ایکس من

هرکدام از اعضای اصلی مردان ایکس در چند فیلم حضور داشتند؟

جهش یافته‌ها در دنیای مارول جمعیت زیادی را تشکیل میدهند و تعداد آنها بسیار زیاد است، بعضی از آنها برای مدتی عضو X-Men بوده‌اند و بعد، از آن خارج شده اند اما این گروه به‌جز پرفسور ایکس 5 عضو اصلی دارد که در دنیای کمیک، مردان ایکس را بیشتر با آنها میشناسیم. از آنجایی که تعداد نسبتا زیادی فیلم با محوریت ایکس من ساخته شده است تمام این اعضای اصلی را در سینما دیدیم اما متاسفانه به برخی از آنها کمتر از بقیه اهمیت داده شده و به اندازه‌ای که لازم بود فرصت نداشتند تا خودشان را نشان دهند. هر کدام از اعضای اصلی مردان ایکس حتی لایق یک فیلم اختصاصی هم هستند اما تابه‌حال این اتفاق نیوفتاده است. یکی از مشکلات اصلی فیلم‎‌های ایکس من این بود که در هیچکدام از قسمت‌های این مجموعه تیم اورجینال دنیای کمیک را در کنار هم ندیدیم. سری فیلم‌های مردان ایکس از دو یا سه فرنچایز مختلف تشکیل شده است برای همین خیلی از شخصیت‌ها بازیگران متفاوتی دارند و از طراحی مختلفی هم معمولا برای آنها استفاده شده است اما بدون توجه به این موضوع آنها یک شخصیت از دنیای کمیک هستند. 

6. وارن/آنجل- دو فیلم

آنقدری که مردم به دیگر شخصیت‌های گروه مردان ایکس اهمیت دادند به آنجل علاقه نشان نداند، این موضوع، هم در دنیای کمیک صدق میکند و هم در سینما. بن فاستر در سال 2006 نقش آنجل را در فیلم X-Men: The Last Stand ایفا کرد و با اینکه حضور کوتاهی داشت اما توانست چند لحظه خوب را رقم بزند، اما او هیچوقت رسما عضو تیم نشد و در کنار بقیه مبارزه نکرد. در فیلم X-Men: Apocalypse بن هاردی در نقش این شخصیت قرار گرفت و این بار آنجل نقش پررنگ‌تری از قبل داشت، حتی به Archangel ارتقاع پیدا کرد و با بال‌های فلزی بسیار قدرتمندتر شد. در این فیلم آنجل تقریبا به خوبی دیده شد اما به عنوان یکی از چهار سوار آپوکالیپس، نه یکی از اعضای ایکس من.

5. بابی دریک/ مرد یخی- چهار فیلم

در فیلم X-Men که سال 2000 پخش شد شاون اشمور در نقش آیس من ظاهر شد اما رسمای یکی از اعضای تیم نبود بلکه فقط یکی از دانش آموزان جهش یافته با استعداد مدرسه پرفسور ایکس بود. بابی خیلی سریع با روگ دوست شد و رابطه آنها در طول سه‌گانه اصلی تاثیر داشت. بعد از آن مرد یخی در فیلم‌های X2: X-Men United و The Last Stand هم حضور پیدا کرد که پررنگ‌تر از قبل بود. بازیگر آیس من در طول این سری عوض نشد و X-Men: Days of Future Past آخرین باری بود که این شخصیت را دیدیم، در این فیلم مرد یخی در قدرتمندترین شکل خودش بود و از یک دانش‌آموز که در حال یادگیری است به یکی از مردان ایکس تبدیل شده بود.

4. هنک مک‌کوی/هیولا- هفت فیلم

هنک مک‌کوی یا Beast در هفت فیلم حضور داشته است که یکی از آنها بسیار کوتاه و جزئی بوده است، در حد حضور در یک برنامه تلویزیونی مختصر که با بازیگری Steve Bacic انجام شد. در فیلم X2: X-Men United این نقش توسط Kelsey Grammer ایفا شد که یک هیولا با سن بالا بود اما پس از آن که نیکلاس هولت آمد که نسخه جوان هیولا در تیم مردان ایکس بود و در چند فیلم حضور پیدا کرد. شخصیت بیست از مهم‌ترین اعضای گروه است زیرا هم از نظر جسمانی قدرتمند است و هم از نظر هوشی یک نابغه است، هنک در طول حضورش بر خلاف دو مورد قبلی که رسما در تیم اصلی قرار نگرفتند، یک نقش اساسی برای گروه داشت زیرا کارهایی از جمله چرخاندن مدرسه و اختراع چیزهای مختلف مثل جت مردان ایکس را انجام میداد. او با میستیک رابطه‌ای عاشقانه داشت و توانست به خوبی خودش را نشان دهد و داستان‌هایش را بگوید.

