بهترین فیلم های انیمیشنی بتمن

بهترین فیلم های انیمیشنی بتمن

طرفداران کمیک ها که فیلم های دنیای سینمایی دی سی رو به طور نامناسبی با همتایان برترشون در مارول مقایسه می کنن، درست میگن که بسیاری از فیلم های لایو اکشن دی سی در حد و اندازه مارول نیستن. اما مراقب باشین که ویژگی های انیمیشن ها رو دست کم نگیرین، زیرا دی سی در این زمینه واقعاً عملکرد درخشانی داشته و جای تعجب نیست که بسیاری از بهترین انیمیشن های دی سی درباره شخصیت بتمن ساخته شده ​​که در مرکز یکی از ثروتمندترین جهان های تاریخ کمیک قرار داره. تقریباً هیچ قهرمان داستانی دیگه‌ای نمی‌تونه، این همه شخصیت‌های فرعی، شرورهای فراموش‌نشدنی، و یا شهری به تیره و تاریکی و با جذابیت بی‌پایان گاتهام رو در طی داستان خودش بگنجونه. بنابراین فیلم‌های انیمیشنی‌ای که پیرامون این شخصیت‌ها و داستان‌های بدون ‌زمان اتفاق میفتن، به سادگی قابل چشم پوشی نیستن.

چه این فیلم‌ها اقتباس‌هایی از رمان‌های گرافیکی مهم باشن، چه بخشی از یک مجموعه انیمیشن، چه ادامه داستان دنیایی که در فیلم‌های لایو اکشن ایجاد شده، و یا حتی صرفاً به تنهایی، همه اون ها فوق‌العاده هستن. برای تماشا و لذت مبارزه با جرم و جنایت، ما فهرستی از بهترین فیلم های انیمیشن بتمن رو در این مقاله گردآوری کردیم.

بتمن: شوخی مرگبار

Batman: The Killing Joke

طرفداران و مخاطبان برای کمیک های «هالووین طولانی»، «شوالیه تاریکی بازمی‌گردد» و «تیمارستان آرکهام» احترام زیادی قائلن، اما «شوخی مرگبار» ممکنه که افسانه‌ای‌ترین رمان گرافیکی بتمن در تمام دوران باشه. در اون داستان، منشأ و خاستگاه جوکر رو می‌بینیم: اون یک استندآپ کمدین شکست خورده بود که پس از افتادن در مخزن اسید در حین یک عملیات دزدی ناموفق، صورت و بدنش آسیب دید و بد ریخت شد. قصد اون از دزدی، بدست آوردن پول برای حمایت از خانواده‌اش بود، زیرا دیگه کار کمدی‌اش رو انجام نمی‌داد. بعداً در طی داستان،جوکر، باربارا گوردون رو فلج می‌کنه، پدرش، جیمز گوردون، رو می‌دزده و اون رو به یک کارناوال متروکه می‌بره، جایی که اون قصد داره گوردون رو در یک نمایش عجیب و غریب به همه نشون بده. در اونجا، جوکر با بتمن روبرو می‌شه و شکست می‌خوره. این کمیک، نگاهی عمیق، تاریک و تراژیک به یکی از بدنام ترین ابرشرورهای تاریخ کتاب های مصور داره و از اون زمان تا به امروز تأثیر زیادی بر داستان فیلم های بتمن داشته.یک اقتباس انیمیشنی از داستان تأثیرگذار «شوخی مرگبار» در سال 2016 ساخته شد، که باورتون بشه یا نه، اولین فیلم دی سی با درجه R یا نامناسب برای افراد زیر 17 سال بود. با این حال، استقبال منتقدان متفاوت بود. بسیاری احساس می‌کردن که این پیش درآمد، که رابطه بتمن و بتگرل رو به شدت تغییر میده و درون‌مایه‌ای جنسی رو وارد داستان این دو نفر می‌کنه، غیر ضروری بوده و چیزی به داستان کلی اضافه نکرده. با این حال، بقیه فیلم به دلیل نزدیک‌تر بودن به داستان کمیک مورد ستایش قرار گرفت، و بنابراین اون دسته از طرفداران بتمن که میخوان شاهد چنین داستان ضروری‌ای در قالب یک فیلم باشن، دیدن این فیلم بشدت پیشنهاد می‌شه.

