best disney live action

برترین لایواکشن های دیزنی

قطعا هر زمان که اسم انیمیشن بیاد اولین اسمی که به ذهنتون میرسه دیزنیه، شرکتی که اسمش با انیمیشن های جذاب و قدیمی خودش گره خورده.دیزنی که یکی از قدیمی ترین کمپانی های فیلمسازی دنیا است از اولین انیمیشن های خود جای پاشو محکم کرد، با انیمیشنی مثل میکی ماوس که طرفدارهای حتی شاید بشه گفت میلیاردی داشت.اما این شرکت بعد از فراز و فرودهای زیادی که داشته چندسالیه که خودشو با ثبات رسونده و پاشو فراتر از انیمشین سازی گزاشته.

برخلاف تصور عموم دیزنی در همه زمینه ها فیلمسازی، مستند سازی و انیمیشن سازی فعالیت داره و اتفاقا از پیشروهاهم هست.شاید با شنیدن اسم دیزنی بیشتر به یاد انیمیشن ها یا فیلم های فانتزی و باربی بیوفتین، اما مطلقا اینطور نیست و اینها یکی از زمینه های فعالیت دیزنی هستند؛ برای مثال تقریبا تمامی سری فیلم های مارول توسط دیزنی ساخته شده اند.

دیزنی درحال حاضر بدون شک پیشتاز صنعت فیلمسازی بوده و تقریبا ۵ تا از ۱۰ فیلمی که منتشر میشوند متعلق به دیزنی هستند.دیزنی نه تنها سلطان مطلقه انیمیشن هاست بلکه در فیلمسازی هم یکی از بزرگترین های به حساب میاد و در تلاش تا با حرکت هایی مثل خریدن کمپانی فاکس به قدرت خودش اضافه کنه و رقبا هم از سرراه برداره.

انیمیشن های دیزنی همیشه محبوب و پرطرفدار بوده اند، از پدران ما تا به الان همه با انیمیشن های دیزنی خاطره داریم.از پینوکیو گرفته تا کارخانه هیولاها و سیندرلا و مولان و….. دیزنی هم که از این موضوع خبر داره تصمیم گرفته تا دوباره از این شخصیت ها استفاده کنه و خاطرات اونارو زنده کنه.البته با سبک متفاوتی به اسم لایواکشن.

چندسالی میشه که شرکت های مختلف و به خصوص دیزنی به لایواکشن کردن انیمیشن هاشون رو آوردن، لایواکشن به زبان ساده واقعی کردن انیمیشن هاست، فیلمی که شخصیت های انیمیشنی و داستانی با کاراکترهای واقعی و بازیگرهای واقعی پردازش میشن.

همونطور که گفتیم دیزنی دنیای بزرگی از شخصیت هارو داره و طبیعتا میخواد که از این شخصیت ها استفاده کنه.برای همین شروع به لایواکشن کردن تعداد زیادی از انیمیشن هاشه، به همین دلیل ما برای شما تعدادی از بهترین لایواکشن های دیزنی رو نام برده ایم تا بتونین با تماشای اونها خاطراتتون رو زنده کنید و لذت ببرید.

Aladdin (علادین)

یکی از خاطره انگیزترین داستان ها و انیمیشن های دنیا و حتی ایران در دوره های مختلف علادین و چراغ جادویه.داستانی جذاب از پسری ساده که میخواد با قدرت غول چراغ جادو به دختر پادشاه برسه.فضایی جذاب در کشوری با بافت کشورهای عربی و زیبا.انتخاب بازیگرهای فوق العاده و ایجاد تعادل بین طنز و درام، همه اینها این لایواکشن که درسال ۲۰۱۹ منتشر شد رو از نظر ما بهترین لایواشکن دیزنی تا به اینجا تبدیل کرده.نقش آفرینی بی نقص ویل اسمیت در نقش جن داستان، نائومی اسکات با بهترین پردازش نقش یک شاهزاده شرقی همه اینها دوباره خاطرات مارو به بهترین نحو زنده کردند.

