد از دریافت جایزه اون رو روی زمین گزاشت و به اون بی اعتنایی کرد و در ادامه حرف های انتقادی از جمله اینکه این ها همش برای پول درآوردنه و بازیگر بهتر در این جمع حضور نداره، بیان کرد.اون همه بازیگرها رو هم به باد انتقاد گرفت و گفت فقط حرف زدن و رای دادن برای کمک به استرالیا(آتش سوزی عظیم استرالیا) کافی نیست و باید واقعا عمل کرد.رفتارها و حرکات بدن اون تعدادی از افراد رو نگران کرده که شاید نقش جوکر روی اون تاثیر گزاشته باشه و اون بخواد راه هیث لجر رو ادامه بده و ممکنه به فکر خودکشی هم بیوفته.

بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم کمدی یا موزیکال

برنده : آکوافینا برای The Farewell

این بخش کمی دور از انتظار بود، اما اثبات کرد که برای موفقیت اسم و رسم و تجربه کافی نیست.در عین حضور بازیگرهای با تجربه و بزرگی مقل کیت بلانشت و اما تامپسون و حتی آنا دی آرماس در فیلمی قدرتمند، اما این آکوافینا بود که برای فیرول تونست این جایزه رو برای اولین بار دریافت کنه.

بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم کمدی یا موزیکال

برنده : تارون اجرتون برای راکت من

در این بخش هم بازیگرهای خوبی حضور داشتن و هم فیلم های خوبی؛از دنیل کریگ برای فیلم چاقوکشی و لئوناردو دیکاپریو برای روزی روزگاری در هالیوود تا ادی مورفی محبوب.اما از بین همه این بازیگرهای بزرگ و اسم و رسم دار بازیگر محبوب جوان تارون اجرتون این جایزه رو از آن خودش کرد و در حضور فردی که نقش رو بازی کرده یعنی التون جان و تشویق های جانانه اون تونست این جایزه رو به خودش به خونه ببره.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

برنده : لورن درن برای داستان ازدواج(Marriage Story)

اما بخشی که اگه اونها نباشن نقش اصلی هم دیده نمیشه، نقش مکمل به لورن درن بازیگر باتجربه و محبوب رسید.در این بخش افرادی مثل مارگو رابی برای بامبشل و جنیفر لوپز برای هاسلر حضور داشتند.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

برنده : برد پیت برای روزی روزگاری در هالیوود

بعد از ناکامی لئوناردو دیکاپریو اه عنوان نقش اصلی فیلم روزی روزگاری در هالیوود، برد پیت تونست با کنار زدن بزرگانی مثل آل پاچینو، آنتونی هاپکینز، جو پسچی و تام هنکس این جایزه رو ببره.شاید کمی دور از انتظار بود که با حضور این بزرگان برد پیت این جایزه رو ببره، اما همانطور که گفتیم فقط اسم و رسم برای موفقیت کافی نیست، اما این هم قابل توجهه که برد پیت هم بازیگر بی تجربه و یا کم سابقه ای نیست و امسال مهارت بازی خودش رو با حضور در فیلم اد استرا و روزی روزگاری در هالیوود به رخ کشید.

بهترین کارگردان

برنده : سم مندس برای ۱۹۱۷

جایزه بهترین کارگردانی هم به سم مندس برای ۱۹۱۷ رسید که هم نویسندگی و هم کارگردانی این فیلم رو به عهده داشته و تو اولین تجربه نویسندگی خودش تونسته اثر برجسته ای خلق کنه.در این بخش تاد فیلیپس برای جوکر، مارتین اسکورسیزی برای مرد ایرلندی و تارانتینو برای روزی روزگاری در هالیوود هم حضور داشتن که همین نامزدها این بخش رو به یکی از جذاب ترین بخش های تبدیل کرده بود که قابل پیش بینی نبود.

بهترین انیمیشن

برنده : Missing Link

شاید دور از انتظارترین بخش، بخش انیمیشن بود که با حضور انیمیشن هایی مثل فروزن ۲(پرفروشترین انیمشین تاریخ)، توی استوری ۴(بهترین قسمت این انیمیشن از نظر منتقدها و طرفدارها)،شیرشاه(لایو اکشنی دوست داشتنی) و چگونه اژدهای خود را آموزش دهید که همه انیمیشن هایی با بودجه های هنگفت و طرفدار های زیادی هستند این حلقه گم شده بود که این جایزه رو گرفت.

