mcu

ترتیب دیدن فیلم‌های مارول (MCU)

دنیای سینمایی مارول بدون شک یکی از محبوب‌ترین و بزرگترین فرانچایزهای حال حاضره که تونست بعد از انتشار 23 فیلم همچنان با قدرت به کار خودش ادامه بده. احتمالا همه ما با دنیای سینمایی مارول  یا به اختصار MCU آشنا باشیم و این فیلم‌هارو دیده باشیم اما برای افرادی که به تازگی با این دنیا آشنا شدن و قصد دارن فیلم‌هارو به ترتیب ببینن پیشنهاد میکنم با این مطلب همراه باشن. همچنین حالا که فاز سوم مارول به پایان رسیده و قراره به زودی وارد دوره جدیدی بشیم خالی از لطف نیست که یکبار دیگه سراغ این آثار جذاب بریم تا هم سرگرم بشیم و هم اتفاقات اون‌ها برامون یادآوری بشه.

دنیای سینمایی مارول تا به اینجای کار روی فیلم‌های سینمایی تمرکز داشته که تحت نظر کوین فایگی بودن اما از حالا به بعد بخش سریالی هم زیر نظر اون قرار داره و برای همین در آینده سریال‌های بسیار زیادی هم وارد MCU میشن که اولین اونها هم وانداویژنه. از اولین فیلم این مجموعه تا اخرین مورد اون در یک دوره از MCU  قرار میگیرن که اسم حماسه ابدیت بهش داده شده، و از حالا به بعد آثاری که منتشر میشن در دوره ای جدید هستن که قطعا بسیار بزرگتر خواهد بود. دلیل اصلی اون هم میتونه بازگشت حق شخصیت‌های بسیار زیادی باشه که تا الان مارول حق استفاده از اونها رو نداشته، باشه. این گسترش دنیا رو از همین حالا همه ما متوجه شدیم چون اگه نگاهی به فیلم‌ها و سریال‌هایی که تایید شدن داشته باشیم میفهمیم که با آینده ای پر از هیجان روبه‌رو خواهیم بود. 

در بین پروژه‌های بعدی مارول دو مورد هستن که بیشتر از همه جلب توجه میکنن، فیلم اختصاصی چهار شگفت انگیز که به تازگی معرفی شد و هنوز هیچ خبری از بازیگرها و داستان فیلم نداریم و فقط لوگو اون رو دیدم که خودش به تنهایی خبر بسیار خوشحال کننده‌ای بود. و مورد دوم هم چیزی نیست جز ددپول 3 که قراره بخشی MCU باشه، ای خبر هم از اونجایی خوشحال کنندس که ددپول در حال حاضر هم محبوبیت زیادی داره و خوشبختانه قرار نیست شاهد عوض شدن بازیگرش باشیم، و هم اینکه خبر از ورود جهش یافته‌ها رو به دنیای سینمایی مارول میده پس باید منتظر خبرهایی از مردان ایکس هم باشیم. اما بریم سراغ حماسه ابدیت و ترتیب فیلم‌های مارول.

1.CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER

CaptainAmericaTheFirst

کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو میتونه بهترین شروع برای دنیای سینمایی مارول  باشه، البته شاید شما MCU  رو با فیلم آیرون من شروع کرده باشید که البته مشکلی هم نداره چون در چند فیلم ابتدایی ارتباطی بین شخصیت‌ها وجود نداره و تمرکز روی معرفی اونهاست. اما CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER از اون جهت فیلم خوبیه برای شروع که مارو با شیلد اشنا میکنه و پایه و کمیک میکنه پایه و اساس داستان رو بهتر درک کنیم. همچنین سکانس بعد از تیتراژ هم که به نیک فیوری مربوط میشه میتونه بیننده رو آماده کنه برای فیلم‌ها و شخصیت‌های بعدی که نیک فیوری قراره اونها رو به هم مرتبط کنه. جدا از این موارد خود فیلم خیلی خوبه و میتونید ازش لذت ببرید، کاپیتان آمریکا هم شخصیتیه که میتونیم راحت‌تر درکش کنیم چون به انسان‌های معمولی بسیار نزدیک‌تره پس اگه قراره وارد MCU بشید از اینجا شروع کنید.

