eternals

تئوری MCU: احتمالا اترنالز اهل یک جهان موازی باشند

معرفی اترنالز به عنوان مسافرانی از یک جهان دیگه میتونه تغییر بزرگی در دنیای سینمایی مارول ایجاد کنه. همونطور که قبلا مارول قول داده بود فیلم اترنالز بعد از وقایع “Avengers: Endgame” اتفاق بزرگ بعدی دنیای ماروله. Eternals گروهی از قهرمان ها هستن که با یک دلیل عجیب در کنار هم قرار گرفتن، و روی این موضوع که با همکاری و اتحاد به اهدافشون برسن تاکید دارن. و ممکنه به زودی این گروه به عنوان یکی از تیم های اصلی دنیای سینمایی مارول ببینیم که در کنار بقیه قرار میگیرن.

برای درک بهتر جاودانه‌ها (Eternals) خوبه که نگاهی به گذشته و اوریجن اونها داشته باشیم. کمیک های اترنالز علم و افسانه‌ها رو با هم به شکل خیلی خوبی ترکیب کرده که باعث خلق یکی از جذابترین داستان‌های مارول شده. داستانی در مورد یک نژاد بیگانه به اسم Celestials که زندگی روی زمین رو آزمایش میکردند و در نهایت این کارشون منجر شد به زندگی سه نژاد متفاوت روی زمین: انسان هایی که زندگی عادی خودشون رو دارن، اترنالز که مسئول نگهبانی از زمین هستن و Deviants که دشمن اصلی اترنالز هستن. برای سلسیتال ها در این آزمایش اترنالز پیروزی و دویانتز شکست بودن. نبرد ها بین این دو گروه هیچوقت تموم نمیشه چون اترنالز در برابر هرگونه تهدید برای زمین ایستادگی میکنن.

ikaris-in-marvels-eternals-comics

استنلی در ابتدای خلق اترنالز قصد داشت اونها بخشی از دنیای اصلی مارول نباشن و در جهانی دیگه حضور داشته باشن، این کار استنلی برای مدتی ادامه داشت اما در آخر اونها هم با قهرمانان Earth-616 ملاقت کردن و با گذشت زمان ارتباط بین کمیک های اترنالز و بقیه کمیک های مارول بیشتر شد تا اینکه کاملا بخشی از دنیای اصلی مارول شدن. این ااحتمال وجود داره که در دنیای سینمایی مارول هم شاهد چنین اتفاقی باشیم، اما به طور منظم‌تر و دقیق‌تر. مارول میتونه با یک برنامه‌ریزی خوب اترنالز رو مسافرانی از یک جهان موازی معرفی کنه.

همه میدونیم در دنیای اصلی مارول حلقه بی پایانی از rebirth (تولد دوباره) وجود داره. و فقط گاهی در رویداد های بزرگ میبنیم که دنیا نابود شد و یا افراد زیادی کشته شدن. که بعد ها این شخصیت ها دوباره در کمیک ها مورد استفاده قرار میگیرن. اما به نظر میرسه در دنیای سینما اینطور نیست و رویدادهایی که اتفاق میوفتن تاثیر دائمی دارن. در MCU بزرگترین رویدادی که تا الا رخ داده مربوط به سنگ های ابدیت میشه. Infinity Stones از قدرتمندترین اشیاء دنیای مارول هستن که 4 بار مورد استفاده قرار گرافتن و خب این قطعا تاثیرات زیادی روی دنیای میار خواهد گذاشت.

در فیلم اینفینیتی وار متوجه شدیم که سنگ ها از بیگ بنگ به وجود اومدن یعنی اونها نشون دهنده آغاز دنیا هستند، و حتی اگه سفر در زمان انتقامجویان باعث ایجاد جهان های موازی نشده باشه بشکن زدن‌ها ممکنه این کار رو کرده باشه. اگه در ابتدای فیلم جهان های موازی ایجاد شده باشن، بشکن زدن هالک و آیرون‌من حتما روی اون جهان ها هم تاثیر گذاشته و قهرمان‌های دنیاهای فرعی مارول هم متوجه این انرژی زیاد شدن. و خب اگه اترنالز رو از اهالی یک جهان موازی در نظر بگیریم حتما برای پیگیری این اتفاق بزرگ راهی برای وارد شدن به دنیای اصلی مارول پیدا میکنن. این تئوری میتونه توضیح دهنده این باشه که در زمان تمام این جنگ ها و حمله های دشمنان به زمین چرا اونها هیچ کاری نکردن، چون در زمین حضور نداشتن.

همچنین میدونیم که در دنیای کمیک تانوس هم از نسل اترنالزه و به اونها گره خورده اما در فیلم های اینفینتی وار و اند گیم هیچ نشونه از اونها ندیدیم که یک مشکل تقریبا بزرگ رو ایجاد کرد. اما اگه اترنالز رو از دنیایی دیگه در نظر بگیریم میتونه به نوعی این مشکل رو حل کنه. البته با این کار ارتباط تانوس با نسل اترنالز به طور کامل از بین میره. اما خب در MCU  شخصیت پردازی و انگیزه تانوس از کشتن مردم تغییرات زیادی داشتن و اورجینش هم میتونه تغییر کنه.

10 اترنال قدرتمند در دنیای کمیک

ادغام کردن جهان های مختلف مارول قطعا راه رو برای ورود شخصیت‌های شرور هم باز میکنه و میتونه باعث بشه شخصیتی مثل کانگ فاتح که حدس میزنیم ویلن بزرگ فاز بعدی مارول باشه هم وارد MCU بشه. اما در خود فیلم اترنالز هم ممکنه با ورود اترنالز به این جهان باعث بشن که نسل مقابل اونها یعنی دویانت‌ها که اهداف شروری دارن پا به زمین بزارن و بخوان نسل انسان ها رو نابود کنن. همینم یتونن دلیل موندن اترنالز در این دنیا باشه. مقابله با دویانت ها قطعا برای قهرمان های زمینی کار سختیه و اترنالز مجبور میشن با اونها مقابله کنن. جنگ این دو نژاد و انسان ها پای سلستیال هارو هم به ماجرا باز میکنه چون که این اتفاق حاصل کار اونهاست.

در دنیای کمیک متوجه شدیم که سرچشمه قدرت‌های مختلف و نیروهای قهرمان ها سلستیال ها بودن اما در دنیای سینمایی مارول چیزی راجب این موضوع نمیدونیم که ممکنه فیلم اترنالز به این سوال پاسخ بده. همچنین مدت زیادیه که همه منتظر دیدن جهان های موازی در دنیای سینمایی هستن که احتمالا اترنالز بالاخره این کار رو انجام بشه شاید هم این تئوری کاملا اشتباه باشه و مارول با برنامه های خاص خودش همه رو غافل گیر کنه . اما قطعا توضیح اینکه شخصیت‌هایی به این قدرتمندی که سالیان سال در زمین حضور داشتن تا الان کجا بودن برای مارول سخته و باید یک راه منطقی برای اینکار پیدا کنه.


پیشبینی شما راجب فیلم اترنالز چیه؟


بخوانید:
5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
5 ویلن مارول که دوست داریم تو فیلم نگهبانان کهکشان 3 ببینیم
10 تغییر MCU که ممکنه تو دنیا کمیک هم خوب باشه
5 نکته در ثور MCU که کمیکی نیست
معرفی ایونت AVENGERS . FANTASTIC FOUR: EMPYRE