falcon and winter soldier

10 مورد از بهترین مبارزه‌ها در سریال فالکون و سرباز زمستان

فالکون و سرباز زمستان سریالی بی‌نظیر با صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز زیاد بود که تماشاگران رو با نبردهای بی‌رحمانه و هیجان‌انگیز سر جای خود میخکوب کرده بود. چند صحنه به‌خصوص با چنین شدتی در سریال بودند. اگرچه بعضی از هواداران احتمالا دوست داشتند که اونا با کمپانی‌ای کار میکردند که میتونستد این صحنه‌ها رو بیشتر کنند و تصاویر خشن‌تری رو به نمایش بگذارند. در سریال نبردهای تک به تک بی‌سلاح وجود داشت، نبرد با اسلحه و همینطور نبردهای بی‌نظیرِ گروهی. با این تعداد از صحنه‌های مبارزه و محرک‌های احساسی، دسته‌بندی اونها در دسته‌های مرتبط سخته. اگرچه، در رابطه با مبارزه‌های خوبِ قدیمی، چندین مورد در سریال فالکون و سرباززمستان وجود داشت که برای رتبه یک می‌جنگیدند. در ادامه مقاله میتونید رتبه بندی مبارزه‌های این سریال رو ببینید.

10. سرباز زمستان علیه آدمکش‌های مادریپور

هنگام ماموریت مخفی، زیمو سرباز زمستانِ درون باکی رو در تلاش برای جلب توجه با سِلبی، سرکردهِ بارِ پرنسس، زنده کرد. همونطور که زیمو گفت، طولی نکشید تا باکی دوباره به شخصیت قبلش برگرده و کار تمام افراد اون بار رو یک به یک بسازه. در یک لحظه، سم دخالت کرد، ولی زیمو به سرعت بهش یادآوری کرد که دراومدن از نقششون همه رو علیهِ اونا میکنه. با اینکه صحنهِ کوتاهی بود، ولی دیدن اینکه باکی شخصیت سرباز زمستان رو همچنان در خودش داره برای ما خیلی جالب بود.

9. فالکون علیه بتروک در نبرد هوایی

این نبردِ آغازین سریاله، به منظور آماده سازی صحنه برای ورود تنشِ نبرد. این نبرد بشدت مهیج و خاصه که بیشتر اون در هوا اتفاق میفته، جایی که ویلن سعی به جاخالی دادن از حملات سم با پریدن از یک هلیکوپتر به دیگری میکنه. همچنین این اولین باری بود هواداران بتروک رو از زمان کاپیتان آمریکا : سرباز زمستان دیدن، جایی که بنظر میرسید زندانی شده. با اینکه اولین صحنه‌است، تماشاگران رو به‌سرعت با ساختن تنش و اضطراب با یک شمارش معکوس برای شکست ماموریت به خودش جذب میکنه. طبق روال اونجرز، سم در آخرین ثانیه‌ها موفق شد، ولی این آخرین باری نبود که هواداران بتروک رو میبینن.

8. زیمو علیه تیم ضربت

درست زمانی که نبرد داشت شروع میشد، بنظر رسید که زیمو تلاش کرد تا از بازداشت سم و باکی فرار کنه. اگرچه، بلافاصله با ماسک مخصوص خودش مثل دنیای کمیک‌ برای نجات اونا میاد. اگرچه زیمو بخاطر قدرت فیزیکیش شناخته نمیشه، ولی اون استراتژی‌های بسیار قوی‌ای داره. بعد از رسیدن به بلندی هنگام تیراندازی گروهی به باکی، سم و شارون، زیمو گازی رو شلیک میکنه که باعث انفجار میشه، که حواس دشمن رو پرت میکنه تا بقیه از مهلکه خارج بشن. زیمو دلیل اصلی فرار بقیه اعضای گروه بود. بعلاوه، صحنه آخر این سکانس یادآوریِ خیلی خوبی به صحنه شارون کارتر در کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان بود.

