Killmonger

چرا کیلمانگر یکی از محبوب‌ترین ویلن‌های MCU است

فیلم پلنگ سیاه یک ویلن جدید رو به دنیای سینمای مارول وارد کرد که به عقیده خیلی‌ها از خود بلک پنتر هم جذاب‌تر است. ای ویلن کسی نبود جز اریک کیلمانگر که نقش اون توسط مایکل بی جوردن ایفا شد. کیلمانگر ویژگی‌های زیادی دارد که باعث میشوند در لیست بهترین انتاگونیست های MCU کنار افرادی مثل لوکی و تانوس قرار بگیرد. قبل از اکران فیلم پلنگ سیاه کسی تصور نمیکرد این کیلمانگر بتواند به این حد از شهرت برسد و طرفدار پیدا کند. حتی حالا که سریال لوکی پخش شده است و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است عده ای از مخاطب ها درخواست دارند که برای دیگر ویلن های مارول از جمله کیلمانگر هم سریال اختصاصی ساخته شود. در این مطلب قصد داریم 5 دلیل که محبوبیت این ویلن رو با هم ببینیم.

5. کودکی تراژیکی داشته است

اریک قبل از اینکه لقب کیلمانگر را برای خودش انتخاب کند بچه شادی بود که با پدرش زندگی میکرد و شاید اصلا شرارتی نداشت. اما زندگی برای اون آنقدر راحت نبود و وقتی که عمویش پدرش را به قتل رساند و او را رها کرد، زندگی اریک کاملا نابود شد و دیگر خوشبخت نبود. طبیعی است که او بخواهد انتقام پدرش را از هرکسی که مسئول این کار است بگیرد. کیلمانگر در این راه تمام تلاش خودش را کرد و هر کاری لازم بود انجام داد و هرکسی که سر راهش بود را کنار زد تا به واکاندا برسد و هدف خودش را عملی کند. داشتن یک داستان قوی که انگیزه اصلی شخصیت منفی را مشخص کند برای ویلن ها بسیار مهم است و خوشبختانه کیلمانگر این مورد را دارد.

4. شخصیت ترسناکی است

کیلمانگر میتواند بسیار خشن عمل کند و کاری کند حضورش بسیار ترسناک تر از چیزی باشد که ما تصور میکنیم. هیچ‌کس نمیتواند حمله کیلمانگر را پیشبینی کند مگر اینکه خودش قبلش اخطار بدهد دقیقا مثل اولین باری که با تچالا روبه‌رو شد. کیلمانگر از کشستن هیچ ترسی ندارد حتی کشتن افرادی که ادعا میکرد به آنها وفادار است. یکی از ویژگی های کیلمانگر هوش او در زمینه استراتژی است که باعث میشود بسیار خطرناک تر و ترسناک تر باشد، با داشتن این توانایی اریک حتی بدون دخالت باعث میشود افرادی که میخواهد بمیرند و جنگ درست شود مثل وقتی که قبایل را مجبور کرد با یدیگر بجنگند.

3. به طور موقت پلنگ سیاه شد

اگر  بخواهیم از افتخارات ویلن‌های بزرگ مارول مثل تانوس و لوکی حرف بزنیم خب کار راحتی است چون آنها در مقابل انتقام جویان جنگیدند و به تهدید بزرگی برای کل کره زمین تبدیل شدند اما کیلمانگر چنین کارنامه درخشانی ندارد. در عوض او توانست پادشاه واکاندا شود و لقب پلنگ سیاه را برای مدتی بدست بی‌آورد. اریک وقتی وارد واکاندا شد تچالا را به دوئل دعوت کرد و بعد از یک نبرد سخت که هردو نهایت تلاش خود را کردند کیلمانگر توانست پیروز میدان شود. با این کار او برای مدتی به پلنگ سیاه و پادشاه واکاندا تبدیل شد اما از انجایی که تجالا هنوز زنده بود و تسلیم نشد توانست دوباره جایگاه خودش را پس بگیرد. اگر کیلمانگر مدت بیشتری پادشاه واکندا میماند شاید حتی به فکر حمله به دیگر نقاط زمین می افتاد و با داشتن آن تکنولوژی پیشرفتن و ویبرانیوم حتما به تهدید بزرگی تبدیل میشد.