2. CAPTAIN MARVEL

Captain-Marvel-2

کاپیتان مارول شاید عجیب‌ترین مورد این لیست باشه چون با توجه به زمان اکرانش باید بسیار جلوتر از دومین فیلم باشه اما با توجه به اتفاقات فیلم بهتره که اون رو در این جایگاه ببینیم. در این فیلم ما خیلی بیشتر با نیک فیوری آشنا میشیم و همونطور که قبلا کمی باهاش آشنا شدیم حالا کاملا اون رو میشناسیم. همچنین اگه به لحن و مضمون فیلم نگاه کنیم میبینیم که کاملا حس و حال فاز 1 مارول رو داره و قصد داره شخصیت جدیدی رو مثل کاپیتان آمریکا یا ثور به ما معرفی کنه. البته این که فیلم به اونجرز اینفینیتی وار مرتبطه هم درسته و ممکنه این فاصله زیاد بین کاپیتان مارول تا اند گیم و غیبت طولانی این شخصیت کمی مشکل ساز باشه اما با این حال همچنان پیشنهاد میشه که در ابتدای راه این فیلم رو ببینیم، تا اینطوری با بخش کیهانی مارول هم سریع‌تر آشنا بشیم.

3. IRON MAN

فیلم آیرون من که در سال 2008 اکران شد اولین فیلم دنیای سینمایی مارول و شروع کننده این دنیای بزرگ بود اما وقتی در اینجا فیلم رو ببینیم تاثیر خیلی بیشتری داره و میتونه بهتر باشه. ما به لطف فیلم اولین انتقامجو با هاوارد استارک آشنا میشیم، همینطور نیک فیوری که قبلا طی فیلم کاپیتان مارول  معرفی شده بود حالا از سایه‌ها بیرون میاد. با کمک این فیلم میتونیم انسجام بین موارد قبلی رو به خوبی ببینیم و کاملا وارد این دنیای قهرمانانه بشیم. فیلم مرد آهنی معرفی کننده این شخصیت مهم به ماست که قراره در آینده نقش بسیار بزرگی داشته باشه برای همین اهمیت این مورد هم بسیار زیاده.

4. IRON MAN 2

قسمت دوم آیرون من رو پیشنهاد میشه بعد از آیرون من 1 ببینید چون در این فیلم بر میراث هاوارد استارک تمرکز شده و داستان خوبی رو روایت کرده که به شناخت ما از این شخصیت کمک میکنه. در مورد نیک فیوری هم که حالا نقش بسیار بزرگی پیدا کرده و میشه گفت با این فیلم میفهمیم که واقعا اون چه شخصیت مهمی داره. درمورد سازمان S.H.I.E.L.D هم که قبلا معرفی شده بود پیشنهاد میکنم فیلم رو ببینید تا متوجه ادامه داستان اون بشید. معرفی وار ماشین هم در این مرحله میتونه اتفاق خوبی باشه که فیلم IRON MAN 2 رقم میزنه.

5. THE INCREDIBLE HULK

در بسیاری از مواقع وقتی قراره کسی دنیای سینمایی مارول رو معرفه کنه و یا فیلم‌های اون رو بگه از این مورد چشم پوشی میکنه و شاید دیدن اون رو پیشنهاد نکنه اما این درست نیست. اگه فیلم هالک شگفت انگیز رو نبینیم و به سراغ ادامه فرنچایز بریم با شخصیتی به مهمی هالک به خوبی آشنا نشدیم و ناگهان اون رو در جایگاه مهمی میبینیم. پس بهتره با وجود مشکلاتی از قبیل بازیگر متفاوت و لحن متفاوت این فیلم رو هم تماشا کنیم تا به شناخت ما از هالک برای ادامه MCU  کمک کنه. نا گفته نمواند که این فیلم با بازی ادوارد نورتون هم طرفدارهای خودش رو داره و عده‌ای اون رو به مارک رافالو ترجیح میدن.

