best 2000s movies

۱۰ تا از بهترین فیلم های کمیکی دهه ۲۰۰۰ (میلادی)

به انتخاب رسانه کامیکان

در چندسال اخیر و از بعد سال ۲۰۱۷ به بعد به واسطه پیشرفت های تکنولوژی و امکانات فیلمسازی شاهد فیلم های کمیک بوکی با جلوه های ویژه عالی و عظمت ساختاری خوب بودیم که برای نمونه میشه به فیلم های اونجرز اینفینیتی وار و اندگیم اشاره کرد که هردو در زمینه جلوه های ویژه و کیفیت ساخت عالی بودن. اما نمیشه شروع پیشرفت سینمای کمیک رو در چندسال اخیر دید. درواقع شروع پیشرفت های سینمای کمیک بوکی و تبدیل شدنش به یک بخش بزرگ از سینما و سرگرمی دنیا از اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی بود، زمانی که شرکت ها با ریسک کردن و صرف بودجه های نسبتا کلان فیلم هایی ساختند که نقطه شروع سینمایی بود که درحال حاضر شاهدش هستیم.

در این سال ها فیلم هایی ساخته شد که هنوز بعد از گذشت یک دهه هم در ذهن ها باقی مونده و هیچ شرکتی نتونسته نظیر اونهارو دوباره تولید کنه. در دهه ۲۰۰۰ فیلم هایی تولید شدن که تبدیل به ملاک سنجیدن خوبی یا بدی دیگر فیلم ها شدن، فیلم هایی ساخته شدن که باعث شدن هیچ بازیگر دیگه ای جرئت نکنه نقش حاضر در اون فیلم رو بازی کنه و…..برای همین ما در این لیست ۱۰ تا از بهترین فیلم های دهه ۲۰۰۰ رو براتون لیست کردیم.

۱۰. Superman Return 2006

احتمالا طرفدارهای جدید و یا طرفدارهایی که سن کمتری دارن سوپرمن رو با هنری کویل بشناسن، اما سوپرمن یکی از اون شخصیت هایی که در سینما سابقه طولانی با بازیگر های زیادی داره که یکی از اونها هم برندون روث بوده؛ حضور آقای روث در نقش سوپرمن به زمان های خیلی دور هم برنمیگرده و در سال ۲۰۰۶ این نقش رو ایفا کرده. این فیلم رو به سختی میشه بین بهترین فیلم های کمیکی تاریخ قرار داد، اما قرار ندادن فیلم اختصاصی محبوب ترین قهرمان تاریخ کم لطفیه بزرگیه.

فیلمی که کوین اسپیسی در نقش لکس لوتر حضور قابل قبول و خوبی داشت، اما سوپرمن اصلا کاستوم خوبی نداشت. با اینکه فیلم بودجه خوب ۲۰۰ میلیون دلاری رو در سال ۲۰۰۶ دریافت کرده بود، اما ضعف هایی در ساخت و جلوه های ویژه دیده میشد که میتونست بهتر هم باشه. این فیلم موفق به فروش جهانی ۳۷۰ میلیون دلاری شد.

۹. The Incredible Hulk ۲۰۰۸

هالک هم درست مثل اسپایدرمن یکی از شخصیت هایی که چند بازیگر مختلف به خودش دیده، اما برعکس اسپایدرمن احتمالا آخرین بازیگر این نقش محبوب ترینشون هم بوده، یعنی مارک روفالو. برای اولین بار در فیلم هالک ۲۰۰۳ بود که اریک بانا نقش هالک رو بازی کرد و برای دومین بار این ادوارد نورتون بود که این نقش رو در دوران اوج بازیگریش به دست آورد و در اون درخشید. سال ۲۰۰۸ زمانی بود که جلوه های ویژه و تکنولوژی ها پیشرفت نسبی کرده بودن و بالاخره تونستن هالک رو به خوبی به سینما بیارن.