2. در مقابل واکاندا ایستاد

کیلمانگر تبدیل به پلنگ سیاه شد و در جایگاه پادشاه یکی از قدرتمندترین مکان‌های کره زمین قرار گرفت، اون در این موقعیت از پادشاهان پیشین واکاندا پیروی نکرد و سعی کرد گیاهای قلب شکر را که اهمیت بسیار زیادی برای پادشاهی واکاندا داشتند از بین ببرد. همچنین او قصد داشت به مردم سراسر دنیا هرچیزی که نیاز داشتند تا دولتشان را سرنگون کنند بدهد این درحالی بود که پادشاهان قبلی قصد درگیری با دیگر دولت های جهان را نداشتند. کیلمانگر به تنهایی کار بزرگی را انجام داد و با اینکه هیچ کسی پشتش نبود به قلب واکاندا رفت و تقریبا کاری کرد که هیچکس دیگر جرعت انجامش را ندارد.

1. فقط در یک فیلم حضور پیدا کرد

اینکه کلیمانگر بدون حضور داشتن در فیلمی دیگر و یا سریال اختصاصی خودش توانسته با لوکی مقایسه شود نشان میدهد که تاثیر بسیار زیادی بر مخاطب داشته است. حتی تانوس که توانسته محبوبیت زیادی کسب کند در دو فیلم حضور کامل داشت ولی کیلمانگر تنها به عنوان ویلن فیلم پلنگ سیاه در مارول دیده شد که حتی خود پلنگ سیاه هم یکی از اعضای انتقام جویان نیست که هوادارن خیلی زیادی داشته باشد، ولی با این حال طرفدارن علاقه بسیار زیادی به او نشان دادند. برخی از ویلن های مارول در دنیای کمیک هم شهرت زیادی دارند مانند میستریو، هلا و ایگو اما بعد از ورود همه این ویلن ها به MCU کیلمانگر توانست خودش را اثبات کند و بین آنها جایگاه بالایی پیدا کند.


نظر شما راجب شخصیت Killmonger چیست؟


بخوانید:
آیا مردان ایکس دیگر قهرمان نیستند ؟
۱۰ فکت جالب از فیلم لوگان که نمیدانستید!!!
۵ برتری کاپیتان آمریکای سینما نسبت به کمیک
معرفی شهر مادریپور در سریال فالکون و سرباز زمستان
کمیک پیشنهادی (THOR 2020)

guest
27 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون تاد(نریمان سابق)

چون پلنگ سیاه معروف شد کیلمانگر هم توش بود🙃

کاظم گراچ

کمیک دنیا ی تخیلات است .
پس خصیت هر چه قدر غیر منطقی تر باشه
به نظر من بهتره

A.H.K.Z

کاسه کوزه یه هیترای سوپرمنو ریختی رو آب 😁.
دمت گرم ❤️

لوکی ( کمپین حمایت از کامنت اولی ها ⭐ )

👍

Gfmm

به شخصه با گزینه ۴ و ۵ موافق هستم.
باید بازی خوبه مایکل بی جوردن هم در نظر بگیریم که خیلی خوب تونسته کیل مانگر رو نشون بده .
یکی از نقاط قوت کیل مانگر این بود که اون داشت کاملا درست می گفت و انگار اون قهرمان داستان بود.
خیلی مرگ غم‌انگیزی داشت و همچنین آرامش بخش و پر احساس ( این سکانس اشک آدم رو در میاره 😥😭🤧)

Roya

بازی مایکل بی جوردنم خیلی خوب بود 😻✨

حاجی خفاشه و داشش اسی پایدی و حاجیا ی دیگه

لوکی :مارو دور ننداز

دکتر استرنج قاتل ترول ها ( تا حدودی)

شخصیت بسیار عالی بود
ممنون از مقاله 👍

جوناه هکس

شخصیت پردازی ضعیفی داشت و عمق کافی نداشت بطوریکه چند ماه بعد از دیدن فیلم یادم رفته بود که ویلن اصلیش کی بود در حالی که شخصیت پردازی های خوب هیچ وقت فراموش نمیشوند مثل جوکر ، تانوس ، با فیلم های کمتر دیده شده مثل مگنیتو ولی همونطور که گفته شده آخر فیلم مرد پس دیگه جایی برای رشد این شخصیت که پتانسیل خوبی داشت برای یک ویلن معکوس (فلش ، فلش معکوس _ گرین ارو ، مرلین حالا اینجا هم پلنگ سیاه ، پلنگ صورتی 😂 )

