loki-key-art-header

لوکی: 4 تئوری مطرح شده بعد از قسمت اول

این مطلب حاوی اسپویل قسمت اول سریال Loki است.

بالاخره پخش سریال اختصاصی خدای شرارت آغاز شد و حالا همه بحث‌ها و نظرات در مورد لوکی است. این سریال با توجه به موضوعش ینی خط‌های زمانی مختلف فرصت بسیار زیادی به مخاطب‌ها میدهد تا تئوری‌هایشان را مطرح کنند. علاوه بر داستان سریال خود شخصیت لوکی هم با توجه به توانایی‌هایش باعث میشود نظریات مختلفی شکل بگیرد. دنیای سینمایی مارول بهترین جا برای مطرح کردن تئوری‌های مختلف است بخصوص وقتی  بحث دنیای‌های مختلف و شخصیت‌های مرموز پیش می‌آید، سازندگان فیلم و سریال‌ها نیز این موضوع را به خوبی میدانند و با قرار دادن نشانه‌های مختلف سعی میکنند مخاطب‌ها را کنجکاو کنند. سریال لوکی با انتشار تنها یک قسمت توانست نظرات زیادی را به خودش جلب کند و باعث شود تئوری‌های زیادی هم گفته شود که در اینجا 4 مورد که بیشتر از همه امکان پذیر هستند و معروف‌تر شده‌اند را بررسی میکنیم.

4. مفیستو (یا نایتمر) خواهد آمد

طرفداران دنیای سینمایی مارول از تئوری‌های مفیستو فراری شده اند و دل خوشی از آن ندارند اما سریال لوکی کاری کرد که نتوانیم بیخیال تئوری حضور این ویلن معروف شویم. این نظریه از آنجایی به وجود آمد که بخاطر یک اختلال در خط زمانی، مامور موبیوس برای تحقیق به یک کلیسای فرانسوی دوره رنسانس رفته بود و در آنجا نقاشی‌ای را دیدیم که در مرکز آن موجودی شیطانی به چشم میخورد و عبارت “a Devil bearing gifts” گفته میشود. اگر مارول در طول سریال به این شخصیت اشاره کند و در آخر هیچ خبری از آن نباشد این بار واقعا باعث عصبانیت مخاطبان خواهد شد. اما این احتمال هم وجود دارد که برنامه‌ای بلند مدت برای مفیستو داشته باشد و مثل تانوس که در  صحنه‌های پس از تیتراژ حضور کوتاهی داشت و در نهایت انتهای فاز 3 پا به سینما گزاشت، این اشارات هم مقدمه چینی‌هایی باشد تا شیطان واقعی وارد MCU شود.

تئوری‌های مفیستو یک شبه به وجود نیامدند و آغاز آنها از سریال وانداویژن بود، در این سریال تئوری حضور نایتمر یا همان کابوس هم مطرح شد که باز هم به واقعیت تبدیل نشد و جالب این است که در سریال لوکی نیز  به این شخصیت اشاره شد. وقتی که موبیوس با شوخی به لوکی گفت کابوس یک بخش جداگانه است. از آنجایی که این تئوری‌ها دوباره در سریال لوکی بازگشته‌اند یک تئوری بزرگ‌تر مطرح شده و آن هم ارتباط بین WandaVision، Loki و Doctor Strange in the Multiverse of Madness است. به عقیده برخی افراد اشارات در این دو سریال مقدمه چینی برای فیلم دکتر استرنج است که احتمالش هم بسیار زیاد است. به هر حال مفیستو و نایتمر شخصیت‌هایی نیستند که به یک باره بشود آنها را وارد دنیای سینمایی مارول کرد.

در انتهای قسمت یک سریال لوکی نیز شخصیتی نشان داده شد که هویتش نامعلوم بود و باعث شد حدس‌های زیادی در مورد او بزنند که خب همانطور که انتظار میرود دو مورد از آنها مفیستو و نایتمر بودند چون آنها نیز توانایی تغییر شکل را دارند و ممکن است با ظاهر شبیه انسان حضور پیدا کنند. قطعا تا انتهای سریال از هویت این شخصیت با خبر خواهیم شد چون به طور واضح در سریال نشان داده شد و چیزی فراتر از یک اشاره کوچک بود.

