Batman vs Batman

توماس وین : قهرمان یا خلافکار ؟

توماس وین : قهرمان یا خلافکار ؟

با اینکه توماس وین تاریخچه و حضور پر افتخاری در کمیک ها نداشته، اما باز هم به عنوان یکی از شخصیت های موسس و اصلی در دنیای DC محسوب میشه. مرگ اون و همسرش مارتا وین، جرقه ای برای به وجود اومدن بخش بزرگی از دنیای DC بود.

اما طی سال های اخیر، توماس وین دچار تغییراتی شده و به یکی از بی رحم ترین شخصیت های کمیکی تبدیل شده. اما چرا کارگردان ها و نویسنده ها دارن به این جهت حرکت میکنن ؟

آدم خوبه داستان

Thomas Wayne

برای مدت های طولانی، توماس و همسرش جزو مهمترین افراد شهر گاتام بودند. مرگ اونها، اندوه بزرگی رو به روی دوش گاتام گذاشت و هرج و مرج در شهر به شدت افزایش پیدا کرد. همچنین باعث شد تا پسرشون تمام وقت و زندگیش رو صرف جلوگیری از دوباره رخ دادن چنین تراژدی بکنه.توماس در دید مردم شهر یک آدم خیر و درستکار بود. حتی در یکی از کمیک ها، ما مبارزه اون با خلافکار ها رو در یک مراسم بال ماسکه دیدیم و توماس بدون هیچ ترسی جلوی اونها رو گرفت و به یک بتمن بدون نقاب تبدیل شد.

توماس با اینکه به پسرش سخت میگرفت، اما عاشق بروس بود. رابطه عمیق بین توماس و بروس حتی در فیلم Batman Begins هم حس میشد و ما شاهد این بودیم که توماس درس های زیادی به بروس داد که بروس حتی زمانی که تبدیل به بتمن شد هم از اونها استفاده میکرد. توماس در سایه ها از بروس حمایت میکرد و اونرو حتی به چیزی فراتر از بتمن بودن تشویق میکرد.

حقیقت دردناکه !

Thomas Wayne - The Joker 2019

در طی دهه اخیر، توماس وین دچار تحولات زیادی شده. در کمیک Batman: Damned، آشکار میشه که توماس وین به مارتا خیانت کرده و احتمالا مخفیانه بچه دیگه ای هم داشته. در بازی Telltale Batman، آشکار میشه که توماس وین، خودش یکی از خلافکار های بزرگ شهر گاتام، و عضو گروه خلافکار های Falcone بوده. اون حتی از موقعیتش استفاده می کرد تا افرادی رو که به جنایت هاش پی میبردند رو در تیمارستان آرخام بستری کنه.

یک ورژن دیگه از توماس وین که یک روی دیگه اون رو در سینما به نمایش گذاشت، ورژنی بود که در فیلم Joker دیدیم. در این فیلم، آرتور فلک باور داره که توماس وین پدر واقعیشه. زمانی که آرتور با توماس رو در رو میشه نه تنها به شدت تحقیر میشه، بلکه یک مشت جانانه هم مهمون توماس میشه. اگه بعد از این صحنه نمیشه گفت که توماس وین یک آدم عوضیه، میشه حداقل فهمید که اون هیچ اهمیتی به گاتام و مردمش نمیده.

Thomas Wayne Batman - FlashPoint

اما، ما یکی از جنجالی ترین ورژن های توماس وین رو در انیمیشن Flashpoint میبینیم. در این دنیا که توسط فلش که قصد داشت گذشته رو تغییر بده ساخته شده، به جای توماس وین و مارتا، به بروس وین در اون کوچه شلیک میشه. بعد از اون، مارتا روانی میشه و تبدیل میشه به جوکر توی اون دنیا و توماس وین هم تبدیل میشه به یک ورژن خیلی خشن از بتمن. این ورژن از توماس وین، هیچ مشکلی با قتل و کشتن افراد نداره و از سلاح های کشنده در درگیری هاش استفاده میکنه.