در این فیلم که هالک درگیری های زیادی مثل درگیری های شخصی، درگیری با ارتش و در آخر هم ابومینیشن داره، تونستیم سختی هالک بودن و از کنترل خارج شدن رو به خوبی درک کنیم و حس همزاد پنداری خوبی با ادوارد نورتن در نقش بروس بنر داشته باشیم. این فیلم هم قطعا ارزش یکبار دیدن رو داره.

۸. Constantine ۲۰۰۵

ترکیب یکی از محبوب ترین جادوگرهای دنیای کمیک در کنار یکی از محبوب ترین بازیگران دنیا قطعا تبدیل به یک فیلم و شخصیت جذاب و محبوب میشه. اخیرا هم شایعات و اخباری منتشر شدن که بیان میکردن کیانو ریوز محبوب قراره دوباره به نقش کنستانتیس برگرده که خیلی از طرفداران کنستانتین و کیانو ریوز از این موضوع خوشحال شدن.

این فیلم به هیچ وجه فیلم عظیم یا پرخرجی نبود که بخواد سروصدای زیادی کنه، فقط کاری که بهش سپرده شده بود رو انجام داد و رفت؛ این فیلم موفق شده امتیاز ۷ از وبسایت IMDB و ۵۰ از Metacritic بگیره که نشون میده فیلم نسبتا خوب و متوسطیه که قطعا ارزش یکبار دیدن رو داره. باید یکم دیگه منتظر بمونیم تا بفهمیم قراره کیانو ریوز دوباره جادوگر محبوب دیسی بشه یا نه.

۷. HellBoy 2 : The Golden Army

کمتر شخصیت هایی خارج از مارول و دیسی هستند که میتونن با محبوبیت و شهرت شخصیت های این دنیاها رقابت کنن، یکی از اون شخصیت ها هل بویه؛ هل بوی که از کمپانی دارک هورس اومده همیشه تونسته از لحاظ شهرت با تعدادی از شخصیت های مارول و دیسی رقابت کنه و علارغم نداشتن دنیایی به گستردگی مارول یا دیسی اما همیشه در بین محبوب ترین شخصیت های کمیک بوکی قرار بگیره. (برای تماشای معرفی کامل و اختصاصی هل بوی رو این لینک کلیک کنید)

هل بوی برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ پا به سینما گذاشت که با موفقیت نسبتا کمی روبه رو شد، اما بازهم تصمیم به ساخت قسمت دوم گرفته شد و دوباره گیرمو دل توروی بزرگ برای ساخت فیلمی خاص برای این پسر جهنمی برگشت؛ دو فیلم هل بوی اولیه (۲۰۰۴ و ۲۰۰۸) یکی از خاص ترین فیلم های کمیک بوکی و فانتزی بودن که عده ای کشته مرده اونها شدن و عده ای از اونها خوششون نیومد، اما همیشه به عنوان یکی از برترین فیلم های کمیک بوکی یاد میشن.

۶. X-men 2000

معروف به بناینگذار نسل جدید سینمای کمیک، از اولین فیلم های کمیک بوکی سبک جدید که از زمان انتشار همه رو انگشت به دهان نگه داشت. به طور قطع اگه الان به فکر تماشای این فیلم بیوفتین یکم ناامید بشین، چون فیلم از جلوه های ویژه و کاستوم سازی خوبی بهره نمیبره که میشه به خاطر سال ساختش یعنی ۲۰۰۰ اشاره کرد، زمانی که نه امکانات زیادی بود و نه این سبک فیلم ها مد بودن. اما این ایکس من بود که با جرئت و ریسک کردن پا به این عرصه گذاشت و موفق هم ظاهر شد.