3. یکی از اعضای TVA خود لوکی است

سریال لوکی با صحنه‌ای از انتقامجویان شروع میشود که در آن میبینیم لوکی دستیگر شده است و برای شوخی خودش را به شکل کاپیتان آمریکا درمی‌آورد. تغییر شکل و چهره به طور کامل و تبدیل شدن به یک شخص دیگر از مهم‌ترین توانایی‌های لوکی است که به کمک آن حتی توانست جایگاه اودین را بگیرد و خب قطعا در این سریال هم از این توانایی استفاده خواهد شد. علاوه بر این، قبلا دیدیم که لوکی میتواند چند نسخه از خودش بسازد که کارهای مختلفی انجام دهند. همین موضوع باعث شد تئوری‌ حضور لوکی در شکل یکی از کارمندان TVA به وجود بی‌آید. البته در سرتاسر سریال ما با لوکی همراه بودیم و ندیدیم که نسخه‌ای دیگر از خودش بسازد اما از خدای شرارت هیچ چیز بعید نیست و بخصوص حالا که فهمیده سنگ‌های ابدیت در اینجا چندان مفید نیستند و سازمان TVA بسیار قدرتمندتر است، احتمالا سعی کند در آن نفوذ کند.

لوکی میتواند در نقش یک کارمند عادی این سازمان باشد تا اطلاعات جمع کند و در نهایت بتواند از آنجا فرار کند اما ممکن است حتی از این هم بیشتر پیش رفته باشد و خودش را جای مامور موبیوس جا زده باشد تا قدرت بیشتری بدست بیاورد. این تئوری از جایی مطرح میشود که موبیوس لوکی را نجات میدهد و آن را پیش خودش میبرد تا صحبت کنند و به راحتی دستگاهی که با آن لوکی را کنترل میکرد از دست میدهد و باعث آزادی او میشود. این دو شخصیت کاملا از هم متمایز هستند اما از یک مامور حرفه‌ای در چنین سازمان مهمی از دست دادن زندانی خطرناکی مثل لوکی بعید است. در سابقه لوکی چنین کارهایی زیاد به چشم میخورد و دور از ذهن نیست اما باید ببینیم در TVA هم چنین شرارت‌هایی انجام میدهد یا نه.

2. جنگ مولتیورسی بعدی راه است

هیچ چیزی در دنیای سینمایی مارول به صورتی اتفاقی انجام نمیشود. وقتی Miss Minutes توضیحاتی رو درمورد تاریخچه خط‌های زمانی به لوکی ارائه میدهد از جنگ عظیم مولتیورسی‌ صحبت میکند و داستان نگهبانان را هم شرح میدهد. این داستان کمک زیادی به مخاطبان هم کرد تا با ساختار دنیای مارول بیشتر آشنا شوند. در این صحبت‌ها به این موضوع اشاره شد که  وقتی کسی از خط زمانی خودش خارج میشود یک نکسوس به وجود می‌آورد و این ممکن است باعث ایجاد جنگ دیگری شود. حالا اگر سریال وانداویژن و تبلیغات آن را بخاطر داشته باشید حتما کلمه نکسوس(Nexus) برایتان آشنا است. سریال وانداویژن هم ارتباط زیادی با مولتی‌ورس داشت و این موضوع ممکن است خبر از جنگ مولتیورسی بدهد.

این تئوری نیز دوباره مخاطب را برگرداند به ارتباط لوکی و واندا به فیلم دوم دکتر استرنج. ممکن است جنگی که از آن حرف زده میشود در فیلم مولتی‌ورس جنون به تصویر کشیده شود و تمام این اتفاقات به آنجا ختم شود. اگر چنین اتفاقی پیش بی‌آید با رویدادی بزرگتر از جنگ ابدیت روبه‌رو خواهیم بود. اطلاعات لازم از این اتفاق را باید از سریال لوکی بدست بیاوریم چون پروژه‌های بعدی مارول به دنیای‌های موازی ربطی نخواهند داشت مگر اینکه در فیلم اسپایدرمن 3 اتفاقات مولتی‌ورس به اوج خودش برسد و شاهد حضور شخصیت‌ها از دنیاهای دیگر باشیم. و در فیلم دکتر استرنج جنگ به وجود آمده ناشی از این اتفاق را ببینیم.

1. اولین حضور کانگ را خواهیم دید

بر خلاف تئوری‌های مفیستو و نایتمر که هیچکدام تایید نشده اند، شخصیت کانگ فاتح برای حضور در دنیای سینمایی مارول رسما تایید شده است. مدتی پیش اعلام شد که جاناتان میجرز نقش کانگ را در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania بازی خواهد کرد و همچنین گفته شده که او سری کمیک اختصاصی خودش را هم بدست آورده است. اما از حضور او در دیگر پروژه‌های MCU صحبتی نشده است برای همین حضور این ویلن معروف در سریال لوکی دور از ذهن است. اما اگر با کانگ آشنا باشید میدانید که او کارش سفر در زمان است و از این راه نقشه‌های خودش را عملی میکند. حالا چطور در سریالی که کاملا مرتبط با خط‌های زمانی و سفر در زمان است این شخصیت هیچ نقشی ندارد!

