Thor-and-Scarlet-Witch

5 شخصیت در MCU که بیشترین تغییر را داشتند

دنیای سینمایی مارول بیشتر از هر فرنچایز دیگری در سینما ادامه پیدا کرده و توانسته است برای  سال‌های زیادی مخاطبان را از خودش راضی نگه دارد. بخشی از دلایل اینکه همچنان مردم MCU را دنبال میکنند و از آن خسته نمیشوند معرفی شخصیت‌ها، و مکان‌های جدید است اما خیلی از قهرمانان مارول تقریبا از ابتدای این دنیای سینمایی حضور داشتند و همچنان هم آنها را در پروژه‌های مارول میبینیم و خب این طولانی شدن حضور شخصیت‌ها ممکن است باعث خسته شد  مخاطب بشود. خوشبختانه مارول برای پیشگیری از این اتفاق در  قهرمانانش تغییراتی ایجاد میکند و همیشه آنها را در یک حالت باقی نمیگذارد. در این لیست به 5 مورد از شخصیت‌هایی که بیشترین تغییر را در دنیای سینمایی مارول داشته‌اند اشاره میکنیم.

5. واندا

WandaVision-Scarlet-Witch-costume-finale-1

واندا نسبت به خیلی از شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول تازه وارد‌تر است اما در همین مدت تغییرات زیادی پیدا کرده است. واندا زندگی بسیار سختی را پشت‌ سر گذاشت تا رسید به اسکارلت ویچ. او در این مسیر پدر و مادر خودش را از دست داد و در ابتدای به دست آوردن قدرت‌هایش با اولتران همکاری کرد تا انتقامش را از تونی استارک بگیرد. اما در ادامه مسیر زندگی‌اش عوض شد و توانست با قهرمانان همراه شود و در برابر ویلن‌هایی مثل تانوس قرار بگیرد. واندا در ادامه زندگی‌اش ویژن را هم از دست داد و در سریال خودش زندگی رویایی با بچه‌هایش ساخت که در نهایت آن هم نابود شد. نقطه اوج این شخصیت سریال وانداویژن بود که در آن به بالاترین سطحی که تا الان دیده‌ایم رسید. 

4. نبیولا

Nebula-Thor-Love-and-Thunder

نبیولا دختر تانوس که از طرف پدرش بسیار زیاد مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت، در اوایل ملاقاتمان با او میبنیم که تلاش میکند تا پدرش را راضی کند و بتواند دختر محبوب تانوس شود. او تقریبا در ابتدای کار سمت ویلن‌های مارول بود و به نوعی  هدف تانوس را دنبال میکرد اما یک نقطه بسیار مهم در زندگی او وجود دارد و آن هم وقتی بود که به پدرش پشت کرد. نبیولا با این کار به کمک خواهرش گامورا رفت و توانست یک خانواده واقعی برای خودش پیدا کند. او با اعضای نگهبانان کهکشان دوست شد و کاملا زندگی‌اش تغییر کرد. این شخصیت جزو مهم‌ترین و یا محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول نیست اما برای نشان دادن اینکه حتی اطرافیان تانوس هم با او دشمنی دارند موفق بود.

3. هالک/بروس بنر

Bruce-Banner-Hulk-Endgame

بروس بنر از شخصیت‌های بسیار مهم مارول است چه در دنیای کمیک و چه در دنیای سینما. و خب شخصیتی به این مهمی طبیعی است که قوس شخصیتی خوبی داشته باشد. هالک از ابتدای حضور در  دنیای سینمایی مارول تا اخرین باری که او را دیدیم یعنی “انتقام‌جویان: پایان بازی”، شامل تغییرات بسیار زیادی، هم از نظر ظاهری و هم شخصیتی شده است. هالک در ابتدا شخصیتی بسیار خشن بود و که باعث نابودی میشد و به همین دلیل بروس بنر از  اجتماعات و مکان‌هایی که باعش خشم او می‌شد دوری کرد اما در  نهایت به این نتیجه رسید که میتواند از این قدرتش استفاده کند و با شخصیت‌های شرور مبارزه کند. در نهایت هم که دیدیم تبدیل به پروفسور هالک شد و شخصیت خودش را کامل کرد همچنین وفاداری خودش را به دنیای کمیک نشان داد.

