The-Joker

۱۰ تا از بدترین و خجالت آورترین کارهایی که جوکر تابحال انجام داده!!!

از نظر تعداد زیادی از افراد، جوکر بهترین و جذاب ترین ویلن تمام رسانه در سرتاسر دنیاست!!! نه تنها بخاطر اینکه تونسته با استفاده از هوش و جنونش قهرمانی به بزرگی بتمن رو بارها شکست بده و اذیتش کنه، بلکه به این خاطر که از کاریزما و قدرت جذبه بالایی هم برخورداره، و با اینکه یک ویلن شروره و کارهای بد زیادی انجام داده اما از تعداد زیادی از قهرمان ها محبوب تره و تنها اسمش روی یک فیلم یا کمیک باعث فروش چندبرابری اون فیلم یا کمیک نسبت به دیگر آثار میشه.

همه میدونن که جوکر یک دیوانه به تمام عیاره و هیچ پیش بینی نمیتونین از کارهاش و رفتارش بکنین؛ هزاران کار و جنایت وحشتناک دور از انتظار هم در طول سالیان دراز حضورش انجام داده که توی کارنامه وحشتناکش ثبت شدن و لک ننگش همیشه روی پیشونی جوکر میمونه. تعداد حضورهای جوکر در تمامی رسانه ها(کمیک، انیمیشن، سریال، فیلم و…) خیلی زیاده، به همین خاطر حتی طرفدارهای دو آتیشه این شخصیت هم ممکنه بعضی از داستان های اون رو از دست داده باشن، به همین خاطر ما برای شما این مقاله رو آماده کردیم تا بتونین با تعدادی از وحشتناک ترین کارهای شاهزاده جنایت آشنا بشین.

۱۰. تبدیل شدن به امپراطور برای تحقیر و پست کردن جاستیس لیگ

جاستیس لیگ برای چندین دهه محکوم به مبارزه و نبرد با انواع تهدیدهای فضایی و زمینی و عجیب و غریب بوده؛ اما بدون شک این مورد تحقیر آمیز ترین مورد درگیری و نبرد اونها بوده. درواقع هدف و برنامه جوکر هیچ وقت شکست دادن ساده و آسون جاستیس لیگ نبوده، چون میخواسته اونهارو به سخره بگیره. برای انجام اینکار اون قدرت های شخصیت قدرتمند Mr. Mxyzptlk را با گول زدنش ازش گرفت و دنیارو رو به نابودی و هرج و مرج برد. اون به حدی قدرتمند شد که تونست تنها با فکر کردن تمام چین رو نابود کنه، اون برای هدفش که مسخره کردن و تحقیر جاستیس لیگ بود سوپرمن رو به سگ تبدیل کرد، و بقیه شون رو هم در حلقه های بی پایان شکنجه و عذاب انداخت؛ مثل زمانی که بتمن رو هر روز به شدت زیاد شکنجه میکرد و از اینکار برای شکستنش و تحقیرش استفاده میکرد. درواقع جوکر به راحتی میتونست جاستیس لیگ رو از بین ببره و پیروز بشه، اما اینکارو نکرد و اونهارو تحقیر کرد. اما در پایان سوپرمن با کمک اسپکتر و خود Mr. Mxyzptlk و به واسطه ناپایداری ذهنی جوکر تونستن شکستش بدن.

۹. از بین بردن آزادی تیم دریک

در بین بدترین و شرم آورترین کارهایی که جوکر کرده، گرفتن تیم دریک و زندانی کردنش و شستشوی مغزی دادنش برای اینکه باور کنه پسر جوکر هست، هم دیده میشه. البته تیم در نهایت تونست با این موضوع مقابله کنه و جوکر رو بکشه. اما معلوم شد که جوکر یک میکروچیپ روی بدن تیم کار گذاشته تا بتونه کنترلش رو به دست بگیره، جوکر اینکار رو در بتمن بیاند انجام داد. نکته شرم آور اینکار اینه که جوکر اینکار رو تنها برای دشمنی و اذیت کردن بروس وین انجام داد، که در اونموقع ضعیف تر از همیشه و سالخورده بود. علاوه بر اینها جوکر میدونست که تیم خانواده و آشنایانی هم داره که نگرانش میشن، اما کوچک ترین نگرانیش در اون زمان این موضوع بود و برای دشمنی و اذیت کردن با بتمن حاضر به هرکاری بود.

