سریال وانداویژن رو باید ببینیم یا نه؟

بعد از پایان فاز سوم دنیای سینمایی مارول (MCU)، مارول استودیوز تصمیم گرفت تا این دنیارو به سریال ها هم گسترش بده و برای شخصیت های زیادی سریال های اختصاصی تولید و منتشر کنه. سریال های اختصاصی زیادی برای شخصیت های زیادی مثل فالکون و سرباز زمستان، لوکی، وارماشین، واندا و…. تایید شد و وظیفه ساخت و انتشار اونها برعهده سرویس استریم آنلاین دیزنی پلاس قرار گرفت. حالا بعد از مدتی دوسریال از مجموع این سریال ها منتشر شده‌اند که شامل وانداویژن و فالکون و سرباز زمستان میشن؛ سریال وانداویژن به پایان رسیده و تا به اینجا سه قسمت از سریال فالکون و سرباز زمستان منتشر شده. خوشبختانه ویروس کرونا به اندازه فیلم های دنیای سینمایی مارول روی سریال های این دنیا تاثیر نزاشت و دیزنی موفق شد با مقداری تاخیر به انتشار سریال هاش بپردازه، در صورتی که هنوز فیلم اختصاصی شخصیت بلک ویدو که قرار بود ماه ها پیش اکران بشه اکران نشده.

به هرحال بعد از مدتی تونستیم که دوباره پروژه های دنیای سینمایی مارول رو دریافت کنیم و با سریال وانداویژن این موضوع شروع شد. در این مقاله میخوایم بررسی کنیم که آیا «باید» این سریال رو ببینین یا نه؟ و اگر طرفدار فیلم های دنیای سینمایی مارول هستین برای درک داستان و ادامه دنیای سینمایی مارول دیدن این سریال لزومی داره یا نه؟ و البته مهم تر از همه؛ این سریال ارزش دیدن داره؟

همونطور که از استراتژی مارول استودیوز معلومه و این موضوع هم توسط تعدادی از عوامل سازنده سریال ها بیان شده، این سریال های اختصاصی شخصیت ها، بیشتر برای آشنایی و شخصیت پردازی هرشخصیت ساخته شدن و خواهند شد. مارول استودیوز و کوین فایگی سعی کردن تا با ساخت این سریال ها، ارتباط قوی تری بین طرفدارها و شخصیت های دنیای سینمایی مارول به وجود بیارن و همینطور بار شخصیت پردازی رو از روی دوش فیلم های گروهی و آینده دنیای سینمایی مارول بردارند. البته این سریال ها موقعیت هایی عالی برای وارد کردن شخصیت های جدید به این دنیاهم هست و بخاطر سریال بودن و زمان زیاد در دسترس شخصیت پردازی بهتر و کامل تری هم برای شخصیت های تازه وارد نسبت به فیلم ها ارائه میشه.

سریال وانداویژن هم از این قائده مستثنی نیست و در این سریال ما بیشتر با واندا و ارتباطش با ویژن آشنا میشیم و بهتر درک میکنیم که چرا این رابطه شکل گرفته و چرا واندا به این اندازه به ویژن اهمیت میداد. علاوه بر اینها به خوبی تاثیرات بعد از واقعه Blip و تاثیرش روی شخصیت ها و دنیای مارول رو به نمایش میزاره. همین حالاهم که سریال فالکون و سرباز زمستان درحال انتشار است، این سریال سعی میکنه که بیشتر مارو با دنیای بعد از بازگشت پودر شده ها آشنا کنه و در مرحله بعدی مارو بیشتر با فالکون و سرباز زمستان (باکی بارنز) صمیمی کنه. اما سوال اصلی اینه که اگر ما طرفدار آثار کمیک بوکی نباشیم و درکل تنها یکسری از فیلم های دنیای سینمایی مارول رو دیده باشیم و یا غیر از این موضوع موقعیت و فرصت لازمه برای دیدن یک سریال رو نداشته باشیم و یا حتی به خاطر علاقه نداشتن به شخصیت های واندا و ویژن این سریال رو نبینیم، ندیدن این سریال برای دنبال کردن دنیای سینمایی مارول برامون مشکل ساز میشه؟

