Every-Animated-Batman-Series-In-Chronological-Order

تمام سریال‌های انیمیشنی بتمن

بدون شک بتمن پردرآمدترین و مهم‌ترین شخصیت برای DC بوده و هست. در واقع به خاطر سری کمیک‌های اولیه او یعنی Detective Comics بود که نام این کمپانی  به مخفف آن یعنی DC تبدیل شد. بتمن نه‌تنها در دنیای کمیک اهمیت بسیار بالایی دارد بلکه برای دهه‌ها در تمام حوضه‌ سرگرمی حضور پررنگی داشته و توانسته مخاطبان را به خودش جذب کند. بتمن شاید در بین شخصیت‌های کمیک بوکی بیشترین اقتباس را به خودش اختصاص داده باشد که بخشی از آنها انیمیشن‌های سریالی مختلف هستند. بتمن در تعداد زیادی انیمیشن سینمایی و سریالی  حضور داشته است که برخی از آنها با همراهی دیگر شخصیت‌ها مثل جاستیس لیگ بوده‌اند و در این لیست با آنها کار نداریم بلکه قرار است به سراغ انیمیشن‌های اختصاصی بتمن برویم.

8. The Adventures Of Batman

بعد از اینکه سریال بتمن در سال 1966 با بازی آدام وست به محبوبیت رسید، انیمیشن‌هایی بر اساس آن تولید شدند. این سریال شروع ماجراهای انیمیشنی بتمن بود و همانطور که میبینی حتی ظاهر شخصیت‌ها هم تحت تاثیر آن اثر قدیمی از بتمن است. این مجموعه بعدها با نام Batman With Robin The Boy Wonder شناخته شد. در سال  1968 که این سریال انیمیشنی پخش شد مورد توجه عده زیادی قرار گرفت و توانست خاطرات خوبی را برای طرفداران بتمن بسازد همچنین راه را برای پروژه‌های بعدی باز کند، به طور مثال کراس‌اووری با Scooby-Doo ساخته شد که برای طرفداران بسیار جالب بود و همینطور شاهد ساخت Super Friends نیز بودیم.

7. The New Adventures Of Batman

“ماجراجویی‌های جدید بتمن” تقریبا ادامه سریال قبلی بود که از نظر انیمیشن پیشرفت کرده بود و از صداهای آشنایی مثل آدام وست هم بهره میگرفت. بازگشت آدام وست و برت وارد پس از چندین سال، یکی از نکات مثبت این انیمیشن بود. The New Adventures Of Batman که در سال  1977 پخش شد از لحاظ ظاهری تغییرات چندانی نداشت و به طور کلی با اینکه نکات خوب داشت اما به خاطر استفاده نکردن از ایده‌های درست موفق نشد بیشتر از یک فصل ادامه پیدا کند.

6. Batman: The Animated

سریال انیمیشنی جدید بتمن در سال 1992 همه چیز را تغییر داد. وقتی حرف از بتمن میشود در بین طرفداران قدیمی و پروپاقرص اولین چیزی که به ذهنشان میرسد Batman: The Animated Series است. این سریال علاوه بر اینکه برای افراد کم سن بسیار سرگرم‌ کننده و جذاب بود، برای بزرگسالان هم تامل برانگیز و عمیق  بود. این اثر یک انقلاب برای انیمشین‌های سریالی به حساب می‌آمد و توانسته برای سالها بین همه محبوب باشد. Batman: The Animated Series با انیمیشن‌هایی مثل Superman: The Animated Series و Justice League جهانی مشترک به اسم DCA را تشکیل دادند.

5. Batman: The Animated

بعد از اینکه Batman: The Animated کنسل شد، سریال با سبک جدید دوباره احیا شد تا با Superman: The Animated Series هماهنگ باشد. این اتفاق منجر به خلق دو فصل انیمشین فوق‌العاده جذاب برای بتمن شد. برخی طرفداران با طراحی‌های جدید این مجموعه موافق نبودند و و از ظاهر  شخصیت جوکر چندان دل خوشی نداشتند. در این سریال شاهد ماجراجویی‌های سرگرم کننده، اورجین هارلی کوئین و اتفاقات هیجان‌انگیز دیگر بودیم. با این انیمشین سریالی بار دیگر ثابت شد همچنان بتمن داستان برای روایت کردن دارد و مردم هم به آن علاقه‌مند هستند.