6. THOR

thor-2011

اولین قسمت از فیلم‌های اختصاصی ثور مارو با بخش اساطیری MCU آشنا میکنه که دنیای بسیار متفاوتیه. فیلم ثور علاوه بر آشنا کردن ما با ازگارد و اهالی اون، شیلد و مامور کولسن رو هم نشون میده تا یکپارچگی و انسجام این دنیای بزرگ همچنان باقی بمونه. Thor 2011  سه شخصیت مهم رو وارد MCU میکنه اول از همه خود ثور که از مهم‌ترین اعضای اونجرزه و بعد لوکی که در فیلم ‌بعدی نقش خیلی بزرگی داره، در آخر هم با شخصیت هاوکای با اینکه نقش کمی داره بیشتر اشنا میشیم. بعد از دیدن دو فیلم آیرون من و فیلم هالک که فاز زمینی داشتن دیدن ثور تنوع خوبی برای مخاطب ایجاد میکنه و از خسته کننده شدن دنیای سینمایی مارول هم جلوگیری میکنه.

7. THE AVENGERS

بعد از اتفاقات فیلم Thor  طبیعیه که حالا اونجر رو ببینیم. در این فیلم اتفاقات مورد قبلی ادامه پیدا میکنن، لوکی به عنوان ویلن اصلی حضور پیدا میکنه و تسراکت هم که قبلا دیدیمش حالا اهمیت خیلی زیادی پیدا کرده. فیلم انتقام جویان نقطه مهمی برای دنیای سینمایی ماروله چون حالا اتفاقی که منتظرش بودیم افتاده، همه قهرمان‌ها دور هم جمع شدن و اونجرز رو تشکیل دادن. در این فیلم قوس شخصیت‌هایی که تا الان معرفی شده بودن کامل‌تر میشه و مارو وارد بخش جدیدی از MCU میکنه. بعد از اتفاقات فیلم (THE AVENGERS (2012 این دنیا کامل میشه و از بخش آشنایی و مقدمه وارد ماجراهای مهم و بزرگ میشه.

8. IRON MAN 3

بعد از اولین فیلم انتقام‌جویان دوباره برمیگردیم سراغ فیلم‌های سولو هر شخصیت و ادامه داستان اونها. به عنوان اولین فیلم بعد اوجرز بهتره که آیرون من 3 رو ببینیم که آخرین فیلم اختصاصی این شخصیت هم هست. بعد از اتفاقات فیلم اونجرز و دیدن اون تهدید بزرگ تونی استارک احساس خطر میکنه و تصمیم میگره تا زره‌های بیشتری بسازه که در مواقع خطر به قهرما‌ن‌ها کمک کنن که خب طبیعی هم هست اما این ماجرا به همین سادگی نیست و خودش اتفاقاتی رو به همراه میاره که بهتره خودتون تماشا کنید.

9. THOR: THE DARK WORLD

Chris-Hemsworth-as-Thor-Raising-Hammer

ثور: دنیای تاریک رو میتونید بعد از فیلم اونجرز هم ببینید چون در این فیلم ماجرا ثور و لوکی ادامه پیدا میکنه و به نوعی ادامه اون فیلم رو میبینم. اما اگه در این جایگاه هم ببینید فرقی نمیکنه. ثور دارک ورد یکی از آثار ضعیف دنیای سینمایی مارول به حساب میاد و خیلی مورد استقبال طرفدارها و منتقدان قرار نگرفت اما از نظر اهمیت داستان جایگاه ویژه‌ای داره چون یکی از سنگ‌های ابدیت رو وارد MCU میکنه. در این فیلم سنگ واقعیت معرفی میشه که در آینده اهمیت زیادی پیدا میکنه همچنین دنیاهای دیگه رو کمی به مخاطب نشون میدن تا با عظمت این جهان آشنا بشیم که در ادامه این مسیر خیلی قراره باهاشون مواجه باشیم.

