10 سریال برتر ژانر نوجوان

بهترین سریال های تینیجری

یکی از بازیگر های اصلی زمینه رسانه و سرگرمی سریال ها هستند، سریال ها به دلیل زمان بیشتر در اختیار داشتن خیلی بیشتر از فیلم های میتونن با بیننده ارتباط برقرار کنن و اون رو به خودشون جذب کنن.به همین دلیل خیلی از افراد دیدن سریال های خوب رو به فیلم های ترجیح میدن.در بین سریال های ژانر های خیلی زیادی هم هست که هرفرد طرفدار ژانری مختلفی هست.

یکی از ژانرهای پرطرفدار سریال،ژانر به اصطلاح تین (تینیجر-نوجوان) میباشد.که یکی از بزرگترین کمپانی های این نوع سریال ها شبکه بزرگ نتفلیکسه که سالیانه سریال های زیادی برای طرفدارهای این سبک تهیه و تولید میکنه.حالا اگر به این ژانر علاقه دارید و در قرنطینه نشستین و حوصلتون هم سر رفته، بهتون پیشنهاد میکنیم که این 10 سریال رو ببینین و لذت ببرین.
توجه : معیار این مقاله جهت رتبه بندی نمرات سریال ها در وبسایت IMDB بوده است.

10.Riverdale

Riverdale

سریال ریوردیل که منبع اقتباس آن کمیک های آرچی بوده،همواره یکی از موفق ترین سریال های کمیک بوکی و همچنین یکی از بهترین سریال های شبکه CW محسوب میشه.اولین قسمت این سریال در سال 2017 منتشر شد که تاکنون 5 فصل از این سریال منتشر شده است.نمرات سریال ریوردیل هر فصل نسبت به فصل های گذشته کاهش داشت که دلیل اصلی آن هم افت کیفیت داستان بود.طرفدار ها و منتقد ها پس از تماشای فصل اول این مجموعه ، امید های زیادی نسبت به آن پیدا کردند اما پس از اتمام فصل اول،هر فصل نسبت به فصل قبل ضعیف تر بود.با تمام این مسائل سریال ریوردیل از سمت شبکه CW برای فصل ششم تمدید شده است.

خلاصه داستان : شهر ریوردیل که زمانی شهر بیگناه و مکانی آرام برای زندگی بی دردسر بود،پس از مرگ جیسون بلاسم نفرین شد،ریوردیل هرگز پس از مرگ جیسون رنگ و بوی آرامش را به خود ندید و حوادث و اتفاقات ناگوار یکی پس از دیگری به سراغ این شهر کوچک می آمدند.در این بین آرچی اندروز همراه به کمک دوستان خود(بتی کوپر،جاگهد جونز،ورونیکا لاج) سعی در حل معما های این شهر رمز آلود دارند.

نمرات : RT 86% ، IMDB 7.6

9.I Am Not Okay With This 

I Am Not Okay With This

سریال I Am Not Okay With This که در ابتدای سال 2020 توسط نتفلیکس منتشر شد در زمینه سریال های تینیجری برای نتفلیکس یک دست آورد جدید به حساب میاد،این سریال که قبل از پخشش با پخش یک تریلر تقریبا دارک و ترسناک همرو متعجب کرد بعد از پخشش دیدیم که یک سریال درام و کمدی بیشتر نیست.متاسفانه این سریال پس از پخش فصل اول خود کنسل شد .

داستان سریال : سیدنی یک دختر نوجوان است که ضمن برخورد با پیچیدگی‌های خانواده ، امیال جوانی و قدرت‌های اسرارآمیزی که تازه در اعماق وجود او شروع به بیدار شدن کرده است ، با سختی‌ها و مصائب دبیرستان ، آزموده می‌شود و…

نمرات : RT 87% ، IMDB 7.6

8.Elite

Elite

پس از پخش سریال مانی هیست محبوبیت شبکه نتفلکیس بین کاربران اسپانیایی زبان خود به شدت افزایش پیدا کرد به همین دلیل نتفلکیس،ساخت چندین سریال به زبان اسپانیایی را در برنامه های خود قرار داد.سریال نخبگان هرگز نتوانست به محبوبیت مانی هیست برسد،اما در بین طرفداران سریال های تینیجری جایگاه خاصی پیدا کرد.اولین فصل این سریال در سال 2018 منتشر شد و تا به حال 3 فصل از این سریال منتشر شده است.نتفلیکس رسما این سریال را برای فصل چهارم تمدید کرده است.