4. Batman Beyond

در آینده‌ای که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و با جهانی سایبرپانک روبه‌رو هستیم شرایط همه چیز متفاوت است. بروس وین به دلیل مشکلاتی که برایش به وجود آمده است دیگر توان قهرمان بودن را ندارد و بازنشست شده است به همین دلیل  گاتهام بدون محافظ مانده است. در همین دوران یک نوجوان که در دردسر افتاده است غار بتمن را پیدا میکند و جدید ترین لباس او را میدزدد. بتمن به این نوجوان یعنی Terry McGinnis اعتماد میکند که به عنوان بتمن جدید از شهر محافظت کند. Batman Beyond حرکتی جسورانه‌ای برای بازنشستگی بتمن زد و توانست با نوآوری شخصیت جدیدی را به دنبال کنندگان دنیای انیمیشن معرفی کند که محبوب هم شد.

3. Batman: The Brave And The Bold

این انیمیشن چند فصل خیلی خوب و سرگرم کننده را در اختیار مخاطبانش قرار داد تا از آن لذت ببرند. Batman: The Brave And The Bold ترکیبی از سبک انیمیشن منحصر به فرد خودش، طنز خوب و اکشن جذاب است. یکی دیگر از نکات مثبت این سریال حضور شخصیت‌های دیگر است که به شکل درستی از آنها استفاده شده و به همه شخصیت‌ها و داستان‌ها به اندازه کافی پرداخته شده است. از جمله شخصیت‌های حاظر در سریال که احتمالا خیلی از طرفداران جدید در این انیمیشن با آن اشنا شده باشند Blue Beetle است.

2. Beware The Batman

در سال 2013 دی‌سی تصمیم گرفت اثری کاملا متفاوت از بتمن بسازد. سریالی با سبک جدید، دارای نورپردازی‌های جالب و طراحی‌ متفاوت. این سریال همانطور که از نظر ظاهری کاملا با آثار قبلی متمایز است سعی کرده تا در داستان‌هایش هم شباهتی به آنها نداشته باشد به طوری که حتی از ویلن‌های ناشناخته‌ و مرموزتری مثل Magpie و Professor Pyg استفاده کرده است. شاید به خاطر همین تفاوت‌های زیاد، این انیمشین چندان بین بقیه محبوب نباشد و طرفداران در برخورد با آن واکنش‌های مختلفی داشته باشند. اما اگر طرفدار انیمشین های سه بُعدی هستین میتوانید آن را تماشا کنید و احتمالا دوستش داشته باشید.

1. batman unlimited

احتمالا عده زیادی از طرفداران، این سریال را نشناسند چون مانند دیگر انیمشین‌ها پخش نشد بلکه مستقیما به کانال یوتیوب DC Kids رفت. این انیمیشین مجموعه‌ای از قسمت‌های کوتاه بود که بر اساس اسباب‌ بازی‌های شخصیت‌های دیسی با همین نام ساخته شد و در واقع وظیفه تبلیغات را بر عهده داشت. برای طرفداران شدید بتمن که تمام آثار مربوط به آن را تماشا میکنند دیدن این انیمشین که کاملا تجاری بود هم خالی از لطف نخواهد بود. این سری در سال 2015 منتشر شد و قرار نیست آخرین سریال انیمشینی بتمن باشد زیرا سال آینده اثر جدیدی به HBO MAX خواهد آمد که در مقاله‌ای جداگانه معرفی خواهد شد.