10. CAPTAIN AMERICA: THE WINTER SOLDIER 

فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان دوباره مارو به بخش زمینی مارول برمیگردونه تا از این بخش ماجرا هم غافل نشیم. این فیلم رو میتونیم همزمان با آیرون من 3 هم در نظر بگیریم تا به این سوال که چرا کاپیتان آمریکا به تونی در شکست ماندارین و تونی به شکست هایدرا کمک نمیکنه جواب داده بشه. چون با توجه به اینکه در فیلم اونجرز با هم همکاری کردن انتظار میره بعد از اون هم به کمک هم برن. البته ارتباط شخصیت‌ها در این فیلم از بین نمیره و همچنان یکپارچگی با قدرت ادامه داره. نکته دیگه این فیلم، شروع آرک فالکون هستش که در فیلم‌های بعد حضور پیدا میکنه و در آینده نقش مهمی پیدا میکنه. بر خلاف آیرون من که دیگه فیلم سولو نداره کاپیتان آمریکا در ایجا هنوز دومین فیلم خودش رو دریافت کرده و باز هم اثری با عنوان کاپیتان آمریکا خواهیم دید.

11. GUARDIANS OF THE GALAXY

به اینجای راه که میرسیم وارد بخش کاملا متفاوت و جذابی میشیم. با این فیلم همونطور که مشخصه ما تیم محبوب نگهبانان کهکشان رو میشناسیم و بخش کیهانی مارول رو با جدیت بیشتری دنبال میکنیم، چون این گروه نسبت به بقیه شخصیت‌ها ارتباط خیلی کمتری با زمین دارن و ماجراهای فضایی خودشون رو پیش میبرن. فیلم گاردینز آف گلکسی به بهترین شکل جمع شدن این تیم رو نشون میده و مارو با سیاره‌ها و بخش‌های جدید آشنا میکنه. البته از همه اینها مهم‌تر سنگ‌های ابدیت هستن که در اینجا به طور مشخص‌تر و کامل‌تر به ما نشون داده میشن. از جذابیت‌های نگهبانان کهکشان 1 میشه به فان بودن اون در کنار بزرگ و کیهانی بودنش اشاره کرد. کارگردانی دو قسمت نگهبانان کهکشان به عهده جیمزگان بوده و به خوبی از عهده این کار بر اومده.

12. GUARDIANS OF THE GALAXY VOL. 2

2017 best movies

ماجراهای قسمت دوم نگهبابان کهکشان کمی بعد از فیلم اول جریان دارن و خب طبیعیه که دقیقا بعد از قسمت اول اون رو ببینیم. در فیلم دوم همونطور که انتظار میره داستان‌های فضایی مارول گسترش پیدا میکنن و با حضور یکی از ویلن‌های کیهانی مارول یعنی ایگو سیاره زنده بخش حماسی داستان این تیم کامل میشه. در این فیلم هم ما همچنان شاهد معرفی شخصیت‌های جدید هستیم که مهم‌ترین اونها مانتیس و نبیولا هستن. این شخصیت‌ها هم از اینجا با نگهبانان کهکشان همراه میشن و در ادامه دنیای سینمایی مارول هم حضور پیدا میکنن. فیلم دوم به کامل کردن گذشته و اورجین اعضای این گروه از جمله استار لورد و گامورا هم کمک زیادی میکنه.

13. AVENGERS: AGE OF ULTRON

بعد از گذشت 5 فیلم از اونجرز 1 و دیدن شخصیت‌ها جدا از هم حالا وقتشه که دوباره یک اثر گروهی ببینیم که انتقام‌جویان رو دوباره دور هم جمع کنه. در فیلم انتقامجویان عصر اولتران ما ویلن کاملا جدیدی رو میبنیم برخلاف لوکی در فیلم اول که قبلا معرفی شده بود. در این فیلم علاوه بر ویلن جدید شخصیت‌های جدید دیگه هم وارد MCU  میشن از جمله واندا، ویژن و کوئیک سیلور. این فیلم در کنار معرفی چیزهای جدید سعی داره تا مارو با شخصیت‌های قدیمی از جمله‌ هاکای که فیلم اختصاصی نداشته هم بیشتر آشنا کنه و تقریبا این کار رو به خوبی انجام میده. نکته مهم دیگه عصر اولتران نشون دادن سنگ ذهنه که ماجراهای سنگ‌ها ابدیت که در فیلم‌های ‌قبلی، بخصوص نگهبانان کهکشان دیدیم رو ادامه میده.

