falcon-and-the-winter-soldier

فالکون VS سرباز زمستان؛ کدام یک پیروز است؟

دو دوست نزدیک کاپیتان آمریکا یعنی باکی بارنز و سم ویلسون حالا به دوست و همکار هم تبدیل شدن تا در سریال اختصاصی خودشون یعنی The Falcon and the Winter Soldier جلوی گروهی به اسم Flag-Smashers رو بگیرن. این دو با اینکه ممکنه اختلافاتی هم داشته باشن اما دوستان بسیار خوبی هستن و با توجه به سطح قدرت‌هایی که دارن میشه اون‌هارو در یک ردیف قرار داد و با هم مقایسه کرد. فالکون و سرباز زمستان حضورهای مختلفی در دنیای سینمایی مارول داشتن و تونستن خودشون رو به مخاطب‌ها نشون بدن اما قطعا این سریال دیزنی پلاس فرصت بسیار بهتریه تا کاملا با اونها و توانایی‌هاشون در شرایط مختلف آشنا بشیم. ولی با توجه به همین مقدار آشنایی که داریم میتونیم مبارزه سم و باکی رو حدس بزنیم که چه نتیجه‌ای داره پس بریم برای مقایسه اونها.

تکنولوژی و زره: فالکون

باکی بعد از آزمایشات هایدرا یک دست قدرترمند دریافت کرده که تبدیل به نشونه وینتر سولجر شد و با این میشناسیمش، در آخرین اتفاقات MCU دیدیم که باکی یک دست از جنس ویبرانیوم در واکندا دریافت کرد که میدونیم خیلی قوی‌تر از دست قبلیه. از طرفی هم فالکون تجهیزات و لباس کاملی داره که به کمکش میتونه کارهای مختلفی انجام بده. از جمله توانایی‌هایی که این فناوری به فالکون داده پرواز کردنه که در نبرد با سرباز زمستان خیلی بهش برتری میده، البته بال‌های اون فقط برای پرواز نیستن بلکه به عنوان سپر محافظ هم عمل میکنن. همچنین عینک و پهبادی که قبلا دیدیم همراه این کاستوم هست و قطعا در مقابل یک دست ویبرانیومی مفیدتر هستن.

مهارت مبارزه: سرباز زمستان

سام و باکی هر دو سابقه نظامی دارنو باکی در جنگ جهانی دوم به عنوان گروهبان ارتش ایلات متحده فعالیت میکرد و سم در نیروی هوایی ایالات متحره فعالیت داشته، با این حال تجربه و آموزش‌های اونها بسیار متفاوته. باکی در ارتش آموزش دیده بنابر این در جنگ بسیار ماهره، اما وقتی که به دست هایدرا افتاد اونو شستشوی مغزی دادن و به یک تهدید بزرگتر تبدیل شد. بعد از این اتفاق باکی توسط سازمان‌ تروریستی آموزش دید تا یک قاتل باشه، و خب وقتی آموزش‌های ارتش و اتفاقات هایردرا رو کنار هم بزاریم میبینیم که وینتر سولجر یک مبارز حرفه‌ای و یک تیرانداز خبره هستش که حتی از امثال بلک ویدو هم میتونه بهتر باشه. 

قدرت و مقاومت: سرباز زمستان

بدون مبارزه، سرباز زمستان در این مقایسه قدرتمندتره. همونطور که استیو راجرز با دریافت سرُم ابر-سرباز به قدرت و استقامت زیاد دست پیدا کرد، باکی هم به همین سرنوشت دچار شد و حالا قدرت فوق العاده‌، استقامت بالا، ترمیم مجدد، سرعت زیاد و واکنش‌های سریعی داره که سم هیچکدوم از اونها رو نداره. فالکون هم در نوع خودش سریعه و شاید در مبارزه با یک انسان عادی برتری داشته باشه ولی مزیت‌‌های سرُم ابر سرباز رو نداره، به همین دلیل در یک نبرد تن به تن بدون شک باکی برنده میشه.

