Ultimates-feature

5 چیز انتقامجویانِ MCU که از دنیای آلتیمیت گرفته شده

یکی از ویژگی‌های دنیای سینمایی مارول که خیلی هم برای کمیک‌بازها خوشاینده وفاداری به کمیک بوک‌هاست. با اینکه MCU تغییرات بسیار زیادی ایجاد کرده نسبت به دنیای کمیک اما با این حال در تمام فیلم‌ها رد پای کمیک‌های مارول پیداست. اما همونطور که میدونید در دنیای کمیک جهان ها و داستان های مختلف زیادی داریم که بعضی از اونها مورد اقتباس سینمایی قرار گرفتن و بعضی ها هم فقط در قالب کمیک باقی موندن. از معروف‌ترین دنیا‌های مارول میشه به دنیای آلتیمیت اشاره کرد که تقریبا بعد دنیای اصلی مهم‌ترین داستان ها در اون اتفاق افتاده. خیلی از شخصیت‌ها و داستان‌های دنیای Ultimate مورد توجه مخاطب‌ها قرار گرفتن و دوست داشته شدن، خوشبختانه مارول برای دنیای سینمایی خودش هم از این جهان متفاوت الهام گرفته و صرفا بر اساس دنیای 616 ساخته نشده. در ادامه به 5 مورد از شباهت‌های اونجرز در MCU و دنیای آلتیمیت کمیک‌ها اشاره میکنیم.

5. تیم توسط شیلد شکل گرفت

در دنیای 616 اتفاقاتی که رخ میده باعث میشه انتقامجویان با هم اشنا بشن و تشکیل یک تیم بدن، در دنیای سینمایی مارول اما سازمان شیلد نقش بسیار مهمی در شکل گیری این تیم از ابرقهرمانان رو داشت، که این اتفاق با الهام از دنیای آلیتیمیت مارول نوشته شده. اگر کمیک‌های این دنیای مارول رو خونده باشید میدونید که SHIELD باعث شکل‌گیری اونجرز بر علیه دشمنان شد، خوشبختانه MCU  با منبع قرار دادن این ماجرا تونست انسجام خیلی خوبی برای دنیای سینمایی خودش به وجود بیاره و با کمک سازمان شیلد شخصیت هارو به هم مربوط کنه. اینطوری هم وفاداری به کمیک‌ها حفظ شد هم برای سینما داستان منطقی تر شد از دور هم جمع شدن به صورت نسبتا اتفاقی.

4. اعضای اصلی

اعضای انتقامجویان در MCU نه دقیقا مثل ترکیب دنیای 616 هستن نه دقیقا مثل دنیای 1610 اما خب میشه گفت به دنیای آلتیمیت شباهت بیشتری دارن. ترکیب اصلی اونجرز به این صورته: آیرون‌من، ثور، هالک، انت من و وسپ که البته میدونید این گروه تغییرات زیادی کرده اما در دنیای آلتیمیت شباهت بیشتری میشه به MCU پیدا کرد. در این دنیا تمام شخصیت‌های گفته شده حضور داشتن و بلک ویدو، هاکای، کاپیتان آمریکا، کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ هم به گروه ملحق شدن که شروع ماجرا بود. اما در شروع کار دنیای سینمایی مارول، افراد متفاوتی اونجرز رو تشکیل دادن و بعد تا مدتی خبری از وسپ و انت من نبود.

3. چیتاری

لوکی تنها شروری نبود که انتقامجویان در اولین اتحادشون باهاش رو به رو شدن، بلکه ارتشی از چیتاری‌ها هم وجود داشتن که توسط تانوس بهش قرض داده شده بود. چیتاری‌ها در دنیای آلتیمیت بسیار معروف هستن و دقیقا از اونجا پا به MCU  گذاشتن البته این نکته رو هم در نظر داشته باشید که این موجودات در سینما و در دنیای کمیک تفاوت‌های اساسی زیادی دارن. در دنیای کمیک چیتاری‌ها شیاطینی بودن که مخفیانه به زمین حمله میکردن و در دنیای سینمایی مارول هم که حتما میدونید به چه شکل هستن، با وجود این تفاوت ها اما کاملا مشخصه که اونها با الهام از دنیای آلتیمیت خلق شدن.