Rotten tomatoes : 57%                 IMDB : 7

بودجه ساخت : ۱۸۵ میلیون دلار              باکس آفیس : ۱ میلیارد دلار

the Lion king (شیرشاه)

یکی دیگه از محصولات لایواکشن سال ۲۰۱۹ دیزنی، شیرشاه خاطره انگیزه.انیمیشنی که خیلی از کودکان نسل ما با صحنه های اون اشک ریختن و درد سیمبا رو خودشون احساس کردند.این انیمیشن که یکی از موفق ترین های دوران خودش و حتی پس از خودش بود دیزنی رو وادار کرد که یکبار دیگه سیمبا و موفاسا رو به سینماها بیاره اما اینبار لایواکشن.این پروژه یکی از بزرگ ترین پروژه های دیزنی بود که بودجه بالایی هم براش صرف شد و عده ای معتقدند که دیزنی میخواسته قدرت سی.جی.آی یا همون جلوه های ویژه اش رو به رخ بکشه و این فیلم بیشتر شبیه به مستند شده تا یک لایواکشن.هرچند که از استقبال خوب کاربران برخوردار شد و فروش جهانی خوبی هم داشت و صد البته که قدرت جلوه های ویژه دیزنی رو به رخ رقبا کشید.

Rotten tomatoes : 53% IMDB : 7

بودجه ساخت : ۲۶۰ میلیون دلار باکس آفیس : ۱.۶۷ میلیارد دلار

Maleficent , Maleficent mistress of evil

یکی دیگه از لایواکشن های موفق دیزنی که به واسطه موفقیت قسمت اول در سال ۲۰۱۴ قسمت دوم اون در سال ۲۰۱۹ ساخته شد.فضا سازی بسیار فانتزی و دقیق و انتخاب بازیگری با مهارت آنجلینا جولی برای ایفای نقش تونست این فیلم رو به دل فانتزی دوستان و انیمیشن دوستان بنشونه.اما قسمت دوم به محبوبیت قسمت اول نبود و کمی افت داشت اما بازهم تونست طرفدارهارو راضی کنه.

قسمت اول : Rotten tomatoes : 54%       IMDB : 7

بودجه ساخت : ۱۸۰-۲۶۰ میلیون دلار        باکس آفیس : ۷۶۰ میلیون دلار

قسمت دوم : Rotten tomatoes : 40%       IMDB : 6.7

بودجه ساخت : ۱۸۵ میلیون دلار          باکس آفیس : ۴۹۰ میلیون دلار

Cinderlla (سیندرلا)

داستانی که اگه انیمشینش هم ندیده باشین احتمالا مادران و مادربزرگان براتون همون یا مشابهش رو تعریف کرده اند.سیندرلا که شاید بشه گفت بیشتر محبوب دختران بود و حس همدردی دختران رو بیشتر برمی انگیخت یکی از بهترین گزینه ها برای لایواکشن شدن بود، به دلیل داستان سرراست و نیازکمتر به استفاده از جلوه های ویژه سیندرلارو راحت تر میشد وارد دنیای واقعیت کرد.دیزنی هم از این موضوع باخبر بود و دست به این کار زد و اتفاقا موفق هم بود.

Rotten tomatoes : 86% IMDB : 6.9

بودجه ساخت : ۱۰۰ میلیون دلار باکس آفیس : ۵۴۰ میلیون دلار

Alice in Wonderland (آلیس در سرزمین عجایب)

شاید بشه گفت تنها فیلمی از این لیست که خودش به تنهایی خاطره انگیز شد و حتی از انیمیشن قدیمی خودش پیشی گرفت.داستان نویسی خوب و فضای فوق فانتزی بیننده رو واقعا به سرزمین عجیب میبرد و با آلیس همراه میکرد.این فیلم درسال ۲۰۱۰ زمانی منتشر شد که شاید هنوز فیلم های فانتزی با این سبک مرسوم نبودند و قدرت سی.جی.آی ها هم به اندازه امروزه قوی نبود، اما این فیلم به بهترین نحو ممکنه ساخته شد و توی خاطره طرفدارانش موند.  

Rotten tomatoes : 51%             IMDB : 6.4

بودجه ساخت : ۲۰۰ میلیون دلار          باکس آفیس : حدود ۱ میلیارد دلار

Beauty and the Beast (دیو و دلبر)

چه داستانی بهتر و خاطره انگیزتر از دیو و دلبر برای لایواکشن، داستانی پراز کاراکترهای جذاب و دوست داشتنی(حتی شخصیت های منفی داستان).داستانی دلهره آور ولی فانتزی و جذاب و دوست داشتنی.