7. فلگ اسمشرز علیه باکی، سم، کپ و بتل استار روی کامیونِ در حال حرکت

این نبرد از این لحاظ برجسته‌است که بالاخره کاپیتان آمریکای جدید رو با چیزی بیشتر از یه اسم و قیافه معرفی میکنه. درحالی که به نظر میرسید تیم‌های دونفره‌ی باکی و سم با کپ و بتل‌استار در اوج نبرد بخوبی همکاری میکنند، سم و باکی هنوز آماده جایگزین کردنِ استیو نبودند. همچنین این اولین باری بود که هواداران بعد از اینکه فلگ اسمشرز پالت‌های چند تنی رو بلند کردن، تونستند توانایی اونا رو توی جنگیدن ببینن. واکر حداقل نشون داد که میدونه چطور از سپر استفاده کنه، به چندتا از فلگ اسمشرز ضربه زد و لمار رو وقتی داشت از کامیون میفتاد نجات داد.

6. دورا میلاژ علیه باکی، سم، کپ و بتل استار هنگامی که زیمو فرار میکنه

هواداران وقتی دیدن آیو از دورا میلاژ به یکباره ظاهر شد، کنترل خودشونو از دست دادن. اونا کنترلشونو بیشر از دست دادن وقتی دورا میلاژ سعی کردن طی یک نبرد زیمو رو از چنگ باکی و سم دربیارن. جان واکر وقتی در نبرد یکی از حریف رو انداخت روی زمین، اشتباه کرد و دستش رو روش گذاشت. در آخر مبارزه، دورا میلاژ تقریبا داشت با سپر استیو میرفت. ولی ازون مهم‌تر، همه فهمیدن بازوی وایبرنیومی باکی با چندتا ضربه روی شونه‌اش، نه تنها از کار میفته، بلکه کاملا جدا میشه، که بیشتر از همه، برای باکی شوکه کننده بود.

5. شارون کارتر علیه… همه

شارون همیشه در فیلم های mcu، یک مامور ماهر بوده، ولی در سریال، نه بخاطر عملیات پیچیده‌ش در مادیپور، بلکه بخاطر مهارت‌های جنگیِ دیوانه‌وارش، به یک سطح جدید رسید. وقتی باکی، سم، و زیمو دنبال جواب از جدیدترین درست‌کننده سرم‌های ابرسرباز بودن، شارون میبینه اطرافش پرشده از ده‌ها مزدور که دنبال کشتن و دریافت جایزه‌ی قاتلِ سلبی بودن. شارون به تنهایی تمام قاتلانی که به مسیرش خورد رو از سر راه برداشت. نه تنها نشون داد بطور دیوانه‌واری در مهارت‌های رزمی با استعداده، بلکه در کار کردن با انواع سلاح‌ها هم کارش خوبه. بجز سلاح‌های مختلفش، نشون داد میتونه حتی با یک چاقو، یا حتی لوله هم خیلی خطرناک باشه.

4. مرگ بتل‌استار و انتقام جان واکر از یک فرد خارجی در فضای عمومی

با اینکه این نبرد، نبردِ طولانی‌ای نبود، در حین اون دو اتفاق مهم افتاد. اولیش لگد محکم کارلی به لمار بود که اونو یه یک ستون سنگی کوبید، ستون فقراتش رو شکست و اونو درجا کشت که بُهتِ روی صورتش با فرارکردن اعضای فلگ اسمشرزِ حاضر در اونجا، تشدید شد. دومیش وقتی بود که جان واکر بعد از اینکه به تازگی سرم ابرسرباز رو دریافت کرده بود و شاهد مرگ دوستش شد، کنترلش رو از دست داد. اون نزدیک ترین فلگ اسمشر رو دنبال کرد و در فضای عمومی در روز روشن جلوی چشم مردم با سپر استیو به قتل رسوند. وقتی جان شروع به زدنِ نیکو کرد، تمام دوربین‌ها به سمت اون چرخید، ولی دیدن اتفاقی که واقعا داشت رخ میداد، میتونست برای هوادارها خوشحال کننده باشه.

