Loki-Sylvie-Origin-Story

پایان سریال لوکی، شروع فاز جدیدی برای مارول

هشدار اسپویل سریال لوکی!!!!

با پخش قسمت 6 سریال لوکی، این مینی سریال جذاب مارول به پایان رسید، البته نه برای همیشه. خوشبختانه سریال لوکی رسما برای فصل دوم تمدید شده است و در پایان سریال هم شاهد مهر تاییدی بر این موضوع بودیم. سریال لوکی با اینکه تنها 6 اپیزود داشت اما ماجراهای بسیار بزرگی را نشان داد و در اپیزود آخر به جرعت میشود گفت تبدیل شد به مهم‌ترین اثر دنیای سینمایی مارول. تمام تهدیداتی که تا الان دیده بودیم در سطح سیاره و یا نهایت یک دنیا بودند اما این‌بار ماجرایی را دیدیم که ما را با مولتیورس روبه‌رو کرد و تهدیدی را نشان داد که تمام جهان‌ها را تحت تاثیر قرار میدهد. با این اتفاق، لوکی دنیای سینمایی مارول را وارد فاز کاملا جدیدی کرد و حالا در سینما همان چیزی را داریم که مارول در دنیای کمیک هست. دنیایی عظیم با جهان‌های موازی بسیار، نسخه‌های مختلف از یک شخصیت، خط‌های زمانی عجیب و… که تا الان از به وجود آمدنشان جلوگیری میشد اما حالا کاملا منفجر شده اند.

از حالا به بعد در دنیای سینمایی مارول با ماجراهای بزرگتری درگیر هستیم، و باید امیدوار باشیم با گسترش پیدا کردن ناگهانی این فرنچایز نظم خودش را از دست ندهد چون از بزرگترین نقاط قوتش است. البته ماجراهای کیهانی مارول تنها بخشی از این دنیای سینمایی است و همچنان شاهد فیلم‌ها و سریال‌هایی با داستان‌های زمینی هستیم. اما داستانی که انتهای سریال لوکی دیدیم به 3 اثر دیگر مرتبط میشود: سریال “وانداویژن”، فیلم “دکتر استرنج در مولتیورس جنون” و فیلم “انت من و وسپ کوانتومانیا”. همچنین ممکن است فیلم “چهار شگفت‌انگیز” نیز به این داستان‌ها مرتبط شود اما فعلا اطلاعاتی از آن در دسترش نیست. علاوه بر اینها حالا میتوانیم مطمئن باشیم که فیلم اسپایدرمن 3 به راحتی میتواند با دو سری دیگر  ارتباط پیدا کند و هر سه مرد عنکبوتی سینما را در یک فیلم ببینیم. بعد از پخش آخرین قسمت سریال لوکی برخی منابع گزارش دادند تام هیدلستون نیز در نقش لوکی به الیزابت اولسن و بندیکت کامبربچ در فیلم “Doctor Strange in the Multiverse of Madness” خواهد پیوست اما هنوز این خبر از سوی مارول تایید نشده است.

دو سریالی که قبل از لوکی از دیزنی پلاس پخش شدند، یعنی “وانداویژن” و “فالکون و سرباز زمستان “بخاطر پایان بدی که داشتند مورد انتقادات فراوانی از سوی مخاطب‌ها قرار گرفتند. این اتفاق در سریال وانداویژن به این دلیل افتاد که همه انتظار حضور شخصیت‌هایی را داشتند که متاسفانه ندیدیم، اما لوکی دقیقا برخلاف آن عمل کرد و همان چیزی را نشان داد که خیلی از ما منتظرش بودیم و شاید حتی خیلی از ما انتظار دیدنش را نداشتیم و غافلگیر شدیم. ویلن بزرگ داستان، شروری که پشت همه ماجراهاست و همه را زیر نظر دارد بالاخره خودش را نشان داد. سریال لوکی برای اولین بار در دنیای سینمایی مارول کانگ فاتح را به تصویر کشید و مارا با ویلن اصلی فاز 4 آشنا کرد. حضور Kang the Conqueror پیش از این برای فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania تایید شده بود و با نزدیک‌تر شدن به پایان سریال لوکی  تئوری‌های حضور او نیز قوی‌تر میشدند که در نهایت هم به حقیقت پیوستند و بار دیگر باعث ناامیدی مخاطب‌ها نشدند. 