2. ثور

thor wallpaper

بین دنبال کنندگان دنیای سینمایی مارول این حرف وجود دارد که هیچ شخصیتی به اندازه ثور  دچار تغییر نشده است، این حرف تا حدی درست است. از مهم‌ترین چیزهایی که باعث ایجاد تغییر در شخصیت‌ها میشود اتفاقات مهم زندگی مانند از دست دادن یک شخصِ عزیز است و خب ثور در این زمینه رکورد دار محسوب میشود، او مادرش، پدرش، برادرش، بهترین دوستانش، محل زندگی‌اش و… را از دست داد تا به جایی که در آن قرار دارد رسید و در این راه تغییرات بسیاری کرد. او در  فیلم‌های اولش بسیار  خشک و خشن به نظر میرسید اما جلوتر  شوخ طبعی بیشتری  پیدا کرد. همچنین در ابتدا هر کاری را با تصمیمات فوری و جنگیدن انجام میداد و به طور کلی واکنش‌های سریعی داشت اما در ابتدای فیلم اند گیم میبینیم که مرد خونسرد و پخته‌ای شده است. از لحاظ ظاهری مهم‌ترین تغییر ثور چاق شدنش بود که ریشه کمیک بوکی هم نداشت و واکنش‌های مختلفی دریافت کرد.

1. لوکی

loki-trailer-disney-plus

لوکی  نمونه کامل شروری است که به قهرمان تبدیل شد. مارول لوکی را به عنوان ویلنی معرفی کرد که قصد تصاحب تاج و تخت دارد و میخواهد به یک فرمانروا تبدیل شود. رفته رفته بخش خبیث لوکی در فیلم‌ها کمتر شد و دیدیم که دیگر نمیشود او را به عنوان یک ویلن برای دنیای سینمایی مارول در نظر گرفت. روند خارج شدن لوکی از  حالت شرور  بسیار خوب و به آرامی شکل گرفت به صورتی که مخاطب را با خودش همراه میکرد و در نهایت سریال اختصاصی لوکی به ما نشان داد او با اینکه موقعیت تصاحب مقام کنگ را داشت اما این کار را انجام نداد و سعی کرد جلوی سیلوی که قصد این کار را داشت بگیرد. 


بخوانید :

معرفی و بررسی اختصاصی شخصیت بین (Bane)
معرفی شخصیت ولورین و بررسی تفاوت های این شخصیت در سینما و کمیک بوک
معرفی تمام شخصیت های فیلم جوخه انتحار
جاگرنات قدرتمندتر است یا ابومینیشن؟؟؟
سریال invincible را ببینیم یا نه؟؟؟


guest
78 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
SHAZAM

سلام. مقاله عالی بود. دست سایت کامیکان درد نکنه
.
.
پ.ن: توی مورد سوم، خط هشتم به جای باعث نوشتید باعش.

کاظم گراچ (کمپین حمایت از کامنت اولی ها )

من یک تئوری دارم .
ابدی ها ( که به تازگی قرار است فیلمش بیاید ) هر کاری می کنند تا سلستیال ها را راضی و خوشحال نگه بدارند . ( چون سلستیال ها ، ابدی ها را ساخته اند ) .
ایگو هم یک سلستیال بود .
پیتر کوییل ، ایگو رو کشت .

پس این احتمال وجود داره که در آینده ، ابدی ها با
محافضان کهکشان و تور به جنگند ؟…

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

هر چیزی توی mcu ممکنه

کاظم گراچ (کمپین حمایت از کامنت اولی ها )

ممنون بابات جواب .
( می شه بگی بت یونیورس چیه ؟

پارسا (کمپین‌ حمایت از اسپم و بت یونیورس😐😂)

هعی

دیسی فندوم

خوب لطفا برار دنیای سینمایی دیسی هم این کار رو کنید البته دیسی خیلی پیشرفتی نداشته منظورم اینکه دیسی تو دنیای سینمایی فقط چند تا سینمایی داره الان هم بتمن رابینسون هم فیلم برداری تموم شد اما رابینسون کرونا گرفت 😶دیسی ۲ مشکل داره ۱ وارنر توجه نمیکنه ۲ شانس باهاش نیست
.
.
.
.
خبررررررر عااااالی : انیمیشن اینجاستیس داره درست میشه 🕺🕺

دیسی فندوم

ووووو اززززز اون بهترررر فیلمبرداری شزم ۲ تموم شد 😃

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

چه فایده وقتی تا خرداد 1402 باید صبر کنیم؟

Berserk

اینا خوبه(مخصوصا بتمن)ولی الان هایپ شدید بلک آدام ام

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

من برای سریال جاستیس لیگ دارک هایپم
نمی‌دونین تو چه سالی میاد حداقل ؟ 2022 یا 2023؟

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

27 مهر میاد😍 تازه 24 مهر هم دیسی فندوم برگزار میشه
میگن اتفاقات جذاب تری نسبت به پارسال میفته

MR.D

تریلرش هم از 2 ماه پیش تو یوتیوب موجوده.