3. کاپیتان آمریکا علیه بتروک در فاصله نزدیک

به محض اینکه سم لباس کاپیتان آمریکا رو میپوشه، اولین مبارزه‌‎اش با بتروکه، یک یادآوریِ شاعرانه به اولین نبرد تک به تک استیو در شروع دومین فیلم خودشه. ازونجایی که سم سرمِ ابرسرباز رو نداره، برای شکست دادن بتروک باید راه‌هایی رو یاد بگیره که فقط به قدرت فیزیکی اتکا نکنه. اوایل نبرد، بتروک ضربه‌های سریعی زد که بنظر رسید سم رو شوکه کرد، ولی در آخر مبارزه، اون تونست با یه ضربه زمانبندی شده‌ با سپر، بتروک رو سر جاش بشونه. این صحنه هم یادآورِ وقتیه که استیو تونست حدود بیست‌تا از مامورهای هایدرا رو توی آسانسور بزنه.

2. باکی و سم علیه جان واکر بعد از اینکه اون یه فلگ اسمشر رو به قتل رسوند

این سکانس مبارزه، قسمت پنجم رو با یک مبارزه‌ی خفنِ دو به تک بین سم و باکی با جان واکرِ نامتعادل، شروع میکنه. با صحنه‌های اکشنِ زیاد و در خطر بودنِ دائمیِ سم و باکی بخاطر سرم ابرسربازِ جان واکر، برداشتن نگاه از صفحه غیرممکنه. خوشبختانه سم و باکی مدام در ثانیه آخر همدیگه رو نجات میدن. این صحنه، لحظه‌ی مهمی در داستانِ سم هم هست، نه فقط بخاطر اینکه باکی سپر رو سمت اون انداخت، بلکه بخاطر اینکه بال‌های سم هم توسط واکر نابود شده بودن. این اتفاق، به سم فرصتی داد که نشون بده چه کسی میخواد باشه و به دنیا چه پیامی بده.

1. کپ، باکی، و مامور آمریکا علیه فلگ اسمشرز

اگرچه جان واکر در طول سریال ضد و نقیض بود، ولی هواداران نتونستن اونو بجز به چشم آنتی‌هیرو ببینن. در قسمت آخر، جان واکر خودشو نه فقط با جنگ علیه فلگ اسمشرز، بلکه با تلاش برای نجات کامیونِ پر از اعضای GRC نشون میده. با اینکه این سه تا همیشه برای یه گروه نجنگیدن، ولی در آخر یک سمتن. اونا خالصانه به همدیگه و اتفاقاتی که پشت سر گذاشتن احترام میزارن. در آخر جنگ، کاپیتان آمریکا و مامور آمریکا یک سخنرانی و متن طولانی رو پخش کردند که نشون بدن هدفشون چیه و هیچ کینه‌ای از طرفشون نگرفتن.

مترجم: مهدی زاده


به نظر شما بهترین نبرد این سریال کدوم مورد بود؟


بخوانید :

۱۰ تا از بهترین ویلن های دیسی که تابحال در فیلمی حضور نداشته اند!!!
معرفی کامل گور، قصاب خدایان به همراه تاریخچه و قدرت ها و سلاح ها
۱۰ نکته ای که همه باید درباره FEARSOME FIVE بدانند
معرفی و بررسی شخصیت اسپاون
۵ قهرمان مارول که گرالت از ریویا میتونه شکستشون بده


guest
38 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون تاد(نریمان سابق)

عالی

امیرحسین

آخی اوخی یه مشت فن بوی و هیتر مارول ریختن تو سایت دارن بعد فیلم های مارول و وانداویژن که هر جور بود هیت کردن دارن این سریال هم هیت می کنن… چه صحنه ی زشت و منزجر کننده و حال بهم زنی🤢🤮

Last edited 1 سال گذشته by امیرحسین
Dr.t

اقا به سوال پیش میاد اینکه اونی که اخر سریال مامور کارتر باهاش تلفنی حرف زد نورمن ازبورن بود
ذهنمو درگیر کرده

امیرحسین

کسی نمی دونه فقط یه سری تئوری ها وجود داره.