3. جین گری- هفت فیلم

جین گری نه‌تنها در تعدادی زیادی از فیلم‌های مردان ایکس حضور پیدا کرد بلکه بیشترین تکامل شخصیت را داشت و دوبار انتهای سه‌گانه به حماسه فونیکس ختم شد که جین گری مهم‌ترین شخصیت آن است. جین گری در سه‌گانه اصلی با بازی Famke Janssen ظاهر شد اما او فقط در سه فیلم اصلی حضور نداشت بلکه بخاطر رابطه عاشقانه با ولورین، در فیلم The Wolverine که سال 2013 پخش شد هم حضور پیدا کرد. ایفای نقش نسخه جوان جین گری بر عهده سوفی ترنر بود که به فیلم Dark Phoenix 2019 ختم شد اما متاسفانه این فیلم اصلا موفق نبود. اما دارک فونیکس اولین فیلمی بود که تم کیهانی را به سری مردان ایکس آورد و شاهد سفر به فضا و نژادی بیگانه بودیم. خوشبختانه جین گری به همانطور که در کمیک‌های ایکس من اهمیت داشت در سینما هم به اندازه کافی به او پرداخته شد.

2. اسکات سامرز/ سایکلاپس- هشت فیلم

James Marsden در سه‌گانه اصلی سایکلاپس را به تصویر کشید اما نقش او با هر فیلم کاهش پیدا میکرد که با توجه به شناخت ما از او در دنیای کمیک خیلی  کار درستی نبود، سایکلاپس در کمیک‌های ایکس من وفادارترین شاگرد پرفسور ایکس است و در نبردها به عنوان رهبر تیم انتخاب میشود اما در فیلم‌ها چنین چیزی را ندیدیم. فیلم X-Men Origins: Wolverine سایکلاپس جوان‌تری را معرفی کرد که بازیگر آن Tim Pocock بود، این نسخه اسکات سامرز تازه در حال پیدا کردن قدرت‌هایش بود و مورد هدف ویلیام استرایکر قرار گرفته بود. سپس Tye Sheridan به عنوان سایکلاپس جوان انتخاب شد که در کنار جین گریِ سوفی ترنر قرار بگیرد. سایکلاپس در تعداد قابل توجهی فیلم حضور پیدا کرده است اما میشود گفت نتوانست به اندازه کافی بدرخشد و خودش را یک جهش یافته مهم نشان بدهد.

1. پرفسور ایکس- یازده فیلم

طبیعی است که پرفسور ایکس بیشتر از هر شخصیت دیگر در اقتباس‌های کمیک‌های مردان ایکس حضور داشته باشد. او در واقع خالق مردان ایکس است و بدون او هیچکدام از شخصیت‌ها به چیزی که هستند تبدیل نمیشدند. پاتریک استوارت در سه‌گانه اصلی  نقش پرفسور ایکس را ایفا کرد و در فیلم Days of Future Past نیز حضور پیدا کرد که با نسخه جوان خودش ارتباط برقرار کرد و پرفسور ایکس با بازی جیمز مک آوی را دید. میشود گفت هر دوی این بازیگرهای برای ایفای این نقش مورد استقبال قرار گرفتند و توانستند به خوبی این کار را انجام دهند.  در سری فیلم های مردان ایکس مگنیتو و پرفسور ایکس کاملا توانستند داستانشان را روایت کنند و به همان اندازه که قدرتمند و مهم هستند به تصویر کشیده شوند. فیلم لوگان که بهترین اثر این فرنچایز است و یک شاهکار به حساب می‌آید نیز میزبان این شخصیت بود و مرگ او را برای آخرین بار به تصویر کشید.


عضو اصلی محبوب شما در تیم مردان ایکس کدام شخصیت است؟


بخوانید:
5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
5 ویلن مارول که دوست داریم تو فیلم نگهبانان کهکشان 3 ببینیم
10 تغییر MCU که ممکنه تو دنیا کمیک هم خوب باشه
5 نکته در ثور MCU که کمیکی نیست
ترسناک ترین ویلن‌های دنیای مارول


guest
19 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Ali

پس ولورین چی

A,S

اونکه تو همه فیلمهای ایکس من به جز دارک فینکِس بوده و اتفافا مهم ترین شخصیت ایکس من که به نظر من باید تو دنیای سینمایی مارول بیاد و اونجا حضور داشته باشه همین ولورین هست چونکه ما که خیلی دوسش داریم البته مگنیتو و ….رو دوست داریم ولی ولورین یه چیز دیگس😁

hmc

ایکس من دیگه ای قرار نیست ساخته بشه؟

تو این چند ساله مارول به شخصیت های ایکس من توجه نکرد. انگار همه فرعی بودند
مثلا خود professor X .مگنتو.انجل. و…
تعداد فیلم هاشم خیلی کم بود
با این همه سریه دوست داشتنی ای بود

A.H.K.Z (منتظر بازگشت عمو ثور لاور و دایی وارلاک)

ددپول 3 و یه فیلم اختصاصی از جهش یافته ها که عنوانی نداره فعلا قراره ساخته بشه و جفتشون تو mcu جریان دارن.

