10 باری که شروران دنیای سینمایی دی سی تمام توجه مخاطبان رو به خودشون جلب کردن.

10 باری که شروران دنیای سینمایی دی سی تمام توجه مخاطبان رو به خودشون جلب کردن.

اکثریت مخاطبان موافقن که دنیای سینمایی دی سی در 11 تا از فیلم های خودش، چندین شرور بزرگ رو به خوبی به تصویر کشیده.

دنیای سینمایی گسترده دی سی شروعی پرتلاطم داشت زیرا مدیران این شرکت سعی داشتن در نیمی از زمان ممکن به سطح دنیای سینمایی مارول (MCU) برسن. این مسئله منجر به وجود تداومی ناهماهنگ و لحن ناسازگار در همه‌ی فیلم های دی سی شد و کمپانی برادران وارنر و دیسکاوری ممکنه در حال راه‌اندازی مجدد این فرنچایز با فیلم “فلش” در سال 2023 باشن.با این حال، یکی از نقاط درخشان فیلم های دنیای دی سی، شخصیت های شرور این فیلم ها بوده و هست. در حالی که این فیلم‌ها طرفداران زیادی رو در موضوعات مختلف ایجاد کردن، اکثریت مخاطبان موافقن که دنیای دی سی از چندین شرور بزرگ در 11 فیلم پرده برداری کرده، از جمله برخی از بهترین‌های فیلم‌های کمیکی اخیر. 

10/10 همه درباره حضور لکس لوتر در فیلم بتمن علیه سوپرمن صحبت می‌کردن

لکس لوثر

جلب توجه مخاطبان همیشه هم چیز خوبی نیست، همون چیزی که در مورد لکس لوتر با نقش آفرینی جسی آیزنبرگ در فیلم بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت وجود داشت. طرفداران دی سی قبلاً سه بار دشمن اصلی کلارک کنت رو در فیلم های سوپرمن، سوپرمن 2 و بازگشت سوپرمن دیده بودن، بنابراین آیزنبرگ تغییرات جدیدی به این شخصیت داد. در این فیلم، لوتر جوان‌تر و کاریزماتیک‌تر در همه صحنه‌ها حضور داشت و واقعاً فاقد ماهیت حیله‌گری کلاسیک خاص لوتر در کمیک ها بود که این شخصیت رو بسیار محبوب کرده بود. همه بعد از این فیلم که شامل سه تا از شخصیت های بزرگ دنیای دی سی بود، درباره اون صحبت می‌کردن، اما این چیز خوبی نبود. لکس لوترِ آیزنبرگ با ریدلرِ جیم کری در فیلم “بتمن برای همیشه” به جای لوترِ جین هکمن مقایسه شد و این شخصیت از اون زمان به دنیای سینمایی دی سی برنگشته.

10/9حضور کوتاه دث استروک بهترین بخش فیلم لیگ عدالت 2017 بود

لیگ عدالت

تعداد کمی از فیلم‌ها مانند لیگ عدالت 2017 به کارگردانی جاس ویدون، طرفداران دنیای دی سی رو متحد کردن. این فیلم کاملاً درهم و برهم بود، اما صحنه پس از تیتراژ فیلم با حضور لکس لوتر و حضور غافلگیرکننده جو مانگانیلو در نقش دث استروک، برخی از طرفداران رو به آینده دنیای دی سی امیدوار کرد.از زمانی که شایعاتی مبنی بر اینکه دث استروک، شرور اصلی فیلم انفرادی بتمن با نقش آفرینی بن افلک خواهد بود، سر و صدای زیادی در اطراف مانگانیلو برای حضور در نقش این قاتل مزدور ایجاد شد. در حالی که به نظر می‌رسید این پروژه متوقف شده، تنها حضور دث استروک در دنیای سینمایی دی سی موفقیت آمیز بود، از جمله زرهش که دقیقاً مطابق کمیک های فوق العاده‌ش، طراحی شده بود.

10/8 مکسول لرد، به خوبی به تصویر کشیده شده بود، اما فیلم واندروومن 1984 می‌تونست بهتر باشه

Maxwell Lord

با وجود نزولی قابل توجه نسبت به فیلم واندروومن محصول سال 2017، تنها پیشرفت واقعی فیلم واندروومن 1984 در مورد شخصیت ضدقهرمان فیلم، مکسول لرد رخ داد. لرد یک شرور واقعی نیست، زیرا اون فقط می‌خواد شرکتش رو نجات بده و پدر خوبی برای پسرش باشه، اما آشفتگی درونی این تاجر زیرک و در ابتدا دارای نیت خوب، یکی از قانع‌کننده‌ترین شرورهای دنیای دی سی رو خلق می‌کنه. دنیای دی سی سوابق خوبی در انتخاب بازیگران داره و پدرو پاسکال انتخاب درخشانی بود که جان زیادی به این شخصیت بخشید. در نتیجه، بازی اون، نقطه روشنی در یک فیلم فراموش نشدنی بود. 

