10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن.

10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن

پس از تماشای مجدد، بسیاری از فیلم‌های ترسناک که زمانی نادیده گرفته شده بودن، به شیوه‌های جدیدی دوباره مورد توجه قرار می‌گیرن.
ژانر وحشت تعداد زیادی فیلم ترسناک عالی داره. اگرچه این ژانر برای دهه ها تا حدودی تحقیر و یا نادیده گرفته شده، اما دیدن فیلم های ترسناک همچنان برای بسیاری از طرفداران سینما لذت خاصی داره. در حالی که ژانر وحشت برای ترسوندن مخاطبه، اغلب موضوعات یا مسائل اجتماعی رو هم در دنیای واقعی منعکس می‌کنه.اگرچه این مضامین اساسی اغلب برای فیلم ها مهمن، برخی از فیلم‌های ترسناک صرفاً سرگرم‌کننده هستن اما نادیده گرفته می‌شن. برخی از فیلم‌های ترسناک هم نمی‌تونن اثری ماندگار از خودشون به جا بگذارن، زیرا داستان ها و عناصر وحشت انگیز اون‌ها واقعیت یا وجود خارجی نداشتن و یا طرح داستان حفره‌های زیادی داشت. اگرچه این فیلم ها اون طور که باید مورد توجه قرار نگرفتن، اما به دلایل مختلفی شایسته قدردانی هستن.

10/10 “ماما” غمگین تر از اون چیزیه که شما فکرشو کنین.

10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن.

فیلم “ماما” توسط کارگردان فیلم “آن” (یا همون It)، یعنی اندی موسکیتی کارگردانی شده و در سال 2013 اکران شد. این فیلم داستان دو خواهر بسیار کم سن و سال رو شرح میده که قبل از محافظت شدن توسط یک روح سرگردان، توسط پدرشون در یک کلبه متروکه کشته می‌شن. این موجود ماورایی، دختر ها رو برای چند سال به عنوان بچه های خودش بزرگ می‌کنه تا زمانی که اون ها توسط عموی پدری و شریک زندگی اش پیدا و به فرزندی پذیرفته می‌شن.متأسفانه برای والدین جدید این دو دختر، این روح تاریک اون ها رو تا خونه تعقیب می‌کنه. در طی داستان، کاشف به عمل میاد که موجودی که این دخترها از اون به عنوان “ماما” یاد می‌کنن، فرزند خودش رو از دست داده. درطی اتفاقات فیلم، ماما این خانواده رو رها می‌کنه، اما یک چرخش غم انگیز در وقایع داستان، باعث می‌شه هر دو طرف بیشتر از اون که انتظار داشتن، ضرر کنن.

9/10 نسخه ریبوت فیلم “مرد آبنباتی”، باعث شد تا دوباره نسخه اصلی این فیلم سر زبان ها بیفته.

10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن.

هنگامی که فیلم اصلی “مرد آبنباتی” در سال 1992 اکران شد، مخاطبان زیادی پیدا کرد و پرطرفدار شد. این فیلم عاشقانه-ترسناک به کارگردانی کلایو بارکر بر زندگی هلن لایل، دانشجوی فارغ التحصیل تمرکز می‌کنه که در مورد افسانه های محلی تحقیق و مستند سازی می‌کنه، که در طی فیلم، با داستان “مرد آبنباتی” روبرو می‌شه.تا به حال چندین دنباله از این فیلم ساخته شده، اما فیلم “مرد آبنباتی” محصول 2021 بود که به فیلم های اصلی و دنباله های بعدی معنایی کاملاً جدید و مرتبط داد. این فیلم چرخه بی پایان خشونت علیه سیاهپوستان رو مورد بحث قرار میده که به نوبه خودش داستان  فیلم اصلی رو هم بازسازی کرده و مرد آبنباتی جدیدی رو خلق می‌کنه.

8/10 “سکوت مطلق” یک فیلم سرگرم کننده و در عین حال وحشت آور بود.

10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن.

برای مخاطبانی که آدمک‌ها یا عروسک های خیمه شب بازی رو چیزی می‌بینن که باید ازش بترسن، “سکوت مطلق” وحشتناک‌ترین فیلم خواهد بود. در غیر این صورت، فیلم تا حدودی ماهیت احمقانه ای داره، با این حال، همچنان فیلمی سرگرم کننده‌ست. این فیلم، داستان مردی که همسرش مرده رو روایت می‌کنه که به زادگاهش برمی‌گرده تا بفهمه چرا همسرش، با یادداشتی از یک عروسک ساز مرده، رها شده بود.این فیلم شامل عروسک‌هایی با چشم های وحشتناک در سایه‌ها و روح خشمگین یک خیمه شب باز مسن به نام مری شاو بود. برای طرفداران جیمز وان و طرفداران ژانر وحشت کلاسیک، این فیلم ارزش تماشا کردن رو داره.

7/10 فیلم “آیا شما ترجیح میدین؟” ماهیت خشن و ترسناک بازی و رقابت رو به تصویر می‌کشه.