دیو و دلبر شاید یکی از موردانتظارترین داستان های موجود برای تبدیل به واقعیت شدن بود، تا بتونیم با دیو خوش قلب و دلبر جذاب دوباره دیداری داشته باشیم.

دیو و دلبر هم یکی دیگه از لایواکشن های موفق دیزنی بود که برخلاف تعدادی از لایواکشن ها موفق شد نظر منتقدین هم تا حدی جلب کنه.

Rotten tomatoes : 71%           IMDB : 7.1

بودجه ساخت : ۱۶۰-۲۵۵ میلیون دلار           باکس آفیس : ۱.۲ میلیارد دلار

the jungle book (کتاب جنگل)

محبوب ترین و موفق ترین لایواکشن این لیست براساس اعداد و ارقام و امتیازها.داستانی هماهنگ با حیوانات و طبیعت مناسب برای همه سنین و جذاب، این ها ویژگی های این لایواکشن درجه یکه.داستانی بسیار نزدیک به داستان اولیه و پایبند به خاطرات بیننده.با جلوه های ویژه درجه یک و شبیه سازی حیوانات بهتر از هر زمان دیگری.این فیلم هم از تکنیک ساخت بالایی برخودار بود و هم از داستان سرایی قدرتمند، همین ها کافی بودند تا هم نظر منتقدین و هم نظر بیننده هارو به خودش جلب کنه و تبدیل به یکی از موفق ترین پروژه های دیزنی بشه.

Rotten tomatoes : 94%        IMDB : 7.4

بودجه ساخت : ۱۷۷ میلیون دلار         باکس آفیس : نزدیک به ۱ میلیارد دلار


دیزنی بعد از موفقیت با این لایواکشن هاش تصمیم به ادامه این کار گرفته و ساخت تعدادی از محبوب ترین انیمیشن هاش رو به صورت لایواکشن در دستور کار قرار داده.انیمشین های محبوبی مثل مولان ، سفید برفی و هفت کوتوله ، پیترپن و پینوکیو و چند پروژه دیگه.

البته دیزنی لایواشکن های شکست خورده ای هم داشته که تعدادشون خیلی کم بوده.برای مثال لایواکشن دامبو که میشه شکستی برای دیزنی به حساب آورد هرچند که طرفدارهای خودش رو داره.

امیدوارم این مقاله برای شما لذت بخش بوده باشه


بخوانید:

معرفی شخصیت پنگوئن
۱۰ تا از بدترین کارهایی که بتمن کرده است!!!
دومین تریلر A Quiet place 2
۵ سلاح جایگزین کمیکی که فاجعه بودند
۱۰ سریال برتر نتفلیکس در سال ۲۰۱۹


guest
3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
دیسی فندوم

وارنر بهتره یا دیزنی ؟به نظرم تو انیمیشن ۱۰۰ درصد دیزنی و توفیقم هم نمیدونم فک کنم وارنر .

ماندانا

من با همه موافق بودم بجر علاءدی بنظرم مثل انیمیشنش خوب نبود

و به نظر من دیزنی داره به پسرفت میره جدیدا محتوای بدی رو وارد انیمیشن ها و فیلم هاو……. کردن که باعث خشم اکثر طرفدارا شده البته من تازه متوجه شدم
ولی بهتره قبل از دیدن فیلم ها و….. دیزنی اول یع بررسی کوتاهی داشته باشیم و از سلامتشون مطمئن بشیم و بعد به تماشای اون بریم

و با این مقاله که کامیکان نوشت به خیل ها ثابت شد که کامیکان همه جور فعالیتی داره و فقط کارهاش به کمپانی دیسی محدود نمیشه
ممنون از کامیکان 🌹

پارمیس

من همه ی این لایو اکشن ها رو دیدم به غیر از کتاب جنگل آلیس در سرزمین عجایب یا همون آلیس در آن سوی آینه و شیر شاه رو نصفه دیدم میتونم بگم واقعا عالی بودن و توصیه میکنم همممممممممه رو ببینین یکی از لایو اکشن های مورد علاقه من لیدی اند ترمپ بود واقعا جلوه های ویژش حرف نداشت و شما واقعا نمیتونین فرق سگ واقعی و سگ ساختگی رو متوجه بشین به نظر من دامبو شاید یکی از عالی ترین لایو اکشن ها نبود اما یکی از بهترین هاشون بود با این لیست موافقم و خیلی هم عالی… بیشتر