کاپیتان مارول یک سنگ ابدیت رو کشته

شاید کاپیتان مارول یک قهرمان باشه، اما مینی سری اخیر مارول افشا کرد که کارول دنورز به صورت اتفاقی یک میزبان برای یکی از سنگ های ابدیت رو کشته.

توجه : این نوشته حاوی اسپول قسمت چهارم Star به قلم کلی تامپسون، خاویر پینا، جی لشتاین، فلیپ آندرید، خسوس آبورتوف، کریس اولهاران و کلی تون کاولز میباشد.

توی سری جدید اختصاصی کاپیتان مارول، این شخصیت با یک شخصیت های عجیب و غریب به اسم Star روبه رو میشه.بعد از نجات یافتن توسط کاپیتان مارول، راپلی رایان برعلیه اون شد و تظاهر به متحد بودن با اون کرد وقتی که در اصل سعی داشت تا قدرت های کارول دنورز رو ازش بگیره.رویارویی اونها در کاپیتان مارول ۱۱ به پیروزی کاپیتان مارول و مبحوس شدن Star در Raft انجامید، یک زندان فوق امنیتی برای ابر خلافکارها.

در طول نبردشون، کاپیتان مارول با استفاده از شکافتن قدرت دستگاه گیرنده قدرت Star و جدا کردن اون از روی سینه Star اون رو متوقف کرد و اون رو با یک شکاف روی سینش رها کرد.وقتی که دوباره Star رو توی raft دیدیم سینه اش بانداژ شده بود و ظاهرش نشون میداد که حالش خوبه، اینجا بود که فهمیدیم Star یکی دیگه از میزبان های سینگ های ابدیته، سنگ هایی که به خاطر دنیای سینمایی مارول حسابی معروف شدند.

سنگ های ابدیت پیشینه و تاریخی پیچیده و طولانی در دنیای مارول دارن، که با تغییرات اخیر اونها در ایونت ها Infinty countdown  و infinity wars به اونها قابلیت ها و قدرت ها کازمیکی هم داده شد.آرک های داستانی این ایونت ها باعث شد که این سنگ ها در سطح کهکشان و دنیای مارول پخش بشن و Star هم کسی بود که سنگ واقعیت رو تصرف کرد.در طول مینی سری Star اون یاد میگیره که بتونه از این قدرت های جدید استفاده کنه و باهاشون ارتباط برقرار کنه و در همین حین هم با ویلن هایی مثل لوکی که میخواستن سنگ واقعیت رو برای اهداف شوم خودشون بدزدن کنار بیاد و مقابله کنه.

در طول این ایونت ها به صورت غافلگیر کننده ای در Star 4 یک تشکیل تیم با قهرمان معروف و محبوب کاپیتان مارول رو میبینیم، اما در صفحه های جلوتر میفهمیم که کاپیتان مارول در captain marvel 11 میزبان سنگ واقعیت رو کشته.

star 4 وقتی شروع میشه که راپلی و کارول در مید ایر اسکیرمیش هستن. در اینجا کاپیتان مارول به استار میگه که نبردشون براش بد تموم میشه، و استار هم جواب میده نمیتونه بدتر از مرگش باشه.این اولین مهر تایید اینه که استار در طول دستگیر شدن و رسیدن به Raft مرده.یک فلش بک نشون میده که استار فریاد میزنه وقتی که توی یک کیسه جنازه بیدار میشه.یک نفر اونجا بهش میگه که اون بخاطر زخمی که کاپیتان مارول روی سینه اش ایجاد کرده مرده، دکترها تلاش کردن که جونش رو نجات بدن اما حتی قبل از اینکه روی تخت جراحی بزارنش مرده بوده.

از شانس خوب استار، سنگ واقعیت اون روز جونش رو نجات داده.اون توی سلولش در زندان به حرکات و روش های کارول دنورز فکر میکرده و برای نبرد باهاش اماده میشده.بعدش استار بانداژ سینه اش رو باز میکنه تا درخشش قرمز سنگ واقعیت رو در سینه اش نشون شده که تنها چیزی بوده که برای فرارش نیاز داشته.این ایونت ها چیزهای زیادی رو درباره کاپیتان مارول معلوم کردن، برای مثال کاپیتان مارول نمیدونست که نبردش با راپلی باعث مرگ اون شده.کاپیتان مارول زیادی نا امید بود تا جلوی استار رو بگیره.اون دستگاه قدرت گیر رو داخل خودش نگه داشت تا مردم بی گناه رو نجات بده.استار به کاپیتان مارول دو گزینه داد: یا خودش توسط دستگاه جذب بشه یا مردم بی گناه.اما کاپیتان مارول سریع یک راه سوم پیدا کرد، اون به سرعت استار رو زمین زد، با اینکه نمی خواست اون رو بکشه درواقع کاری رو کرد که موقع نجات دادن بی گناه ها باید انجام داد.

این داستان ها به خوبی قدرت زیاد و غافل گیر کننده تطبیق شدن سنگ واقعیت با استار رو نشون داد. با اینکه استار به هیچ وجه نمیدونست که سنگ واقعیت رو داره اما اون از قدرت سنگ استفاده کرد تا خودش رو از مرگ برگردونه.هرچند البته این بیشتر یک عمل خودکار توسط سنگ واقعیت بوده تا خودش رو که با استار ترکیب شده بود نجات بده.

به هرحال، استار نشون داد و ثابت کرد که شخصیت کمی نیست و میتونه چیزی شبیه به یک زیر عنوان برای اسکارلت ویچ باشه. و با هجوم بلک اوردر این آنتی هیرو خواست که یک قدم از زیردست و نوچه تانوس بودن در بیاد.و با گذشت زمان مینی سری استار هم به پایان رسید و رایان راپلی احتمالا تونست بالاخره کنترل کامل سنگ ابدیش رو به دست بگیره.


بخوانید:

۵ کمیک که باید تو فاز ۵ مارول استفاده بشه

ری فیشر: جاستیس لیگ ۲۰۲۰ را نجات میدهد!!!

بدترین کاستوم های کاپیتان مارول

تریلر کمیک thor 2020

بررسی کمیک Joker killer smile