شاید در ادامه به خاطر برنامه نداشتن مدیران فاکس و سازنده های سری فیلم های ایکس من این فرانچایز شکست خورد اما در ابتدا به واسطه داستان های جذاب و سنت شکنی در سینمای این فیلم ها تونستن خیلی محبوب بشن.اگه تاحالا این فرانچایز رو ندیدین و برنامه دارین که این کار رو بکنین در این مطلب ما به شما ترتیب و راهنمای کامل دیدن این فیلم هارو میگیم : ترتیب دیدن و راهنمای دیدن فیلم های ایکس من

۵. واچمن ۲۰۰۹

سریال واچمن اخیرا توسط شبکه HBO ساخته شد و سروصدای زیادی هم کرد و علاوه بر استقبال خوب انواع و اقسام جایزه هارو گرفت. اما داستان واچمن در سینما و سریال از اینجا شروع نشده، برای اینکه بهتر با داستان و وقایع واچمن در سینما و سریال ها آشنا بشین باید فیلم واچمن ۲۰۰۹ رو ببینین. فیلمی که بزرگترین و مطرح ترین شخصیت های واچمن مثل دکتر منهتن، ازامندیس، رورشاک و….درش حضور داشتن.

احتمالا اخیرا به خاطر جنجال های جاستیس لیگ نسخه زک اسنایدر اسم زک اسنایدر رو هم زیاد شنیدین، کارگردانی که یا عده ای عاشقشن یا ازش منتفرن؛ شروع کار زک اسنایدر در دنیای دیسی با همین فیلم واچمن بود که به خوبی سبک زک اسنایدر (دارک بودن و مرموز بودن در عین ریشه های ترس داشتن) رو در این فیلم درک میکنین. این فیلم درحالی که به درگیری های قهرمان ها و ویلن ها میپردازه موضوعاتی اجتماعی، انسانی و جهانی رو هم بررسی میکنه که بخاطر مستقیم نبودن و کلیشه ای نبودن این حرکت خیلی از بیننده ها و منتقدان این فیلم رو دوست داشتن.

۴. آیرون من ۱ (۲۰۰۸)

الان که دارین این مقاله رو میخونین به احتمال زیاد اونجرز اندگیم رو دیدین و شاهد فداکاری تونی استارک برای نجات نیمی از تمام هستی بودین. قطعا در قسمت های دیگه اونجرز و فیلم های دیگه شاهد نقش مهم آیرون من در حفظ و نجات این دنیا و شکل دادن اونجرز بودین. قطعا شخصیتی به این بزرگی با بازی چشم نواز رابرت داونی جونیور از یک جایی شروع شده، و اون جایی نیست جز آیرون من ۱ (۲۰۰۸).

فیلمی که نشون داد چطور تونی استارک مغرور تبدیل به آیرون من شد و آماده شد تا بالاخره تمام دنیارو نجات بده و خودش رو فدا کنه، چیزی که خیلی ها فکر نمیکردن تونی استارک با غرور و خودبینیش این کار رو بکنه.

۳. V for Vendetta ۲۰۰۵

یکی از بهترین فیلم های دهه ۲۰۰۰ که در بین طرفداران فیلم های کمیکی و قهرمانی کمتر شناخته شده و حتی عده ای نمیدونن که این فیلم از دنیای دیسی اقتباس شده. یکی از متفاوت ترین فیلم های کمیکی با امتیاز ۸.۲ از وبسایت IMDB که درعوض موضوعات درگیری های فانتزی ویلن ها و قهرمان ها به بحث های اجتماعی و رواشناختی اشاره میکرد.

این فیلم بعد از گذشت ۱۵ سال هنوز در یادها مونده و نماد آقای وی تبدیل به نماد آزادی خواهی در سرتاسر دنیا شده و در تجمعات اعتراضی به احتمال زیاد تابحال ماسک یا نماد آقای وی در وی فور وندتا رو دیدین. این فیلم به بودجه نسبتا ناچیز ۵۰ میلیون دلاری ساخته شده و موفق شد فروشی ۱۴۰ میلیون دلاری در سرتاسر جهان تجربه کنه.