Adam warlock

اقایونی که میگید فالکون خوبه بیاید با هم فالکون رو بررسی کنیم شخصیت ها : شخصیت های منفی که اکثرا بد بودند شاید یکمی بارون زیمو خوب بوده باشه کمی البته زیاد بهش پرداخته نشده شخصیت های قهرمان ها بد نبود باز قابل تحمل تر بود ولی بامی شخصیت جدیدی نداشت یک شخصیت تکراری و شعاری داستان : روایت تا منسجم و نپرداختن به اون میشد از صحنه فرار بارون زیمو خیلی پلات داستانی خوبی دارد و اثر داستان هم قابل پیش‌بینی بود از لحاظ اضافه کردن شخصیت ها هم دو قسمت پایانی بد عمل کردند وارد شدن شارون اصلا… بیشتر

eylas

من از مورد 4 از همه بیشتر خوشم اومد از جان واکر خوشم نمومد تا اینک اون کشت و اومجا خیلی ازش خوشم اومد

Last edited 1 سال گذشته by eylas
امیرحسین

صبح همگی بخیر (بر و بچ اینقدر لطف کردن که برا اینکه شرمندشون نشم مجبور شدم بیام یه کامنت اختصاصی بذارم.) از دیوید خان شروع می کنیم! دیوید خان بهم بگو کامنتی که همون اول گذاشتی سم بود یا نه؟ هیت بود یا نه؟ اگه با قصد تخریب مارول بدون دلیل بود مشخصا، هم هیت بود هم سم (که کامنتت جمله ی سریال داغونی بود، بود.) دیوید دقت کرده باشی من هر بار تقریبا با لحن خودت باهات حرف زدم پس نمی تونی بگی چرا با من اینجوری حرف می زنی. وقتی میگی تو حق نداری! منم میگم خودت حق… بیشتر

David

صبح شما هم بخیر سم ؟؟ گفتم سریال داغونی بود ، چون واقعا بود و اینکه اینقدر ازش الکی تعریف بشه ، ناراحت کننده هست وگرنه کسی بیاد از واندا ویژن حمایت کنه مشکلی ندارم چون سریال خوبی بوده نه بدون دلیل نبوده چندین دلیل برای بد بودن سریال دارم که برای بار اول هم مشخص بوده ولی متاسفانه با فن بوی هابی مثل شما انتظار نمیشه داشت من چه هیتر هستم ؟ مگه چه صحبتی کردم . حالا در کامنت بعدیم مشکلات سریال رو ذکر می کنم که به من نگید هیتر دادم اصلا این هیت و هیتر چیه… بیشتر

Erfan

اتفاقاً دیدگاه درست و بجایی هست
این سریال داغون بود و اصلا ارزش دیدن نداشت
و شعارها و حرف های فالکون رو آخر فیلم دیدی خیلی بچگونه بود اون تیکه اش رفتن نژادپرستی رو با این سریال قاطی کردن اونم با خیلی زیاد و همین و عوامل زیاد دیگه ای سطح سریال رو آورده پایین و شاید برای شما و دوستانی که سریال زیاد ندیدن جذاب باشه ولی برای منی که سریال زیاد میبینم اصلا جذاب نبود و چرت محض بود

امیر

داداش مگه فالکون گاندی هست که بخواد حرف های عمیق بزنه
اصلا مهم در اون لحظه این نبود که بیاد اول حرف فیلسوفانه بزنه و در نهایت با شعری از گلستان سعدی سخن رو تموم کنه و بگه والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته
مهم این بود که بیاد از حق دیگران دفاع کنه
کاپیتان آمریکا فیلسوف نیست، مدافع هست اگه قرار سخنرانی همون وسط راه بندازه که خیلی احمقانه تر بود
مهم دفاع بود

Erfan

داداش یعنی اصلا به نظرت نیومد که داره شبیه اون برنامه کودک ها میشه که باید ازش درس بگیری
با اون سخنرانی شعارزده داغونش

دکتر استرنج قاتل ترول ها ( تا حدودی)

سریال خوبی بود ، اکشن فوق العاده داشت ، شخصیت پردازی جان واکر و فالکون هم عالی بود اما با پایان داغونش و ویلن بد تبدیل به اثر متوسط رو به بالا شد.
نمره من : 79 از 100

جوناه هکس

زیمو علیه تیم ضربت مبارزه حساب میشه 😕 اونکه فقط به شکل خفنانه ای در رفت دوستش داشتم ولی دیگه نمیشه بهش گفت مبارزه

David

سریال داغونی بود

MR.D

فاز شما ها چیه؟؟؟خدایی منم دیسی رو بیشتر دوس دارم ولی الکی هیت دادن به سریال های مارول به دیسی هیچ کمکی نمی کنه.سریال خوبی بود واقعا.