در جواب این سوال باید گفت، خیر. با اینکه وقایع این سریال تاثیراتی بر روی دنیای سینمایی مارول گذاشته و ادامه این وقایع و سرگذشت واندا هم در قسمت دوم فیلم دکتر استرنج (doctor strange in the multiverse of madness) دنبال خواهد شد، اما ندیدن این سریال برطبق گفته سازنده های این سریال برای شما مشکل ساز نخواهد شد. اما قطعا شما چیزی رو از دست خواهید داد؛ ممکنه در ادامه دنیای سینمایی مارول شخصیت واندا که دچار تغییراتی شده برای شما قابل درک و ارتباط برقرار کردن نباشه و نتونین متوجه بشین که چرا واندا تبدیل به چنین فردی شده. همینطور یکسری شخصیت ها و وقایع هم در این سریال اضافه شدند و اتفاق افتادند که در دنیای سینمایی مارول بی تاثیر نیستن؛ این یعنی شاید اون وقایع و شخصیت ها کلیدی نباشن و با ندیدنشون در دنبال کردن داستان دنیای سینمایی مارول به مشکل نخورین، اما قطعا یکسری موضوعات برای شما مبهم خواهند بود. (بالاخره الکی این سریال رو نساختن).

اما سوال بعدی درباره این موضوع که آیا این سریال ارزش دیدن داره؟ در جواب این سوال باید گفت، قطعا. میزان محبوبیت شخصیت هایی مثل ویژن و واندا نسبت به بعضی دیگر از اعضای اونجرز پایین تره، و به همین خاطر شاید در ابتدا شما به دیدن این سریال ترغیب نشین. اما ندیدن این سریال به این خاطر قطعا یک اشتباهه. شاید بشه متفاوت ترین پروژه تا به اینجای دنیای سینمایی مارول در بین تمامی فیلم ها و سریال هارو همین سریال قلمداد کرد. با اینکه کارگردان شناخته شده و بزرگی هم پشت این سریال نیست (Matt Shakman)، اما یکی از متفاوت ترین سریال های دنیا چه در زمینه داستان و چه کارگردانی به حساب میاد.

تیم بازیگری هم که شامل بازیگران اصلی یعنی الیزابت اولسن، پاول بتانی، کاترین هان و…میشه وظیفشون رو به خوبی انجام میدن و ضعفی در تیم بازیگری دیده نمیشه. قسمت های ابتدایی سریال به اندازه‌ای عجیب و متفاوت هستند که ممکنه شمارو از دیدن ادامه سریال منصرف کنه، اما باید به سریال کمی زمان بدین تا وقایع اصلی شروع بشه و اون وقت به شدت جذب سریال میشین.

همزمان با انتشار سریال نکات و اشارات زیادی هم از طرف رسانه ها و طرفدارها منتشر میشد که هیجان و سختی انتظار برای قسمت جدید سریال رو دوچندان میکرد. البته اگر رسانه ها و مطالب مختلف رو دنبال کرده باشین، قطعا متوجه شدین که سریال اونطور که طرفدارها انتظار داشتن پیش نرفت و خیلی عصبانی شدند. اما شاید بشه این موضوع رو به انتظار خیلی بالای طرفدارها از یک سریال اختصاصی ربط داد. چیزهایی مثل حضور یکی از قدرتمندترین شخصیت های منفی تمام دنیای مارول و…..

اگر از دنبال کنندگان وبسایت ها و رسانه های کمیک بوکی باشین به احتمال خیلی زیاد این سریال رو تابحال دیدین، اما حتی اگر به احتمال کم این سریال رو از دست دادین، پیشنهاد میکنیم که فورا اقدام به دیدن این سریال بکنین.
وانداویژن موفق شده امتیاز ۹۱ رو از منتقدان وبسایت راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) و امتیاز ۸.۱ رو از کاربران وبسایت imdb دریافت کنه، که همین ها به خودی خود نشون میده با سریالی خوب روبه رو هستید که اگر از اهمیتش در دنیای سینمایی مارول بگذریم، بخاطر کیفیت و لذت بردن از این سریال حتما باید اون رو ببینین.