در ملاقاتی که لوکی، سیلوی و کانگ با هم داشتند حرف‌های زیادی زده شد که در آن اطلاعات زیادی از سازوکار دنیای مارول به دست آوردیم. حالا میدانیم که جنگ مولتیورسی به لطف نسخه‌های مختلف کانگ به وجود آمده است و این نسخه‌ای که ما دیدیم به کمک الایوت جلوی آن را گرفته و دوباره نظم را به خط زمانی آورده است، و با ساختن TVA این نظم را حفظ کرده. اینطور که به نظر میرسید نسخه‌ای که ما از کانگ دیدیم شرارت کمتری نسبت به همتایان او در جهان‌های دیگر داشت و حالا که خط زمانی کاملا از هم پاشیده است متغیرهای کانگ هم آزاد شده‌اند و به زودی شرارت آنهایی که به معنای واقعی کلمه فاتح هستند را خواهیم دید. با به وجود آمدن چنین وضعیتی باید دید قهرمان مارول که تقریبا دیگر اتحادی ندارند و از بسیاری از اتفاقات هم بی خبر هستند چگونه با دشمن جدیدشان روبه‌رو خواهند شد.

پایان سریال لوکی بسیار باز بود و ما را با سوالات زیادی تنها گذاشت، که خب با توجه به اینکه دنیای سینمایی مارول هنوز جریان دارد و فیلم و سریال‌های زیادی هستند که ادامه داستان را به تصویر بکشند انتظار میرفت چنین پایانی داشته باشیم. سیلوی در اپیزود ششم بعد از کشتن Kang و نابود کردن تمام زحمات او برای حفظ نظم، در قصرش تنها ماند و نمیدانیم در آینده چه خواهد کرد. لوکیِ دنیای اصلی هم که به جهانی دیگر  فرستاده شد جایی که هیچکس در TVA او را نمیشناسد و انگار دوباره وارد دردسرهای این سازمان شده است البته این بار سازمانی که همه کانگ را میشناسند و مجسمه آن در وسطش قرار دارد. هنوز نمیدانیم دقیقا لوکی در چه جایی قرار دارد اما در فصل دوم سریال و یا فیلم دکتر استرنج 2 متوجه خواهیم شد. اما تا پخش فیلم‌های مرتبط بعدی باید زمان زیادی را منتظر بمانیم.

سریال لوکی هم بعد از 6 هفته به پایان رسید و خوشحالیم که توانست به اثر موفقی تبدیل شود و پتانسیل شخصیت لوکی هدر نرود. به لطف این سریال لوکی از یک ویلن داستان‌های ثور به شخصیتی مهم‌تر برای دنیای مارول تبدیل شد. میشود گفت خوشبختانه یا متاسفانه او دلیل به وجود آمد جهان‌های موازی مارول است و حتی این فرصت را داشت که در جایگاه کنگ قرار بگیرد و کل خط زمانی در دستانش باشد. لوکی شروع خوبی داشت و قدرتمند ادامه داد در نهایت هم به خوبی به پایان رسید و حالا این طرفداران هستند که میتوانند آن را دوست داشته باشند یا نه. برای اطلاع از سریال‌های مارول که بعد از لوکی منتشر خواهند شد میتوانید به این لینک مراجعه کنید.