14. ANT-MAN 

طبق روال قبل، بعد از یک فیلم گروهی دوباره فیلم‌های مستقل هر شخصیت شروع میشن و اینبار با یک شخصیت کاملا جدید قراره این کار انجام بشه. انت من یا مرد مورچه ای که تاحالا در هیچ فیلمی حضور نداشته با فیلم اختصاصی خودش وارد دنیای سینمایی مارول میشه. این فیلم که جنبه فان داره اورجین انت من رو نشون میده همچنین اشاراتی هم به خرابی سوکوویا داره. دیدن این فیلم در اینجا به این دلیل پیشنهاد میشه که هم انت من و هم فالکون در اون حضور دارن و قراره در فیلم بعدی نقش پررنگی در کنار بقیه انتقام‌جویان ایفا کنن. ورود انت من در اینجا با توجه به اینکه فیلم‌های سولو شخصیت‌های قدیمی رو به اتمامه کمک خوبی ما در همراهی این فرنچایز میکنه.

15. CAPTAIN AMERICA: CIVIL WAR

CAPTAIN AMERICA CIVIL WAR

اتفاقات سوکوویا که در عصر اولتران شاهدشون بودیم خیلی بزرگ بودن و قطعا پیامدهایی هم دارن. انتقام‌جویان در مقابله با دشمن‌هایی که گاهی خودشون به وجود آوردن تصمیماتی میگیرن که شاید روی زندگی همه آدمها یا حداقل مردم یک شهر مثل سوکوویا تاثیر بزاره. در پی همین تصمیمات و خرابی‌هایی که به وجود میاد دولت تصمیم میگیره که کنترل بیشتری روی گروه اونجرز پیدا کنه و همین مشکل پای موضوعی رو به وسط میکشه که انتقام جویان در تصمیمش هم نظر نیستن. همین مخالفت بین اعضا جنگ داخلی رو شروع میکنه که شخصیت‌های جدید مثل انت من و فالکون هم درگیرش میشن. در این فیلم همونطور که میبینید شخصیت‌های زیادی وجود دارن و به نوع انتقام‌جویانی که روی زمین بودن در فیلم حضور دارن اما سویل وار سومین و آخرین قسمت از فیلم های اختصاصی کاپیتان آمریکا بود.

16. SPIDER-MAN: HOMECOMING

2017 best movies

دو ماه بعد از اتفاقات فیلم جنگ داخلی داستان فیلم SPIDER-MAN: HOMECOMING روایت میشه. این فیلم که بر روی شخصیت محبوب پیتر پارکر با بازی تام هالند تمرکز داره اولین فیلم اسپایدر من در دنیای سینمایی ماروله که شاید برای ورود شخصیتی به مهمی و معروفی مرد عنکبوتی کمی دیر باشه اما به هر حال حالا این اتفاق افتاده و در اینجا باید ماجراهای اولین فیلم سولو اسپایدرمنی بسیار متفاوت رو ببینیم. همونطور که احتمالا میدونید اسپایدرمن در این فیلم تنها نیست و آیرون من هم همچنان به این شخصیت متصله که البته این رابطه بی دلیل هم نیست و در فیلم‌های بعدی میفهمیم که چرا چنین تصمیمی گرفته شده.

17. BLACK PANTHER

BLACK PANTHER

پلنگ سیاه هم شخصیت دیگه‌ای بود که در سویل وار حضور پیدا کرد و خوبه که بعد از اون فیلم اختصاصیش رو ببینیم تا بیشتر با این پادشاه آشنا بشیم. در این فیلم واکاندا که یکی از قلمروهای مهم مارول هستش رو میبینیم که بعدا هم خود بلک پنتر و هم واکندا اهمیت زیادی برای انتقام‌جویان پیدا میکنن برای همین پیشنهاد میشه فیلم Black Panther رو اینجا ببینید. بلک پنتر هم مثل شخصیت‌های دیگه که در این فاز معرفی شدن تنوع خوبی به MCU داده اما تفاوتش با بقیه شخصیت‌ها اینه که فقط به معرفی قهرمان یا ویلن جدید ختم نمیشه بلکه ما یک قلمرو جدید با فرهنگ، قوانین و تکنولوژی جدید میبینیم کاری که میشه گفت بعد از معرفی ازگارد در فیلم ثور انجام نشد. همچنین در مورد ویبرانیوم که قبلا دیده بودیم اینجا اطلاعات بیشتر و کامل‌تری بدست میاریم.