بتمن: حمله به آرکهام

Batman: Assault on Arkham

حمله به آرکهام بیشتر از این که یک فیلم با محوریت شخصیت بتمن باشه، فیلمیه که در اون جوخه انتحار نقش آفرینی اصلی رو بر عهده دارن. و اگر فکر می‌کنین که سازندگان، اون رو به این شکل نامگذاری کردن که نمی‌خواستن فیلمشون رو با فیلم شکست خورده‌ی «جوخه انتحار» در سال 2016 مرتبط کنن، به خاطر داشته باشین که «حمله به آرکهام» دو سال قبل از اون افتضاح ساخته‌ی دیوید آیر منتشر شد (که به گفته خودش قرار بود کاملاً متفاوت به نظر برسه).داستان این انیمیشن که در واقع در همون دنیای فرنچایز بازی‌های ویدیویی «آرکهام» مخصوصاً پس از بازی «بتمن: ریشه های آرکهام» روایت می‌شه، ددشات، هارلی کویین و چندین عضو دیگه از جوخه انتحار رو دنبال می‌کنه که به تیمارستان آرکهام نفوذ می‌کنن و سعی دارن تا اطلاعات حیاتی دزدیده شده توسط ریدلر رو بازیابی کنن. در همین حال، بتمن نیز در کمین اون هاست و سعی می‌کنه بمبی رو که جوکر کار گذاشته قبل از انفجار پیدا کنه (چون ظاهراً نمی‌تونیم یک داستان بتمن بدون وجود جوکر رو داشته باشیم).چیزهای زیادی برای لذت بردن از این فیلم، در یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های تاریخ داستان های بتمن، وجود داره. کیفیت صداگذاری و طراحی انیمیشن به همون اندازه ایه که از فیلم های انیمیشنی دی سی انتظار دارین (که می‌شه گفت کیفیت بسیار بالایی داره).

بتمن در مقابل لاکپشت های نینجا

Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles

این فیلم محصول 2019 با صداپیشگی بازیگرانی درجه یک (از جمله بازیگر نقش اول فیلم «دوست دختر سابق دیوانه» یعنی ریچل بلوم، جان دی ماجیو، کایل مونی از برنامه «پخش زنده شنبه شب»، جیم مسکیمنِ امپرسیونیست، و دیگران) و بر اساس سه فیلم 2015-2016 ساخته شده که بخشی از سری کمیک های کراس اوور بتمن و لاک‌پشت‌های نینجا هستن. این فیلم، داستان این شوالیه شنل پوش و لاک‌پشت‌های نینجا رو روایت می‌کنه که سعی می‌کنن با شریدر و رأس الغول مبارزه کنن.به نظر می‌رسید که فیلم بتمن در مقابل لاکپشت های نینجا، شوکه کننده و بدردنخور ظاهر بشه، اما در واقع یک فیلم بسیار خوش ساخت از آب در اومد، که در اون تموم نکات کمیک ها رعایت شده. در واقع، در وبسایت راتن تومیتوز درجه «حریفی سخت برای رقابت» به این فیلم تعلق گرفت، بنابراین پیشنهاد دیدن اون رو  از ما یا منتقدان بگیرین: وقتی فرصتی پیدا کردین، این فیلم ارزش دیدن داره. همونطور که منتقد مایک مک گراناگان در نقد خودش سه ستاره از چهار ستاره ممکن رو به این فیلم داد و گفت: «بتمن در برابر لاک‌پشت‌های نینجا» از جمله انیمیشن هاییه که بطور موفقیت آمیزی دنیای بتمن و لاکپشت های نینجا رو در طی 87 دقیقه سرگرمی خالص، با هم ترکیب می‌کنه.آیا این یک فیلم ضروریه یا فیلمی که درک ما رو از این شخصیت ها عمیق تر می‌کنه؟ نه واقعاً. اما به اندازه کافی سرگرم کننده و هوشمندانه بود که نیازی به ضروری بودن نداشته باشه.