۲. سه گانه اسپایدرمن

چی میشه اگه محبوب ترین قهرمان مارول و یکی از محبوب ترین شخصیت های تاریخ کمیک به سینما بیاد؟ خب معلومه، تبدیل میشه به یکی از به یادماندنی ترین فیلم های تاریخ. شخصیتی که بازیگران زیادی به خودش دید، اما هیچکدوم به اندازه توبی مگوایر در سه گانه اسپایدرمن سم ریمی به دل ننشستن. فیلم هایی که از تبدیل شدن تا به اوج رسیدن اسپایدرمن رو به بهترین شکل بهمون نشون دادن. 

این فیلم ها زمانی ساخته شدن که به اندازه امروزه پیشرفت های تکنولوژی و سینمایی در دسترس نبودن، اما سونی و مارول تمام تلاششون رو کردن تا به نحوی شایسته قهرمان محبوب محله رو به سینما بیارن و موفق هم بودن. تعدادی از بهترین ویلن های تاریخ اسپایدرمن هم در این فیلم ها حضور داشتن که تبدیل به بهترین ویلن های تاریخ سینمای کمیکی هم شدن، شخصیت هایی مثل گرین گابلین ویلم دفو، دکتر اختاپوس آلفرد مولینا، ونوم، سندمن و……

۱. سه گانه شوالیه تاریکی

بدون شک یکی از معروف ترین و به یاد ماندنی ترین سه گانه های کمیک بوکی همین سه گانه شوالیه تاریکی ساخته نولانه. فیلم هایی که تبدیل به ملاکی برای خوب بودن فیلم یا سریال شدن و از هرکس چه مارول فن و چه دیسی فن بپرسین این فیلم هارو دوست داشتن. سه فیلم که تعدادی از اسطوره های تکرار نشدنی سینما مثل جوکر هیث لجر، بتمن کریستین بیل، بین تام هاردی و اسکرکرو کیلین مورفی رو ساختن. این سه فیلم در مجموع بودجه ای ۵۸۵ میلیون دلاری از طرف کمپانی برادران وارنر دریافت کردند و موفق به فروش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری شدن.

قطعا تا ابد فیلم بتمن شوالیه تاریکی با جوکر هیث لجر و بتمن کریستین بیل در یادها میمونه و همیشه از اون به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمیک بوکی تاریخ یاد میشه. البته قسمت سوم یعنی دارک نایت رایزز در سال ۲۰۱۲ منتشر شده، اما کم لطفی بود اگه در کنار دیگر قسمت های شوالیه تاریکی قرارش نمیدادیم.

قطعا فیلم های دیگه ای هم شایسته حضور در لیست بهترین های دهه ۲۰۰۰ بودن، اما محدودیت در تعداد لیست جلوی حضور اونهارو گرفت، حالا از شما میخوایم فیلم هایی که فکر میکنین لایق بودن و در این لیست نیستن رو توی کامنت ها بهمون بگین.


بخوانید :

معرفی و تاریخچه اختصاصی دکتر دووم

۵ باری که MCU به بخش سریال ها اشاره کرد

۳ فکت جالب از برینیاک که همه فراموش کردن

معرفی گروه شش خبیث و اعضای اصلی آن

بررسی بتموبیل بتمن رابرت پتینسون، آیا به کمیک وفادار است؟؟؟


guest
60 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
ریدلر

همه بجز هل بوی و د اینکیریدبل هالک و سوپرمن ریترنز خوب بودن، خدایی ۱۰ تا از بهترین ها؟ این سه تایی که گفتم افتضاح بودن

ASXJ

سه گانه اسپایدرمن و بتمن عالی هستن🥰🥰🥰😍😍😍😍😍😘😘

ماندانا

قطعا کنستانتین عالی بود
و سه گانه مرد عنکبوتی هم خوب بود

امیرعلی ذوالفقاری

کاش کریستوفر نولان به کارگردانی فیلم های دی سی بر میگشت

هدهانتر

شوالیه تاریکی عالیه مخصوصا دو تا فیلم آخر یعنی شوالیه تاریکی و شوالیه تاریکی که داخلش بتمن با بین می جنگه حرف نداشتن