۸. کتک زدن هارلی کویین بخاطر موضوعات پیش پا افتاده

شاید در دنیای سینمایی دیسی دیده باشین که هارلی کویین بخاطر عشق دوطرفه ای که وجود داره به جوکر علاقه منده و جوکر هم برای نجات و حفاظت از هارلی تلاش میکنه؛ اما دقیقا یکی از دلایلی که جوکر جرد لتو از نظر خیلی ضعیف شد این بود که شخصیت و اخلاقیات واقعی جوکر رو به نمایش نگذاشت، که شامل سواستفاده از هارلی کویین هم میشه. از نظر بعضی تنها دلیلی که جوکر به هارلی علاقه نشون داده این بوده که بتونه از آرکام فرار کنه و از هارلی که بهش علاقه مند شده بوده سواستفاده کرده؛ علاوه بر اینها جوکر هیچ مشکلی با کتک زدن دیگران و مخصوصا زن ها نداره و اگه توحالش باشه ممکنه همینطوری الکی به جون کسی بیوفته و کتکش بزنه. که این موضوع برای هارلی کویین اتفاق افتاده و بارها دیدیم که برای پیش پا افتاده ترین موضوعات جوکر حسابی هارلی رو کتک زده و هارلی هم که واقعا به جوکر علاقه داشته جوابی به کتک هاش نداده و فقط تحمل کرده. پیشنهاد میکنم برای درک رابطه جوکر و هارلی کمیک Mad Love رو از این لینک دریافت کنین و بخونین.

۷. کشتن افراد در برنامه زنده و خندیدن و تمسخر این کار

این گزینه آخرین کار شرم آوریه که از جوکر دیدیم، این کار رو جوکر در فیلم اختصاصی خودش انجام داده. زمانی که آرتور فلک درحال تبدیل شدن به جوکر و شاهزاده جنایته میبینیم که به برنامه موری فرانکلین میره و در برابر همه و در برنامه زنده اون رو میکشه. قبل از اینکه اینکارهارو بکنه جوکر با خوشحالی و مسخره کردن بیان میکنه که مسول کشته شدن سه نفر در مترو هم اونه و به اینکار میخنده. بعد از اون به یکی از جوک های تریک و ترسناکش میخنده و در آخر هم موری رو در برابر همه میکشه؛ در پایان هم با رقصیدن و نشون دادن خوشحالیش از اینکار به همه جنونش رو ثابت میکنه. شاید بعضی در نگاه اول بگن که حق اون شخصیت ها بوده که اینطوری کشته بشن؛ شاید هم این موضوع درست باشه، اما قطعا حق کودکان بیگناه و افراد ساده و بیگناه نبوده که قتل عامی وحشتناک رو توی تلویزیون ببینن.

۶. استفاده از کودکی با بیماری روانی برای شکست دادن جاستیس لیگ

ایس (ACE) کودکی مشکل دار بود که از بیماری روانی رنج میبرد که باعث میشد تنها با نگاه کردن افراد اونهارو تو وضعیت catatonic (وضعیتی که فرد مقابل به خاطر شک وارده یا مشکلی روانی قابلیت حرکت یا حرف زدنش رو از دست میده) قرار میداد. علاوه بر اینها اون بخاطر مشکلاتش وضعیت روحی و افسردگی خوبی نداشت و با جامعه و مردم هم مشکلاتی داشت. همه اینها اون رو به بهترین گزینه برای سواستفاده توسط جوکر تبدیل میکرد. جوکر در ابتدا تظاهر کرد که به ایس توجه میکنه و میخواد مشکلش رو درمان کنه یا کمکش کنه. اما اون با تهدید کردن جونش و درمعرض خطر قرار دادنش کاری کرد که جاستیس لیگ وارد میدون بشن، چون میدونست با استفاده از ایس میتونه اونهارو زمین گیر کنه. بعدتر هم مشخص شد که ایس یک بیماری غیرقابل درمان داشته که همین کار جوکر رو ترسناک تر کرد، اون از یک دختر بیمار درحال مرگ سو استفاده کرده و درمعرض خطر و مرگ قرارش داده تا فقط بتونی به دشمنیش با جاستیس لیگ ادامه بده.