بتمن در مقابل رابین

Batman vs. Robin

فیلم «بتمن در مقابل رابین» که بر اساس خط داستانی کمیک «بتمن جلد 1: انجمن جغدها» به نویسندگی اسکات اسنایدر، در سال 2015 ساخته شده، داستان دامیان وین، پسر بروس رو به تصویر می‌کشه که اغلب با لباس مخصوص و تحت عنوان رابین با جرم و جنایت مبارزه می‌کنه. و در همین حال، به شدت با قانون «عدم کشتن» پدرش مخالفت می‌کنه و در نهایت توسط بروس، مقصر مرگ آنتون شات شرور، که بچه ها رو می‌دزده و اون ها رو دچار نقص یا قطع عضو می‌کنه، شناخته می‌شه.در نهایت کاشف به عمل اومد که قاتل نقابدار واقعی که در واقع مسئول این قتل بوده، عضوی از انجمن جغدهاست – سازمانی مخفی که زمانی بروس به اون ها مظنون بود که پشت پرده‌ی قتل والدین خودش بودن. در همین حال، دامیان شروع به باور می کند که سرنوشت اون در واقع با این جامعه مخفی خطرناک پیوند خورده که این مسئله، منجر به درگیری بین اون و پدرش می‌شه. در پایان، اون‌ها مجبور می‌شن تا علیه این قاتلان، با هم متحد بشن، اما همچنان دامیان با هویت خودش دست و پنجه نرم می‌کنه. داستان شگفت آور و عمیق این فیلم، توسط صداپیشه ها و انیماتورهای فوق العاده، به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده.این فیلم، امتیاز فوق العاده بالایی در وبسایت راتن تومیتوز دریافت کرد. منتقد فلیکس واسکوئز جونیور، از وبسایت “سینما کرِیزد” به این صورت درمورد این فیلم نظر داده: ” فیلم «بتمن علیه رابین» یکی از انیمیشن های بسیار خوب دنیای دی سی با اکشن سریع، سرعت خوب و درام شخصیتی جذابه.”

هالووین طولانی؛ قسمت های یک و دو

The Long Halloween, Parts I & II

خط داستانی «هالووین طولانی» در سال‌های 1996 تا 1997، که مبارزه بتمن جوان علیه اوباش و منشأ و خاستگاه شخصیت «دو چهره» رو روایت می‌کرد، در میان بقیه تحولات مهم، تأثیر زیادی بر فیلم «شوالیه تاریکی» سال 2008 ساخته‌ی کریستوفر نولان، داشت و به‌طور گسترده‌ای به عنوان یکی از مهمترین رمان های گرافیکی تاریخ بتمن، شناخته می‌شه. البته این امر، اون رو به یک انتخاب بدیهی برای اقتباس تبدیل می‌کنه و خوشبختانه کمپانی برادران وارنر و دی سی کامیکس تصمیم گرفتن این کار رو در سال 2021 انجام بدن.در این مجموعه انیمیشن دو قسمتی، جنسن آکلز، بازیگر سابق سریال «سوپرنچرال» در نقش بزرگترین کارآگاه جهان یعنی بتمن، جاش دوهامل در نقش هاروی دنت و تروی بیکر در نقش جوکر حضور دارن. زن گربه‌ای، رئیس پلیس گوردون، کارمین فالکون و سال مارونی (دو نفر آخری شرور هایی هستن که ممکنه به ترتیب از فیلم های «بتمن آغاز می‌کند» و «شوالیه تاریکی» به خاطر داشته باشین) نیز در این فیلم ظاهر می‌شن. حتی کلندرمن هم در این فیلم ظاهر می‌شه، و با وجود جنایات ابلهانه اون در طی تاریخ داستان های بتمن، این شخصیت در فیلم، بسیار ترسناک به  تصویر کشیده شده.حالا، نمی‌تونیم بگیم که این فیلم که بروس جوان رو در حالی به تصویر می‌کشه که تازه زره بتمن رو به تن می‌کنه و می‌فهمه که قراره چه کسی باشه، برتر از رمان گرافیکی اصلی و غیرقابل چشم پوشیه (واقعاً، طرفداران بتمن هیچ بهانه‌ای برای نخوندن اون کمیک ندارن). اما می‌تونیم بگیم که این فیلم، یک اقتباس ارزشمند و وفادار به کمیکه که واقعاً ارزش تماشا کردن داره.