به نظر شما بهترین انیمشین سریالی بتمن کدام مورد است ؟


بخوانید:

5 کاری که فیلم‌های کمیک بوکی هنوز درست انجام نمیدهند
5 دلیل که گرین ارو برترین قهرمان خیابانی دی‌سی است
5 برتری کاپیتان آمریکا MCU به نسخه کمیک
5 دلیل که بتمن در کنار رابین بهتر عمل میکنه
5 بازیگر X-MEN که باید به MCU بیایند


guest
37 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)

۳ و ۵ رو خیلی دوست دارم

باربد

بهترینشان
batman unlimited
Batman brave and bold
)2)Batman animated
بدترینشان
Beware the batman

MHA

The Batman ساخته نتفلیکس پس کو ؟؟؟

Green arrow 🏹 (قهرمان سابق )

افتخار این را دارم که بگم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
هیچکدام را ندیدم بغیر از چند قسمت از ۲

SHAZAM

آفرین عجب کار خوبی کردی 😐 به بچه ها گفتم تیتاپتو بیارن

Green arrow 🏹 (قهرمان سابق )

شزم نشو

SHAZAM

مقاله بی نظیر بود. دستتون درد نکنه آقای ابراهیمی.
فقط اینارو یادتون رفت:
1_ the batman (همونی که سال 2004 منتشر شد)
2_ بتمن مجموعه کارتونی: ماجرا های جدید.
.
اسپم: راستی تریلر سریال هاکای اومد. کامیکان تریلر رو پوشش نمیده؟

Kian ghavimi

بهترین سریال کارتونی های بتمن
The batman2004
Batman animated series 1995
Batman the animated series 1997
Beware the batman
Batman brave and bold

SHAZAM

The Batman خداییش چند پله از مجموعه کارتونی پایین تر بود.

Hmdh(در انتظار کامبک عامو ثور لاور توربو پلاس!)

افتخار دارم بگم
.
.
.
.
.
.
هیچکدام را ندیدم😂

(((🔴(RED HOOD)🔴)))

اسپم :توی مقاله قبل یکی از دوستان کامنت گذاشته بود که قسمت پنج وات ایف چه پایان بدی داشت و چون اون مقاله دیگه زیاد ویو نمیخوره و پیگیری نمیشه اینجا جوابشو میدم : خوب ببینید راوی یا هون واچر داشت میگفت که با اومدن تانوس دنیا پایان میابه حالا سوال اصلی اینجاس که چجوری دنیا میخواد پایان بیابه ، خوب اونا زانبی شدن دیگه درست ؟ برای پایان یابیدن دنیا هم تانوس باید شش تا سنگ رو داشته باشه درست ؟ الان اینجا یه اشکال هست چرا ؟ چون ویژن گفت زامبی ها از سنگ ذهن فراری اند و… بیشتر

Green arrow 🏹 (قهرمان سابق )

یعنی ادامه نداره

دیسی فندوم

به خدا میخوام گریه کنم واسه سریال شماره ۲ که هیچ وقت ادامه اش ساخته نشد ( آخرش اسلید بتمن و همکارش رو کشت 😁😁)

Adam warlock

خیلی ممنون اسپویل می‌کنی
به خدا داشتن فرهنگ و شعور هم بد چیزی نیست

دیسی فندوم

ببخشید🙏🙏 حواسم نبود 😁😁

خدا اسپویل کنندگان را دوست ندارد

چرا اسپویل می کنی بعد این رو اعصاب ها ک یکی بهت میگه چرا اسپویل کردی میگی حواسم نبود اولش میخواستم فحش بدم ولی چون از فرهنگ و شعور دارم (برعکس بعضی‌ها) ندادم

(((🔴(RED HOOD)🔴)))

اسپم: چرا کاربر ثور لاو اومد ولی نیومد ، منظورم اینه که به قول خودش دلتا نمیدونم چی چی اومد یدونه کامنت گذاشت باز رفت (الان آ ، ه ، خ ، ز میاد پرانتز میزنه منتظر کامبک ثور لاو 😂😂)
رد هود شیفت شب ، جوناه هکس سابق ( چرا من فکر میکنم خیلی ها هنوز نمیدونن من هکس سابقم منظورم اونایی هستش که دعوا داشتن باهام 😂 کجان اونا دلم براشون تنگ شده )