برنده: سرباز زمستان

فالکون و سرباز زمستان هر دو در نوع خودشون حرفه‌ای و قوی هستن اما اگه در مقابل هم قرار بگیرن و قرار باشه مبارزه کنن به نظر میرسه سرباز زمستان پیروز بشه چون اگه نگاهی به گذشتشون بندازیم میبینیم سرُم ابر-سرباز برتری‌های ناعادلانه‌ای به باکی داده که میتونه در برابر ویژگی‌های لباس فالکون بهتر عمل کنه. همچنین آموزش‌های بسیار سخت‌تر و بی‌رحمانه‌ سرباز زمستان کاری باهاش کردن که به راحتی از کسی مثل سم شکست نخوره. با توجه به شناخت ما از Falcon و Winter Soldier تا اینجای دنیای سینمایی مارول نتیجه مبارزه اینطور خواهد بود اما باید ببینیم در سریاشون چطور خودشون رو نشون میدن.


به نظر شما کی در این مبارزه برنده میشه؟


بخوانید:

تریلر ایونت “تولد دوباره قهرمانان”
بهترین بازی های کمیک بوکی موبایل
قدرتمندترین خدایان شیطانی مارول
معرفی اختصاصی دارکساید
۵ ویلن مارول که دوست داریم در نگهبانان کهکشان ۳ ببینیم

guest
33 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون تاد(نریمان سابق)

عالی

دیسی فندوم ( # بت ریوز )🦇🪵🪨🌗

خیلی خوب بود

.۹۸خ

عالی

Last edited 1 سال گذشته by .۹۸خ
...

یک چیزی رو یادتون رفت سرباز زمستان دو تا حالت داره باکی و سرباز زمستان حالا با حالت باکی حرف شما درست هست اما با حالت سرباز نه چون سرباز زمستان بی رحمه و برای همین راحت تر میکشه و از تفنگ هم استفاده میکنه اگه باکی بخواد بدون اینکه ذهنش رو شستششو بدن دوباره میتونه عین سرباز زمستان رفتار کنه و کاش مقاله طولانی تر مینوشتید و در باره قدرت های دیگه این قهرمان ها میگفتید

General

نمیخوام ایراد بگیرم ولی هدف نویسنده برای نوشتن این مقاله چی بود؟

پارسا ( حامی هاوارد اردکه) (#بت_یونیورس )

که ببینیم فالکون می‌بره یا سرباز زمستان 😐

لوکی ( کمپین کشتار هیتر ها ⭐ ) منتظر بازگشت MR.D

😐😐😎😐

ماندانا

به نظر من هم سرباز زمستان برنده این مسابقه هست

Seri_dir

این تئوری برای قبل قسمت اول سریالشون خوب بود، ولی خدایی الان بعد دیدن قسمت اولش فهمیدم باکی خیلی مظلوم شده🥲😂البته قطعا تو قسمتای آینده مهارت هاشو بیشتر نشون میده ولی دیگ مث اون زمانی ک وینتر سولجر بود ، نیست.

شرلوک هلمز

چیزی ازش ندیدیم هنوز وحشی نشده

شرلوک هلمز

نمیشه با اسم من کامنت نزاری

امیرمهدی

معملومه سرباز زمستان میزنه🥵😎

کاظم گراچ

فالکون برنده است.

کمیک فن

سلام مقاله ی جالبی بود اما میتونست طولانی تر باشه و دلایل بیشتری بیاره!!! و بنظرمن هم سولجر وینتر برنده میشه. البته در بعضی شرایط هم فالکون میبره اما در جنگ عادلانه سولجر وینتر برندس!!!

X-boy

داداش داری اشتب میزنی اون وینتر سولجر هستش نه سولجر وینتر

شرلوک هلمز

راست میگه مثل محمد رضا و رضا محمد میمونه😂

امیرمهدی

😆😂😂