thor_vs_thanos

5 دلیل که ثور دشمن اصلی تانوس بود

در دنیای سینمایی مارول از ابتدا تا الان ما شاهد فیلم‌های زیادی بودیم که در هر کدوم از اونها قهرمان داستان در برابر یک ویلن قرار میگرفت و به راحتی میتونیم دشمن هر شخصیت رو مشخص کنیم اما MCU به فیلم‌های سولو خلاصه نمیشه بلکه همونطور که میدونید تا اینجای کار شاهد چند فیلم گروهی هم بودیم که سخته بگیم ویلن داستان دشمن چه کسی بود چون در برابر کل اونجر قرار گرفته بود. در میان این فیلم‌ها و ویلن‌ها قطعا تانوس از همه مهم‌تر بوده و هست، در فیلم انقامجویان پایان بازی ما دیدیم که آیرون من فداکاری بسیار بزرگی کرد و با این کار تانوس رو نابود کرد به همین دلیل به عقیده خیلی‌ها آیرون من دشمن اصلی تانوس هستش. شاید در کشتن تانوس و کل ماجرای پایان بازی تونی استارک نقش بزرگی داشته باشه اما قطعا نمیشه بقیه قهرمان‌ها رو نادیده گرفت بخصوص شخصیتی مثل ثور که از جنگ ابدیت کارهای بزرگی انجام داد.
در این مطلب هم ما قصد داریم به ۵ دلیلی اشاره کنیم که میگن ثور در مقابله با تانوس نقش بزرگی داشته و به نوعی بزرگترین دشمن اون به حساب میاد، البته برای آیرون من هم دلایل موجهی وجود دارن که بعدا به اونها اشاره میکنیم.

5. نزدیک‌تر بودن به تانوس از نظر قدرت

اولین موردی که در مقایسه آیرون من و ثور در مقابل تانوس نظر همه رو جلب میکنه قدرت اونهاست. در مسئله قدرت هرچقدرم که تونی استارک موفق شده باشه آرمور(زره) خوبی بسازه بازم در برابر شخصیت‌هایی مثل ثور و تانوس چندان قدرتمند به نظر نمیرسه. اما از طرفی ما در ثور میبینیم که با داشتن استورم بریکر توانایی‌های بسیار زیادی بدست آورده که در مقابل تانوس و ارتشش کمک خیلی زیادی کردن. حتی در انتهای فیلم اینفینیتی وار دیدیم که موفق شد تقریبا تانوس رو بکشه. البته در فیلم اند گیم متوجه میشیم که در دوران عجیبی قرار داره و مثلا قبلا جنگجوی بزرگی نیست با این حال همچنان قدرتمندترین شخصیت مقابل تانوس به حساب میاد.

4. وظیفه کشتن تانوس رو داشت

کشتن تانوس کاری بود که همه قهرمان‌ها در تلاش بودن تا انجام بدن و هرکدوم با نهایت توانشون سعی کردن تا جلوی این تایتان دیوانه رو بگیرن. در فیلم اینفینیتی وار قهرمان‌ها چند گروه شده بودن و در موقعیت‌های مختلف با تانوس پارد جنگ شدن و شاید بگید به همین دلیل همه اونها وظیفه داشتن تانوس رو بکشن نه فقط Thor اما اگه به اتفاقات فیلم توجه کنیم میبینیم همه‌چی به گونه ای اتفاق میوفتاد که ثور رو در راس مقابله با تانوس ببینیم. در طول فیبم تمام قهرمان ها شگست خوردن و ثور در تلاش بود تا با پیدا کردن سلاحی که ازش به عنوان تانوس کش هم در فیلم یاد میشد پیروز این نبرد بشه، و اگه لحظه ورود ثور یه واکاندا رو هم یادتون باشه دقیقا جایی بود که همه قهرمان‌ها افتاده بودن و امیدی نداشتن. همه اینا نشون میدن که سازنده‌ها قصد داشتن به ما نشون بدن ثور نقش بسیار بزرگ‌تری نسبت به بقیه داره و وظیفه کشتن تانوس هم بر عهده اونه‌.

