wandavision

تئوری وانداویژن: Westview توسط S.W.O.R.D ساخته شده

سریال WandaVision تا اینجای کار بسیار خوب عمل کرده و در قسمت آخر حتی از قبل هم بهتر شد، یکی از نکاتی که باعث شده این سریال عملکرد بسیار خوبی داشته باشه مرموز بودنشه که مخاطب رو خیلی برای ادامه سریال کنجکاو میکنه. مرموز بودن وانداویژن سوالات زیادی رو به وجود آورده و خب سوالات زیاد باعث خلق تئوری‌های مختلف هم میشه. یکی از سوالات مهم سریال در مورد سازمان S.W.O.R.D و هدف اونهاست که در این قصد داریم بریم سراغ یک تئوری درمورد ارتباط این سازمان با شهر وست‌ویو. 

 نکته: ادامه مقاله ممکن است حاوی اسپویل 5 قسمت ابتدایی سریال وانداویژن باشد!!!

در 3 قسمت ابتدایی ما آشنایی زیادی با وست‌ویو و اتفاقات داخلش پیدا کردیم و در قسمت چهارم سریال، SWORD و دنیای بیرون رو بیشتر دیدیم، در طول این اپیزودها متوجه میشیم که SWORD چندان سازمان خوب  و قابل اعتمادی نیست یا حداقل تیلور هیوارد مسئول اون اصلا اینطور نیست. در قسمت پنجم دیدیم که پهبادی به داخل  Westview فرستاده شد و مونیکا هم از مسلح بودن اون خبر نداشت، همین اتفاق باعث بیرون آمدن واندا از اون واقعیت شد که در واقع اولین بار بود ارتباط مستقیم بین اسکارلت ویچ و SWORD شکل میگرفت، در این ملاقات هیجان انگیز دیدیم که واندا مستقیما به همه هشدار داد که اونجا رو ترک کنن و Westview رو به حال خودش بزارن اما تhیلر هیوارد اصلا قصد همچین کاری رو نداره و حتی فکر کمک گرفتن از نیروهای دیگه رو هم نمیکنه. این اولین نشونه‌ای هستش که به ما میگه شاید ارتباط بیشتری بین این دو طرف وجود داره و درواقع خود SWORD پشت اتفاقات وست‌ویو هستش.

وقتی ویژن از اتفاقات عجیب و غریب اطرافش با خبر میشه به واندا شک میکنه و با هم در مورد خونه، آدما و محیط اطرافشون بحث میکنن، در این بحث واندا میگه که کنترل تمام اتفاقات وست‌ویو دست اون نیست و خیلی چیزها از کنترلش خارجن، اما حرفی مهم‌تر از این هم گفته میشه، اینکه واندا نمیدونه همه اینها از کجا شروع شده و اینجا میتونیم اطمینان زیادی پیدا کنیم که فقط واندا پشت این واقعیت نیست. با توجه به این موضوع تئوری‌هایی مطرح شدن که میگن اگنس یا حتی مفیستو پشت این ماجرا قرار دارن، اما چی میشه اگه واقعا S.W.O.R.D این کار رو انجام داده باشه. 

در طول سریال متوجه شدیم که S.W.O.R.D به وست ویو نظارت داره و راه‌هایی هم برای ورود بهش پیدا میکنه که خودش عجیبه. همچنین بعد از اینکه مونیکا رمبیو به زندگی برمیگرده میفهمه که این سازمان دیگه روی فعالیت‌های فضایی تمرکز نداره و روی سلاح‌های هوشمند کار میکنن. علاوه بر اینها این سازمان در حال کار بر روی بدن ویژن بود تا باهاش سلاح جدیدی بسازه یا استفاده‌ دیگه‌ای ازش بکنه. پس میشه گفت که اونها به همین راحتی مسئول نجات دادن وست ویو نشدن بلکه ارتباط بیشتری به هم دارن و شاید حتی کل این شهر پروژه اونها برای تست یک سلاح بزرگتره.