10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن.

تماشای فیلم‌های ترسناک روان‌شناختی گاهی اوقات ممکنه کمی دشوار باشه، اما فیلم “آیا شما ترجیح میدین؟” صرفاً به خاطر فضای پرتنشی که داره شایسته ذکره. این فیلم یک بازی رقابتی رو به تصویر می‌کشه که در اون به شخصیت‌ها در چند دور بازی، دو انتخاب داده می‌شه.چالش شخصیت ها این بود که انتخاب ها به طور خاص برای ترس ها یا مبارزات شخصی هر شخصیت انجام می‌شد. البته شخصیت ها فقط برای گرفتن جایزه و پاداش در بازی حضور دارن. در طی داستان، بازی از کنترل خارج می‌شه و انتخاب ها سخت تر می‌شن و بازیکنان خصمانه تر برخورد می‌کنن. 

6/10 “گذرگاه شیطان” در مورد یک داستان واقعی نظریه پردازی می‌کنه.

10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن.

ژانر وحشت پر از فیلم‌های ساخته شده با تکنیک ویدیو های پیدا شده‌ست که در اون ها، دوربین در دست بازیگر قرار داره و رخداد های فیلم از این طریق روایت می‌شه، اما همچنان این تکنیک در القای ترس به مخاطبان مؤثره. برای فیلم “گذرگاه شیطان”، تکنیک ویدیو های پیدا شده، و تمرکز بر داستان چند دانشجوی آمریکایی که به دنبال بررسی اتفاقاتی هستن که برای گروهی از کوهنوردان شوروی که در طی سفری به گذرگاه دیالتوف ناپدید شدن، رخ داده، کیفیت داستان فیلم رو ارتقا داد.داستان فیلم در ابتدا به کندی پیش میره و این دانشجو های آمریکایی در نزدیکی محلی که کوهنوردان شوروی گم شده بودن، کمپ می‌زنن، اما اتفاقاتی مرموز داستان این افراد رو به جلو می‌بره. فیلم در جهتی کاملاً متفاوت به پایان می‌رسه و برای عاشقان ژانر معمایی، برای مدتی میخکوب شدن در پای این فیلم و داستانش رو به ارمغان میاره.

5/10 “قطار گوشت نیمه شب” باعث میشه مترو ها ترسناک بنظر برسن.

10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن.

در حالی که داستان فیلم‌های ترسناک می‌تونن در هر جایی اتفاق بیفتن، تمرکز اصلی اون‌ها بر حمل‌ونقل عمومی، امری غیرعادی بنظر می‌رسه. “قطار گوشت نیمه شب” یک فیلم ویرانگر و ترسناکه که به معنای واقعی کلمه درباره اسمش روایت می‌شه. طرفداران ژانر وحشت تیره و تار و خشن تر ممکنه این فیلم ناراحت‌کننده رو شدیداً تماشایی بدونن.این فیلم داستان یک عکاس جوان رو به تصویر می‌کشه که شب هنگام در مترو به دنبال سوژه های بعدی خودش می‌گرده و در حال بررسی پرونده افراد گم شده‌ست. افراد ناپدید شده به طور اتفاقی قربانی یک قصاب فوق‌العاده قوی هستن که باید به موجودات زیرزمینی از گوشت انسان ها غذا بده تا مسافران مترو رو در طول روز از دست اون ها در امان نگه داره. 

4/10 “آکیولوس” باعث می شه که مخاطبانش از آینه بترسن.

10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن.

برای طرفداران “تسخیر خانه‌ی روی تپه” و “عشای ربانی نیمه شب” مایک فلانگان، دوباره دیدن یکی از پروژه های قبلی اون، یعنی فیلمی به نام “آکیولوس”، واقعا لذت بخشه. فضای وهم آلود گره خورده با ترس و وحشتی که به آهستگی در فیلم نمود پیدا می‌کنه، آمیخته با وخامت اوضاع خانواده، کلیات فیلم رو تشکیل میدن.در حالی که فیلم سعی در این داره تا با نشون دادن تلاش قهرمان داستان برای یافتن عدالت، حواس مخاطب رو منحرف کنه، ارواح خبیث با حضورشون در پس زمینه یک آینه عتیقه، خودنمایی می‌کنن. توانایی این آینه بزرگ برای استفاده به عنوان دروازه ای برای ورود ارواح شرور و شیطانی برای تسخیر هر کسی در انعکاس خودش، بسیار وحشتناکه.

3/10 “سیزده روح” از نظر هنری منحصر به فرد بود.

10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن.