بتمن: شوالیه گاتهام

Batman: Gotham Knight

داستان این انیمیشن محصول سال 2008 ظاهراً در همون جهان سه گانه “شوالیه تاریکی” کریستوفر نولان، بین فیلم اول و دوم اتفاق میفته. اجازه ندین این واقعیت که کوین کانروی به جای کریستین بیل صداپیشگی این شوالیه شنل پوش رو بر عهده داره، یا این واقعیت که این داستان ها لزوماً برای لذت بردن یا درک فیلم های لایو اکشن ضروری نیستن، شما رو از دیدن اون منصرف کنه. این فیلم، مجموعه ای از پنج داستان کوتاه و عمیق به سبک برداشت خاص و فوق واقع گرایانه نولان از گاتهامه.در یکی از داستان‌ها، چند دوست جوان می‌بینن که بتمن مرد سیاه‌پوشی رو که یک جنایتکار با فناوری پیشرفته‌ست، سرنگون کرده. در داستان بعدی، مرد سیاه پوش فرار می‌کنه و ستوان گوردون چند پلیس کاربلد رو برای ردیابی اون انتخاب می‌کنه. در قسمت بعدی، لوسیوس فاکس در مورد فناوری هایی، که در نهایت برای نظارت الکترونیکی قراره در فیلم “شوالیه تاریکی” استفاده بشه، فکر می‌کنه. در داستان چهارم، یک کشیش کاتولیک ربوده شده و گوردون و بتمن معتقدن که شخصیت مترسک در ربودن اون نقش داره. در پنجمین و آخرین داستان کوتاه، بتمن مجروح می‌شه و در فاضلاب شهر گاتهام گیر میفته.هر داستان در این فیلم، سبک بصری منحصر به فرد خودش رو داره و یک داستان مینیاتوری بتمن رو با یک دید اجمالی بیان می‌کنه و به شما این امکان رو میده تا نگاهی اجمالی به بزرگترین کارآگاه جهان رو در عمل تجربه کنین.

بتمن: سال اول

Batman: Year One

این انیمیشن محصول 2011 ، اقتباسی بر اساس رمان گرافیکی افسانه‌ای چهار قسمتی با همین نام به نویسندگی فرانک میلر در سال 1987 بود که تقریباً تا اونجا که تونسته به منبع اصلی خودش وفادار بوده. شاید بهترین قسمت داستان، تمرکز بر روی بروس وین جوانی باشه که پس از دوازده سال به گاتهام بازگشته تا به تنهایی مبارزه خودش با جرم و جنایت رو پیش ببره و جیم گوردون (با صداپیشگی ماهرانه برایان کرنستون) که یک مأمور پلیس کاربلده که اخیراً به اداره پلیس شهر گاتهام، که به طرز تکان دهنده ای پر از فساده، منتقل شده. این دو گرگ‌ تنها می‌فهمن  می‌تونن به همدیگه اعتماد و سپس به هم تکیه کنن تا بتونن با دنیای جنایتکاران گاتهام مقابله کنن.این فیلم پس از اکران مورد تحسین قرار گرفت. ستایش خاصی از انیمیشن، صداگذاری و وفاداری به منبع اصلی فیلم صورت گرفت. منتقدان دیگه، با زمان کوتاه فیلم مخالفت کردن. برخی همچنین میگن که منبع اصلی هم به نفع و هم علیه فیلم کار می‌کنه و اون رو مجبور کرده تا بیش از حد روی دیالوگ ها تمرکز کنه تا اکشن – اما در عین حال، می‌تونیم در اون فیلم، شخصیت‌پردازی خوبی رو مشاهده کنیم. به طور کلی، ما فکر می‌کنیم که شاهد یک انیمیشن عالی هستیم و طرفداران این شخصیت، باید این داستان تأثیرگذار رو تماشا کنن.