general

بنظرم mcu کیلمانگری که فرق می کرد را نشانمان داد که خب خیلی بهتر بود
به بحث های سیاسی می پرداخت که همین بنظرم فوقالعاده بود کیلمانگر در کنار تیچالا mcu دوروی سکه یعنی (مارتین لوتر کین و مالکوم ایکس ) نشان می دهند

general

کسی نظری ندارد؟

ماندانا

درسته حق با شماست.
و جذابیت شخصیت ها در mcu همینه که تغییر میکنن و بهتر میشن

A.H.K.Z

واقعا نسبت به کمیک خیلی شخصیت قوی تری داره (از لحاظ شخصیت پردازی و اوریجین و ظاهر و قدرت ها)

رتبه بندی ویلنای mcu از نظر من :
1.لوکی
2.رونان
3.سرباز زمستان
4.والچر
5.هلا
6.تانوس
7.میستریو
8.کیلمانگر
9.رد اسکال
10.اوبادیا استین

Last edited 1 سال گذشته by A.H.K.Z
مدافع حقوق پاندای چشم قرمز چینی

آخه تو که . . . .
مرد حسابی هلا از ضعیف ترین ویلن ها بود!!!
بعد شما دیسی فنای افراطی واس اینکه برترین ویلن مارول یعنی تانوس رو بیارین پایین ، هر کاری میکنید، آخه یه نیگا به رتبه بندیت بنداز😂😂😂
خنده داره بخدا، با این رتبه بندی هیچ چی از ارزشهای کینگ تانوس کم نمیشه، (هلا جزو بدتریناس!!!!! اینو نمیدونی ؟؟؟؟)

A.H.K.Z

اولندش من بر اساس قدرت رتبه بندی نکردم. از لحاظ شخصیت پردازی رتبه بندی کردم. دومن این نظر شخصی من بود و نگفتم که همه باید با من هم نظر باشن. الان رونان واقعا شخصیت پردازی و ظاهرش به ده تا تانوس میارزه ولی فقط به خاطر اینکه واسه بچه مچه ها خفن نبود انقدر طرفدار نداره. سومن شما چرا انقدر عقده ای بازی در میاری؟ من ویلنای mcu رو تاپ لیست کردم و تانوس مقامش اول یا دوم نبود ، اونوقت شما به من میگی “دیسی فن افراطی”؟ چهارمن من نخاستم هیچ چیزی از ارزش های کینگ تانوس کم… بیشتر

مدافع حقوق پاندای چشم قرمز چینی

چرا پاک کردین!!!
من فقط حقیقت رو گفتم، منظورم از ضعیف تر ، شخصیت پردازی بود!!!

A.H.K.Z

نباید توهین کنی جون دل.
وگرنه کامنتت تائید نمیشه.

سنتری

(از لحاظ شخصیت پردازی و اوریجین و ظاهر و قدرت ها) تو از کلمه قدرت استفاده کردی توی دلایلت و معنی قدرت رو نمیدونی و اونوقت ازش استفاده کردی؟خودت اصلا به من بگو معنی قدرت چیه؟

Gfmm

داداش این رتبه بندی شخصی بوده

کاظم گراچ

هر چند تانوس در پایان بازی بسیار بد بود
اما تانوس در جنگ بی نهایت واقعا شاهکار بود ‌
تانوس بهترین ویلن کل مارول است

general

لوکی: مارو دور ننداز

ماندانا

تانوس رتبه ۶؟؟؟؟؟؟؟؟!!!

L.B

فکر میکنم که زمان مناسبی برای نظر دادن نیست ولیکن خواستم بگم رتبه بندی واقعا درستی کردین ،کاملا با نظر شما موافقم و حرفی نمیمونه که دلیل نمیشه اگر برای شخصی تانوس بهترین باشه برای شخص دیگری بدترین باشه…و ممکنه برخی افراد لوکی رو خیلی سطح پایین ببیند اما برخی دیگر مانند من شخصیت پردازی لوکی رد قوی تر از خیلی ویلن های مارول میبینند…

کاظم گراچ

اصلا از کیلمانگر خوشم نماید .

جوناه هکس

آفرین باریکلا

کاظم گراچ

من نظر شخصی خودم رو گفتم . چرا دیس میدید ؟

general

باهات مخالفم