بخوانید:

5 دلیل که فیلم بتمن و جوکر نباید مرتبط باشن
قدرتمندترین خدایان شیطانی مارول
5 دلیل که دیسی بهترین قهرمان‌‎های نوجوان رو داره
5 ایونت برتر مارول و دیسی در دهه گذشته
بررسی کمیک JOKER WAR


guest
39 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
دیسی فندوم

انصافا خیلی سریال جالبی بود

جوناه هکس

یه مدت نبودم رفتم کامنتا رو بخونم ماشالا تمومی ندارع آخرش هم بیخیال شدم اومدم نظرمو بدم . . یه سریتون گفتید که آیا سیلوی لوکی رو به یه TVA دیگه فرستاده ؟؟ چون موبیوس لوکی رو یادش نمیومد خوب یه نظر دارم و اون اینه که موبیوس قبل از اینکه بیاد TVA یه زندگی جدا داشت و بعد از اینکه اومد TVA اون هارو یادش رفت ، حالا خاطرات اون دوران یادش اومده و خاطرات TVA یادش رفته ، چون که خط های زمانی از هم گسسته شدن و TVA هم بعد از نظم گرفتن خط‌های زمانی بوجود اومد… بیشتر

کاظم گراچ

دکتر استرنج می دونه چیزی به نام تی وی ای هست یا نه

MCU FAN

به جز بخش رومانتیکش (که خیلی چرت و مزخرف بود)
تمام سریال محشر بود و این ماییم که بلاخره کانگ رو توی ام سی یو میبینیم🤟🏻و مطمئنن دیگه میشه از قضیه مرد عنکبوتی سه هیچ راهی به خانه نیست سر دراورد

MCU FAN

اتفاقا نه من اصلا از فیلم کاپیتان مارول و بلک ویدو خوش نیومد…به نظر من اینفینیتی وار و اند گیم بهترین بودن ولی واقعا از خدای شرارت انتظار اینکه عاشق بشه رو اصلا نداشتم!! پس میشه گفت عجیب بود..

name(مشکلم با دیسی و وارنر و زک نیست با دیسی فناس)

این حرفا چیه؟ سریال “همه چی” تموم بود. حتی بخش رمانتیکش یه انقلاب در صنعت فیلم سازیه(البته سریال بود فیلم نبود) .
منظورم اینه که بغیر مارول کجا میتونی این مفهوم رو انقدر جالب به مخاطب برسونی که طرف خیلی خودخواهه؟!

کاظم گراچ

کانگ قبل از مرگ کلا تی وی ای رو تغییر داد . تایم کیپر ها رو از زمان محو کرد و خودش رو رئیس تی وی ای کرد . و حافظه ی ماموران را پاک کرد . اما نمی دونم چرا مامور بی ۱۵ ( همون قاضی ) حافظه اش پاک نشد . راوونا بعد از اینکه موبیوس رو زمین زد کجا رفت . خانم دقیقه ماهیت کانگ رو می دونست ؟ شاید هم کانگ ، دقیقه رو قول زده . شاید هم دقیقه ، کانگ رو گول زده . سیلوی ، لوکی رو کجا فرستاد ؟ یعنی هر بعد… بیشتر

A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

سوالاتت خیلی خوب و درست بود 👏 من جواب چنتاشو میدونم : رابطه خانم دقیقه ای و کانگ عین رابطه مخلوق و خالق بود. هیچکدوم همو گول نزدن. خانم دقیقه ای از خیلی پرونده های سِری که اکثرشون به کانگ مربوط میشد محافظت میکرد و اجازه دسترسی نمیداد حتی به راوونا. نه الایوت منبع قدرت کانگه نه بالعکس. کانگ الایوت رو پیدا کرد و روش آزمایشاتی انجام داد و اونو مطیع خودش کرد. آخرم انداختش دم در خونش تا از تهدیدات خارجی در امان باشه ولی خب لوکی و سیلوی از پسش براومدن. ببینید مرگ کانگ میلتیورسو درست نکرد! مولتیورس… بیشتر