18. DOCTOR STRANGE

در ادامه راه فیلم‌های سولو و معرفی شخصیت‌های جدید باید بریم سراغ دکتر استرنج. این فیلم مارو کاملا با دنیای جدیدی روبه‌رو میکنه، بخش جادویی MCU که تا الان خیلی باهاش سروکار نداشتیم از اینجا به صورت جدی شروع میشه و مارو با خودش همراه میکنه. فیلم دکتر استرنج اهمیت خیلی بالایی داره چون اگه به 4 فیلم قبلی توجه کنید میبینید که بر خلاف فیلم‌های دیگه که همه به نوعی با سنگ‌های ابدیت ارتباط داشتن خبری از سنگ‌های ابدیت نیست و خوشبختانه فیلم دکتر استرنج دوباره اونها رو به مرکز دنیای سینمایی مارول میاره. سنگ زمان در این فیلم نقش بسیار بزرگی داره چون دیگه تقریبا به اواخر حماسه ابدیت راهی نمونده. در این فیلم ارتباط خیلی زیادی با بقیه شخصیت‌ها نمیبینیم اما در سکانس پس از تیتراژ ثور حضور داره که کاملا به مورد بعدی یعنی رگناروک مرتبطه.

19. THOR: RAGNAROK

thor ragnarok

سومین قسمت از فیلم‌های اختصاصی ثور اثری بسیار متفاوت نسبت به دو قسمت قبلیه و دلیل اون هم حضور تایکا وایتیتی به عنوان کارگردان فیلمه. THOR: RAGNAROK کاملا لحن فان داره و در عین حال یک داستان حماسی و بزرگ یعنی رگناروک رو روایت میکنه. در این فیلم ما علت غیبت ثور و هالک در فیلم جنگ داخلی رو میبینیم اما بهتره اون رو بلافاصله بعد از سویل وار نبینیم چون اتفاقت از نظر فضا و زمان بسیار متفاوتن. در این فیلم همچنان مارول به کار خودش در معرفی شخصیت‌ها و مکان‌های جدید ادامه میده البته به شکلی متفاوت. در ثور رگناروک با اینکه سنگ‌های ابدیت نقش کلیدی ندارن اما همچنان سنگ فضا که با لوکی به هم گره خوردن رو میبینم و این شروع بزرگ‌ترین اتفاق دنیای سینمایی ماروله که در فیلم بعدی میبینم…

20. AVENGERS: INFINITY WAR

فیلم‌ انتقام‌جویان: جنگ ابدیت دقیقا بعد از سکانس پس از تیتراژ THOR: RAGNAROK جریان داره و خب همونطور که مشخصه تانوس که تا الان فقط نقش دستور دهنده داشته در این فیلم خودش پا به میدون میزاره و سعی میکنه با جمع کردن سنگ‌های ابدیت که قبلا کاملا باهاشون آشنا شدیم نیمی از جمعیت دنیا رو از بین ببره. این فیلم جذاب و بزرگ تمام چیزهایی که تا الان دیده بودیم رو دور هم جمع میکنه و نشون میده تمام اتفاقات، ماجراها و شخصیت‌ها با یک دلیل حضور داشتن و همه اونها رو با هم مرتبط میکنه. AVENGERS: INFINITY WAR به عقیده خیلی‌ها بهترین فیلم دنیای سینمایی مارول به حساب میاد و میشه اون رو نقطه اوج این فرنچایز دونست. و خب این حرف بی دلیل هم نیست چون اینفینیتی وار واقعا به بهترین شکل داستان دستکش بینهایت و تانوس رو به تصویر میکشه چیزی که هم طرفدارهای سینما و هم طرفدارها‌ی کمیک دوست داشتن.