3. تانوس مسئول بزرگترین غم اون بود

در زندگی ثور اتفاقات تراژیک بسیار زیادی افتادن که اگه برای هرکس دیگه اتفاق میوفتادن قطعا از پا درمیومد. از دست دادن پدر، مادر، بهترین دوستان، ازگارد و… همه چیزهایی بودن که ثور در مدت کوتاهی تجربه کرد اما چیزی بود که از همه اینها هم برای ثور دردناک‌تر بود یعنی مرگ برادرش لوکی. بعد از اتفاقات فیلم رگناروک ما لوکی رو دیدیم که تقریبا به شخصیت خوبی تبدیل شده بود و جون مردمش رو هم نجات داد، و خب همه ما خدس میزدیم بعد از اون این دو برادر با هم رابطه بهتری داشته باشن که متاسفانه در همون زمان با تانوس روبه‌رو شدن و در یک اتفاق هم نیمی از مردمش رو از دست داد و هم هایمال رو و خب از همه مهم‌تر کشته شدن برادرش به دست تانوس رو جلوی چشماش دید. از همینجا تانوس به بزرگترین هدف ثور تبدیل شد و بعد از اون تمام تلاشش رو میکرد تا با پیدا کردن سلاح جدید تانوس رو از بین ببره.

2. روح هم رو نابود کردن

بلاهایی که سر ثور اومدن خیلی اون رو ناراحت کرده بودن اما هیچکدوم اندازه کاری که تانوس کرد تاثیرگذار نبودن. وقتی در ابتدای فیلم Avengers: Endgame انتقامجویان به سراغ تانوس رفتن اون از قبل اونهارو شکست داده بود، تانوس تمام سنگ‌هارو به ذرات کوچک‌تر از اتم تبدیل کرده بود تا هیچوقت دست اونجرز بهشون نرسه و حتی ثور خدای رعد با تمام قدرتش هم نمیتونه کاری کنه و اونهایی که از بین رفتن رو برگردونه. بعد این اتفاق ثور که قبلا هم یکبار در کشتن تانوس ناموفق بود رسما شکست خورد و با اینکه سر تانوس رو قطع کرد از یک خدای جنگجو تبدیل شد به کسی که مدادم درحال خوردن و بازی کردنه بدون اینکه چیزی براش اهمیتی داشته باشه و مشخصه که روح ثور کاملا توسط تانوس نابود شده. به طور کلی ضرباتی که این دو شخصیت به هم وارد کردن تاثیرات زیادی روی شخصیت هم داشتن و هر دوی اونها همدیگه رو شکست دادن.

1.ماجراجویی قهرمانانه هم رو شروع کردن

ثور از اول هم یک قهرمان بود اما از اولین برخورد جدی که با تانوس داشت وارد مسیر جدیدی شد. بعد از مقابله ثور با تانوس در سفینه ازگاردی‌ها اون تصمیم گرفت تا سلاح جدیدی پیدا کنه و هر طور شده تانوس رو بکشه و در این راه تمام تلاش خودش رو هم گذاشت از ملاقات و راهنمایی نگهبانان کهکشان تا امید دادن دوباره به ایتری و در مقابل نیروی یک ستاره قرار گرفتن مسیری بود که تانوس باعث شد ثور طی کنه و به قهرمان قدرتمندتر با دوستان جدید تبدیل بشه و بدون شک این اتفاقات نقش زیادی در زندگی قهرمانانه اون داره که در فیلم بعدی ثور هم تاثیراتش رو میبینیم. از طرفی هم تانوس با اینکه واقعا یک قهرمان نبود اما خودش اینطور فکر میکرد و به نظر خودش سعی داشت که دنیا رو نجات بده، ماجراجویی تانوس هم دقیقا از همون ملاقات شروع شد جایی که سنگ زمان رو بدست آورد و بعد از اون میتونست به راحتی هرجایی بره از جمله پیش کالکتور برای بدست آوردن سنگ واقعیت و ورمیر که گامورا قربانی شد، همه اینها بخشی از اتفاقات بزرگ ماجراجویی این شخصیت بودن که از برخورد با ثور شروع شد.