بتمن  آینده: بازگشت جوکر

Batman Beyond: Return of the Joker

وقتی این انیمیشن برای اولین بار پخش شد، بیشتر مردم نمی‌دونستن با «بتمن آینده» چه کنن. انیمیشنی که در اون شخصیت تری مک‌گینس شنل و زره بروس وین سالخورده رو در سال 2039 به تن می‌کنه. اما این سریال در نهایت خودش رو ثابت کرد (و علیرغم اینکه فقط از سال 1999 تا 2001 روی آنتن می‌رفت) به عنوان سکوی پرشی برای مجموعه ای از کمیک ها و کالاهای تجاری با محوریت این برداشت حماسی علمی-تخیلی از گاتهام عمل کرد. و البته، با یک فیلم انیمیشنی دیگه، خود این شخصیت هم مشروعیت بیشتری پیدا کرد: «بتمن آینده: بازگشت جوکر» در سال 2000.در این فیلم که دارای سبک انیمیشن حماسی و نقش آفرینی مجدد صداپیشگان محبوب سریال انیمیشنی بتمن (1992-1995) بود (کوین کانروی در نقش بروس وین و مارک همیل در نقش جوکر)، بتمن جدید در مقابل جوکر قرار می‌گیره که (همونطور که عنوان فیلم نشون میده) دوباره برگشته. هنگامی که بروس وین در یکی از حملات وحشیانه‌ی جوکر، تقریباً کشته می‌شه، تری برای گرفتن انتقام استاد خودش، زره بتمن رو به تن می‌کنه و این دلقک جنایتکار رو برای همیشه سرنگون می‌کنه.در وبسایت راتن تومیتوز، این فیلم دارای امتیازی شگفت‌انگیزه، با اتفاق نظر منتقدان که میگن: «در این مدخل بلند داستانی در افسانه‌های «بتمن آینده»، مارک همیل با صداپیشگی شخصیت جوکر به شکلی هیجان‌انگیز نقش آفرینی می‌کنه و این فیلم در همون حد و اندازه‌ی سریال انیمیشنی سال 1992 ظاهر می‌شه.” خوشبختانه، همیل چندین بار از اون زمان به عنوان صداپیشه‌ی شخصیت جوکر، نقش خودش رو تکرار کرده (البته نه لزوماً بخشی از همان خط داستانی)، اما به غیر از این مورد، ما نتونستیم با منتقدان بیشتر به توافق برسیم.