۵. شکنجه کردن و کشتن بتمن، وقتی بسته شده

ما میدونیم که جوکر و بتمن چقد از هم بدشون میاد و همیشه درپی شکست دادن و دشمنی باهم هستن، اما جوکر قبل از اینکه سعی کنه تا بتمن رو بکشه همیشه بهش مقداری زمان داده و فضا داده تا بتونه از خودش دفاع بکنه و بتمن هم همینطور. اما در این موقعیت، در انیمیشن سریالی جاستیس لیگ، جوکر در برابرش یک بتمن دست و پا بسته بدون کمک داشت. اون به خوبی در این صحنه نشون داد که از بریدن و شکنجه دادن بدن بتمن با استفاده از تیغ چه لذتی میبره (علاوه بر اینکه اون قبلا هم گفته بوده که کشتن جوکر به سادگی لذتی نداره). جوکر هیچ وقت شخصیتی بزدل و ترسو نداشته، اما در این زمان که داشت بتمنی گیر افتاده (به علاوه افرادی که بتمن رو گرفته بودن شامل جوکر نمیشدن، بتمن دست و پا بسته و گیرافتاده تحویل جوکر داده شده) رو شکنجه میداد و اون رو سعی داشت آروم آروم بکشه، یکم بزدل به نظر اومد.

۴. شکنجه کردن جیم گوردون با استفاده از دخترش

اگه فکر میکنین که شکنجه کردن تیم دریک و بتمن خیلی بد بوده، این گزینه واقعا منزجر کنندست. در کمیک مطرح کیلینگ جوک جوکر جیم گوردون رو گرفت و سعی کرد با یکسری کارها اون رو دیوانه کنه. اون گوردون رو در قفسی انداخت و با استفاده از حقه های ترسناکش و رفتار بدش مثل یک حیوون عجیب غریب باهاش رفتار کرد. وقتی این موضوع ترسناک تر میشه که جوکر بعد از بازی کردن با ذهن گوردون اون رو مجبور کرد که تصاویر دختر خودش زمانی که برهنه و آسیب دیده بود رو ببینه. جوکر همه اینکارهارو کرد تا فقط به گوردون نشون بده خودش در زمانی چه حسی داشته و موضوع دیگه که بتونه ثابت کنه اگر فرد دیگه ای هم جای اون بود دیوانه میشد (اما اینطوری نشد). و طبق معمول هدف دیگش هم اذیت کردن بتمن بوده.

۳. خندیدن به آسیب وارد شده به جیسون تاد که خودش باعثش بوده

درطول چندین سال حضور جوکر در رسانه معلوم شده که اون از هیچ کاری برای پیروزی و به هرج و مرج کشیدن دنیا دریغ نمیکنه؛ تا حدی که دیدیم حتی میخواست خودش، بتمن و جیسون تاد رو منفجر کنه. در این صحنه در انیمیشن Under the Red Hood تاد سعی کرد بتمن رو مجبور کنه تا جوکر رو بکشه، بخاطر اینکه جوکر قبلا خودش رو کشته بود. اما جیسون تاد واقعا ناراحت شد و آسیب روحی بزرگی بهش خورد، زمانی که دید کسی نقش پدر رو براش بازی میکرده نمیخواد انتقامش رو بگیره، انتقام کار وحشتناک و دردناکی که جوکر باعثش شده بود. اما جوکر در این صحنه به جای اینکه بخواد کمی انسانیت نشون بده و همدردی داشته باشه، شروع به خندیدن کرد و این موضوع که اون تونسته بود باعث این همه عذاب بشه رو لذت بخش میدونست.

۲. قانع کردن هاروی دنت، برای اینکه مرگ ریچل تقصیر اون بوده

یک قانون نانوشته انسانی هست که میگه، وقتی مردی زمین خورده نباید بهش لگد بزنی؛ اما جوکر نه تنها اینکارو کرد، بلکه کاری کرد دنت باور کنه مسول مرگ تنها فردی که عاشقش بوده اون بوده. در فیلم دارک نایت، جوکر دنت و ریچل رو گرفته بود و در موقعیتی بدی هم اونها و هم بتمن رو قرار داده بود که باید بتمن بین زندگی دنت و ریچل یکی رو انتخاب میکرد. در نهایت بتمن دنت رو نجات داد و ریچل کشته شد، اما در ادامه جوکر کاری کرد که دنت خودش و بتمن رو مسول مرگ ریچل بدونه نه جوکر رو. جوکر تظاهر کرد که نقشی در این کار نداشته و گناهی نداره، اون بیشتر سعی کرد که نشون بده این مشکل بخاطر ضعف سیستم بوده و هاروی دنت باید انتقامش رو از تمام کسانی که شاملش میشن رو بگیره.