بزرگترین سرنخ برای ثابت کردن این تئوری، سد بین دنیای سیتکام و واقعیت اصلیه. اگه کمی به دیوار بین این دو دنیا دقت کنید میبینید که این حفاظ با استفاده از جادو ساخته نشده و انگار به واسطه تکنولوژی خلق شده. ما تاحالا چندین بار این دیوار رو دیدیم اما وقتی واندا از اون بیرون اومد و دوباره برگشت داخل از همه مهم‌تر بود چون به ما نشون داد که واندا برای ورود باید از جادوهای خودش استفاده کنه تا حفاظ رو تقریبا به سختی کنار بزنه و وارد بشه. اگه این دیوار با جادو ساخته شده بود احتمالا شکل متفاوتی داشت و رد شدن ازش برای واندا کاری نداشت.

نکته دیگه‌ای که لازمه در مورد این موضوع بهش اشاره کنیم شکل 6 ضلعی کل وست ویو هستش. تا اینجا حتما ارتباط بین S.W.O.R.D و این شکل هندسی رو متوجه شدید اما همیشه در گوشه و کنار مثل تابلوها این شکل رو دیدیم اما در یکی از سکانس‌ها که نقشه وست ویو نشون داده شد میفهمیم که تمام این شهر در یک 6 ضلعی منظم قرار داره که تئوری ساخته شدن اون به دست S.W.O.R.D و نگه‌داری به کمک تکنولوژی رو بیشتر از قبل تایید میکنه.

 

اگر تمام اینها زیر سر S.W.O.R.D باشه و اونها شهری داشته باشن که بتونه واقعیت رو به نوع دیگه‌ای نشون بده هویت افراد ساکن در اونجا سوال بزرگی رو ایجاد میکنه و خوشبختانه میتونیم برای این سوال از دنیای کمیک جوابی پیدا کنیم. در سال 2016 کمیکی با اسم Avengers: Standoff منتشر شد که در اون شیلد یک شهر ساخته بود که همه ساکنین اون ویلن بودن. این شهر درواقع یک زندان بود که در اون به افراد شرور هویت جدید با خاطرات جدیدی میدادن و این کار با یک مکعب کیهانی به اسم Kobik انجام میشد. شاید مستقیما این دو داستان مثل هم نباشن اما میتونیم شباهت‌هایی بین اونها پیدا کنیم که شاید مارول ازشون الهام گرفته باشه، به هر حال این سریال هم اقتباسی از دنیای کمیکه و مارول این کار رو به خوبی بلده.

با توجه به اینکه S.W.O.R.D در حال کار کردن روی سلاح‌های هوشمنده میتونیم حدس بزنیم که این شهر مکانی برای آزمایش باشه، شاید برای جلوگیری از واندا. با توجه به روند سریال احتمالا در چند اپیزود باقی مانده اطلاعات بسیار زیادی دریافت میکنیم و احتمالا بفهمیم که واقعیتی که در Westview  به وجود اومده کار وانداست یا S.W.O.R.D یا مفیستو. شاید هم مارول دوباره همه رو غافلگیر کنه و کاری کنه که هیچکس نتونسته حدس بزنه.


نظر شما راجب این تئوری چیه؟


بخوانید:

تریلر کمیک X-MEN: LEGENDS
بهترین بازی های کمیک بوکی موبایل
قدرتمندترین خدایان شیطانی مارول
معرفی اختصاصی دارکساید
5 کاری که فیلم‌های کمیک بوکی هنوز درست انجام نمیدهند


guest
63 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
شرلوک هلمز

اگنس مثل کمیک یه جادوگره اسمشم اگاتا هرکنسه

شرلوک هلمز

اینو من قبل قسمت 6 گفتم

محمد

نه آگاتا احتمالا ویلن اصلی نباشه ویلن اصلی یکی دیگه است

rank

این زنه الیزابت السون چقدر معروف شده

Estark

می شه کمیک Avengers: Standoff رو با ترجمه فارسی در سایتتون قرار بدین ممنون
اگر قرار می دین بگید ممنون

Ali

اره لطفا قرار بدین

Ali

بچه ها یه چیزی در ویکی پدیا نوشته شده که بازیگر نقش کوییک سیلور عوش شده بوده یعنی هیچ ربتی به فیلم ایکس من نداره مارول هم تایید کرده