با تمام اینها، بدترین ورژنی که از توماس وین دیدیم، در سری کمیک های Batman بوده. جایی که توماس وین تبدیل به یک ویلن تمام عیار میشه و حتی با Bane متحد میشه تا کنترل تمام ادارات پلیس رو در دست بگیرند و برای دفعات زیادی با پسر خودش، یعنی بروس وین درگیر میشه !

منبع: CBR


نظر شما راجب توماس وین چیه ؟ به نظرتون این شخصیت بیشتر جنبه قهرمان بودن رو داره یا ویلن بودن ؟


بخوانید :

داغترین کمیک های مارول

ایونت کمیک های ۲۰۹۹

کمیک جنگ قلمروها

10 اترنال قدرتمند در دنیای کمیک

۵ نسخه قدرتمند ثور


guest
10 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Amin

بیخیال همه شرکتایه کمیک ی ریسکایی میکنن و شخصیتایه خوبشو تبدیل میکنن ب ادم بده داستان اینکه چیز جدیدی نیست اما دلیل نمیشه ک اونا مورد نظر ما باشن من فک میکنم هدف دیسی این بوده ک نشکن بده توماس ادم قدیسی نیست و صرفا اومه و مثل ادما ی سری عیبا داره اما بازم دلیل نمیشه ک بخایم اونو ی شخصیت خاکستری در نظر بگیریم توماس پدر بتمیه ک تو کوه کمیکا ب عنوان ی ادم خوب ازش یاد میشه

ماندانا

به نظر من توماس وین بتمن خوبی نیست منظورم اینه که بتمن همینجوری که هست خوبه بتمن یع شخصیت امید بخش اون یع ناجیع و اینکه اون یع شخصیت مغرور و قوی هست و خانواده دوست همین باعث شده اون شخصیت جذاب و معروفی باشه ولی توماس وین بیشتر یع ویلن تا یک قهرمان ولی من به شخصه توماس وین رو به عنوان بتمن دوست ندارم.

و اینکه چرا کمیک هایی که بالا گفتین رو اسپویل کردین من نابود شدم 🙄😓هنوز نخونده بودم 😢

حمید

سلام من به کمیک علاقه مند شدم به نظر شما از چه کمیک هایی شروع کنم؟

پارمیس

والا راستش من سررشته ای تو خوندن کمیک ندارم و کلا تعداد کمیک هایی که خوندم به 15 تا نمیرسه
ولی به نظرم خوندن کمیک فلش پوینت و بحران در زمین های بی نهایت خوب باشه
بازم میگم من کمیک باز نیستم ( هرچند خیلی دوست دارم بیشتر کمیک بخونم اگه امتحانا اجازه بده)

general

سلام شما به چه شرکتی علاقه دارید؟ اگر مارول باید از کمیک های اولیه شروع کنید تا کم کم آشنا شوید می توانی به بعضی از سایت هایی مانند SPIDEY یا زومجی یا همین جا مقاله بخوانی تا کم کم آشنا شوی اگر به دیسی علاقه دارید با توجه به ریبوت گسترده ی نیو52 باید از فلشپوینت بخوانی اگر هم حوصله نداری 100 تا کمیک دانلود کنی می توانی از روی مقالات دنبال کنی اگر هم IMAGE خب نمی دانم چون کمیک هایش در ایران پیدا نمی شود😅خب این گونه می توانی آشنا شوی

کمیک فن

به نظر من نه هیروئه نه آنتی هیرو!!! اما خب شاید کمی بیشتر به قهرمان بخوره تا ضد قهرمان!!!

امیر جوکر

اگه اینجوری هست که شما میگید همون بهتر که مرد!

مهديار 2

دقیقا چون اگه اینجاسیس 2 رو خونده باشی اون از بعدش اومد و با استفاده از جوخه ی خودکشی لیگ عدالت بدون سوپرمن رو شکست داد

adam warlock

باریکلا به شما که اسپویل می‌کنی

ماندانا

اخه چرا اسپویل میکنید؟!!!!!