amazon prime lord of the itn

هرچیزی که درباره سریال ارباب حلقه ها میدانیم!!

سریال عظیم آمازون پرایم

قدیمی و جدید، پیر و جوان، زن و مرد فرقی نمیکنه؛تقریبا همه افراد حداقل یک قسمت از سری فیلم های ارباب حلقه هارا دیده اند.از بزرگترین و با افتخارترین فیلم های تاریخ سینما.فیلم هایی که بر اساس کتاب هایی با همین نام نوشته شده توسط جی-آر-آر تاکین ساخته شده و صاحب تعداد زیادی رکورد هستند.از جمله یکی از پرافتخارترین فیلم های اسکار با دریافت ۱۱ جایزه اسکار، اولین فیلم فانتزی تاریخ که جایزه بهترین فیلم اسکار رو گرفت و……

این فیلم ها تا حدی موفق بودند که اسپین آف هایی هم با نام هابیت برای این سری ساخته شد، که این فیلم هاهم بسیار موفق بودند.قسمت اول ارباب حلقه ها که درسال ۲۰۰۱ و با بودجه ۹۳ میلیون دلاری با کارگردانی پیتر جکسون ساخته شده، تحولی در صنعت سینما ایجاد کرد.با جلوه های ویژه جلوتر از زمان خودش و تیم بازیگری و کارگردانی درجه یک در اون زمان هیچ فیلم یا شرکت سازنده فیلمی رویای نزدیک شدن به موفقیت این فیلم هارا هم نداشت.

بعد از قسمت سوم ارباب حلقه ها در سال ۲۰۰۳ و قسمت سوم هابیت در سال ۲۰۱۴ چندسالی بود که از این افسانه ها خبری نبود و تیراژ چاپ کتاب های ارباب حلقه هاهم به شدت افت کردند و کم کم این دنیای جذاب و دوست داشتنی داشت به فراموشی سپرده میشد.تا اینکه بزرگترین و ارزشمندترین کمپانی جهان یعنی آمازون سرویس استریم خودش رو تاسیس کرد.شرکتی که از کم بود بودجه چیزی نمیدونه و هرچی کارگردان بخواد براش آماده میشه.

این سرویس استریم آمازون پرایم نام داره درسال ۲۰۰۵ تاسیس شد اما اخیرا سرزبان ها افتاد و تونست جایی بین بزرگان سینما و تلویزیون برای خودش دست و پا کنه.این شرکت یک سری فیلم ها و سریال ها تولید کرده که موفق ترین اثر این شرکت که سکوی پرتابش هم بود سریال پسران (the boys) بود که با بودجه نسبتا زیاد و داستان خوب تونست موفقیت چشمگیری برای این شرکت درست کنه.

اما با پیشرفت چشمگیر نتفلیکس و تاسیس سرویس اپل تیوی پلاس و همینطور اچ.بی.او مکس، آمازون هم احساس خطر کرد و فهمید که چند فیلم و سریال معمولی برای موفقیت کافی نیست.آمازون پرایم برای اینکه ثابت کنه یک شرکت سطح پایین و پیش پا افتاده نیست دست به کاری زد که هنوز بعضی شرکت ها از اون متعجب مونده‌اند.

آمازون پرایم با توافقی ساخت سریال ارباب حلقه هارا در دستور کار خودش قرار داد.در ابتدا هوادارن کمی ترسیده بودند که خاطراتشون از این افسانه ها با ساخت سریالی سطح پایین خراب بشه؛اما آمازون برای اینکه کمی خیال طرفدارهارو راحت کنه برای هرقسمت از این سریال مبلغ ۱۰ میلیون دلار بودجه به جدای هزینه های ناگهانی تخصیص داد و طرفدار ها فهمیدند که حداقل با سریالی سطح پایین و بدون امکانات روبرو نیستند.

با پخش این اخبار آمازون پرایم به صدر اخبار رفت و مورد توجه قرار گرفت و کمی شوک به نتفلیکس و بقیه سرویس ها بزرگ وارد کرد.حالا بعد از مدتی یک سری اخبار و شایعات منتشر شده که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

تایید شده برای ۵ فصل

آمازون تصمیم گرفت که اعتماد به نفس و اطمینان به تیم خودش رو به رخ بکشه و حرکتی غیرمنتظره انجام داد، این شرکت قبل از حتی شروع به ساخت فصل اول سریال این سریال رو برای ۵ فصل تمدید کرد و نشون داد از موفقیت این سریال چقد مطمئن است.

فصل اول بیست قسمت دارد

اینطور که معلومه عوامل آمازون پرایم تصمیم گرفته اند که هرچه در کتاب هست رو با جزییات توی سریال رعایت کنند و جهانی عظیم بسازند.تایید شده که فصل اول ۲۰ قسمت دارد که با یکی از طولانی ترین سریال های چندوقت اخیر روبه رو هستیم.از طرفی این یعنی که بودجه فصل اول این سریال چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون دلار جدا از هزینه های ناگهانی و دستمزد بازیگران است.

فیلمبرداری در نیوزلند

مکان و لوکیشن تایید شده برای ساخت این سریال کشور نیوزلند است.انتخاب کشوری تا این حد دور برای ساخت این سریال نشون میده که سازنده اصلا نمیخواد روی سی.جی.آی و جلوه های ویژه و یک استودیو تکیه کنه و احتمالا همه لوکیشن ها قرار عملا و واقعی ضبط بشن.

خوآن آنتونیو بایونا کارگردان اسپانیایی ۲ قسمت اول را کارگردانی خواهد کرد(کارگردان فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom)

آمازون قطعا میخواد که قدرتمند شروع کنه و برای شروع و دوقسمت اول این سریال به سراغ یکی از بهترین فانتزی ساز های جهان رفته میشه به آثار برتر اون به دنیای ژوراسیک و انیمیشن محبوب بتمن لگو اشاره کرد.و نکته دیگه ای در این سریال به چشم میخوره اینه که دقیقا مثل بازی تاج و تخت چند کارگردان روی این سریال کار میکنن تا ریسک خراب شدن سریال رو پایین بیارن.

پخش فصل اول در ۲۰۲۱

قطعا سریالی به عظمت مدت زیادی هم برای ساخت زمان میبره، برای همین اگر تاخیر دوباره پیش نیاد و همه چی بر طبق روال پیش بره این سریال در سال ۲۰۲۱ منتشر میشود؛اما هنوز زمان دقیق اکران اعلام نشده.

بازیگران

برای این سریال از بازیگرهای بزرگ و نام آشنا استفاده نشده.هرچند که از بازیگرهای آماتور هم استفاده نشده و همگی بازیگرهای سطح بالا و کاربلد هستند، اما معروف و نام دار نیستند.نکته ای هم که در این بازیگران قابل توجه حضور نازنین بنیادی بازیگر ایرانی در یکی از نقش های اصلی است.


باید منتظر بود و با اکران این سریال دید که آمازون همونطور که این سریال رو برسر زبان های انداخت تونسته سریالی در سطح فیلم های ارباب حلقه ها بسازه یا نه و فقط یک سرمایه گزاری عظیم شکست خورده انجام داده.

نظر شما چیه؟؟؟؟سریال خوبی میشه؟؟؟


بخوانید:

برترین سریال های دیسی
برترین سریال های مارول
۵ نسخه قدرتمند از تور
۱۰ ویلن برتر دیسی
معرفی جین فاستر