Gfmm افتخارات:چندین بارکامنت اول،اولین ویو،پرلایک

ااااسسسپپپپممممم
ببخشید کامیک بتمن زیرو پوینت و رپتایل چی شد خیلی وقت هست منتظلم 😳😳😐😐

منتظلی ؟؟ 😐😐😐

A.H.K.Z (کمپین حمایت از کامنت اولی ها)

کمیک ها ماهانس. ینی هر ماه یه شماش میاد. پس طبیعیه که باید برا شماره جدید یه ماه صبر کنید دیگه! عجله چیه؟

منتظلی؟؟؟ 😂👏

(((🔴(RED HOOD)🔴)))

خواستم به باکی اشاره کنم دیدم کردید ولی کسی به دکتر استرنج اشاره نکرده بود ، یه پزشک جراح که بعد از تصادف کردن و از دست دادن دستاش ، شغل مورد علاقش رو از دست میده‌ و دنیا رو برای درمان دستش سفر میکنه و در آخر هم پس از کلی سعی و کوشش و از دست دادن استادش تبدیل به جادوگر اعظم میشه که کلی مسئولیت براش داره ( از همین مسئولیت داشتنش نسبت به مولتیورس هم میم های زیادی ساخته شده) به نظرم لیست اگه ده تایی بود باید تو جایگاه ۷ میبود بقیه ۶ باکی _… بیشتر

Last edited 1 سال گذشته by (((🔴(RED HOOD)🔴)))
Nightwing

بیشتر فیلم های دنیای مارول خوب بودند و مارول شخصیت پردازی شخصیت ها رو خوب انجام داده است ولی از نظر من مارول ثور و هالک رو ضعیف نشون داد . هر دو خیلی راحت از تانوس ضربه می‌خوردند ، درسته تانوس ابر شرور خیلی قوی است ولی هالک و ثور هم خیلی قوی هستند و مارول قدرت ثور و هالک رو خوب نشون نداد .

Adam warlock

خب طبیعه که مارول این چیزا براش مهم نباشه و به خاطر این که اون از این قویتر باشه کل سناریو فیلم رو خراب کنه

Gfmm افتخارات:چندین بارکامنت اول،اولین ویو،پرلایک

نه اتفاقا مارول قدرت ها را به خوبی نشون داد و تنها کسی که قدرتش نسبت به کمیک زیاد شده بود کاپیتان مارول بود.
تانوس هم چون یه تایتان و هم یه اترنالز ( جاودانگان) خیلی قوی.
در ضمن اگه می خواستن آنقدر که شما می گی هالک و تور فیلم بی مزه می شد و لحظه حماسی آخر فیلم رخ نمی داد.

پایان

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

آقا یه سوال
قضیه جنجال بلک ویدو چی بوده ؟
میگن برادران روسو دیگه به خاطرش فیلم های مارول رو نمی‌سازن

(((🔴(RED HOOD)🔴)))

خیلی ساده بخوام بگم اسکارلت جوهانسون گفته فیلم من باید توی سینما پخش میشد من ناراضی ام ، دیزنی هم گفته برو کشکتو بساب ولی من که طرف دیزنی ام آخه به نفع طرفدارا بود کارش

کاظم گراچ (کمپین حمایت از دیزنی 😂)

😂
منم طرف دیزنی هستم

با جوهانسون قرارداد داشتن که اول فقط تو سینما اکران میشه ولی همزمان تو دیزنی پلاس(اگه اشتباه نکنم)نشون دادن
حالا قرارشون این بود که یه سهم از فروش رو بهش بدن که با اکران همزمان فروش افت کرد اینم دیگه زد به… شکایت کرد

اسکارلت جوهانسون علاوه بر بازیگری تهیه کنندگی فیلم رو هم بر عهده داشته.بنابر این فیلم هرچی سود کنه یه درصدی از فروش و سودش به تهیه کنده میرسه.الانم که بلک ویدو اکران سینمایی(دقیق یادم نیست کم شده یا اصلا نشده) و توی دیزنی پلاس منتشر شده درامد اسکارلت خیلی کاهش عجیبی داشته.واسه همین از مارول شکایت کرده.
حال بگو جانم.دقیقا کدامین بت یونیورس را مد نظر داری؟؟؟

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

اشاره به یک کامنت خودم زیر پست برترین قدرت هایی که در فاز چهار به مارول اضافه میشوند که با نام پارسا انتشار یافت
میتوانید بروید بخوانید

خیلی جالب بود.منم جلو اسمم میزنم کمپین حمایت از بتپار یونیورس.