10/7 زمان حضور فائورا کوتاه بود، اما مبارزه اون با سوپرمن یکی از بهترین هاست

فائورا

علیرغم اینکه آنته ترائو در نقش فائورا، یک شخصیت فرعی برای فیلم سوپرمن: مرد پولادین بود و دیالوگ‌های خیلی کمی داشت، اما در عین حال یکی از بهترین صحنه‌ها رو در کل دنیای سینمایی دی سی هنگام مواجهه با کلارک کنت در اسمال‌ویل داشت. اکشن و جلوه های بصری در فیلم “مرد پولادین” بسیار عالی هستن و در طول این رویارویی کاملاً به تصویر کشیده می‌شن. این نبرد همچنین راهی عالی برای نشون دادن این نکته بود که کلارک چقدر بی تجربه بوده و تا چه حد باید پیش می‌رفته تا بتونه کریپتونی ها رو شکست بده. به طور کلی، صحنه مبارزه این دو صحنه‌ای عالیه، و طرفداران هنوز هم پس از گذشت نزدیک به 9 سال، با وجود حضور کوتاه فائورا، درباره اون صحبت می‌کنن. 

10/6 اولین حضور سینمایی دارکسید در لیگ عدالت زک اسنایدر، تونست به خوبی انتظار ها رو براورده کنه.

اولین حضور دارکسید در این فیلم، اون هم فقط برای چند لحظه، همه مخاطبان رو به صحبت در مورد این شخصیت واداشت. پس از چهار سال انتظار، بازگشت زک اسنایدر به دنیای سینمایی دی سی ناامیدکننده نبود و این کارگردان، خدای جدید آپوکالیپس رو با خودش به فیلم لیگ عدالت آورد. در حالی که دارکسید در درجه اول به عنوان یک شخصیت پس زمینه برای تنظیم رویارویی آینده خودش با لیگ عدالت عمل می‌کنه، چیزی که تماشاگران از این ابرشرور می بینن واقعاً عالیه.نقطه اوج این فیلم چهار ساعته بر شخصیت دارکسید متمرکز می‌شه که اون به محافظان زمین یعنی لیگ عدالت، خیره شده، پس از اینکه سر استپنوولف براش فرستاده می‌شه، دارکسید تصمیم به حمله به زمین می‌گیره. با این حال، این حمله چیزیه که طرفداران احتمالاً هرگز روی پرده سینما نخواهند دید. 

10/5 حضور استارو در سومین فیلم جوخه انتحار، حسابی جنجال به پا کرد.

استارو

یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های دنیای سینمایی دی سی زمانی اتفاق افتاد که جیمز گان شخصیت استارو در فیلم جوخه انتحار رو به زیبایی هرچه تمام تر به تصویر کشید. تنها حضور سینمایی این ستاره دریایی بین کهکشانی در فیلم جوخه انتحار محصول 2021 کاملاً عالی به نمایش گذاشته شد. در اکثر مدت زمان فیلم فقط به حضور استارو اشاره شد تا اینکه سرانجام در پرده سوم در صحنه به تصویر کشیده شد.در طی این فیلم که بر روی تبهکارانی تمرکز می‌کنه که مجبور به انجام کارهای خوب هستن، همچنان در مورد استارو اطلاعات بیشتر و بیشتری به مخاطبان داده می‎‌شه و این واقعیت رو برجسته می‌کنه که شخصیت تینکر (متفکر) در طی دهه‌ها از زمان ورودش به زمین، این موجود رو شکنجه میده. این مسئله، همراه با قدرت های وحشتناک مشروع استارو، یک شخصیت شرور بزرگ رو خلق می‌کنه که در فیلمی با شخصیت پردازی های بسیار عالی، برجسته تر هم به نظر میاد. 

10/4 ارباب اقیانوس انتخابی عالی برای داستان اصلی آکوامن بود.

Ocean-Maste

زمانی که جیمز وان وظیفه اقتباس از آکوامن رو در اولین فیلم انفرادی این شخصیت به عهده گرفت، یکی از سخت ترین کارها رو در دنیای سینمایی دی سی داشت. اون با انتخاب پاتریک ویلسون در نقش شاهزاده اورم، ارباب اقیانوس، یک شخصیت شرور بزرگ رو برای حضور در اولین فیلمش انتخاب کرد. مبارزات اورم با آرتور کری باورنکردنیه و دستکاری و دخالت اون در سایر پادشاهی ها برای متحد کردن تمام آتلانتیس و حمله به جهان سطح، بطور فوق العاده ای به تصویر کشیده شده. این فیلم به دلیل جلوه‌های بصری و اکشن خیلی خوبش مورد تحسین قرار گرفت، اما همیشه لباس ها و زره های شخصیت ها در کانون توجه مخاطبان هستن، و زره ارباب اقیانوس یکی از بهترین‌ها در دنیای سینمایی دی سی بود.