۱. دزدیدن بچه ها و رها کردنشون با جنازه

جیم گرودون در زمانی با زنی به نام سارا اسن ازدواج کرد، کسی که بعدتر تبدیل به یکی از وحشتناک ترین قربانی های جوکر شد. در کمیک Detective Comics #741 جوکر تعداد زیادی بچه بیگناه رو دزدید و اونهارو در زیرزمین ایستگاهی پلیس زندانی کرد، و این زمانی بود که سارا سر رسید. جوکر با پرتاب کردن یک بچه سعی کرد که برتری رو دستش بگیره، چون سارا باید بچه رو میگرفت تا آسیبی بهش نرسه. متاسفانه این زمانی بود که جوکر مستقیما به سر سارا شلیک کرد و کشتش. بعدش هم جنازه رو بین بچه هایی که سرتاپا خونی بودن و ترسیده بودن رها کرد، و زمانی شرم آورتر میشه اینکار که جوکر در برابر جیم گوردون عزادار میخنده و از کشتن زنش حسابی راضیه.


بخوانید :

قدرتمندترین و خشن ترین نسخه هالک کدومه؟؟؟
نقطه ضعف های ناشناخته اسپایدرمن
معرفی اختصاصی مون نایت
ویژگی و قدرت بزرگ فراموش شده میولنیر
۱۰ نقطه ضعف ناشناخته سوپرمن


guest
34 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
Harley

مقاله خیلی خوبی بود 🌷
فقط می شه بگید قسمت ۵ برای کدوم قسمت و کدوم فیلم؟

جوکر

میشه بپرسم اینا کجاش بد بود؟؟؟

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

خندیدن به جیسون موقع کتک زدنش😐

جیسون تاد(نریمان سابق)

از جوکر خیلی حرصم میگیرهههه

محمد

در مورد دوم باید بگم که اگه جوکر اون حرفارو به هاروی دنت نمی زد اونم دیونه نمی شد و کلا یکی از مهمترین سکانس هاش همین سکانس بوده که شما خجالت آور فرض کردین و درمورد 7 باید بگم جوکر روزای اولش بود که جوکر شده بود و این سکانس سکانس تکمیلی فیلم و یکی از مهمترین عوامل جوکر شدن جوکر بود!! خواهشا این مقاله رو یا تغییر بدین یا کلا برش دارین. هر کی هم مخالفه زیر همین کامنت بگه؟!

محمد

آقا من کلا نا امید شدم با این مقاله!!! آخه این چه مقاله ای هست؟؟؟؟ مخصوصا شماره 2 که یک توهین به هیث لجر محسوب میشه!!! خواهشا یا اسم مقاله و محتواشو تغییر بدین یا کلا از سایت پاکش کنین!! این کارایی که شما میگین خجالت آور پس کلا تمام کار های جوکر خجالت آوره!!!! اصلا این کارا توی خون جوکره و جوکر به همین کارا خلاصه میشه…..

Maryam

من خیلی موافق نیستم ولی مقاله ی خوبی بود. متشکرم. فقط می شه بگید که مورد 6 برای کدوم انیمیشین جوکر هست؟

ثور

چقدر این جوکر دیوث تشریف داره

ایلیا

از این مقاله خوشم نیومد آخه کاراش خفن بود. خجالت آور چیه؟ جوکر همینه دیگه

پارمیس

درسته که جوکر همینه ولی شما از نظر انسانی حساب کنی راضی هستی که جنازه رو بین بچه ها بذاری؟

محمد

چرا انسانی نیست! ولی حواست باشه داری درمورد ابر شرور حرف میزنی نه ابر قهرمان

ماندانا

راستش اگه من انگیزه خوبی داشتم حتما این کار رو میکردم

لوکی (# مخالفان کاربر تانوس ⭐ )

😐کمک😳

ARSHIA

داخل شماره هفت چون تازه شروع کرده بود سعی میکرد استرسش رو با خنده خالی کنه( پاشو خیلی تکون میاد) اون رقص هم باز برای این بود. دقیقا نمیدونست جیکار کنه براش جالب بود هیجان داشت
داشت خودشو خالی میکرد. وقتی بلند شد انگار داشت میگفت من اینکارو کردم همینه که هست دوباره هم میکنم(دوباره باز شلیک کرد)

Mahdiar@venom

ممنون مقاله خیلی خوبی بود
ولی به نظرم واژه خجالت آور رو از تو عنوان مقاله بردارید چون این کار ها عادت جوکره و خجالت آور براش معنی نداره

محمد

دقیقا