بتمن: شوالیه تاریکی بازمی‌گردد، قسمت های یک و دو

Batman: The Dark Knight Returns, Parts I & II

این فیلم که بر اساس رمان گرافیکی حماسی فرانک میلر در سال 1986 به همین نام ساخته شده، داستان بروس وین مسن‌تری رو روایت می‌کنه که پس از یک دهه بازنشستگی، دوباره زره بتمن رو به تن می‌کنه تا با جهش‌یافته‌ها، یک باند خیابانی خطرناک روبرو بشه که شهر گاتهام رو از آخرین باری که بتمن دیده شده، تحت سلطه‌ی خودشون درآوردن. بدیهیه که بتمن از دوران اوج جسمانی خودش فاصله گرفته و اکنون باید به دوست های قدیمی، نیروی بی رحمانه، سال ها تجربه و فناوری پیشرفته تکیه کنه تا کار خودش رو در این دو قسمت محصول سال های 2012 و 2013 انجام بده.جوکر هم درگیر این ماجراست که همزمان با وین از دوران بازنشستگی خودش خارج می‌شه تا اقدامات تروریستی بیشتری انجام بده. سوپرمن هم حتی در قسمت دوم ظاهر می‌شه تا قبل از جنگیدن با بتمن، اون هم ظاهراً تا سر حد مرگ، موشک هسته‌ای که شوروی شلیک می‌کنه، رو منحرف کنه، (نگران نباشین، همکاری خاص این دو شخصیت در اینجا و در رمان گرافیکی بسیار بهتر از همکاریشون در فیلم بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت  به تصویر کشیده شده).صداپیشگان مثل همیشه فوق العاده هستن. پیتر ولر به راحتی صداپیشگی یک بروس وین پیر و بی حوصله رو انجام میده،  مارک دره در نقش سوپرمن می‌درخشه و مایکل امرسون در نقش جوکر عملکرد منحصر به فرد و لذت بخشی رو ارائه میده و بدون نیاز به تلاش برای تبدیل شدن به نسخه‌ای کپی از نقش آفرینی بی نظیر مارک همیل، موفق می‌شه شخصیتی فوق العاده و هیجان انگیز از جوکر رو ایجاد کنه. هر دو قسمت این انیمیشنِ مورد تحسینِ منتقدان، ارزش وقت گذاشتن رو دارن.

بتمن و آقای فریز: زیر صفر

Batman & Mr. Freeze: Subzero

آقای فریز که برای نجات همسر در حال مرگش به زندگی جنایتکارانه روی میاره، یکی از دشمنان بتمنه که خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیره. در این انیمیشن جذاب محصول 1998، ویکتور فریز، باربارا گوردون رو می‌دزده (کلاً به نظر می‎رسه در فیلم ها، باربارا از دست دشمنان بتمن، آرامش نداره) و قصد داره از او به عنوان اهدا کننده‌ی عضو برای همسرش، بدون خواست و اراده خود باربارا، استفاده کنه. مثل همیشه، بتمن و رابین اون رو تعقیب می‌کنن به این امید که بتونن باربارا رو قبل از شروع عملیات قطع و اهدای عضو، نجات بدن.این انیمیشن که به عنوان بخشی از سریال انیمیشنی محبوب بتمن (1992) ساخته شده و در نتیجه با همون سبک و سیاق انیمیشن نمادین و صداپیشگان سابق این شخصیت ها همراه بوده، یک شاهکار در داستان سرایی انیمیشنی ابرقهرمانی طبق نظر منتقدان، به شمار میاد. این فیلم به خاطر داستان پردازی ظریف و مخصوصاً شخصیت پردازی خود ویکتور فریز، که در داستان فیلم به طور غیرقابل انکاری باید متوقف بشه، اما در عین حال، چاره‌ای جز همدردی با اون نداریم، تحسین خاصی رو برانگیخت.این فیلم به‌ویژه به دلیل پخته‌تر بودن و بدون اغراق‌ بودن نسبت به فیلم‌های لایو اکشن جوئل شوماخر که در همون بازه‌ی زمانی منتشر شدن و بیش از حد مورد انتقاد قرار گرفتن (یعنی فیلم های «بتمن برای همیشه» محصول 1995 و «بتمن و رابین» محصول 1997)، علی‌رغم اینکه «زیر صفر» انیمیشنی بوده، قابل توجه قرار گرفت. این مسئله نشون میده که کارتون و انیمیشن فقط برای بچه ها نیست.