21. ANT-MAN AND THE WASP

دومین فیلم اختصاصی مرد مورچه‌ای ما رو با قلمرو کوآنتومی بیشتر آشنا میکنه که بعدا میتونه کمکمون کنه. اما قرار دادن این فیلم در ترتیب تماشا کردن دنیای سینمایی مارول کمی سخت‌تره چون هم میتونید اون رو قبل از اینفیتی وار ببینید و هم بعدش. از اونجایی که بخش زیادی از اتفاقات فیلم قبل از AVENGERS: INFINITY WAR  جریان دارن معمولا پیشنهاد میشه قبلش اون رو ببینید اما با توجه به سکانس پس از تیتراژ فیلم و متصل بودن ثور رگناروک به اینفینیتی وار بهتره که بین اون دو فیلم فاصله نباشه و انت من رو بعد از جنگ ابدیت ببینیم چون در این صورت اتفاق فیلم AVENGERS: INFINITY WAR  هم براتون لو نمیره. همچنین با توجه به فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی، دیدن انت من و وسپ قبل از اون میتونه خیلی بهتر باشه در سِیر داستانی.

22. AVENGERS: ENDGAME

avengers-end-game

اونجرزک اند گیم تکمیل کننده فیلم اینفینیتی وار هستش و به راحتی میشه گفت بخش دوم اون فیلم به حساب میاد. در این فیلم همچنان ماجراهای تانوس و سنگ‌های ابدیت ادامه دارن و البته اینجا پایان کارشون هست و این ماجرا که در 21 فیلم قبلی ادامه داشت اینجا به پایان خودش میرسه. AVENGERS: ENDGAME عواقب اتفاقات قبلی رو به ما نشون میده و جمع بندی این حماسه بزرگ رو به مخاطب نشون میده، اما کار این فیلم همینجا تموم نمیشه و تازه جنبه جدیدی از MCU  رو به تصویر میکشه که میتونه شروع کننده اتفاقت بسیار بزرگ و عجیب دوره بعدی مارول باشه. “پایان بازی” خداحافظی ما با بعضی اتفاقات و شخصیت‌ها بود همچنین شروع کننده مسیری جدید و آغاز داستان شخصیت‌های دیگه…

23. SPIDER-MAN: FAR FROM HOME 

spiderman

 با اینکه AVENGERS: ENDGAME پایان دهنده این دوره عظیم و اتفاقت حماسی اون بود اما دنیای سینمایی مارول به یک فیلم دیگه نیاز داشت تا هم مخاطب رو دوباره از بخش کیهانی به بخش زمینی بیاره و هم عواقب اتفاقات فیلم قبلی رو نشون بده. و خب چه فیلمی بهتر از قسمت دوم اسپایدرمن که هم از نظر احساسی، باید میدیم بعد از اند گیم در چه وضعیتی قرار داره و هم اینکه تا الان فقط یک فیلم اختصاصی داشته و در هر صورت وقتش بود که برای دومین بار به تنهایی روی پرده سینما ظاهر بشه. اسپایدرمن در این فیلم بسیار مستقل‌تر و کامل‌تر از قبل حضور داره و میشه گفت با این فیلم و ویلن جذابش تونست به اسپایدرمنی تبدیل بشه که انتظار میرفت، هرچند که همیشه انتقاد هم وجود داره. نیک فیوری هم در این فیلم دوباره نقش خودش رو داره و همچنان به پیوند بین فیلم ‌ها کمک میکنه.


اگه فیلم‌ها رو تا اینجای کار با این ترتیب دنبال کردید حالا میتونید استراحت کنید و منتظر پروژه‌های بعدی مارول باشید. اما اگه دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی بخصوص MCU براتون جالب بوده باشه حتما اسم فاز 2 یا 3 مارول رو شنیدید و کجکاوید که بدونید هم فیلم در چه فازی قرار داره و هر فاز با کدوم فیلم شروع و با کدوم فیلم تموم میشه. برای اطلاع از این تقسیم بندی مارول باید به سراغ سال اکران فیلم‌ها برید که کار چندان اشتباهی هم نیست و با اون ترتیب دنبالشون کنید، اگه با ترتیب سال اکران فیلم‌هارو دنبال کردید میتونید خودتون اتفاقت اونها رو کنار هم بچینید و از ترتیب داستانی سر در بیارید.

فیلم‌های دنیای سینمایی مارول به ترتیب زمان اکران:

فاز 1:
  • مرد آهنی
  • هالک شگفت‌انگیز
  • مرد آهنی ۲
  • ثور
  • کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو
  • انتقام‌جویان
فاز 2:
  • مرد آهنی ۳
  • ثور: دنیای تاریک
  • کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان
  • نگهبانان کهکشان
  • انتقام‌جویان: عصر اولتران
  • مرد مورچه‌ای
فاز 3:
  • کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی
  • دکتر استرنج
  • نگهبانان کهکشان 2
  • مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه
  • ثور: رگناروک
  • پلنگ سیاه
  • انتقام‌جویان: جنگ ابدیت
  • مرد مورچه‌ای و زنبورککاپیتان آمریکا: جنگ داخلی
  • دکتر استرنج
  • نگهبانان کهکشان 2
  • مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه
  • ثور: رگناروک
  • پلنگ سیاه
  • انتقام‌جویان: جنگ ابدیت
  • مرد مورچه‌ای و وسپ
  • کاپیتان مارول
  • انتقام‌جویان: پایان بازی
  • مرد عنکبوتی: دور از خانه

نظرتون راجب دنیای سینمایی مارول چیه؟


بخوانید :

۱۰ نقطه ضعف ناشناخته سوپرمن
۵ دلیل اینکه ثور دشمن اصلی تانوس بود
10 تفاوت بین تایتان‌ها و تایتان‌های نوجوان
کدام نسخه از هالک میتونه از نهایت خشم و قدرتش استفاده بکنه؟؟؟
5 ایونت برتر مارول در دهه 2000 (میلادی)


guest
78 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
محمد

لطفا بروز کنید ممنون از سایت خوبتون

محمد ویس زاده

سلام ممنون میشم بروز رسانی کنید با تشکر

محمد

سلام ممنون میشم لطفا لطفا بروز کنید. سپاس فراوان

جیسون تاد(نریمان سابق)

عالی

میلاد

سلام من دوباره نشستم فیلمارو طبق این ترتیب دارم نگاه می کنم اما چند تا سوال پیش میاد 1- بلکویدو و چشم عقاب سرآغازش تو چه فیلم یا سریالی هست؟ 2- تو چه فیلمی با چشم عقاب آشنا میشه؟ 3-مکعب طبق ای مقاله اول: تو فیلم کاپیتان آمریکا رو زمینه بعد در آخر این فیلم بازم یک جایی رو زمینه اما: ما تو فیلم مارول می بینیم تو سفینه کری ها هست و در آخر این فیلم باز رو زمین تو دهن اون گربه هست بعد: دوباره تو فیلم ثور تو آزگارد هست بعد: تو فیلم اونجرز رو زمینه و… بیشتر

Spidey_Flash

داش ناموسا چشم عقاب؟

ایلیاقبادی

سلام و خسته نباشید خدمت ادمین عزیز.چند تا سریال جدید هم اومده مثل فالکون و وینتر سولجر و وانداویژن همین چند روز پیش هم لوکی اومد و چند ماه دیگه بلک ویدو پخش میشه.میشه این لیستو بروزرسانی کنین؟دستتون درد نکنه😘

____

رتبه بندی بر اساس چیه؟
ادمین

امیر ابراهیمی

رتبه بندی نیست ترتیب دیدن فیلماس

____

این رتبه بندی بود؟

نویسنده MB

کاپیتان مارول باید آخر از همه باشه

ایلیاقبادی

کسایی که ندیدن یه هشدار اسپویلم بدم.⚠️

نه چون اگه فیلمو ببینی داستان قدیمو نشون میده تا الانو یعنی نیک فیوری هنوز سربازه پس یه تاریخ قدیمی تری نسبت به بقیه داره

Spidey_Flash

درسته. ولی دیدنش بعد از کاپیتان امریکا ۱ فایده ای نداره. چون بار فکر کنم تو اینفینیتی وار میبینیمش

میودی پای

به نظر من هالک شگفت انگیز از همش بهتر بود