فیلم “سیزده روح” محصول 2001 ، نسخه بازسازی شده یا ریبوت فیلم “سیزده روح” ویلیام کستل در سال 1960 بود. فیلم اصلی به دلیل استفاده قابل توجه از عینک های خاص توجه زیادی روا به خودش جلب کرده بود. این نسخه ریبوت به شدت داستان فیلم اصلی رو تغییر داد، اما همچنان از ایده اهمیت استفاده از عینک برای دیدن ارواح استفاده کرد، که باز هم پیچش جالبی در داستان ارواح ایجاد کرد.اگرچه نسخه ریبوت یا بازسازی شده این فیلم، یک شکست تجاری و انتقادی بود، اما این فیلم همچنان یک فیلم ماوراء طبیعی هیجان انگیزه. جلوه های ویژه بصری از ارواح منحصر به فرد و گلخانه عظیم، به اندازه کافی جالبه که این فیلم رو تماشایی کنه.

2/10 “ویرانه ها” فیلمی هشداردهنده برای گردشگرانیه که در سفرشون حماقتی مرتکب میشن.

10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن.

فیلم “ویرانه ها” داستانی هشداردهنده داشت و در سال 2008 اکران شد که عاقبت اشتباه انتخاب مسیر صعب العبور در تعطیلات رو برجسته می‌کنه. در سفری به مکزیک، گروهی از دوستان با یک گردشگر آشنا می‌شن که از اون ها برای پیدا کردن برادر گمشده‌اش در اطراف خرابه‌های باستانی کمک می‌گیره. افراد این گروه در نهایت وارد قلمرو اشتباهی می‌شن و خودشون رو در معبدی پوشیده از فضای سبز به دام میندازن.در حالی که افراد این گروه در بالای خرابه به سر می‌برن، به آرامی توسط گیاهانی خاص، از پا درمیان. پایان داستان، ممکنه مخاطبان رو شگفت زده کنه. 

1/10 “تسخیر” نسخه‌ای کمی متفاوت از فیلم “جن گیر” بود.

10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن.

برخی از بزرگترین و خونین ترین فیلم های ترسناک شامل استفاده از روش های احضار ارواح و جن گیری (معمولاً به روش کاتولیک رومی) بوده و هست. فیلم “تسخیر” از این فرصت برای فقدان تنوع علوم الهیات در ژانر وحشت استفاده کرد تا روش های جن گیری در آیین یهودیت رو به نمایش بگذاره.این فیلم بر روی پدری متمرکزه که اخیراً با همسرش متارکه کرده و وقتی متوجه می‌شه که دخترش ممکنه به تسخیر موجودی شیطانی در اومده باشه، از یک خاخام یهودی درخواست کمک می‌کنه. جنی که اون رو تسخیر کرده، “دایباک” نام داره که از جعبه ای با کتیبه های عبری بیرون اومده. در حالی که فیلم در ابتدا مورد استقبال قرار نگرفت، اما بعد از مدتی، طرفداران ژانر وحشت به این داستان نوآورانه و در عین حال آشنا، علاقه نشون دادن.


بخوانید :

اگه از فیلم The Batman خوشت اومده این کمیک هارو بخون
10 تا از فیلم های ترسناکی که دست کم گرفته شدن
.۱۰ تا از بهترین انیمیشن های مردعنکبوتی
بهترین فیلم های انیمیشنی بتمن


guest
18 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
بابا ونوم

اصلا بهترین فیلم تاریخ فنتستیک فور ۲۰۱۵ هست😂😅

Sina

من فیلم موربیوس رو دیدم و واقعا به معنای واقعی کلمه شاهکار بود بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

دوباره شرو شد😐
اگه واقعا بنظرت موربیوس خوب بود که فکر کنم شوخیه😐
اماده‌ی جنگم😂
اول تو

آره البته شاهکار قرن فیلم های ابرقهرمانی که بتمن و رابین هست موربیوس بعد این شاهکار فیلم های کمیک بوکی

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(نایتوینگ آینده)

🤣

دیسی فندوم

تو بهترین منتقد و البته منتقی ترین هستی آفرین آفرین

Sina

ممنون

دیسی فندوم

وای یادت رفت هاوارد رو بگی اونم بهترین بود
به نظر من رستگاری در شاوشنگ بدترین سینمایی دنیا بود تو چی ؟😂

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(نایتوینگ آینده)

اره افتضاح بود🤣

Sina

اون که از پس بد بود دهنم وا موند

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(نایتوینگ آینده)

مسخرت کرد😐

هعب قلبم شیکست

Last edited 8 ماه گذشته by Sina
جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(نایتوینگ آینده)

اگه همینجوری پیش بری بازم میشکنه

دیسی فندوم

لطفا اگه میشه سرعت مقاله نویسی رو زیاد کنین مرسی
حالا یه فیتی ه بیرون بدین تا کامیکان جون بگیره کامنت ها زیادشه :/

a FELLER with no name

بچه من داشتم تو مقاله های فبل ت. میگشتم فهمیدم خیلی ها جدیدا رفتن می خواستم بپرسم دلتون می خواد بین اینا کی برگرده ؟

سوپر ممد

اخ ترسیدم

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

👏

AmirM. IX9

سلام، مقاله فوق العاده ای بود. واقعا زحمت کشیدین، ممنونم. فقط لطفا اسم انگلیسی فیلم ها رو هم بنویسین با سال تولید.