all-the-spider-man-movies

رتبه‌ بندی تمام فیلم‌های اسپایدرمن بر اساس نمره IMDB

اسپایدرمن از سال‌ها پیش در دنیای کمیک یکی از محبوب‌ترین قهرمان‎‌ها بوده و همچنان هم هست. این شخصیت بعد از پا گذاشتن به دنیای سینما شهرت و محبوبیتش از قبل نیز بیشتر شد. همین معروف بودن مرد عنکبوتی باعث شده تا به یکی از جنجالی‌ترین شخصیت‌ها تبدیل شود و بخاطر کپی رایت آن، همیشه مورد بحث باشد. طبیعی است که برای شخصیتی با این حجم از طرفدار فیلم‌های مختلفی ساخته شود و هر فرد طرفدار یکی از آنها باشد. تا الان شاهد 3 اسپایدرمن مختلف در سینما بوده‌ایم که هرکدام طرفداران خاص خودش را دارد و طبق شایعات در فیلم Spider-Man: No Way Home هر سه آنها را کنار هم خواهیم دید. طرفدران مارول معمولا درباره اینکه کدام فیلم مرد عنکبوتی بهتر است بحث‌های زیادی میکنند، برای همین در این مقاله این اقتباس‌ها را بر اساس نمره IMDB دستبه بندی کردیم و به هرکدام نگاهی خواهیم داشت.

7. (Spider-Man 3 – (6.2

فیلم اسپایدرمن 3 آخرین قسمت از سه‌ گانه سم ریمی بود و از نظر خیلی از طرفداران و منتقدان نتوانسته بود به خوبی دو فیلم قبلی عمل کند و به ضعیف‌ترین اثر این سری تبدیل شده. در این فیلم شاهد حضور ویلن‌های معروف مرد عنکبوتی مثل سندمن، ونوم و هری آزبورن به عنوان نیو گابلین بودیم. اما در انتهای فیلم هری به پیتر پیوست و با نجات دادنش، به عنوان یک قهرمان مرد. این فیلم بازخوردهای مثبت و منفی مختلفی دریافت کرد اما در گیشه توانست موفق ظاهر شود و پایان پر سودی برای این سه گانه باشد. معمولا فیلم‌هایی که شروع قدرتمندی دارند در فیلم سوم با افت شدیدی روبه‌رو میشوند و در سینما این اتفاق بارها تکرار شده است، متاسفانه اسپایدرمن سم ریمی هم دچار همین سرنوشت شد. هرچند که باز هم این فیلم طرفدران زیادی دارد.

The Amazing Spider-Man 2 – (6) .6

فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 در واقع آخرین فیلم سری The Amazing Spider-Man بود چون هیچوقت قسمت سومی ساخته نشد. این فیلم از قسمت قبلی خودش هم ضعیف‌تر عمل کرد و هیچوقت نتوانست به محبوبیت فیلم‌های سم ریمی برسد. در این فیلم الکترو به عنوان ویلن جدیدی معرفی شد و در کنار او شخصیت‌های دیگری مثل راینو و دوست قدیمی پیتر، هری آزبورن که حالا گرین گابلین بود هم حضور داشتند. از مهم‌ترین لحظات این فیلم مرگ گوئن استیسی با بازی اما استون بود، این صحنه مورد استقبال خیلی از طرفداران اسپایدرمن قرار گرفت و با اینکه این فیلم مخالفان زیادی دارد اما از نظر رابطه گوئن و پیتر مورد قبولی خیلی از افراد قرار گرفت.

5. (The Amazing Spider-Man – (6.9

بعد از اینکه توبی مگوایر  کار خودش را به عنوان اسپایدرمن پایان داد، آندرو گارفیلد وارد میدان شد و در سال 2012 به عنوان مردعنکبوتی شگفت انگیز معرفی شد. داستان این فیلم شباهت زیادی به سری قبلی دارد اما سازندگان آن سعی کردند در این ریبوت تفاوت‌هایی هم ایجاد کنند از جمله نحوه استفاده پیتر پارکر از قدرت‌هایش. ویلن این فیلم Dr. Curt Connors هستش که تبدیل شده به Lizard یکی از دشمنان معروف مرد عنکبوتی. سری Amazing Spider-Man شروع چندان قدرتمندی نداشت و بر خلاف دو سری دیگر  که با پخش اولین فیلم بسیار زیاد مورد توجه قرار گرفتند این فیلم نتوانست وظیفه خودش را انجام دهد با این حال از دو مورد قبلی این لیست بهتر عمل کرد. از آنجایی که مردعنکبوتی طرفداران خیلی زیادی دارد هر فیلمی که بتواند نکات مثبتی داشته باشد و یک ماجرای خوب را به تصویر بکشد قطعا طرفداران خاص خودش را پیدا میکند.