همچنین در ویدئویی که Miss Minutes نمایش داد، میشد شباهت زیای بین کانگ و یکی از نگهبانان زمان دید. البته هنوز ظاهر این شخصیت‌ را در دنیای سینمایی مارول ندیده‌ایم اما اگر شبیه به کاستومش در دنیای کمیک باشد این شباهت اتفاقی نیست. با توجه به کارهایی که کانگ در سفرهای زمانی‌اش انجام میدهد میشود انتظار داشت TVA با او برخوردهایی کرده باشد و با او ارتباط داشته باشند یا حداقل به دنبال او بگردند. سریال لوکی فرصت خوبی برای آشنایی با این شخصیت و توانایی‌های اوست و میتواند برای فیلم مرد مورچه‌ای 3 مقدمه چینی کند چون کانگ فاتح شخصیت کوچکی نیست که به عنوان ویلن انت من وارد دنیای سینمایی مارول شود و بعد از یک فیلم هم کارش تمام شود، او یکی از دشمنان بزرگ انتقام جویان است که شکست دادنش کار آسانی نخواهد بود.


بخوانید:

چرا لوکی بهترین ویلن دنیای سینمایی مارول است؟
عنوان جدید فیلم کاپیتان مارول 2 چه معنایی دارد؟!
چرا اترنالز به کمک انتقام جویان نیامدند؟
5 شخصیت که شایعه شده در THOR 4 حضور دارند
تاثیرگذار ترین رویداد های DC


guest
25 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
X-boy

قسمت دو؟

general

من یک نظریه ی دیگر هم دارد یعنی ممکن است لوکی مفیستو باشد ؟

ادام وارلاک در ستاد مبارزه با نوجوان بیکار یسلایکد

خیر

ممنون که نظر دادید🙏

Corp

نه نمیشه

general

ممنون که نظر دادید🙏🙏

ماندانا

زده بود هشدار اسپویل ولی من بازم خوندم 😐
الان اسپویل شدم رفت
ولی خدایی کل قسمت اول رو فهمیدم

ممنون از کامیکان 👌

ماهان

میشه لطفا
مارول علیه دیسی را ترجمه کنید
و با استدلال و دلیل بگید مارول میبره یا دیسی

general

نمی شود گفت باید طبق تایم لاین جلو بروی

deusex

ادمین جان کامنت های ما رو تایید نمی کنی قبول.حلالت باشه.
ولی اینا چیه تایید می کنی؟؟؟کمکی مال 20 و اندی سال پیش رو که 10 بار ترجمه شده رو می خواد.
این سیاست تایید کامنت چیه؟؟یکم برام توضیح میدی؟؟؟

امیر ابراهیمی

درخواست ترجمه کمیک که جرم نیست، هر کمیکی باشه میتونید راجبش کامنت بزارید چرا تایید نشه. کامنتای شما هم که تایید نمیشه شاید توهین میکنی

deusex

بله.ممنون.من عذر می خوام.

یاسین

من میتونم کمیک ترجمه کنم؟

امیر ابراهیمی

تلگرام به ایدی @comiconmanager پیام بدید

ماهان

با عرض پوزش
توی یکی از مقاله ها درباره اینکه سوپرمن شبیه هالک برای دیسی نوشته بودید هالک فیلم سینمایی نداشت اما دار

ماهان

منظورم این بود که داره
اونجا زده بود نداره

بیبی یودا

البته لوکی خودشم رو اون کلاهخود مانندش شاخ‌ داره و میتونه تغییر چهره بده
پس لزوما قرار نیست مفیستو‌ باشه

کاظم گراچ

احتمال مورد دوم و سوم بیشتر است

ادام وارلاک در ستاد مبارزه با نوجوان بیکار یسلایکد

مقاله خوبی بود خسته نباشید

behrad spidey

اخرم هیچ کدومش درست در نمیاد 😐

ادام وارلاک در ستاد مبارزه با نوجوان بیکار یسلایکد

حضور کانگ تقریبا قطعی هست و با توجه منبع اقتباسی قوی مثل سکرت وارز اون هم قطعی هست

Last edited 1 سال گذشته by ادام وارلاک در ستاد مبارزه با نوجوان بیکار یسلایکد
دکتر استرنج قاتل ترول ها ( تا حدودی)

تقصیر خودتونه که با دیدن یک پشه فکر کردین که حتما مفیتسو تو وانداویژن هست
تقصیر خودتونه که با دیدن کتاب دارک هولد فکر کردین 100% دکتر استرنج هست

A.H.K.Z

شایعه ها بخاطر اینن که باهاشون هایپ شیم و یا با درست در اومدن تئوری خودمون به دوستامون پز بدیم.
لازم نیست حتمی درست در بیاد.

پ.ن: مرگ بر اسپویلر ها!!! ❌

Last edited 1 سال گذشته by A.H.K.Z
general

یک سوال چی اسپویل شد ؟

A.H.K.Z

نه اسپویل نشدم. گفتم کسی اسپویل نکنه یوقت.