بتمن: پشت نقاب سرخ

Batman: Under the Red Hood

همیشه این موضوع حس عجیبی داره که فرد تنها و غمگینی مانند بروس وین با یکی از دستیارانش دوستی و رفاقت داشته باشه، حتی با پسری در سن بلوغ و در لباس یک ژیمناست. البته این مسئله، برای همه کسانی که شخصیت رابین رو داشتن، صدق می‌کنه، نه فقط جیسون تاد جنجالی. به نظر می‌رسه که تاد به قدری منفور شده بود که طرفداران به قتل اون توسط جوکر در سال 1988 و طی کمیک “مرگی در خانواده” رای دادن.و این صحنه قتل جاییه که فیلم «بتمن: پشت نقاب سرخ» محصول سال 2010 شروع می‌شه. در این فیلم که اقتباسی از یک داستان کمیکه، جیسون تاد برای همیشه نمرده. اون توسط مخزن مایعِ لازاروس پیتِ راس الغول به زندگی بازگردانده می‌شه و درحالیکه از بتمن ناراحته که چرا اون رو نجات نداده، نقاب سرخ رنگی رو به صورتش میزنه و سعی می‌کنه تا با تبدیل شدن به بخشی از جهان جنایتکاران گاتهام و کشتن یک به یک تبهکاران و فروشندگان مواد مخدر، دنیای جنایتکاران گاتهام رو پاکسازی کنه. توضیح اون هم در مورد کارش اینه که: نمی‌شه جلوی جنایت رو گرفت، فقط می‌شه اون رو کنترل کرد. جای تعجب نداره که بقیه شرور های بزرگ مانند بلک ماسک (با بازی قانع‌کننده وید ویلیامز) با تاد تازه کار که در کسب و کار اون ها اختلال ایجاد کرده، چندان مهربان نیستن و در نهایت به جوکر روی میارن تا کاری رو که سال‌ها قبل شروع کرده بود، تموم کنه. ما در اینجا بقیه داستان رو اسپویل نمی‌کنیم، چون که خود شما باید اون رو ببینید. جان دی ماجیو مسلماً بهترین صداپیشگی جوکر رو در غیاب مارک همیل ارائه میده. اما در این فیلم چیزهای بیشتری برای دوست داشتن وجود دارن. پایان فیلم حتی بینش عمیق و فراموش نشدنی تری از قانون “عدم کشتن” بتمن رو ارائه میده.

بتمن: نقاب شبح

Batman: Mask of the Phantasm

در سال 1993، «سریال انیمیشنی بتمن» هفته به هفته با تصاویر زیبا و گوتیک، صداپیشگان فوق‌العاده و فهرست عمیقی از شخصیت‌های فراموش‌نشدنی که عاشقانه ریشه در داستان‌های کمیک دارن، در حال پخش از تلویزیون بود. بنابراین جای تعجبی نداره که انیمیشن «بتمن: نقاب شبح»، یک فیلم انیمیشنی بلند بر اساس این سریال، یک دنباله عالی برای اون به حساب میاد.در این فیلم، بتمن به خاطر اعمال فانتاسم مرموز، که کلاهبرداران و گانگسترها رو در سراسر گاتهام تسخیر یا شکار کرده و می‌کشه، مقصر شناخته می‌شه. در همین حال، بروس وین که هنوز با مرگ والدینش و سنگینی مأموریت خودش در مبارزه با جنایتکاران دست و پنجه نرم می‌کنه، عاشق آندریا بومونت می‌شه و ازدواج با اون رو راه فراری از تنهایی و زندگی خشونت آمیزش می بینه. با این حال، پس از اینکه نامزدی اون ها بهم می‌خوره، بروس دوباره به اصول و راه و روش قبلی خودش متعهد می‌شه. جوکر در همون دوره از زمان در یک شهربازی متروکه با بتمن و فانتاسم روبرو می‌شه. در این فیلم، مارک همیل شاید بهترین صداپیشگی خودش رو در نقش جوکر ارائه داده باشه. همیل در سریال انیمیشنی بتمن (1992-1995) هم صداپیشگی این شخصیت رو بر عهده داشته. ما پایان یا پیچ و تاب داستان رو اسپویل نمی‌کنیم، زیرا اگر هنوز این فیلم رو ندیدین، باید فوراً برین سراغش. «نقاب شبح» با منبع خودش مانند ادبیات و با شخصیت هاش مانند یک انسان معمولی برخورد می‌کنه. ممکنه این یکی از اولین فیلم های انیمیشنی بتمن باشه، اما مسلماً هرگز فیلم های انیمیشنی دیگه‌ی بتمن نتونستن از اون پیشی بگیرن.