4. (Spider-Man – (7.3

اولین فیلم اقتباس شده از کمیک‌های شخصیت اسپایدرمن توانست به بهترین شکل این قهرمان را وارد سینما کند. در سال 2002 توبی مگوایر به عنوان اولین مرد عنکبوتی سینما خودش را به مخاطب‌ها نشان داد و محبوبیت زیادی کسب کرد. داستان فیلم از این قرار است که پیتر بخاطر مرگ عمو بن، انگیزه قهرمان شدن پیدا میکند و در برابر پدر دوست صمیمی‌اش، نورمن آزبورن یعنی همان گرین گابلین قرار میگیرد. نبرد انتهایی این فیلم بخاطر گلایدر گرین گابلین باعث میشود دوست صمیمیِ پیتر او را مسئول مرگ پدر خودش بداند و با اینکه تنها دوستش بود با هم دشمن بشوند. این فیلم قدیمی‌ترین لایو اکشن اسپایدرمن است با این حال همچنان محبوبیت خودش را حفظ کرده و در مقایسه با  دو مرد عنکبوتی دیگر طرفداران زیادی دارد.

3. (Spider-Man 2 – (7.3

با موفقیت چشمگیر فیلم اول، همه انتظار یک دنباله را داشتند و خوشبختانه در سال 2004 توبی مگوایر و سم ریمی برای اسپایدرمن 2 بازگشتند. در این فیلم تاثیرات مردعنکبوتی بودن بر زندگی شخصی پیتر را میبینیم که در نهایت باعث میشود او قهرمان بودن را برای مدتی کنار بگذارد. با این حال بعد از اینکه پیتر پارکر متوجه میشود مسئولیت محافظت از مردم نیویورک برعهده اوست دوباره به سراغ کارهای قهرمانانه میرود. همچنین در انتهای این فیلم بعد از درگیری‌های اسپایدرمن با دکتر اختاپوس میبینیم که معشوقه معروف پیتر، یعنی مری جین به راز او پی میبرد و و رابطه رمانتیک آنها به مرحله جدیدی میرسد. سه گانه سم ریمی نه تنها شروع قدرتمندی داشت بلکه در فیلم دوم هم کیفیت خودش را حفظ کرد و توانست مانند فیلم اول موافق ظاهر شود. 

2. (Spider-Man: Homecoming – (7.4

2017 best movies

اما میرسیم به جایی که اسپایدرمن از  یک قهرمان مستقل و تنها تبدیل شد به بخشی از یک جهان سینمایی. فیلم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه با بازی تام هالند دومین حضور پیتر پارکر در MCU بود. قبل از این فیلم  Captain America: Civil War این شخصیت را به ما معرفی کرد بود و حالا او فیلم سولو خودش را داشت. شروع کار این ریبوت اسپایدرمن با نمرات خوبی همراه بود اما خب مخالفان بسیار زیادی هم داشت. به عقیده خیلی‌ها مرد عنکبوتی تام هالند به اندازی توبی مگوایر یا حتی اندروگارفیلد خوب نیست و آیرون من و دنیای سینمایی مارول تاثیر زیادی روی خوب بودن این فیلم داشته است. این فیلم مایکل کیتون را در نقش Vulture به عنوان ویلن خودش داشت و توانست شروع کننده سری جدیدی برای اسپایدرمن باشد.

1. (Spider-Man: Far From Home – (7.5

spiderman

در جایگاه اول این لیست آخرین فیلم ساخته شده از شخصیت اسپایدرمن قرار میگیرد. فیلم دوم مردعنکبوتی MCU که با نام Spider-Man: Far From Home پخش شد بعد از وقایع Avengers: Endgame جریان داشت و ویلن اصلی آن هم کسی نبود جز  میستریو با بازی جیک جیلنهال.  این فیلم به ماجرای درگیری اسپایدرمن با دشمن مرمروز و باهوشش میردازد و در کنار آن مسائلی مثل کنار آمدن با مرگ تونی استارک و رابطه عاشقانه‌اش با ام جی را هم به تصویر میکشد. فیلم نقاط قوتی داشت و توانست به اثر موفقی تبدیل شود. میشود گفت نقطه اوج فیلم انتهای آن بود که تمام مردم جهان از هویت واقعی اسپایدرمن با خبر شدند، این اتفاق تمام هواداران را منتظر ادامه فیلم گذاشت و باید صبر کنیم ببینیم Spider-Man: No Way Home چگونه عمل خواهد کرد، آیا موفق میشود جایگاه اول این لیست را تصاحب کند یا به سرنوشت سه گانه سم ریمی دچار میشود.