نظر ما درباره این سریال
جمع بندی
سریال از لحاظ ارزش دیدن و کیفیت ساخت قطعا ارزش دیدن رو داره و این موضوع که ندیدنش مشکلی در ادامه دنیای سینمایی مارول برای ما به وجود نمیاره نباید جلوی دیدن این سریال رو بگیره.
نکات مثبت
کیفیت ساخت
کارگردانی
تیم بازیگری
سرگرم کننده
نکات منفی
برآورده نکردن انتظارات
اشارات و نکات بی کاربرد
8

حتما نظرتون درباره این سریال رو اگر دیدین باهامون به اشتراک بزارین


بخوانید :

معرفی و بررسی شخصیت بین (bane)
معرفی تمامی شخصیت های فیلم جوخه انتحار ۲۰۲۱
۷ سوالی که جاستیس لیگ زک اسنایدر بی پاسخ گذاشت
کمیک پیشنهادی «سیاره هالک»
نقد و بررسی فیلم واندروومن ۱۹۸۴


guest
34 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
امیرعلی ذوالفقاری

عالی بود این مقاله میشه از این مقاله برای سریال فالکون و سرباز زمستان بزارید

asal

سریال خیلی خوبی بود🤩💫
پیشنهاد میکنم حتما این سریال رو ببینید چون دکتر استرنج ۲ ادامه ی وانداویژن هست🤩😍👑

Zatanna

سریال به این خوبی برچسب بد روش نزارید همه چیش عالی بود

Erfan

نسبت به فیلم های قبلی و سری های قبلی بد بود
اصلا به جذابی اونا نبود

Mani.s.j

من انشاءالله تابستون میبینم
از کجا بدون سانسور بگیرم؟
اگه میدونید بگید.

ثور لاور

تو اینترنت هر قسمت رو سرچ کن بعد بزن تو بخش ویدئو ها، هر کدوم زمان بیشتری داشت یعنی بدون سانسوره، معمولا نماشا بدون سانسور میذاره، من آنلاین میبینم

a.s.f 27

میتونی از گنج دی ال یا دیجیموویز دانلود کنی

sd0

از سایت خارجی بگیر و زیرنویس فارسی

asal

فیلیمو و نماوا سانسور شدس

ثور لاور

سلام
اسپویل
.
.

چند تا از نقص های این سریال:
۱. بازیگر مونیکا رمبئو
۲.شخصیت پردازی مونیکا
۳. پیچش مربوط به کوئیک سیلور
.
.
.
در کل بهش ۸.۸ میدم، نقد خیلی خوبی بود خسته نباشید.

MR.D

الان من نمی دونم مشکل شمادوستان با بازیگر مونیکا چیه.خوب بازی کرد.مشکلتون با سیاه بودنشه؟؟؟

ثور لاور

چرا دیس ، اصلا نظرم عوض شد به سریال یک میدم، الان همه لایک میکنن😐😐
بخدا خسته شدم هر سایتی نظر میدم همه لشکر میشن مقابلم، اون از ایرونی سنتر که همه کوبوندنم، اون از اسپایدی که ترابی زخمیم کرد، اونم از زومجی که بیرون شدم، بخدا خسته شدم، یه چن وقت نظر ندم واسه همه بهتره

A.H.K.Z

نه مشکل اینه که بیخود و بی جهت به مونیکا رمبو و بازیگرش هیت میدید ، نه فقط شما بلکه خیلیا که سریالو با پخش هفتگی میدیدن هی میگفتن که شخصیت افتضاحی هست ولی وقتی سریال کامل اومد و خودم دیدمش با خودم گفتم که دیگه هیچ وقت به نظرات بقیه توجه نمیکنم. چون با جدی گرفتن نظرات بقیه و موج انتقادات نظرات شخصی تون هم تحت تاثیر قرار میگیره. نمونه دیگش فیلم بتمن علیه سوپرمن که با نقد هاش و کامنت های سایت های مختلف (مخصوصا اسپایدی) حس بدی راجع بهش پیدا کردم ولی وقتی دیدمش با خودم گفتم… بیشتر