خلاصه داستان :هنگامی که سه نوجوان طبقه کارگر در یک مدرسه خصوصی در اسپانیا ثبت نام می کنند ، درگیری بین آنها و دانش آموزان ثروتمند منجر به قتل می شود.

نمرات : RT 97% ، IMDB 7.6

7.The 100‎

The 100‎

سریال The 100 یا همان صد نفر از اون دسته از سریال هایی که پس از تماشایی چن قسمت به سرعت جذبش خواهید شد ولی به دلیل ضعف مدیران Cw این سریال پس از دو فصل تعداد زیادی از طرفدار های خودش رو از دست داد،و همچنین نمرات خیلی ضعیفی از سمت منتقدات گرفت.سریال صد نفر همیشه تو لیست بهترین سریال های تینجیری قرار میگیره،با اینکه ژانر این سریال علمی تخیلیه ولی بسیاری از منتقد ها این سریال رو یک سریال تینیجری میدونن.اولین قسمت این سریال نسبتا طولانی در سال 2014 پخش شد و آخرین قسمت آن در سال 2020 منتشر شد.این سریال هم جزو آن دسته از سریال ها بوده که طرفدارها از پایان بندی آن به شدت ناراضی بودن.

خلاصه داستان:نود و هفت سال پس از یک آخرالزمانی ویرانگر هسته‌ای تقریباً تمام زندگی روی کرهٔ زمین را از بین می‌برد، هزاران نفر اکنون در یک ایستگاه فضایی در مدار زمین زندگی می‌کنند، که آن را آرک می‌نامند. سه نسل در فضا زاده شده‌اند و جمعیت ایستگاه فضایی را از ظرفیت حمل خود فراتر می‌برد. صد نوجوان بازداشت شده، در آخرین تلاش برای تعیین اینکه آیا زمین قابل سکونت است؟ به زمین اعزام می‌شوند.

نمرات : RT 93% ، IMDB 7.6

13 Reasons Why.6

13 Reasons Why

بهترین،بدترین،بدترین، بهترین تعریفی که از این سریال میشه کرد همینه، فصل اول این سریال به قدری خوب بود که شما دوست دارین تموم سریال های تین رو ببینید که شاید بتونین دوباره حس فصل اول رو داشته باشین ولی خب هیچ سریالی نمیتونه شبیه به فصل اول ترتی بشه،در ادامه شاید اگه این سریال هیچوقت تمدید نمیشد یا کلا یک فصله می‌بود اینقدر هوادارانش رو ناامید نمیکرد.بسیاری از منتقدین و طرفداران نتفلیکس را به خاطر عجله در ساخت این مجموعه مقصر میدانستن با اینکه اگر فصل دوم هرگز ساخته نمیشد این سریال بسیار موفق تر بود.در هر حال نتفلیکس که با این سریال به شدت معروف شد از این منبع درآمد تا چهار فصل استفاده کرد.

خلاصه داستان سریال : هانا بیکر دختری است که خودکشی کرده و از خودش نوار هایی به جا گذاشته تا علت های مرگ خودشو توضیح بده و از …..

نمرات : RT 39% ، IMDB 7.8

5.Vampire Diaries

Vampire Diaries

سریال Vampire Diaries یا همان خاطرات خون آشام از روی رمان هایی به همین نام اقتباس شده است،خاطرات خون آشام که اولین قسمت آن در سال 2009 و آخرین قسمت آن در سال 2017 به روی پرده رفت قدیمی ترین سریال این لیست محسوب میشه.این سریال بین طرفدار های این ژانر جایگاه خاص و ویژه ای دارد به خصوص نسل جوان که این سریال حالت نوستالژیک برای اونهاداره.خاطرات خون آشام هم از شبکه CW پخش میشه و مانند اکثر سریال های این شبکه نتونست کیفیت خودش رو حفظ کنه و پس از گذشت چند فصل،دچار افت کیفیت شد ولی با این حال اکثر طرفدار های این سریال این مجموعه هشت فصلی را تا آخر تحمل کردند.