شرلوک هلمز

شاید این کوییک سیلور اشتباهی اومده باشه یا همون مفیستوئه. اگر مفیستوئه من حرفی ندارم ولی اگر اشتباهی اومده باشه ممکنه با اون کوییک سیلور اولیه بجنگه خدا کنه مثل ادم بجنگن و واندا و ویژن دخالت نکنن ببینیم کی قویتره

Black panther

من یه سوال راجب به این قسمت دارم

کوییک سیلور که توی انتقامجویان عصر اولتران توسط اولتران کشته شد پس چطوری می دونست که ویژن مرده؟

شرلوک هلمز

و یا کوییک سیلور مردان ایکس زنده بود برا چی یه لحظه فکر کرد برادرش مرده

X-boy

این دو تا دنیا سینمایی رو با هم قاطی نکنید
فعلا avengers دست استودیو disney هستش و x-men دست استودیو fox
پس خواهشا نگید چون بازیگر کوییک سیلور همونه پس فردا هم لوگان رو میارن تو avengers

X-boy

راستی:مونیکا رمبو دوبار داره به یه نفر که تو این زمینه تخصص داره پیام میده و تو قسمت پنجم هم گفت میریم دنبالش. سه نفر رو برای این کار پیش بینی میکنم. ۱.دکتر استرنج(هرچی باشه تو فیلم بعدی دکتر اسرنج واندا هم هستش پس شاید تو همین سریال کارشون به هم گره بخوره) ۲‌.اسکات لنگ (دیدن جیمی وو که همون مامور FBI ای بود که انت من رو تو زندان خانگی نگه میداشت شاید یه ایستراگ باشه واسه انت من اخه اونم تو میدان کوانتوم بوده و تو End game هم دیدیم داشت اون ون سفر در زمان رو تعمیر… بیشتر

Saeed

اگه شما فیلم کاپیتان مارول رو ببینی میفهمی کی بود

X-boy

نه بابا باز همون قضیه که مونیکا رمبو دختر دوست کاپیتان مارول بوده رو دارین به ما میگن؟
از کجا فهمیدی اونوقت؟اسم بازیگر ها رو چک کردی؟یا گذاتی همه بگن بعد تو گفتی؟

X-boy

در ضمن تو کمیک ها اسکارلت ویچ و سیلور کوییک بچه های مگنیتو هستن ولی تو قسمت چهارم که سورد داره واندا رو معدفی میکنه اسم پدر و مادر واندا رو میگه ولی پدرش Eric نیست.
بعدشم تو avengers 2 سیلور کوییک بیشتر گلوله خورده بود از اون تعدادی که واندا واسه یه لحظه توهم زد.

شرلوک هلمز

اصلا این کوییک سیلور نمرده که تیر بخوره فازشون چیه اینا

X-boy

اصلی رو میگم

شرلوک هلمز

کوییک سیلور مردان ایکس زندست بعد چطور یه جا واندا دید که تیر خورده و مرده؟؟

Ali

ببین اون سریاله فرق می کنه عامو
اما احتمال اینکه اون از یک بوعد دیگه اومده باشه هست
و اینکه باید بگم اون اصلا خاطر های کوییک سیلور اونجرز۲ رو بخاطر نمیاره و دربارشدن حرفی نمی زنه

Slade

سلام. وانداویژن جمعه ها میاد یا شنبه ها؟

Black panther

جمعه ها میاد

شرلوک هلمز

به نظرم یکی از اینا مفییتوئه

پیترو
اگنس
پستچی به قول جناب تور لاو.

Saeed

من همین الان یه چیز مهم کشف کردم خاله مونیکا رمبو کاپیتان مارول هست
اگه فیلم کاپیتان مارول و سریال واندا ویژن رو نگاه کنید میفهمید چی میگم

Adam warlock

😐😐😐😐😭😭😭 خدایا بسه دیگه
اون دوست مادرش بوده همه هم از قبل پخش سریال میدونستن جون دل نیاز به کشف کردن نبود

Saeed

چقدر احساس گناه کردم