10/3 استپنوولف با طراحی و شخصیت پردازی جدید و بهبود یافته، تفاوت زیادی ایجاد می‌کنه.

استپنوولف

در نسخه چهار ساعته فیلم لیگ عدالت که اولین حضور سینمایی دارکسید، فلش، سایبورگ و بقیه ابرقهرمانان لیگ عدالت رو به تصویر می‌کشه، تصور اینکه چگونه استپنوولف یکی از بهترین جنبه ها و شخصیت های فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر خواهد بود، سخته، اما این دقیقاً همان چیزیه که اتفاق افتاده. با توجه به طراحی مجدد از نسخه لیگ عدالت 2017، استپنوولف به طور قابل توجهی بهتر از قبل به نظر می‌رسید، ترسناک تر از قبل بود، و مهمتر از همه، ویژگی های شخصیتی منحصر به فردی داشت. به جای انگیزه پرستش جعبه های مادر، تمام تلاش استپنوولف این بود که دوباره مورد تایید و بخشش و لطف دارکسید بشه و به آپوکالیپس برگرده. هر شروری در فیلم که بخوبی شخصیت پردازی شده باشه، باید هدفی داشته باشه و هدف استپنوولف چیزیه که اون رو به یکی از بهترین ضد قهرمان ها در دنیای سینمایی دی سی تاکنون تبدیل کرده.

10/2 حضور بلک مانتا، ساخت دنباله بعدی آکوامن رو تایید کرد و زره اون، دقت جزئیات در کمیک ها رو به تصویر کشید.

در حالی که حضور بلک مانتا در فیلم آکوامن محصول 2018 بیشتر بخاطر رعایت اصالت کمیکی بود و مقابله آرتور کری و ارباب اقیانوس تمرکز اصلی فیلم بود، حضور بلک  مانتا یکی از بهترین جنبه های فیلم بود. زره اون یکی از بهترین لباس ها در تاریخ فیلم های کمیکی به حساب میاد و صحنه‌ی مبارزه اون با آرتور واقعاً درجه یک و عالی بود و نوع لحن بقیه فیلم های آکوامن رو هم رقم زد.مشخص شد که بلک مانتا از رویارویی با آرتور جان سالم به در برد و طرفداران اکنون مشتاق دیدن دوباره‌ی یحیی عبدالمتین در نقش همین شخصیت در فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده، هستن که قراره در سال 2023 اکران بشه.  

10/1 ژنرال زاد حمله به زمین رو رهبری می‌کنه و استاندارد دنیای سینمایی دی سی رو تعیین می‌کنه.

ژنرال زاد

اولین شرور دنیای سینمایی دی سی، یعنی ژنرال زاد از زمان حضورش در فیلم سوپرمن: مرد پولادین کاملاً مطابق انتظارات ظاهر شده. در این فیلم، اون سربازیه که برای نبرد پرورش یافته و دشمنی عالی برای کال ال بی تجربه به حساب میاد. مایکل شانون در هر صحنه ای که حضور داشت بسیار درخشان عمل کرد، و سکانسی که ژنرال زاد یاد می‌گیره خودش رو با جو زمین تطبیق بده و زره خودش رو درمیاره و بر سر کلارک کنت فریاد می‌زنه، یکی از نکات برجسته‌ست که بازی درخشان شانون رو به تصویر می‌کشه. حتی زمانی که زاد برای از دست دادن همراهان و سیاره‌اش سوگواری می‌کنه، غم و اندوه اون به خشم و نفرت تبدیل می‌شه که مسلماً منجر به رخ دادن بهترین صحنه‌ی مبارزه در دنیای سینمایی دی سی می‌شه. دنیای سینمایی دی‌سی با فیلم سوپرمن: مرد پولادین، کار خودش رو شروع کرد و ژنرال زاد بهترین شرور ممکن برای شروع داستان شرور ها در دنیای سینمایی دی سی بود.

