فیلم هایی که به شما حس بازی های ویدیویی رو میده

بازی ها و فیلم ها شباهت های زیادی به هم دارن و در زمینه سرگرمی دوتا از بزرگترین موضوعات هستن .تاحالا فیلم های زیادی بر اساس بازی های ویدیویی ساخته شدن و بعضی بازی ها هم بر اساس فیلم ها ساخته شدن اما یک سری فیلم ها هم هستن که موقع تماشا کردنشون حس و حال بازی های کامپیوتری رو دارن و احساس میکنی شخصیت داخل فیلم هستی . در این مقاله میخوایم چنتا فیلم بهتون معرفی کنیم که شبیه بازی های ویدیویی هستن، این فیلم ها معمولا مورد استقبال منتقدا و بعضی از مخاطبا قرار نمیگیرن اما اگه به این سبک فیلم ها علاقه دارین پیشنهاد میکنم حتما اونهارو ببینید .

بازیکن شماره یک آماده / Ready Player One

فیلم Ready Player One یکی از بهترین آثار ساخته شده توی این سبکه که هم از نظر داستان خیلی خوب عمل کرده و هم جلوه های ویژه . بخش زیادی از فیلم هایی که شبیه بازی های ویدیو هستن رو جلوه های ویژه تشکیل میده که اگه توی این مورد ضعف داشته باشه قطعا فیلم لذت بخشی نمیشه و خوشبختانه Ready Player One توی این مورد عالی عمل کرده به طوری که واقعا به شما این حس رو میده که دارین از طریق عینک واقعیت مجازی زندگی میکنین . هنوز خبری برای ساخت ادامه این فیلم منتشر نشده، اما با توجه به اینکه تونست از منتقدا و مخاطبا نظرات خوبی دریافت کنه احتمالا قسمت دوم اون هم ساخته بشه .

آلیتا : فرشته جنگ / Alita : Battle Angel

هر کسی که این فیلم رو دیده انتظار داره توی برترین های این لیست باشه . Alita: Battle Angel روایت کننده داستان نبر بین انسانها وسایبورگ هاییه که کاملا آموزش دیده هستن و با سلاح های خیلی قوی مجهز شدن، فیلم بخش های هیجان انگیز زیادی داره مثل جشنواره مسابقه موتور بال . این فیلم بر اساس یک مانگا ساخته شده و اگه دوست دار انیمه هستید پیشنهاد میکنم حتما Alita: Battle Angel رو ببینید . از نظر گرافیکی هم خیلی عالی طراحی شده . پایان فیلم هم به صورتی بود که کاملا انتظار میره ادامه ای داشته باشه این مجموعه .

میراث ترون / Tron Legacy

این فیلم نسبت به دو مورد قبلی قدیمی تره، زمانی که پیشرفت جلوه های ویژه اینقدر زیاد نبوده، اما این اصلا دلیل بر ضعف فیلم نیست و اگه هنوز هم Tron: Legacy ببینید احساس میکنید فیلم جدیدا ساخته شده و کاملا شمارو با خودش همراه میکنه . فیلم در سال 2010 ساخته شده و با طراحی فوق العاده نور ها ، لباس ها و محیط ها یک فضای کاملا مدرن خلق کرده که ترون رو به یکی از سرگرم کننده ترین فیلم ها تبدیل کرده، با توجه به شهرت فیلم Tron: Legacy احتمالا اون رو دیده باشید اما در دوران قرنطینه فرصت خوبیه تا دوباره همچین اثر خوبی رو دیده باشیم .

Ender’s Game

نابغه ای که قصد داره جهان رو از تهاجم موجدات فضایی بیگانه نجات بده، اون بخاطر قدرت ذهنش به یک ماموریت فضایی فرستاده شده که … . این فیلم اقتباسیه از کتابی با همین اسم اما در فیلم پیچش های جدیدی نسبت به کتاب وجود داره و جذابیت این ماجرا رو افزایش داده . فیلم هایی مثل The Hunger Games و Ender’s Game که بخاطر داشتن کلمه بازی توی اسمشون توجه خاصی بهشون شده اما Ender’s Game شبات بیشتری به بازی های ویدیویی داره و هنگام تماشای اون بیشتر احیای بازی رو درک میکنیم .

Jupiter Ascending

وقتی اولین تریلر فیلم Jupiter Ascending منتشر شد شبیه یک بازی RPG بود که قراره برای ایکس باکس یا پلی استیشن منتشر بشه، اما موقعی که فیلم اکران شد با یکی دیگه از آثار علمی تخیلی خواهران Wachowski رو به رو شدیم . این فیلم جلوه های ویژه بصری خیلی عالی داره و تصاویر خیره کننده ای که از کهکشان به نمایش میزاره مخاطب رو یاد فیلم های مارول میندازه. از نکته های خوب دیگه فیلم میشه به مبارزات جذاب اشاره کرد که شمارو وارد فضای فیلم میکنه .

Pacific Rim

چی جذاب تر از دیدن نبرد بین ربات های غول پیکر فضایی با هیولاهایی که به شکل عجیبی کنترل میشن . این فیلم یکی از جذاب ترین اکشن های علمی تخیلی سینماست . این فیلم شاید به شهرت Transformers نرسیده باشه اما خیلی ها معتقدن این فیلم از بعضی اثار مجموعه تبدیل شوندگان بهتر هم هست .جلوه های ویژه فیلم هم خیلی خوبه و همچنین فیلمبرداری و تدوین خیلی عالی انجام شده که صحنه های مبارزه رو جذاب تر کرده . اگه به فیلم های Transformers علاقه داشتید و همه اون فرانچایز رو دیدید پیشنهاد میکنم Pacific Rim رو از دست ندید شاید تجربه ای شبیه به فیلم های Transformers براتون ایجاد کنه.

 


بخوانید:
چگونه خواندن کمیک های مارول را شروع کنیم
تاثیرگذارترین رویدادهای دیسی
۱۰ نکته درباره شی هالک که نمیدانستید
۱۰ مبارز برتر دنیای مارول
معرفی 5 کمیک ترسناک