کاظم گراچ

سلام
ممنون از جواب هایتان .
منظور من از مامور بی ۱۵ همون قاضی ارسلنر بود ( ببخشید اگر اشتباه نوشتم . )
همون مامور زنه که سیلوی حافظه اش رو برگرداند.

hmc

اصلا کاری به نمره هات ندارم
اصلا درست. با اینکه بهتر از این حرف ها بود

ولی وقتی یکی نظر میده ریپلای نکن بگیرش ب باد کتک
احترام بذار به حرفاشون

hmc

این کامنتو کپی کردم😁اصلا دقت نکردم . این مورد رو بردی
بعدشم نمیدونم اصلا از چی میسوزی

hmc

یه طوری میگن نمره من به این سریال انگار عضو IMDB هستن.دادا سریال رو دیدی خوشت اومد بگو خوشم اومد خوشتم نیومد که نیومد.تو به وانداویژن صفر هم بدی چیزی از ارزش های سریال کم نمیکنه.حالا اگه به دیسی از ده نمره صد نمره هم بدی چیزی بهشون اضاف نمیکنه.
اگه ایستراگ پیدا کردی بگو ما هم بدونیم وگرنه خلااااااص

تو چیکاره ای که نمره میدی ها؟
اینم حرف های خودته

MR.H

ببخشید میدونم ربطی به موضوع نداره ولی اگه میشه کمیک midnight sons رو ترجمه کنید و قرار دهید 👍🏻💀🌙

MR.H

وات من یه درخواست کردم ۶ تا دیسلایک 😐

hmc

هشدا: اسپویل . . . . . . . . . . . ولی من نمیفهمم تی وی ای میگه برای تمام زمان هاست. ولی تو بعدی که سیلوی لوکی رو فرستاد به اونجا یه تی وی ای دیگه بود؟ من این رو نفمیدم . اینکه هر خطی یه تی وی ای داره و فقط همون خط رو پوشش میدن. ولی موبیوس داشت به رن اسلیر می گفت که ما لوکی های زیدی رو گرفتیم. مگه نباید هر خطی یه تی وی ای داشته باشه اگه کانگ اون خط بخواد. پس یعنی چی ؟؟ اینو هر کی فهمید بگه من… بیشتر

میکا

داداش یه ساعته مغزم درگیر همینه ولی داشتم به این فکر میکردم که خب قبل از اون همه چی روی نظم بوده و شاید با کشتنش کلا همه چی عوض شده و این روی گذشته هم تاثیر گذاشته، حداقل روی گذشته ی تی‌وی‌ای که بهش وصل بود و تمام ماهیتش و همه چیزش رو کانگ شکل داده بود، و بخاطر همین تی‌وی‌ای هم شکلش عوض شده بود هم موبیس دیگه لوکی رو نشناخت ( شایدم دارم چرت میگم 😂) ولی اگه دارم درست میگم اونوقت فیلم های بعدی خیلی قاراشمیش میشه!!

hmc

به هر حال وقتی سیلوی کانگ رو کشت یه انشعاب درست شد اگه دقت کنی

hmc

هاهاهاهاهاهاهاها
دیدین گفتم کار کانگه . دیدین درست از اب در اومد. کانگ تی وی ای رو ساخت
اوه خدا ی من عجب هوشی

کاظم گراچ

عجب هوشی !!؟؟
یا عجب شانسی

hmc

نه خدایی . اصلا مگه میشد اینو شانسی گفت. اونم تو این سریال که همه ی قسمتاش یه چیز جدید رو می کرد

Hmdh

همه اینو میگفتن توی کانالا پیجا همه جا اینو میگفتن شما کار خاصی نکردی:|

Last edited 1 سال گذشته by Hmdh
A.H.K.Z (منتظر بازگشت ثور لاور)

خب آقا. چرا دعوا میکنی 😂

Hmdh

دقیقا