 


بخوانید :

چرا دکتر استرنج ۲ فیلم بدی بود؟
10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن
.۱۰ تا از بهترین انیمیشن های مردعنکبوتی
بررسی فیلم THE BATMAN 2022 و مقایسه با دارک نایت
بهترین فیلم های انیمیشنی بتمن


guest
48 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
دابی

من خیلی دلم میخاد دس استروک رو تو یکی از سینمای های دی سی ببینم ولی راستش فکر میکنم کلاه بلک مانتا یزره بزرگ شده

ثورلاور

دیسی تاریخچه بسیار غنی در داشتن شرور های چند بعدی داره، ولی متاسفانه نتونستن حتی از یک سوم پتانسیل شرور ها در فیلم هاشون استفاده کنن.

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(کمپین کشتار نوب ها)

چرا دیگه مقاله نمیذارین؟؟

a FELLER with no name

کامیکان که مقاله جدید نمی ذاره می خوام اسپم کنم

بهترین قهرمان خیابونی دنیای مارول و دیسی
مارول : دردویل
دیسی : گرین ارو
نظری هست ؟

lollipop

موافقم

روح سوار

جالب بود🧐🍷😊

Grayson

من بدجور عاشق دث استروک شدم، واقعا خیلی خوب درستش کردن بازیگرش کاملا مناسب نقش بود. فکر نکنم دیگه دث استروکی در کار باشه ولی به نظرم اگه فیلمی میساختن که توش بتمن افلک و دث استروک منگنیلو باشه میتونست شاهکار از آب در بیاد

a FELLER whit no NAME

سریال کامالا خان {اسم ابرقهرمانیش یادم رفته } چجوریه ؟ حال دیدنشو ندارم . بنظرتون خوبه ؟

هری پاتر(کمپین کشتار نوب ها)

واسه سرگرمی فیلم خوبیه ولی نسبتا حوصله سر بره من خودم چهار قسمتشو بیشتر ندیدم

دیسی فندوم

منم ندیدمش ولی نقد هاش میگن خوبه
اول فکر میکردم کلیشه هست ولی انگار اینطور نیست

Mobin

خیر افتضاحه

Mobin

بدترین سریال مارول دیزنی پلاس هست

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(کمپین کشتار نوب ها)

میس مارول رو من ۲ تا شو دیدم خوشم نیومد بنظرتون بقیشو ببینم یا مستقیم برم سراغ افسانه های فردا؟

a FELLER with no nsme

افسانه ها هم نابوده ولی میس مارول میگن اوکیه

😂😂افسانه های فردا ‌؟
بتگرل ابهت داره !
از نظر من کلا سی دبلیو و نتفلیکس رو ول کن برو سمت اچ بی او
سواپتینگ رو ببین اگه نترسی
اصلا ترسناک نیست
یهو قند میاری 😂

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(کمپین کشتار نوب ها)

سوامپ ثینگ رو دیدم

رضا

نیمه دوم سریال بهتر میشه و قسمت های آخرش جالب تر از باقی اپیزود ها
نیمه اول سریال صرفا فقط داستان رو جلو میبرن و به طرزی خاصی حوصله سر بره و درباره یه دختر گستاخ با کلی محدودیت و رویای کارول دنورز هستش که یهویی به یه نیروی ناشناخته دست پیدا میکنه
من نسخه کامیک رو بیشتر دوست داشتم ولی چون ناانسان ها توی ام سی یو معرفی نشدن نمیشد از اون داستان استفاده کرد

Teenage mutant ninja turtles

جوکر تو فیلم بتمن شواله تاریکی
و بین دو فیلمو بتمن شوالیه تاریکی بر می‌خیزد که میتونستید تو لیست بزارید

به تو چه

دی سی ای رو
نه بقیه فیلم ها

سوپر ممد (موربیوس شاهکار است)

بابا این منظورش دنیای سینمایی دیسی هست
جوکر و بین ربطی به دنیای سینمایی دیسی ندارن

دیسی فندوم

😂😂افسانه های فردا ‌؟
بتگرل ابهت داره !
از نظر من کلا سی دبلیو و نتفلیکس رو ول کن برو سمت اچ بی او
سواپتینگ رو ببین اگه نترسی
اصلا ترسناک نیست
یهو قند میاری 😂

دیسی فندوم

اشتباه شد این پیام رو نادیده بگیرید لطفا

Mobin

این مقاله درباره ی DCEU هست دوست عزیز

HA HA HA

شاید
احتمالا موافقم

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(کمپین کشتار نوب ها)

سلام بر دوستان نسبتا گلم
به مناسبت ۱۰ ماهه شدنم میخوام به یک کمپین من در آوردی بپیوندم و پیشنهاد میکنم شما هم بهش بپیوندید
اخر اسمم رو ببینید متوجه میشید

دیسی فندوم کمپین ک.ش.ت...

عشقی داداش
عالی

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(کمپین کشتار نوب ها)

هری پاتر(کمپین کشتار نوب ها)

دمت گرم

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(کمپین کشتار نوب ها)