به نظر شما بهترین فیلم Spider-Man کدام مورد است؟


بخوانید:
 ۵ چیزی که درباره مارشن من هانتر نمیدانستید!!!
 ۱۰ لوگو برتر بتمن 
10 تغییر MCU که ممکنه تو دنیا کمیک هم خوب باشه
قدرت های ناشناخته ملکه آتلانتیس، «مرا»
5 قهرمان دی‌سی که شانگ چی نمیتونه شکست بده


guest
28 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Mobin

به نظر من :

9 – مرد عنکبوتی شگفت انگیز (2012)
8 – مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 (2014)
7 – مرد عنکبوتی 3 (2007)
6 – مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه (2017)
5 – مرد عنکبوتی : دور از خانه (2019)
4 – مرد عنکبوتی (2002)
3 – مرد عنکبوتی 2 (2004)
2 – مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست (2021)
1 – مرد عنکبوتی : به درون دنیای عنکبوتی (2018)

Matrix 🕶

##….(لطفاً این متنُ کامل بخونین اگه با دلیل میخواین بدونین کدوم مرد عنکبوتی بهتره ممنون از شما )… ## آقا شما اصلاً یادتون نمیاد زمانی که ی فیلم ابر قهرمانی میخواستین ببینین فقط باید میرفتی سراغ توبی با اینکه هزار بارم دیده بودی ولی فقط می شِستی نگاه میکردی لذت میبردی ، کار با( تعصب) نداریم کار تام عالیه و محشر هست ،،اندرو آن استایل مرد عنکبوتی رو بیشتر از همه داشت شوخی به جا و کلمات مناسب اندرو هم بی نقص بود. ولی توبی تمام صفات عالی محشر بی نقص هرچی بگی کمه چون پیتر پارکر کمیکی که اگه… بیشتر

Last edited 1 سال گذشته by Matrix 🕶
دیسی فندوم

به نظر من اگه تو مرد عنکبوتی دور از خانه ۳ منتشر بشه و ۳ تا مرد عنکبوتی داشته باشه خیلی خفن میشه 🤓🧐🥸

آرین خوشابی

با اختلاف به نظرم ، و البته با احترام به تمامی نظرات شما عزیزان، به نظرم مرد عنکبوتی ۲ ، خارق‌العاده بود. بهترین.

name(مشکلم با دیسی و وارنر و زک نیست با دیسی فناس)

نمی دونم چرا انقدر دو فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیزو میکوبونین
رتبه بندی از نظر من:
7.اسپایدرمن 3
6.هوم کامینگ
5.شگفت انگیز 2
4.اسپایدرمن 1
3.شگفت انگیز 1
2.اسپایدرمن 2
1.اسپایدرمن: دور از خانه

خوب بگو مشکلت با دی سی فنا چیه ؟

رتبه بندی تون به شدت مضخرفه

کاظم گراچ

فیلم های مارول

مرد عنکبوتی به سمت خانه
مرد عنکبوتی دور از خانه
مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
مرد عنکبوتی ساختن جاده برای رسیدن به خانه 🤣
مرد عنکبوتی نابودی خانه 😂
مرد عنکبوتی مستاجر می شود 😐
مرد عنکبوتی دعوا با صاحب خانه 😨😂
مرد عنکبوتی خرید خانه با وام
😂😂🤣🤣😨❤😂😂🤣😂

MARVEL AND DC

عالی هستی برادر😂😂😂😂

نریمان

دقیقا

Grayson

🤣🤣🤣🤣🤣🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 دمت گرم🤣🤣🤣🤣

ماندانا

فیلم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه واقعا زیبا بود و تونست انتظارت من رو برآورده کنه
(مارول چرا انقد به خانه گیر داده؟ 😂)

علی

فکر کنم خونه ندارن😂

MARVEL AND DC

واقعا رتبه بندی داغونه.رتبه بندی درست حسابی از نظر من اینجوریه:
۷:اسپایدرمن شگفت انگیز ۲
۶:اسپایدرمن ۳
۵:اسپایدرمن شگفت انگیز ۱
۴:هوم کامینگ
۳:اسپایدرمن ۱
۲:فار فرام هوم
۱:اسپایدرمن ۲

امیررضا زحمتکش

این رتبه بندی از نظر نمره lmd گذاشتن بخاطر همین
رتبه بندی من اینه.
مردعنکبوتی ۲
مردعنکبوتی ۱
فارفرام هوم
شگفت انگیز ۱
بازگشت به خانه
شکفت انگیز ۲
مردعنکبوتی۳

spider bat

من با نفر اول که spider-man far from home موافقم ولی باید در رتبه دوم spider-man 2 قرار میگرفت

eylas

آره من با این لیست کاملن موافقم مخسوسن Spider-Man: Far From Home که من خیلی باهاش حال کردم