2. کاستوم برخی افراد

کاستوم اعضای اصلی اونجرز مثل کاپیتان آمریکا، ثور و… شباهت‌غیر قابل انکاری به دنیای 616 داره اما از طرفی اگه به برخی از شخصیت‌ها دقت کنید میبینید که خیلی شباهت بیشتری به کاستوم‌های آلتیمیت دارن. برای مثال لباس هاکای مستقیم از روی این کاراکتر در دنیای آلتیمیت طراحی شده(البته با کمی رنگ بنفش برای وفاداری به دنیای اصلی). لباس‌های کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ هم با اینکه دقیقا از دنیای آلتیمیت گرفته نشدن اما مطابقت خیلی بیشتری به این جهان مارول داره تا دنیای 616.

1 فضایی واقع بینانه‌تر

چه در طراحی کاستوم‌ها چه در شخصیت پردازی و مقیاس داستان‌ها، دنیای آلتیمیت همیشه سعی کرده بسیار واقع بینانه تر باشه. دنیای سینمایی مارول هم در شروع کار خودش دقیقا همین رویکرد رو داشت و با کم کردن میزان تخیلی بودن داستان سعی داشت به واقعیت نزدیک تر باشه و حتی قدرت‌های خیلی از شخصیت‌هارو کاهش دادن. اشارات متفاوتی در دنیای آلتیمیت به واقعیت و اتفاقات واقعی وجود داره که در MCU  هم اونارو میبینیم و میشه گفته واقع بینانه بودن یکی دیگه از میراث دنیای Ultimate در دنیای سینماییه. البته الان دیگه به طور عجیبی مقیاس داستان‌های MCU  بزرگ شدن و حس فاز اول رو از دست دادن، قطعا از این به بعد هم بیشتر از این موضوع دور میشیم و شاهد حماسه‌ها و شخصیت‌های خیلی قدرتمند کیهانی هستیم.

منبع: comic book resources


بخوانید:

5 ایونت برتر مارول و دیسی در دهه گذشته
جهش یافته‌های جدید VS انتقامجویان جوان
بهترین کاستوم های دث‌استروک
5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
تاثیرگذار ترین رویداد های DC


guest
14 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
کاظم گراچ

سلام من یه سوالی دارم
در مارول بعد های موازی چگونه تشکیل شد ؟

پرهام

من نفهمیدم التیمیت چیه.لطفا مقاله ای درباره التیمیت بزارید تا اون هایی که نمیدونن التیمیت چیه بفهمن

ثور لاور

ببین در دنیای کمیک یک نظریه هست به نام مالتی ورس که یعنی چند جهانی یا جهان های موازی. یعنی به جز زمین هزاران تا زمین دیگر وجود داره که بعضی چیز ها توی اون ها فرق میکنه و از نظر فیزیکی هم نمیشه از یک زمین به یک زمین موازی دیگر رفت و نیاز به سفر های میان بعدی هست. یکی از معروف ترین زمین های موازی مارول زمین شماره ۱۶۱۰(دقیق یادم نمیاد یه چیزی تو همین حدود ها بود) ملقب به زمین التیمیت هست. تمام

امین

البته جهان موازی نظریه ای در واقعیت هست

Mister Terrific

بله. بعضی ها در علم فیزیک میگویند از طریق سیاه چاله وارد کرم چاله میشی و از سفید چاله خارج میشی البته از نظر نظری( گرمچاله و سیاه چاله فقط نظری هستند و سیاه چاله واقعی). اگر این نظریه درست باشه وای به دنیایی که قهرمانان واقعی باشند. باحال نیست؟

مهديار 2

این اشتباهه که گروه رو شیلد تشکیل داد گروه رو مرد اهنی تشکیل داد

مهدی

👍

بهترین

پس نیک فیوری کو؟؟؟؟ اونم از دنیای التیمیت است

Mahdiar@venom

بله منم یادم رفت اشاره کنم یه نیک فیوری قطعا برترین شباهتmcu با التمیت نیک فیوری هست که نمی دونم چرا اشاره نکردید

Gold

یعنی تو دنیای اصلی نیک فیوری نداریم؟(من کمیک نمیخونم زیاد و تازه شروع کردم دارم king in black)رو میخونم

general

داریم اما سفید پوسته !پسرش سیاه پوسته و جدیدا جایش را گرفته

Mahdiar@venom

حیف که التمیت نابود شد ولی امیدوارم زود تر برگرده باید ببینیم این میکر شیطون الان داره تو التمیت چی میکنه .
یکی از داغون ترین شخصیت های التمیت هم اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور هستن،خودتونم می تونید چرا ،واقعا نمی دونم چرا این شکلیشون کردن ،از نقطه ضعف هاش می تونه باشه

ثور لاور

مگه بر نگشته آلتیمیت؟

general

برگشته است