MR.D

لوسیفر که سلطانه.هرچی WC ابروریزی می کنه لوسیفر ابروی دیسی رو می خره.
واچمن رو ندیدم.
خدایی این سریال با حال و هوایی MCU ساخته شده.دردویل و پانیشر هر اپیزود حداقل 2 تا حموم خون راه می افتاد.

MR.D

لژیون رو ندیدم.
ولی خدایی تو 6 قسمت نباید هم انتظار داستان خوبی داشت.تو این 6 ساعت فقط می خواستن سم ویلسون رو به کاپیتان تبدیل کنن.ولی این سریال برعکس اینکه داستان مهمی نداشت ولی اکشن خوبی داشت.از نظر اکشن به دردویل و پانیشر نمی رسه.اصن درجه سنی شون متفاوته.برای همین مقایسه این 2 تا اثر از نظر اکشن اشتباهه.
پانیشر سکانس بدون خونریزی نداره.
یه نکته هم خیلی جالبه.همیشه این سازنده ها میان میگن این صحنه اکشن این فیلمی که داره میاد بزرگ ترین سکانس اکشنیه که دیدین.بعدش که میاد می بینین مثل بقیه است.

ثور لاور

خب عزیز اونا شاهکارن ، شاهکار!!!
یه عالمه هم واسشون وقت صرف شده، ولی سریالای دیزنی پلاس تا حدودی عجله ای ساخته شدن ، مقایسه اینا کار درستی نیست.

Erfan

وقتی سطح سریال پایین باشه باید هم هیت بدی

امیرحسین

یه سوال چجوری این هیتر ها زنده ان؟ یعنی منظورم اینه که هر روز دارن ضایع تر از قبل میشن و مارول قوی تر حاضر میشه و هر روز حرص بیشتری رو متحمل میشن بابا دست مریزاد هیتر بدبخت!!! من هیتر بودم تا حالا از حرص مرده بودم. (ولی باو عجب نظر مفید و کارشناسی شده ای دادی برگام ریخت!🍃🍂)

Last edited 1 سال گذشته by امیرحسین
Erfan

امیرحسین عزیز شما یک سر به سایت والا مووی بزن و نظرات رو بخون متوجه میشی که چقدر چرت بوده این سریال

David

تو حق نداری به سلیقه من توهین کنی به نظر من سریال داغونی بود

امیرحسین

مگه تو حق داری به پر بیننده ترین سریال جهان توهین کنی؟ هان؟ نه بگو ببینم تو مهم تری یا چند صد میلیون نفر یا حتی چند میلیارد نفر؟ پس نتیجه میگیریم هیتر ها خیلی داغونن!!! خدایی چجوری به خودت اجازه میدی فضای کامنت های سایت رو مسموم کنی بعد بگی نظر شخصیم بود؟ الان سایت بشه سایت هیت مارول. چون که نظر شخصی توعه؟ کاش مثل آدم می گفتی این سریال این عیبا داشت اون عیبا داشت و من به خاطر همین باهاش مشکل داشتم و این نظر شخصی منه. نه اینکه مثل چی(!) بیای هیت کنی و بعد… بیشتر

David

الان چرا اینقدر بی ادبانه صحبت میکنید من چه بی احترامی کردم ؟ من گفتم سریال داغونی هست همین چه مسمومیتی وقتی شما چشم دیدن نکات منفی بسیار این اثر رو ندارید به من چه شما هم باز شعور و شخصیت خودتون رو با جمله دیوید هیتر لعنتی نشان دادید خیلی ممنون من چند روز فقط داخل سایت شدم ولی اینطور که معلوم هست هنوز احترام به سلایق جای نیفتاده من اصلا نمی‌دونم هیت که شما میگی چیه که بیام این حرکت رو بکنم وقتی سریال بدی بوده چرا باید وقتمو تلف کنم برای بد بودنش کسی که واقعیت رو… بیشتر