ثور لاور

ببین عزیزم مشکل من با بازیگر رمبو سیاه بودنش نیست، خداییش بازیش زیاد جور نبود، ی جورایی بازی میکرد، تازه قبل از اینکه نقدارو بخونم به این نتیجه رسیدم، بعد میدونی مشکل با شخصیت پردازیش چیه؟؟ این که تقریبا حضورش غیر ضروری بود، (اسپویل) کل سریال که دست به سینه راه می‌رفت و آخر یهو اومد تو، بنظرم اون دو تا پسر کوچولو ازش بهتر بازی میکردن، البته بازیش چندان هم بد نبود، فقط بی نقص نبود، شایدم بخاطر این چندان خوب نشون داده نشد که بهش فرصت زیادی ندادن. و اما درباره شاهکار بی وی اس، خداییش تو این… بیشتر

Loki God of Evil

مطالب طنز نفرست جناب همم که چرت میگی
یارو بلند نیست یک دیالوگ بگه بعد انتقام می‌کنی چرا بهش گیر دادید کاربر متعصبی مثل ثور لاور هم اینو فهمیده تو دیگه کی هستی

ثور لاور

کاربر متعصبی مثل ثور لاور!!😳
متعصب فامیلیته، (نامردین اگه این یکی رو هم قبول نکنین)، بد بختی ما مارول فنا اینه که هر سه چهار تا در میون یکیمون قاطی داره.

Loki God of Evil

اره جون دل
# دیالوگ تاریخی
مارول بهترین فرانچایز سینما هست 😂😂

ثور لاور

بابا من گفتم یه اشتباهی کردم به جای پولساز ترین گفتم بهترین بخاطر اینکه جملات قبلی کلا همشون اینطور بودن.

علی

خب تو سلیقه ای عمل میکنی مثل خیلی از ادما دیگه وگرنه bvs که….

علی

اوه ترابی ایا چی گفتی😂 ن جدی ی گفتی😐 خلاصه من این سریالا دوس داشتم البته ضعف خب داشت ولی من دوسش داشتم بازیگر مونیکا ب نظرم بد نبود ولی یه زره فضول بود😂

شرلوک هلمز

و وایت ویژن

شمس

کوییک سیلور پیچش نداشت،بخاطر بهم ریختگی جهان های موازی این اتفاق افتاد،کوییک سیلوری که تو سری x-men بود وارد سریال شد ،که احتمال خیلی زیاد ،تو پروژه های بعدی شاهد حضور “اریک لنشر”(پدر کوییک سیلور و واندا در کمیک)
پروفسور چارلز اگزویر ،لوگان و جین گری
خواهیم بود

Loki God of Evil

اگر انتظارتون در حد سریال های مثل دردویل و لژیون و یا پانیشر هست اصلا توصیه نمیکنم

شرلوک هلمز

این سریال تقریبا طنز هیچ تشابهی با شدت به شدت دارک دردویل نداره😂

Loki God of Evil

به لژیون داره پسر خوب

ثور لاور

حتی اگه سریال بدی هم باشه که قطعا نیست، دیدنش بخاطر تاثیر زیادش روی آینده مارول واجبه

مهران

سریال خوبیه
فالکون هم که بیشتر به جنبه اکشن قضیه پرداخته و فعلا خوب از پسش بر اومده

MR.D

به نظر من سریال خوبی بود.فقط یه سری تعوری ها رو نقش بر اب کرد.اگه 2 قسمت اول رو دیدین دیگه نخواستین ببینین به نظرم بقیه ش رو هم ببینین.
اما فالکون و سرباز زمستان خیلی بهتر هستن.

X-boy

من موندم تو سریال لوکی چطور میخوان بترکونن؟

bdl

به سختی XD(شوخی کردم)

Mohanna

همچنان نظرت اینه ؟:))لوکی ترکونده:))

MR.D

خب نبینین.چی کار کنم؟؟

hmd

فالکون و سرباز زمستان که خیلی چرت بود
میدونم الان همه دیس میدن

علیرضا

کجاش. چرت بود