بنظر شما دشمن اصلی تانوس در دو فیلم Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame چه شخصیتی بود؟


بخوانید:

۵ چیز در استارلورد که MCU تغییر داد
۵ کمیکی که باید تو فاز ۵ مارول استفاده بشه
۵ سریال برتر ژانر نوجوان
گوست رایدر به MCU میآید؟
۵ سریال برتر اقتباس شده از کتاب


guest
218 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
محمد پور محتشم

یکی جواب من رو بده ثور چرا آنقدر از لحاظ قدرت بدنی پایین من خودم ثور فنم ولی چرا ثور آنقدر قدرت بدنیش پایینه جدیدا فهمیدم فکر نکنم ثور قدرت بدنیش آنقدر باشه که بتونه تانوس رو بزنه یک مقاله خوندم که تعداد خیلی کمی از انگشت های یک دست کمتر قدرت بدنی بیشتر از ثور دارن اما من ثور رو با هرکس مقایسه کردم ثور از لحاظ قدرت بدنی شکست خورده اصلا ثور اولین خدایی هست که آنقدر قدرت بدنی پایینی داره تو کمیک میگن ثور قدرت بدنی بینهایت داره اما خیلی ها میگن ثور از سوپرمن و سنتری… بیشتر

m_r.ho3

داداش چیزی زدی؟ سینما رو کار نداریم کلا زور ثور توی کمیک بی نهایته میشه گفت از لحاظ شاهکاراش توی بچگی صفحه های بی نهایت رو بلند کرده مار یورمونگارد رو با یه دست بلند کرد درخت ایگدرازیل رو تکون داد که وزنش بی نهایته ، مولتیورس که قطعا وزن بی نهایتی داره رو بلند کرد و… استقامتش هم خیلی زیاده درحد سوپرمن بمب گادکیلری که گور برای کشتن تمام خدایان ساخته بود رو ثور ازش نجات یافت! خب حالا مقایسه توی زور از لحاظ قدرت بدنی سوپرمن،سنتری،هالک،هرکول،شزم،بلک آدام و تقریباً هم تانوس زور بی نهایت دارن سوپرمن که خودش… بیشتر

سپهر

به نظر من به فیلم ها نباید اعتماد کرد تو فیلم ثور صد برابر ضعیف تر از کمیک بود تو جنگ ابدیت باید تانوس را می کشت تو رگنارک هم هالک را راحت نابود می کرد و با یه شوکر کوچیک بی هوش نمی شد 🥺در کل قوی تر از ثور هیچ جا نیست یا حتی خفن تر از اون

رادین

واقعا قهرمان زندگیم ثور هست یا همون خدای طوفان یا خدای رعد همونجوری که داستان را توصیه کردند در قسمت 2 انتقام جویان علیه لوکی بودن که لوکی یک دروازه از دنیای فنا ناپذیز باز کرد ولی در این قسمت پایان بازی لوکی یک شخص بسیار خوبی شد و نصف مردم نجات داد ولی بازم بدست تانوس کشته شده همین دلیل بود که ثور تصمیم گرفت تانوس را بکشت و این دوستمون که گفت تانوس بدون سنگ های ابدی هیچ گوهی بارش نیست😂و از نظر من ثور قوی تر بود

asal

ثور از نظر من قوی تره.
تانوس بدون سنگ های ابدیت چیزی نیس😷

لوکی ( کمپین کشتار هیتر ها ⭐ ) منتظر بازگشت MR.D

برو تستچی

سید طه

خودتون جواب رو دادید

ونوم

قوی تره

ونوم

تور

کیان

من این مقاله رو به دلیل مرگ لوکی باور دارم و اینکه دوست دارم ببینم سریال لوکی به این ربط داره یا نه

مرتضی MB

تانوس تو انتقام جویان 5 یه مشت زد به صورت ثور صدای شکستن جمجمش اومد

Last edited 2 سال گذشته by مرتضی MB
مهدی

تانوس از ثور قوی تره
همون طور که دارک ساید از سوپرمن قوی تره

Last edited 2 سال گذشته by مهدی