drax

تئوری MCU: چرا درکس فکر میکرد نامرئیه

نکات خوب خیلی زیادی توی فیلم Avengers: Infinity War وجود داشت که اون رو به یک فیلم قابل ستایش تبدیل کرده یکی از اون نکات خوب حضور تیم نگهبانان کهشان در کنار انتقام جویان بود. نگهبانان کهکشان راه وصل کردن فضا به انتقامجویان زمینی بود و خیلی هم ارتباط خوبی بین گاردینز و اونجرز برقرار شده بود و از جالب ترین و فان ترین سکانس های فیلم هم با حضور اعضای این تیم بود. هم سکانس های مبارزه جذابی رو توی فیلم از اونها شاهد بودیم هم لحظه های سرگرم کننده طنز که یکی از به یاد ماندنی ترینِ اونها نامرئی شدن درکس بود.

فیلم وقتی که توی سفینه Guardians of the Galaxy صحبت کردن استار لورد و گامورا رو نشون میداد با صدای خوردن چیزی مثل چیپس دوربین آروم به عقب میره و میفهمیم که درکس هم اونجاست و به گفته خودش یک ساعته اونجا ثابت ایستاده که باعث نامرئی شدنش شده، تا وقتی که مانتیس بهش سلام میکنه و کاملا نا امید میشه. شکی توی این نیست که درکس واقعا معتقد بود که نامرئی شده اما چه دلیلی وجود داشت که اون با خودش این فکر رو میکرد؟ یکی از کاربران ردیت به اسم u/joebadiah تئوری جالبی رو در این رابطه ارائه داده.

درکس ایده نامرئی شدن رو از ابتدای فیلم نگهبانان کهکشان دو گرفته جایی که همه اونها در حال جنگیدن با یک هیولا هستن اما جیمزگان تصمیم گرفته که روی رقص گروت تمرکز کنه و اگه یادتون باشه جایی که گروت درحال رقصه و درکس میوفته پشت سرش اون بدون حرکت توی همون حالت میمونه و درکس جوری بهش نگاه میکنه انگار اون نامرئیه و این کار هم مبتنی بر بی تحرک بودنه، همین اتفاق کوتاه و ساده باعث ایجاد این تفکر توی ذهن درکس میشه که اگه یک ساعت اونجا ثابت بمونه گامورا و استار لورد نمیتونن ببیننش.

یکی دیگه از کاربر ها توی کامنت ها مطلبی رو میگه که حتی بیشتر حرف های کاربر قبلی رو تایید میکنه. نه تنها این سکانس به قسمت دوم نگهبانان کهکشان اشاره داره بلکه استارت اصلی اون توی قسمت اول خورده. توی صحنه پس از تیتراژ فیلم دیدیم بعد از اینکه گروت جون خودش رو فدا کرد تا تیمش رو نجات بده، چیزی ازش جز یک گیاه تو گلدون نمونده بود و در همو وضعیت هم در حال رقصیدن بود اما وقتی که درکس بهش نگاه میکرد حرکت نمیکرد درکس هم صورتش رو برمیگردوند انگار بازم هیچی ندیده که دقیقا مشابه فیلم دومه و میتونه شروع ایده نامرئی شدن درکس باشه. 

با نگاه کردن به این سکانس ها در چارچوب این نظریه مطرح شده دلیل این کار درکس موجه به نظر میرسه. اتفاقات فیلم اول نگهبانان کهکشان چند سال قبل از وقایع جنگ بینهایت اتفاق افتاده و اگه درکس وقتی اولین بار این کار گروت رو میبینه تصمیم گرفته شروع کنه به روش ایستادن فوق‌العاده خودش و همین باعث میشه به خودش بگه “استاد”. درسته که این حرکت یک لحضه کمدی بود اما داشتن همچین ریشه ای برای یک جوک نشون میده چقد به جزئیات توجه میشه و جالب تر از اون دقت طرفدار ها به این نکات و کشف کردن اونها بعد از چند ساله. 

امیدواریم توی قسمت سوم نگهبانان کهکشان هم شاهد لحظات خنده دار بین درکس و گروت و همچنین اشاره ای به موضوع نامرئی شدن باشیم 


نظرتون راجب این موضوع چیه ؟


بخوانید: