Drax

چطور ممکنه نگهبانان کهکشان 3 آخرین فیلم باتیستا در نقش درکس باشه؟

دیو باتیستا اخیرا خبری رو اعلام کرد که باعث ناراحتی خیلی از طرفداران MCU شد. به گفته باتیستا Guardians of the Galaxy Vol. 3 آخرین حضور اون در نقش درکس خواهد بود و بعد از این، دیگه این نقش رو ایفا نمیکنه. اما نکته مهمی در صحبت‌های اون وجود داشت، اونم اشاره به اینکه بازیگرهای دیگه میتونن این نقش رو بازی کنن بود. با توجه به شناختی که از دنیای سینمایی مارول داریم یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این فرنچایز ثابت بودن بازیگرهاست و نداشتن ریبوت در سالهای اخیر. و حالا که در چند فیلم دیو باتیستا رو در نقش درکس نابودگر دیدیم و خیلی هم از شوخ بودن اون خوشمون اومده سخته که بازیگر دیگه‌ای رو در نقش این شخصیت ببینیم ولی با داشتن نگاهی به دنیای کمیک میبینیم که میشه بازیگر درکس رو عوض کرد بدون اینکه مشکلی به وجود بیاد.

در تاریخچه حضور Drax the Destroyer در کمیک‌های مارول تغییرات بسیار زیادی دیده میشه که نه تنها از لحاظ شخصیت و قدرت هستن بلکه از نظر ظاهری و فیزیکی هم تغییرات بزرگی وجود داشته. درکس اولین بار در کمیک Iron Man #55 که به دست Jim Starlin و Mike Esposito خلق شد، حضور پیدا کرد. اگه به ظاهر این نسخه از درکس نگاه کنید میبینید یک شخصیت عضلانی با لباس و شنل بنفشه که هیچ شباهتی با چیزی که الان از درکس میشناسیم نداره. درکس در اون دوره توانایی پرواز کردن، تلپاتی و قدرت فوق العاده هم داشت همچنین میتونست از دستش انرژی قدرتمندی شلیک کنه. درکس بارها به نبرد با تانوس پرداخت و به انتقام جویان کمک کرد، تا اینکه در کمیک Avengers #220 که به دست Jim Shooter ،Bob Hall و Dan Green خلق شده بود به دست دختر خودش(Moondragon) به قتل رسید.

سالها بعد Kronos دوباره درکس رو به زندگی برگردوند، این اتفاق در کمیک Silver Surfer #35 به دست ،Jim Starlin Ron Lim و Tom Christopher رقم خورد. درکس بعد از برگشت از مرگ بسیار بزرگ‌تر و قوی‌تر شده بود اما آسیب دیدگی‌های اون باعث شده بودن قدرت‌های ذهنی که داشت خیلی کاهش پیدا کنه. این اتفاق شباهتی به داستان هالک هم داره که قدرت و اندازه زیاد بشه و از طرفی هوش کم بشه. این اتفاق میتونه منبع الهامی باشه برای دنیای سینمایی مارول تا با مرگ درکس و دوباره زنده کردن اون ظاهری متفاوت بهش بدن که این بار توسط یک بازیگر دیگه ایفا میشه. با این اتفاق عوض شدن بازیگر هم منطقی به نظر میرسه.

در کمیک‌های مارول این تنها باری نبود که درکس کشه میشد و یا تغییر پیدا میکرد. اگه به کمیک Drax the Destroyer #3 که توسط Keith Giffen ،Mitch Breitweiser و Brian Reber خلق شد نگاهی داسته باشید میفهمید که انگار درکس دوباره هم به قتل رسید. اما یک درکس باهوش‌تر و لاغرتر پا به میدون میزاره. تموم اینها نشون میدن هنوز درکس داستان‌های زیادی برای روایت داره و ما تا به حال هیچ داستانی از گذشته اون رو ندیدیم و اینکه مارول قصد داشته باشه در فیلم نگهبانان کهکشان 3 به راحتی اون رو برای همیشه بکشه منطقی به نظر نمیرسه. بخصوص وقتی با نگاه کردن به دنیای کمیک میبینیم راه‌های بسیار زیادی برای تغییر اون وجود داره.

کمیک Avengers Assemble #4 که در سال 2012 منتشر شد و به دست Brian Michael Bendis، Mark Bagley ،Danny Miki و Paul Mounts خلق شد درکسی رو به تصویر کشید که بیشترین شباهت‌ رو به درکسی که در دنیای سینمایی مارول میبینیم داره. با مرگ Drax در MCU قطعا طرفداران زیادی ناراحت میشن چون این شخصیت تونسته بود بدون داشتن توانایی خاص و فقط با شخصیتش برای خودش محبوبیت کسب کنه و حالا اگه قرار باشه بمیره هم وقتشه که یک نسخه بزرگتر و قدرتمندتر از اون وارد MCU بشه. پیدا کردن بازیگر قوی‌تر و بزرگتر از باتیستا شاید در نگاه اول مشکل به نظر برسه اما با نگاه کردن به رقبای اون حتما میشه یک بازیگر خوب پیدا کرد.

با پخش بیش از 20 فیلم در  MCU متوجه شدیم که این دنیا برنامه ریزی زیادی برای شخصیت‌های خودش داره و شاید نتونیم به راحتی حدس بزنیم قراره در آینده چه اتفاقی پیش بیاد. در مورد عوض شدن بازیگر درکس هم ممکنه تصمیمی گرفته شده باشه که ازش با خبر نباشیم. تغییر شخصیت درکس  ممکنه به انتخاب سازندگان فیلم‌ها کاملا متفاوت از چیزی که در دنیای کمیک دیدیم باشه. حتی این امکان وجود داره که واقعا Guardians of the Galaxy Vol. 3 آخرین دیدار ما با درکس باشه. از اونجایی که تیم نگهبانان کهکشان هم در طول سالها عضوهای مختلفی داشته و هر بار با تعدادی از قهرمانان تشکیل شده شاید مارول قصد داشته باشه تغییراتی در اعضای اون ایجاد کنه. به هر حال امیدواریم ماجراهای خوبی در انتظار این شخصیت‌ها باشه.


بخوانید :

5 دلیل که DC BLACK LABEL برای داستان‌های بتمن بهتره
بدترین کراس اوورهای مارول
۱۰ قاتل خطرناکی که عضو اونجرز بوده اند!!!
دانلود کمیک WAR OF THE REALMS
کمیک پیشنهادی (THOR 2020)


guest
8 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
ماندانا

اخه این چه کاریع؟ 😳

پ ن؛عید سعید فطر مبارک 😊

A.H.K.Z

آقای دیوید باتیستا بد جور سوتی داد. الان دیگه تقریبا همه میتونن حدس بزنن آخر فیلم چی میشه. البته نگران نباشید ما قبل از این فیلم دو فیلم دیگه با حضور نگهبانان کهکشان میبینیم. 1.ثور : عشق و رعد 2.نگهبانان کهکشان : ویژه تعطیلات اسپم : بچها پوستر جدید لوکی رو دیدین؟ چقدر رو مخه اون ساعت کارتونیه 😂 هر چقدر میخام تئوری بدم که میتونه مفیستو باشه ولی هیچ ربطی پیدا نمیکنم. 😐😂 البته اشتباه نشه هیچ لزومی نداره مفیستو باشع ولی حالا که رو مودشیم بزار تئوری بدیم. 🙂 پ.ن: درضمن عید سعید فطر هم مبارک باشه. به… بیشتر

Last edited 1 سال گذشته by A.H.K.Z
حاجی خفاشه

هعی چرا همه دارن می میرن؟😢

جوناه هکس

به نظر من که درکس میمیره چون اگه به رنگ لوگوی های فیلم نگاه کنید لوگوی فیلم اول قهوه ای رنگ بود و گروت هم که قهوه ای بود مرد لوگوی قسمت دوم آبی رنگ بود و توی اون اون یارو رئیس دزده که آبی رنگ هم بود و سوت میزد مرد و الان هم که مارول لوگوی قسمت 3 رو منتشر کرده …… برید ببینید چه رنگیه در ضمن عید سعید فطر رو به مومنان پاکدامن و چشم و گوش شسته 😂 و همچنین مدیر سایت و آقای عباس بوعزار تبریک عرض مینمایم

جوناه هکس

هرکی تا الان ندیده نوبه
فیلم اولش مال هفت سال پیشه

general

جناب آقای هکس من قسمت دوم را ندیدم اسپویل شدم

عباس بوعزار عشق است عباس زندگیست

جوناه هکس

برام جای سواله چطور تو این پنج سالی که از انتشار فیلم میگذره و این همه مقاله و فکت و اخبار و میم و … و اینا که ازش ساخته شده اسپویل نشدی و در ضمن یعنی میخوای بگی که تو انتقام جویان جنگ ابدیت رو ندیدی که تو یه صحنه پیتر کویل به اتفاقات قسمت قبل اشاره میکنه وقتی که با ثور جر و بحث میکنه ؟؟؟ 😒 و اگه میخوای بگی که تا حالا شاهکاری مثل انتقام جویان رو ندیدی همون بهتر که مثل یه نوب بری لگو مارول ببینی

ماندانا

اخه یع هشدار اسپویلی میزدی نابود شدیم من قسمت دو رو ندیدم، به معنی واقعی کلمه نابود شدم.

نتیجه اخلاقی: بزنید هشدار اسپویل و اگرنه من میام سراغتون و یع اسپویلی نشونتون بدم که ده تا از کنارش در بیاد (نخند حقیقته محض)