mark ruffalo vs hulk

نحوه طراحی هالک در Avengers(تماشا کنید)

جلوه های ویژه و بازیگری

یکی از نقاط قوت سینما و به خصوص سینمای کمیکی و ابر قهرمانی داشتن جلوه های ویژه و یا CGI است.که بعد از پیشرفت آن توانستند صحنه ها و شخصیت هایی به پرده سینما بیاورند که بدون CGI ممکن نبود. اما به هیچ وجه پیاده سازی و استفاده از این تکنولوژی آسان نیست.در این فرایند نه تنها باید بازیگر اصلی حضور داشته باشد بلکه باید از سخت افزارهای بسیار گران قیمتی استفاده کرد و این بازهم همه راه نیست و بعد از انجام این مراحل باید فرایند نرم افزاری بسیار پیچیده ای بر روی شخصیت انجام شود.

انجام خوب و باور پذیر این کار بسیار دشوار و پرخرج است و بسیاری از فیلم ها به دلیل استفاده از CGI کیفیت پایین نابود و یا برعکس بسیاری به دلیل استفاده خوب و صحیح از CGI به اوج رسیده اند.سرآمد همه شرکت های فیلمسازی در جهان کمپانی دیزنی است که میتواند با امکانات بسیار بالای خود بهترین فیلم هارا به بهترین نحو ممکن طراحی کند.

همانطور که احتمالا میدانید تقریبا تمامی سری فیلم های مارول توسط دیزنی ساخته میشوند و یکی از دلایل اصلی برتری مارول هم همین است،چون بهترین جلوه های ویژه را در اختیار دارد و خیلی کم پیش میآید که فیلمی از مارول جلوه های ویژه ضعیفی داشته باشد.اما آخرین و بهترین و پرفروشترین فیلم مارول ، Avengers : endgame است.که یکی از بهترین صحنه سازی ها و جلوه های ویژه تاریخ سینما را به نمایش گزاشته بود.

یکی از شخصیت های محبوب دنیای مارول که با CGI به پرده سینما آمده هالک است.که در اولین فیلم اختصاصی خودش که محصول سال 2003 است به سینما آمده.با اینکه این محصول نزدیک به ۱۷ سال پیش ساخته شده اما هنوز هم جلوه های ویژه قابل تقدیری دارد.اما این شخصیت به مراتب در طراحی پیشرفت کرد و بازیگرهای مختلفی در خود دید.که در دوفیلم پایانی سری Avengers کیفیت این شخصیت به بالاترین حد خود رسید.

شما میتوانید نمونه اولیه و ساخت و بازیگری مارک روفالو را در این ویدیو مشاهده کنید.

همانطور که مشاهده کردید مهارت بالایی هم در بازیگری و هم تیم ساخت فیلم نیاز است تا یک شخصیت بتواند به خوبی طراحی شود و این مستلزم هزینه میلیون ها دلار برای امکانات و ساخت تجهیزات و البته پیشرفت علم و تکنولوژی کشور است که متاسفانه کشور ما هنوز در این زمینه پیشرفت چشمگیری نداشته است.

به نظر شما سینمای ایران هم میتونه روزی تا این حد پیشرفت کنه؟


بخوانید:

برترین سریال های دیسی
برترین سریال های مارول
۵ نسخه قدرتمند از تور
۱۰ ویلن برتر دیسی
معرفی جین فاستر