wandavision

تئوری: اسکارلت ویچ دنیاهای موازی و توهم ها رو به وجود نمیاره

اگه قبلا آتیشی وجود داشت که قراره اسکارلت ویچ میخاد واقعیت رو به شکلی جذاب و خفن دقیقا مثل دنیای کمیک تغییر بده ، پخش تیزر مسابقه سوپر بول برای واندا ویژن مثل آتیش بود برای این آتیش. این تیزر برای دیدن سریال های بعدی دیزنی پلاس هیجان خیلی زیادی ایجاد کرد و باعث شد دوباره تمام نگاه ها به سمت مارول برگرده و سریال هاش به خصوص واندا ویژن توی مرکز توجه قرار بگیرن و این دقیقا همون چیزیه که مارول می خواد . ولی اگه واقعا این تغییر واقعیت ها کار اسکارلت ویچ نباشه چی؟

چیزی که الا انتظار میره اینه که دنیاهایی که تو سریال وانداویژن میبینیم ، توهم ها و جهان های موازی همگی حاصل قدرت تغییر واقیت اسکارلت ویچ باشه . چون اون قبلا توی اولین فیلمی که حضور داشت یعنی اونجرز : عصر اولتران برادرش پیترو رو از دست داد و بعد از تجربه زندگی عاشقانه با ویژن اون رو هم توی اونجرز اندگیم از دست داد و توی اونجرز اند گیم دیدم که چقدر برای اینها از تانوس عصبانی بود و چیزی نمونده بود که تانوس رو بکشه . و همه اینا باعث میشه که آدم بشکنه و نا امید بشه . واندا بعد مرگ پدر و مادرش تنها کسی که داشت برادرش که اون هم کشته شد و سالهای بعد مرگش سعی کرد بهبود پیدا کنه اما مرگ ویژن براش یه زخم تازه بود و اینا نشونه های ایجاد یک شخصیت عصبی برای وانداست .

wandavision

برای طرفدارای کمیک خیلی وسوسه انگیزه که این اتفاق رو با کمیک ها مقایسه کنن و بگن ایجاد واقعیت های موازی ، توهم و خرابکاری ها کار اسکارلت ویچه اما توی دنیای کمیک علت درگیری های روحی اسکارلت از دست دادن بچه هاش بود نه مردن ویژن در واقع در طول کمیک Avengers Disassembled واندا تیم رو از هم میپاشونه ولی ویژن زندست تا وقتی خود واندا اون رو میکشه . بعد این اتفاق واندا کاملا دیوانه میشه و قدرتاش باعث ایجاد ابعاد جدید و دنیاهای دیگه میشن که همونطور که ما میدونم توی دنیای سینمایی مارول واندا نه هنوز بچه داره نه قدرتاش دقیقا مثل دنیای کمیک هستن .

در واقع قدرت تغییر واقعیت واندا رو هنوز توی MCU ندیدیم و قدرتاش شامل تغییر ذهن و ارتباط از راه دور میشه که ریشه این قدرت هاش هم سنگ ذهن بود که ارتباطش با ویژن رو هم شکل داد . و اما اصل مطلب تئوری چی میشه اگه این توهم ها کار واندا نباشه و توسط ویژن ایجاد شده باشن الا همتون میگین این تئوری اصلا امکان نداره چون ویژن که مرده و سنگ ها هم نابود شدن پس نمیتونه اتفاق میوفته اما طبق گفته های سازنده های Avengers : EndGame سنگ ها هنوز هم توی دنیای اصلی وجود دارن و تانوس فقط اونارو به اتم تبدیل کرده این یعنی قدرت اونا خنثی نشده ، طبیعی هم هست چون سنگ های ابدیت تو دنیای مارول وجودشون ضروریه و از عناصر تشکیل دهنده دنیای مارول هستن پس نمیشه گفت دیگه وجود ندارن و از بین رفتن . 

از اونجایی که تمام شواهد نشون میدن که اینها همه کار واندا هستش و مارول هم میخاد طرفدارا همین فکر رو کنن و مارول هیچوقت نمیاد اصل داستانش رو لو بده و تلاش میکنه کاری کنه مخاطبا تئوری پردازی کنن و هایپ بشن اما در آخر با انتشار فیلم یا سریال همه رو غافلگیر میکنه و یک نکته مهم دیگه هم که هست چیزیه که از اسم سریال میشه فهمید ، ترکیب اسم واندا و ویژن به صورت یک کلمه و کنارهم میتونه نشون دهنده ادغام شدن این دو شخصیت باشه که باعث ایجاد یک جنون کامل بشه .


به نظر شما چه اتفاقی قراره توی این سریال عجیب و غریب بیوفته ؟


بخوانید :

معروف ترین وسایل نقلیه دنیای کمیک

برترین لایواشکن های دیزنی

3 فکت از کاپیتان مارول

کمیک آخرین انتقامجو

5 نسخه قدرتمند THOR