Last edited 1 سال گذشته by David
David

بله ولی همه آنها رضایت و سرگرم کردن ببینه هست نه این که به خاطر فیلم های تازه آن. هم فیلم های ابر قهرمانی مثل مارول اینطور این آقا به بنده بی احترامی بکنه و به من بگه بیمار من ۳۲ سالم هست فکر نمیکنم بیش تر از ۷۰ درصد این جا بزرگ تر از ۱۶ سالشون باشه و تازه به من میگن چرا تو زنده ای ؟ یعنی من به خاطر نظرم باید بمیرم والله به خاطر نامسشون مردم اینطور غیرتی نمی‌شدن که ایشون غیرتی شده و اونم با سواد نداشته اش درباره سینما که حتی میگه فالکون محبوب… بیشتر

deusex

چه زمانی در کجای جهان شد پر بیننده ترین؟؟؟پر بیننده ترین سریال جهان؟؟
بعدم ادمین عزیز.من تو کامنت هایی که شما جون دل تایید نمی کنی به کسی توهین نکردم.فحشم ندادم.چرا یکی اخری با عرض شرمندگی و عذرخواهی یه چیزایی گفتم.این اقا داره علانا فحش میده.
اصن ملاک شما برای تایید کامنت چیه؟؟؟
بعدم جناب امیرحسین.تربیت و احترام رو حفظ کن.بعضیا اینجوری کامنت می ذارن برا همون کل ادمین ها و مترجم ها و ادیتور های عزیز سایت از کامنت ها فرارین.جواب هیچ کسم نمی دن.

لوکی ( کمپین حمایت از کامنت اولی ها ⭐ )

۳ روز بعد از آمدن قسمت دوم پر بیننده ترین سریال شد .

A.H.K.Z

داداش وات ده ف.ا.* دقیقا؟
پربیننده ترین سریال جهان؟
هر ماه یه سریال در حال پخش میشه پربیننده ترین سریال اون ماه و توسط شرکت سازنده و هالیوود ریپورتر تأیید میشه.
اون ماهی که داشت پخش میشد شد پربیننده ترین سریال فقط اون ماه نه کل جهان.
فاز تو چیست ای بنده خدا؟
پ.ن: درمورد وانداویژن هم همین اتفاق افتاد. بعد همه شروع کردن بگن محبوب ترین سریال کل دنیاس!!!
اگه اینا بهترینه پس بریکینگ بد چیه؟ گات؟ شرلوک؟ دارک؟ لاست؟ …

Last edited 1 سال گذشته by A.H.K.Z
David

نه عزیزم فقط فالکون و فیلم های مارول خوب هستند
با آدم هایی مثل ایشون نمیشه با منطق برخورد کرد

deusex

وات د فیز یو؟؟
گات اونجا چی کار می کنه؟؟ جان اسنو مرد حتما خیلی خوشحال شدی.XD

Adam warlock

جناب تو میای گات رو اسپویل سخت می‌کنی بعد به من که یک جمله اینونسبیل که تازه چیزی رو هم لو نمیداد توهین و شروع به بی احترامی کردی و باعث شدی یک کامنتی که برای بررسی کمیک ویژن بود از سایت حذف بشه
از شعور و جنبه آدم هایی که تازه با فضای مجازی آشنا شدن بیشتر از این انتظار نباید داشت

deusex

1.تو از کجا می دونی 50 نفر ندیدن؟؟
2.سریال 2 سال پیش تموم شد.چی کار کنم؟؟از 2 سال پیش تا الان کسی می خواست ببینه دیده بود.

ثور لاور

سلام
راستش بنظرم من شماره دو همه چیز تموم بود، هم اکشن بی نقص هم داستان دراماتیک هم سوپرهیروی ویلن شده و هم ویلنِ سوپرهیرو شده!!!! بنظرم از بهترین صحنه های کمیک بوکی بود، خسته نباشید