از دید شما کدوم یکی از این انیمیشن ها بهترین این لیست هست؟


بخوانید :

تاریخچه و قدرت های بلک نایت (شوالیه سیاه)
۱۰ تا از بهترین انیمیشن های لیگ عدالت
۱۰ رویداد مارول که از سیویل وار مارول بهتر هستند
۱۰ داستان ترسناک برتر دنیا دیسی


guest
149 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
دانیال

بتمن علیه سوپر من جایش خالیه

سام

لگو بتمن انیمیشن قشنگی بود انصافا

Omid

جای بتمن علیه دارکولا خالیه تو لیست

دیسی فندوم

برای بار هزارم
ادمین اصلی کامیکان
سینا پارسا تمام فعالیت هاشو گزاشته توی ویدیو های یوتیوب اینور
آقای جعفر پور و چند ادمین دیگه مقاله می‌نویسن و سرعت کمه
یعنی هدف اصلی کامیکان اینکه سابسگراب هاشو به
K برسونه

دیسی فندوم

بابا بعضی ها ببندن اون دهن رو من حالا اومدم گفتم میرم به دیک و میمیرم و چی و چی و چی انقلاب شد خافان بازی هم در نیارین هیچ کس نمیره فعالیت من هم کم نمیشه تست تئاتر داده بودم فکر کردم دیگه وقت نمیکنم بیام رد شدم . اه دیگه هیچ کس حرف از رفتن نزنه ( ولی خدایی یه متعصب تو پایین هست بهتره بره ) ولی وارلاک خودتی ؟ چت شده ؟ حیف آدام قدیمی ابهت داشت خدایی برم برم نکنین بیا را ه حل ژنرال رو نگا آدم باحاله سایت مغز داره اندازه من (… بیشتر

GENARAL

ممنون یادی از من کردی سید
خب نظری ندارم
گفتم یک چی گفته باشم

دیسی فندوم

خودمم همین الان اومدم سایت این کامنتم رو خوندم گفتم
آه
انگار با رپ کامنت می‌نوشتم جو گیر شدم 😂😂

من و نایت وینگ یهوی

تا اخرش باهاتم به جون مادرم اونقدر دوست دارم اگر بد خواه نداشت باشی با دندان هام جرشم میدم هیجور ولت نمی کنم به مولا ولت نمی کنم 😁🕺 باریتم بخون دادش اصلا حال می کنی
من برگشتم (😎)
اصلا یک ماه رفتم سایت های دیگه یک مشت تعصبی (مارول فن) 😑
رفتم تو سایت اسمش نمیارم
طرف نشسته بود از مشکلات سه گانه شوالیه تاریکی می گفت 😠
بعد حاضر نبود از مشکلات (اسپایدرمن راهب به خانه نیست)🤮
اخه تعصبی امدی به شاهکاری قرن نگاه به شاهکار قرن ایراد می گیری
حالا ایراد درست می گرفتی خونه اباد 😑

دیسی فندوم

اهم
باشه
فهمیدم کدوم میگی
از اونا بعید نیست

GOLABIATOR

یعنی خوشم میاد همه هم دارن میرن
اقای شیخیال یک سوال
نیاز به نویسنده یا مترجم دارید؟
برای مقالات و ویدیو ها

Red Hood

این سایت چش شده چرا اصا هیچ پست یا کمیک جدیدی نمیزارین؟

🤍💜❤💙💚💛🧡🖤

بهترین سایت ابر قهرمانیه این سایت

Green arrow 🏹

سلام
بچه ها واقعا واقعا دلم نمی خواد این کار رو بکنم … ولی فعالیت سایت اومده پایین و همه رفتن … احساس می کنم دیگه ما هم رفتنی شدیم …
اگر بار گران بودیم رفتیم ..‌.
(احتمال برگشتم هست ولی کم)

Adam warlock

آقا ما اینهمه ازتون تعریف کردیم بعد کامنت رو پاک میکنید ؟ واقعا عجیبه 🤨۰

IRON-FLASH

کمیک خوب از فنتستیک فور معرفی میکنین