بهترین فیلمنامه

برنده : کوئنتین تارانتینو برای روزی روزگاری در هالیوود

این بخش که تا حدودی قابل پیش بینی بود در ادامه سری موفقیت های تارانتینو با روزی روزگاری در هالیوود انجام شد و تارانتینو تونست برای فیلمنامه ای که براساس واقعیت نوشته بود جایزه بهترین فیلمنامه رو از آن خودش کنه.

بهترین فیلم خارجی

برنده : پاراسایت

بخشی که تنها بخش جهانی این مراسم به حساب میاد و برترین آثار جهان در این بخش حضور دارند.خوشبختانه به واسطه کارگردان بزرگی مثل اصغر فرهادی و بازیگرهای قدرتمندی مثل پیمان معادی و لیلا حاتمی، ایران با فیلم جدایی نادر از سیمین در این بخش برای ایران افتخار آفرینی کرده اند و ما با این بخش غریبه نیستیم.

اما امسال نامزدی بسیار قدرتمند و معروف از کشور کره جنوبی در این بخش حضور داشت که کاملا پیش بینی برنده شدن این فیلم میشد.فیلمی که خیلی ها اون رو شروع کننده عصر جدیدی در سینمای کره میدونن.اما این فیلم تک ستاره این بخش نبود و Farewell و همینطوری Pain and Glory هم حضور داشتند که موفق به دریافت این جایزه نشدند.

بهترین مینی سریال

برنده : چرنوبیل

جایزه بخش مینی سریال هم به چرنوبیل اثر جنجالی شبکه HBO رسید.این بخش هم تا حدود زیادی قابل پیش بینی بود.این سریال که بر اساس واقعیت ساخته شده(البته تعدادی معتقدن که این سریال سیاه نمایی های زیادی داشته و واقعیت رو بیان نکرده) تونست به واسطه مهارت بالای کارگردان و امکانات شبکه HBO فضای رنج و درد اوکراین رد اون زمان رو به تصویر بکشه و مورد توجه قرار بگیره.

بهترین موسیقی متن

برنده : هیلدور گونادوتیر برای جوکر

امسال برای موسیقی متن فیلم بزرگانی مثل هانس زیمر غایب بودند، اما این به دلیل نیست که فیلم ها و موسیقی های خوبی هم حضور نداشتند.هیلدور گونادوتیر تونست جایزه این فیلم برای موسیقی سازی خوبش برای فیلم جوکر برنده بشه.در این بخش فیلم های ۱۹۱۷،Marriage Story,Little Woman,Motherless Brooklyn هم حضور داشتند.

بهترین ترانه

برنده : راکت من

در این بخش فیلم راکت من که براساس داستان زندگی و معروف شدن استوره موسقی التون جان ساخته شده برنده جایزه شد؛که از همچین فیلمی انتظار هم میرفت.در این بخش فیلم ناموفق گربه ها هم حضور داشت.انیمیشن هاهم از قافله عقب نموندن و انیمیشن فروزن ۲  و لایو اکشین شیرشاه هم حضور داشتند.

بهترین بازیگر مرد سریال درام

برنده : برایان کاکس برای succession

برایان کاکس تونست جایزه بهترین بازیگر سریال درام رو از آن خودش بکنه تا بتونه رامی مالک برای سریال فوق العاده آقای روبات و کیت هرینگتون برای گیم آف ترونز، رو کنار بزنه.

بهترین بازیگر زن سریال درام

برنده :‌ اولیویا کلمن برای The Crown

سریال The crown در چندبخش نامزد جوایز مختلف بود اما فقط برای بهترین بازیگر زن تونست جایزه دریافت کنه.نکته لازم به ذکر اینه که در این بخش سریال The Morning Show دو نامزد یعنی جنیفر آنیستون و ریز ویترسپون، داشت که هیچکدوم موفق به دریافت این جایزه نشدند.نیکول کیدمن معروف هم برای سریال Big Little Lies حضور داشت که ناکام ماند.