A.H.K.Z (کمپین حمایت از کامنت اولی ها)

برادران روسو کارگردان بلک ویدو بودن… اسکارلت جوهانسون به خاطر سودی که از فیلم بلک ویدو نبرد از دیزنی شکایت کرد. چون تقصیر دیزنی بود که فیلمو هم زمان تو دیزنی پلاس و سینما اکران کرد. کوین فایگی هم که تنش میخارید اومد و از اسکارلت حمایت کرد و همه تقصیر هارو انداخت گردن مدیرای دیزنی! از اونور اما استون سر فیلم “کروئلا” همین مسخره بازی رو در آورد و از دیزنی شکایت کرد. بعد از اون چند نفری پشت این دو نفر وایسادن خاستار حق و حقوق اینان 😂👏 روسو ها هم گفتن اگه قراره اوضاع انقد سمی باشه… بیشتر

دیسی فندوم

خب مقاله ی خوبی بود و من بیشتر میخواستم که هالک در جا گاه ۲ بود و از همه مهم تر باکی باید تو این لیست بود
.
.
.
.
خبر خیلی خوب ونوم ۲ خیلی خیلی کم مونده که بیاد 🕺🕺

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

اینجا یه سوال پیش میاد
ونوم 2 چند وقت تو سینماست و کی نسخه آنلاینش میاد؟ همون اول میاد؟

Hmdh(کمپین حمایت از بی پرانتز ها)

شاید مثل شانگ چی و بلک وید پخش بشه.

MR.D

شانگ چی اکران سینمایی میشه.

Adam warlock

حدود ۴۵ روز اکران سینما هست

دیسی فندوم

من که نمیدونم اما وقتی که جاستیس لیگ زک اکران شد فرداش تو اینترنت دیدمش

پارسا (کمپین‌ حمایت از بت یونیورس😐😂)

جاستیس لیگ زک توی HBO max پخش شد
اگه اکران سینمایی باشه ‌وتوی شبکه سونی پخش نشه ( اصن همچین شبکه ای داریم ؟) باید یه عالمه صبر کنی تا نسخه آنلاینش رو ببینی

هاکای

به نظر من باکی بیشترین قوس شخصیتی رو داره و باید بابد تو این لیست نیبود

MR.H(کمپین اسمپ یاران)

آخه اون پیچاره که تقصیر خودش نبود هایدرا اونو اونطوری کرده بود

Berserk

چاق کردن ثور بد ضد حال بود میتونست خیلی باحال تر باشه(همه میدونن چرا گند زدن بهش)
لوکی هم همین سیر تکامل آرومش خیلی خوب بود نه مثل خیلی از شخصیت های دیگه که یه دفعه تغیر کردن(کالیسی مثلا)

(((🔴(RED HOOD)🔴)))

اتفاقا چاق کردن ثور علاوه بر فان بودن و اینکه اون نتونه خوب مبارزه کنه فرصت درخشیدن به کاپیتان مارول و بلند کردن میلونیر به کاپیتان آمریکا داد

Berserk

کاپیتان مارول اصلا لازم نداره که بهش فرصت بدن قدرت خودش کافی بود با همون هم خودشو نشون داده بود راجرز رو هم اگه قسمت دوم اونجرز رو دیده باشی موقعی که همه سعی میکردن میولنیر رو بلند کنن بیشتر از همه به بلند کردنش نزدیک شد (قیافه ثور باحال بود)منظورم اینه که از چندین سال قبل آماده سازی کرده بودن براش که میولنیر رو بلند که تو اند گیم هم که ثور دوتا اسلحه داشت پس تا حدی منطقی بود که برش داره راه های خیلی بهتری برای نشون دادن بقیه بود نه اینکه قوی ترین اونجر رو(درحال حاضر… بیشتر