خلاصه سریال : این سریال به شرح خاطرات و اتفاقاتی که برای یک خون‌آشام به نام استفن سالواتوره و یک دختر به نام الینا گیلبرت می‌پردازد که هر دویشان در پایان هر روز به نوشتن خاطرات خود می‌پردازند. به همین دلیل نام این سریال هم دارای یک ایهام است زیرا نام این مجموعه هم می‌تواند بیانگر “خاطرات خون‌آشام: یعنی خاطراتی باشد که استفن دربارهٔ خود می‌نویسد” و هم خاطراتی که دربارهٔ یک خون‌آشام (توسط الینا گیلبرت) نوشته می‌شود.

نمرات : RT 86% ، IMDB 7.7

4.The End of the F***ing World

The End of the F***ing World

سریال The End of the F***ing World بدون شک یکی از خاص ترین آثار شبکه نتفلیکس به شما می آید.یکی از ویژگی های این سریال تایم کوتاه اپیزود های آن هست(22 دقیقه) که شما میتونید به سرعت آنرا تمام کنید.اولین فصل این سریال در سال 2017 پخش شد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت.فصل دوم این سریال نتوانست مورد استقبال قرار بگیرد و نفرین افت فصل دوم سریال های نتفلیکس گریبان گیر این سریال شد.به طوری که پس از پخش فصل دوم این سریال کلا کنسل شد.

خلاصه داستان : جیمز که از بچگی عادت به کشتن حیوانات و جانور های مختلف داشته،حال در دبیرستان و در سن 17 سالگی به دنبال کسب تجربه کشتن آدم هاست،اون پس از دیدن آلیسا به این فکر میکنه که اون بهترین گزینه برای کشتنه و تظاهر به دوست داشتنش میکنه تا بتونه بهش نزدیک بشه داستان عاشقانه ای که زندگی هر دوشون رو تحت تاثیر قرار میده.

نمرات : RT 93% ، IMDB 8.1

3.Euphoria‎

Euphoria

شاید حضور یک سریال تینیجری که از نتفلیکس نباشه تو این لیست خیلی عجیب به نظر بیاد چون نتفلیکس با سریال های تینیجری خودش شناخته شده و تقریبا بهترین سریال هارو تو این ژانر میسازه،سریال یوفوریا نسبت به تمام سریال های این ژانر تقریبا دارک تره و موضوعاتی که مطرح میکنه نسب به ژانرش یک پله بزرگسالانه تره و به افراد زیر 18 سال اصلا توصیه نمیشه،شاید بازی زندایا یکی از نکات جذاب این سریال باشه که شاید طرفداران کمی به خاطر اون این سریال رو تماشا کنن.

خلاصه سریال :نگاهی به زندگی گروهی از دانش‌آموزان دبیرستان و درگیری آنها با مسائلی همچون مواد مخدر، بلوغ، خشونت و…

نمرات : RT 83% ، IMDB 8.3

2.Originals

Originals

سریال اصیل ها که اسپین آف مجموعه خاطرات خون آشام محسوب میشود،عملکرد درخشانی داشته و از نسبت به سریال اصلی موفق تر ظاهر شده است.این مجموعه پنج فصلی که در سال 2013 آغاز شد،همانند سریال خاطرات خون آشام بین این دسته از مخاطبان به شدت محبوب شد.این سریال روند نزولی مجموعه اصلی را نداشت و به همین خاطر از سمت منتقدین مورد استقبال قرار گرفت.

خلاصه داستان : داستان از جایی شروع می‌شود که کلاوس مایکلسون، اصیل و دورگهٔ اصیل خون‌آشام-گرگینه به محلهٔ فرانسوی‌های نیواورلینز، شهری که خانوادهٔ مایکلسون ۳۰۰ سال پیش آن را بنا کرده‌اند و به شهر نیروهای ماوراءالطبیعه معروف است بازمی‌گردد!