بهترین بازیگر مرد سریال کمدی یا موزیکال

برنده : رامی یوسف برای Ramy

رامی یوسف هم برای نقش آفرینی خودش در سریال Ramy موفق به دریافت این جایزه شد و مایکل داگلاس و پال راد، برجسته ترین رغیب هاش رو کنار زد.

بهترین بازیگر زن سریال کمدی یا موزیکال

برنده : فیبی والر بریج برای Fleabag

سریال Fleabag که امسال حسابی مورد توجه قرار گرفت و تونست جایزه بهترین سریال کمدی/موزیکال هم ببره در بخش بهترین بازیگر زن سریال کمدی/موزیکال هم نامزد داشت که تونست جایزه هم از آن خودش کنه.

بهترین بازیگر مرد مینی سریال یا فیلم تلویزیونی

برنده : راسل کرو برای The Loudest Voice

راسل کرو بازیگر محبوب و دوست داشتنی استرالیایی که در به دلیل آتش سوزی های استرالیا در این مراسم حضور نداشت، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد مینی سریال/فیلم تلویزیونی شد.البته راسل کرو از دور پیامی فرستاده که بود در اون به درخواست کمک برای استرالیا و فاجعه گرمایش زمین پرداخته بود.

بهترین بازیگر زن مینی سریال یا فیلم تلویزیونی

برنده : میشل ویلیامز برای Fosse/Verdon

Fosse/Verdon که در بخش بهترین بازیگر مرد هم نامزد داشت اما ناکام ماند، در بخش بهترین بازیگر زن تونست جایزه رو توسط میشل ویلیامز بازیگر نام آشنا دریافت کنه.

نکات مراسم

در این مراسم از تام هنکس به عنوان چهره برتر و به واسطه فهالیت هنریش تقدیر شد و مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

کوئتین تارانتینو اعلام کرد که میخواهد نسخه ای ۴ ساعته از روزی روزگاری در هالیوود منتشر کند
اسکارلت جوهانسون بازیگر محبوب برای طرفداران فیلم های کمیکی، برخلاف پیش بینی ها ناکام ماند.
یکی از نکات قابل توجه این مراسم اشاره تعدادی از افراد حاضر در این مراسم به جلوگیری از جنگ و صلح بود.در این مراسم به گرمایش زمین هم توجه شد و از فاجعه آتش سوزی استرالیا هم صحبت شد.
میزبانی این مراسم به عهده کمدین معروف ریک جرویس بود که به مراسم جذابیت زیادی بخشیده بود از خشکی در اومده بود.
سخنرانی واکین فینیکس حسابی مورد توجه قرار گرفت و بسیاری اون رو به خاطر سنت شکنی و کفتن حقایق تحسین کردند و تعدادی هم اون رو به دلیل استفاده از کلمات نادرست و زشت مورد انتقاد قرار دادند.اما نکته ای که معلوم بود تغییر رفتار واکین و تحت تاثیر جوکر قرار گرفتن اون بود.


به نظرتون امسال جوایز منصفانه اهدا شد؟چه کسانی حقشون نبود و کیا بود؟


بخوانید:

برترین سریال های دیسی
برترین سریال های مارول
۵ نسخه قدرتمند از تور
۱۰ ویلن برتر دیسی
معرفی جین فاستر


guest
3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
دیسی فندوم (حامی هری پاتر)🦇🪵🪨🌗

از همه خوبشون فقط روزی روزگاری در هالیوود هستش همین و بس

دیسی فندوم (نو وی هم 🤝 بتمن )🪵🪨🌗

همشون شاهکارن

ماندانا

فیلم درام جنگی واقعا عالی بود (۱۹۱۷)
پیشنهاد میشه حتما این فیلم رو تماشا کنید
داستان راجع دو مرد انگلیسی هست که یع نامه از فرمانده ارتش به دستشون میرسه که باید اون نامه رو به دست یک جوخه (جوخه شماره ۲)برسونن در این بین اتفاقاتی برای اون دو مرد میوفته………..

بیشتر اسپویل نمیکنم برین تماشا کنید😁
و تشکر ویژه از اقای پارسا 🙏💙