امیرعلی ذوالفقاری

دقیقا

Ghost Rider

دیسی فن ها ترسیدن

RED NIGHTWING

من خودم دی سی فنم ولی به شخص از فیلم های مارول در دهه ۲۰۰۰ را دوست دارم
به مخصوص مردعنکبوتی سم ریمی قسمت سوم

Last edited 2 سال گذشته by RED NIGHTWING
marvel.king

قسمت سوم فیلم مردعنکبوتی فیلم ضعیفی بود

دیسی فندوم (دقایق آخر زندگی) 🌕🌖🌗🌘

سینمایی ها دیسی تو این لیست بیشتره
حرف مفت نزن

بهراد

سلام به شما من به نظرم سه گانه سم ریمی از مال نولان بهتر بود ولی مال نولام هم خیلی خوب بود

Batman Batman

چیش بهتر بود

بهراد

قصد توهین ندارم اما اگه شما یکی از اون دیسی فن هایی هستید که فقط از روی سلیقه نظر می دهند نظر من رو نخوانید مرد عنکبوتی 2 بهترین فیلم کمیک بوکی تاریخ است به خاطر ویلین فوق العاده داستان عالی وفاداری به منبه اصلی و مشکلات عشقی و هویتی پیتر

RED NIGHTWING

مال سم ریمی به نظر قسمت سوم و دوم قشنگترین بودند
که از ابرشروران ترسناک و مورد علاقه ی مردم استفاده کرد+اتحاد هری آزبورن و پیتر پارکر در قسمت آخر
مال نولان هم قسمت سوم و دوم و به مخصوص

بهترین جوکر تاریخ را نشان داد

Last edited 2 سال گذشته by RED NIGHTWING
Ghost Rider

نظر خوبی بود از تظر من اونجرز اندگیم بهترین فیلم کمیک بوکی بود بعدش هم مرد عنکبوتی 2

ARROW

عزیز جان از نظر سایت اسپایدی اسپایدرمن 2 بهترین فیلم ابرقهرمانی هست ولی از نظر سایت معتبر دارک نایت بهترین فیلم ابرقهرمانی هست

مهرداد

این سایتای معتبر دارک بودن رو بهترین میدونن؟

A.A

میشه بپرسم منبعتون از اینکه بهترین در تاریخه چیع؟

مهرداد

سلیقه دوست عزیز ، سلیقه . یکی لایت میپسنده یکی دارک

Ghost Rider

افرین پس شما کاربر فهمیده و بدون تعصبی هستید

adam warlock

من مارول فنم اما شوالیه تا یکی شاهکار. بود و تنها مشکلش شخصیت پردازی بتمن و از مرد عنکبوتی بهت. بود خود شما تعصبی نظر میدید

امیرعلی ذوالفقاری

دقیقا

marvel & dc

من به داستان زیاد کار ندارم فقط داستان فیلم مهم نیست شما به داستان تکیه کردین اول از همه کارگردانیه خیلی خیلی مهمه و برای بتمن کیستوفر نولان و بازیگری های خیلی خوب الکی نیست که بتمن شوالیه ی تاریکی رتبه ی چهار imdb رو داره و قسمت 3وم این مجموقه رتبه ی 60 الی 70 رو داره و قسمت اول هم رتبه ی 130 مرد عنکبوتی مشکلش قسمت سوم بود زیاد کارگردانیش تو این قسمت خوب نبود و بازیگریشون قسمت دومش ولی باز بهتر بود قسمت اول این مجموعه برای شروع یک مجموعه جدید زیاد جالب نبود و با… بیشتر

Milad

بهترین فیلم کمیک بوکی فقط سه گانه بتمنه انتخاب بازیگراش عالی بود داستان عالی همه چیش خوب بود ولی ای کاش دوباره کریستوفر نولان دوباره دست به کار شه فیلم های دی سی رو از این وضعیت نجات بده😅

Sonic

Perfect

Batman Batman

یه دعوای حسابی سر اینکه سه گانه بتمن بهتره یا اسپایدرمن عالیه چقدر قراره خوش بگذره