ایول 😉و کاشکی واقعا درجه سنیش همون طور که گفتن آر باشه وگرنه این دنیا ارزش زندگی نداره باید کوچ کنیم به چین 😂😔😔😐😐🤢

کمیک فن

مقاله ی خوبی بود فقط جای ولورین و استورم خالی بود!!

A.H.K.Z (منتظر بازگشت عمو ثور لاور و دایی وارلاک)

وولورین نه!
ولی استورم رو درست میگی. اونم عضو همیشگی هستش.

hmc

ولورین توی 4 تا بود
ایکسمن
ایکس من دو
ایکس من سه
ایکس من : گذشته ی اینده
tnx a lot

A.H.K.Z (منتظر بازگشت عمو ثور لاور و دایی وارلاک)

چی؟ چطور حساب کردی؟ فکر کنم همه فیلمای سری رو ندیدی. فیلم های ایکس من با حضور وولورین : 1.ایکس-من 1 2.ایکس-من 2 : اتحاد 3.ایکس-من 3 : آخرین ایستادگی 4.ایکس-من : سرگذشت وولورین 5.ایکس-من : کلاس اول (کامئو) 6.وولورین 7.ایکس-من : روز های آینده و گذشته 8.ددپول 1 (کامئو) 9.ایکس-من : آپوکالیپس (کامئو) 10.لوگان 11.ددپول 2 (کامئو) وولورین تنها در دو قسمت آخر از این سری حضور نداشت یعنی : ایکس-من : دارک فونیکس و جهش یافته های جدید. اسپم : یک هفته تا اکران فیلم بلک ویدو فاصله داریم. طبق گفته ها احتمالا تریلر فیلم مرد عنکبوتی 3… بیشتر

ن کامل ندیدم . قدیمیارو مخصوصا. ولی تو کلاس اول نبود فک کنم . اوناولین مردان ایکسی بود که دیدم
منظورم گروه بود
فیلم ای خودشو بقیه رو میدونستم
ممنون که گفتی

general

بود اما حضورش کوتاه بود

Mahdibikdeloo.mohsen

ولورین اینجا نیستش ؟

Gfmm

خوب وقتی تو همه‌ی فیلم ها حضور داشته لازم نیست تو مقاله ها بیارنش

A,S

😂

A.H.K.Z (منتظر بازگشت عمو ثور لاور و دایی وارلاک)

وولورین جزء ایکس من حساب نمیشه در کل. شده گاهی وقتا عضو گروه شده یا همکاری کرده ولی عضو ثابت نیستش.

این شیش تایی که بالا دیدی اعضای همیشگی اند.

بله کاملا درست می گید
تازه دوباره یه نگاه به لیست کردم دیدم جای استورم و کلاسوس خالیه

استورم ؟؟؟؟

A.H.K.Z (منتظر بازگشت عمو ثور لاور و دایی وارلاک)

واقعا این سری خیلی حیف شد و خیلی پتانسیل داشت که میشد با برنامه ریزی ازش بهره برد. فیلم های خوب زیادی هم داشت به نظر من مثل : ایکس من 1 و 2 ایکس من : فرست کلاس وولورین 2013 (که بنظر من خیلی در حقش کم لطفی شد) ایکس من : دیز آف فیوچر پست لوگان (توجه فرمایید ددپول 1 و 2 با وجود تمام اشارات و کامئو های مختلف جزو این سری محسوب نمیشن) ولی خب به خیلی از شخصیتای مهم گروه ایکس من گند زد. بعضی ها خدا رو شکر حضور نداشتن و اونایی هم که… بیشتر

واقعا حرفت رو قبول دارم 😔اونا که عشقن کاش میشد مارول باهمون بازیگرا ادامه می‌داد ولی خوب قانون سینما ریبوت هست کاش اگرم میخوان ریبوت کنن چهاراتا بازیگر درست و درمون بیارن نه سیاه پوست که گند بزنه به شخصیت ها بزرگترین نگرانی من سیاه پوست شدن شخصیت ها هست که به احتمال ۲۳٪فکر نکنم مارول گَند بزنه.😑🤐🤨

Last edited 1 سال گذشته by A,S