black adam wallpaper بلک آدام

بلک آدام : نکاتی که باید درباره این فیلم بدانید!

بلک آدام منتشر شد. فیلمی که امید های زیادی بهش وابسته بود تا بتونه شروع کننده فصل جدیدی در سینمای دیسی باشه. قرار بود سلسله مراتب قدرت رو در دنیای سینمایی دیسی عوض بکنه و با لیستی بزرگ از شخصیت های مطرح و محبوب دیسی مثل : دکتر فیت، اتم اسمشر، هاوکمن و… چشم طرفداران دیسی رو به سینماها معطوف کرده بود. بحث درباره اینکه تونست انتظارات رو برآورده بکنه یا نه و بررسی فیلم در این مقاله نمیگنجه و بعدتر در مطلبی جدا به این موضوع مفصل میپردازم. اینجا میخوام بهتون درباره یکسری از نکات و ایستراگ هایی که احتمالن متوجه نشدین و نمیدونین اشاره بکنم.

شش شیطان (ساباک)

داستان و ماجرای فیلم حول محور تاج ساباک میگذشت. موجودیتی خاص و جادویی که میتونست به فردی که اون رو برسر میگذاشت قدرتی فوق العاده بده. این قدرت بی نظیر از ۶ شیطان از جهنم گرفته میشه که که چیزی شبیه به همون قدرت گرفتن شزم و برگزیده شدن به عنوان قهرمان اونهاست. شخصیت شزم دانش سالومون، زور هرکول، استقامت اطلس، قدرت زئوس، شجاعات آکیلیس، و سرعت مرکوری رو داشت. به همین صورت بلک آدام هم استقامت شو، سرعت هرو، زور آمون، دانش جهوتی، قدرت آتون، و شجاعت مهن رو داراست. SAHZAM اسم و کلمه‌ایه که حروف اول اسم خدایانی که بلک آدام و شزم قدرت هاشون رو ازشون میگیرن، تشکیل داده. حالا درباره ساباک (Sabbac) هم  به همین صورت ۶ شیطانی که قدرت هاش رو ازشون میگیره ساباک رو شکل میده : ستن (satan)، ایم (AYM)، بلیال (Belial)، بیلزباب (Beelzebub)، آسمودیس (Asmodeus) و کرتیس (Crateis).

تغییر اورجین اینترگنگ

در کمیک های دیسی اینترگنگ یک سازمان بین المللی جناییه و پیرو مسیریه که دارکساید برای گسترش برنامه های شیطانی خودش در زمین خلق کرد. اونها خدمت گزاران آپوکالیپس هستند و با تکنولوژی های فضایی مجهز شدن تا با قهرمان های زمین مبارزه کنن. در فیلم بلک آدام هم این گروه تجهیزات فوق پیشرفته‌ای داشتند، اما فضایی نبودن و منبع همشون اترنیوم بود. ماده ای معدنی که فقط در خندق پیدا میشه. در فیلم هیچ اشاره‌ای به دارکساید یا آپوکالیپس نمیشه و به همین خاطر هم به احتمال زیاد اورجین و هدف این گروه رو به کلی تغییر دادن. هنوز درست حسابی تکلیف دنیای سینمایی دیسی مشخص نیست ولی این پتانسیل هنوز موجود هست که این گروه در ادامه دنیای سینمایی دیسی با دارکساید متحد بشن و در راستای اهداف دارکساید قدم بردارن.

فلز Nth 

وقتی که گروه جاستیس سوسایتی داشت با استفاده از سفینه/هواپیمای هاوکمن به سمت خندق میرفت. از هاوکمن درباره متریال و تکنولوژی ساخت سفینه‌ش پرسیده شد و اون در جواب گفت که تمامش از فلز Nth ساخته شده (حتی پیچ هاش). این فلز خاص از سیاره تاناگار (Thanagar) اومده. این فلز خاصیت ضد جاذبه داره و چه لباس و زره و چه سلاح هایی که با این فلز ساخته شده باشه به فرامین ذهنی نگه دارندش پاسخ میده.

کلاه دکتر فیت

در این فیلم آنچنان به پیشینه شخصیت ها غیر از بلک آدام اشاره نشد. یکی از جذاب ترین شخصیت های حاضر در این فیلم برای طرفداران دیسی دکتر فیت بود. جادوگری قدرتمند که لیست بی پایانی از قدرت ها و توانایی ها داره. تقریبا میشه گفت که دکتر فیت تمام قدرتش رو از کلاه خود خودش یعنی کلاه خود نابو (Nabu) میگیره. نابو ارباب نظم بود که میلیارد ها سال پیش برای مقابله با ارباب هرج و مرج به زمین اومد. هردوی این اربابان از موجودات کازمیکی فوق العاده قدرتمند دیسی هستند که توانایی های جادویی بی نظیری هم دارند. نابو این کلاه خود رو ساخته و هروقت که دارندش که اصلی ترین اونها کنت نلسونه اون رو برسر بزاره، روح نابو در جسمش تجلی پیدا میکنه و توانایی های بی نظیری به دست میاره. به همین خاطر هم هست که حتی اگر میزبان فعلی دکتر فیت کشته بشه، این لقب و توانایی ها میتونه به فردی دیگر منتقل بشه تا از اون کلاه خود استفاده بکنه.

سورپرایزی از کریپتون

در پایان فیلم آماندا والر بلک آدام رو تهدید میکنه که نباید پاش رو از خندق بیرون بزاره وگرنه باهاش مقابله میکنه. بلک آدام از هیچ قهرمان زمینی نمیترسه به همین خاطر باید قهرمانی غیرزمینی فرستاده بشه تا بتونه حریفش بشه، به همین خاطر آخرین فرزند کریپتون فرستاده میشه.و البته غافلگیری جذاب اصلی : حضور هنری کویل. خوشحالی که خیلی طول نکشید، هنری کویل بعد از صحبت با جیمزگان رسمن از نقش سوپرمن کنار گذاشته شد. ظاهرن بی برنامه بودن دیسی دوباره دردسر ساز شده یا خواهد شد برای معمار های دنیای سینمایی دیسی. اما از این بحث که بگذریم موضوع جالب دیگه این بود که آماندا والر با سوپرمن ارتباط داشته و تونسته اون رو برای ماموریتی بفرسته. هنوز معلوم نیست که چطور آماندا والر به این مرحله رسیده که میتونه به سوپرمن بگه چیکار کنه. یا سوپرمن چطور قبول کرده برای دولت آمریکا کار بکنه. یا اصلن آیا سوپرمن رو والر فرستاده بود؟؟؟و منظور والر از افرادی که اهل این سیاره نباشن، سوپرمن بوده؟

نظرتون رو درباره این فیلم و آینده دنیای سینمایی دیسی بگین


بخوانید :

تمام ایرادات و سوتی های فیلم موربیوس
زمان هایی که ویلن های دنیای سینمایی دیسی از قهرمان ها بهتر بودند
چرا دکتر استرنج ۲ اون فیلمی که میخواستیم نبود؟؟؟
چطور میشه دکتر استرنج رو کشت؟
استیو راجرز برمیگرده؟