نمرات : RT 84% ، IMDB 8.6

1.Stranger Things

سریال استرنجر تینگز از دیدگاه بیشتری از سریال باز ها بهترین سریال ژانر تینیجری محسوب میشه.این سریال که در سال 2016 توسط نتفلکیس پخش شد به شدت محبوب شد و طرفدار های زیادی پیدا کرد.شاید میتوان استرنجر تینگز رو جزو یکی از آثار انگشت شماری دونست که نتفلیکس با حوصله و وسواس اون رو ادامه داد تا اتفاقاتی که بابت سریال 13 دلیل برای آنکه افتاد برای این سریال تکرار نشود.قطعا با تماشای این سریال عاشق مجموعه های این ژانر میشوید.

خلاصه داستان : ویل بایرز کودک 12 ساله در هنگام بازگشت به خانه حس عجیبی داره و هنگامی که به خانه میرسید هیولایی را میبند که …… مایک،داستین،لوکاس در جستجوی پیدا کردن دوست صمیمی خود یعنی ویل با دختری به نام الون آشنا میشوند که با قدرت هایی که داره میتونه….

نمرات : RT 93% ، IMDB 8.7


نظر شما چیست؟کدام سریال رو میتونیم به لیست اضافه کنیم؟ترتیب یا رتبه بندی شما به چه صورته؟


بخوانید:

سریال جاستیس لیگ دارک ساخته میشود
۵ دشمن برتر سوپرمن
پرضررترین فیلم های سال ۲۰۱۹
10 کمیک برتر دیسی برای خواندن در قرنطینه
تاثیرگذار ترین رویداد های DC


guest
59 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

۱۳ دلیل برای اینکه خیلی قشنگه

Kazhal

سریال سکس اجوکیشن جاش خالی بود
سریال باحالیه
تنوع موضوع و بازیگرای زیاد باعث شده خسته کننده به نظر نیاد
۳ فصل تا الان ساخته شده

Dorsa

سلام🧡من سریال اتفاقات عجیب رو خیلی دوست داشتم🧡

پویا

سلام من سریال اتفاقات عجیب رو خیلی دوست داشتم کسی تو این سبک سراغ ندارم معرفی کنه؟

پارمیس

خب این سریالا علاوه بر ژانرشون، طرز ساختشونم مناسبه برای تینیجرا؟ مثلا صحنه های عاشقانه و از این حرفا نداره؟ (آقا من 13 سالمه اینم در نظر داشته باشین 🙂

اوالفضل

فقط نخبه رو نبین به سنت نمیخوره🙂

پارمیس

اوکی مرسی

Arsham

حاجی من نخبه رو دیدم باحال بود اما دنبال یه سریالی ام تینیجری باشه تو عشق و عاشقی و رفاقت و این چیزا هم باشه حال و هوای زندگی یه دانش آموز یا دانش جو رو داشته باشه سراغ دارید؟

بهزاد

The End of the F***ing World این خیلی مشکل نداره یک چوری صحنه عاشقانه ای به اون صورت نداره خواستی 13 دلیل رو ببین اون به خرابی سریال الایت یا نخبه نیست البته اینا همه رو میتونی بدونسانسور ببینی

Last edited 1 سال گذشته by بهزاد
ماندانا

این لیست از جهاتی روی سبک ژانر ها استثنا قائل شده

ماندانا

همشون عالی بود من همرو دیدم
ولی واقعا مایه تاسف که سوپرنچرال اینجا نیست سوپرنچرال واقعا یع شگفتی و شاهکار بود (البته تو نوع خودش)

سینا

یه سوال
بعد از تموم کردنش افسرده نشدی

آیسان

استرنجر اینگونه فوق العاده بودددددد

Last edited 1 سال گذشته by آیسان
HOMAYOUN

سریال های عالی بود ولی به نظر من سریال سوپرنچرال (Supernatural) هم می توانست در این لیست باشد.
امتیازات این سریال:

TV.com امتیاز : ۹.۱ از ۱۰
IMDB امتیاز : ۸.۴ از ۱۰
RT امتیاز : ۹۴%
MOVIEmeter امتیاز : ۶۵ از ۱۰۰

لطفا این سریال هم در نظر بگیرید. با تشکر از وبسایت خوب کمیکان

sama .

هیچ سریالی بهتر از ااسترینجر دینکز نیست عاللللیییییی