Aquaman-and-Thor

ثور VS آکوامن

نبرد پادشاهان

ثور و آکوامن حاکم ازگارد و اتلانتیس، دو شخصیت قدرتمند و محبوب از دنیای دی سی و مارول که هرکدوم ویژگی های خوب زیادی دارن و همینطور نقاط مشترک بین اونها هم زیاده، مثل داشتن قلمرو خودشون، ریش جذاب، قدرت ماورایی و… آکوامن که در فیلم جاستیس لیگ حضور داشت تونست شناخته بشه و با فیلم اختصاصی خودش به محبوبیت زیادی رسید و ثور هم که چند ساله در دنیای سینمایی مارول حضور داره؛ فیلم اختصاصی آخرش یعنی رگناروک خیلی از دو فیلم قبلی بهتر ظاهر شد که باعث جذب بیشتر مخاطب ها به طرف این شخصیت شد.

در مقالات قبلی سوپرمن رو با کاپیتان مارول و بتمن رو با دردویل مقایسه کردیم که یه تفاوتی با این مقاله داشتن؛شخصیت های قبلی از نظر ویژگی های دنیای کمیک بود اما ثور و آکوامن رو با توجه به ویژگی هایی که توی دنیای سینما از اونها دیدیم قراره بررسی کنیم، و به همین دلیل برای دسته بیشتری از مخاطب های عزیز کامیکانی قابل قیاس و درک هستند.

نکته: در ای مقایسه وضعیت ثور در فیلم “پایان بازی” در نظر گرفته شده که چاق شده بود و توانایی زیادی در مبارزه نداشت.

مقاومت: آکوامن

در MCU بحث اینکه کی قوی ترین انتقامجو هستش وجود داره و خب اگه از ثور بپرسید : میگه که خودش از همه قویتره که احتمالا در دنیای سینمایی مارول درست باشه، اما در DC شخصیت های قوی زیادی وجود دارن و رقابت برای آکوامن سخت تر میشه. کاری که آرتور با اون زیردریایی با تکنولوژی بالا انجام داد از اولین نبردهای آکوامن بود و همه مون یادمونه. حتی وقتی عضو جاستیس لیگ هم شد نشون داد که میتونه پا به پای شخصیت های قدیمی و قدرتمند بجنگه و به اونها کمک کنه. ثور از نظر قدرت جسمانی از قوی ترین شخصیت هاست و توی این شکی نیست با این حال به نظر میاد آکوامن توی این مورد برتری داشته باشه.

مبارزه: ثور

یکی از مواردی که توی اون برتری ثور مشخصه مبارزست، اون نبرد های زیادی داشته و سبک خاص خودش رو توی جنگ داره که باعث میشه بتونه جلوی هر دشمنی بجنگه و بارها هم این رو ثابت کرده؛ مثل وقتی به دست Surtur اسیر شد و توسط سربازاش محاصره شد، اما بازهم راهی برای جنگیدن با اونها پیدا کرد، یا توی مبارزه با هالک بدون داشتن سلاح همیشگی خودش تونست اون رو شکست بده که نشون میده چه اندازه توی مبارزه مهارت بالایی داره. آرتور هم قطعا توی مبارزه کردن شخصیت ضعیفی نیست و با نبردهایی که در فیلم های آکوامن و جاستیس لیگ به نمایش گذاشت نشون داد که مبارز قابلیه و میشه بهش اعتماد کرد، اما ثور برای دفعات زیادی خودش رو در نبردهای سنگین و حماسی ثابت کرده و سن و تجربه بیشترش هم در نبرد بهش کمک شایانی میکنه.

ظاهر: برابر

یکی از ویژگی های مشترک این دو شخصیت ظاهر خفن و جذاب اونهاست، اما اگه از نظر کاستوم بخوایم بررسی کنیم ثور از اولین حضورش تا به اینجا همیشه پیشرفت هایی کرده، از اولین لباس تا کاستوم گلادیاتوری در ثور : رگناروک که باعث تنوع و جذابیت بیشتر شخصیت میشه؛ اما آکوامن توی فیلم خودش کاستومی داشت که کاملا شبیه نسخه کمیک بوکی خودشه و وفاداری بیشتر اون رو به کمیک ها نشون میده اما ثور هیچوقت دقیقا شبیه لباس دنیای کمیکش نبوده، برای مثال یکی از موارد قابل توجه کلاه ثور هستش که همیشه توی کمیک ها به همراه داشت و ظاهر اسطوره و باستانی شکلی بهش میداد، اما خب به نظر خیلی ها کاستوم های استفاده شده در دنیای سینمایی مارول  از نسخه های کمیکی بهتر هستن، به این خاطر که بعضی معتقدند که کاستوم های کمیکی ثور به اون ظاهری قدیمی و از مد رفته میده اما کاستوم های دنیای سینمایی مارول مدرن تر و شکیل تر هستند.

پشتیبانی: ثور

هر دوی این شخصیت ها پادشاه هستن و هر موقع اراده کنن میتونن ارتش خودشون رو آماده و جمع کنن، پس هردوشون پشتیبانی خوبی دارن، همچنین هر دوی اونها عضو بزرگترین تیم های دنیای خودشون هستن و اگه به کمک نیاز داشته باشن اونجرز و جاستیس لیگ میتونن به کمک اونها بیان. اما اگر بخوایم دوستای نزدیک هر کدوم رو حساب کنیم، آکوامن هیچ دوست نزدیکی نداره مگر اینکه از ملکه مرا کمک بگیره، اما ثور دوست های زیاده داره، یا بهتره بگیم داشته، مثل سه جنگجوی ازگاردی که البته کشته شدن یا هایمدال که اونم کشته شد. ثور همیشه دوست های خوبی داشته و الان هم والکری رو به عنوان دوست خودش در کنارش داره و هم بروس بنر، با توجه به گذشته تلخ ثور هیچکدوم از اطرافیان اون زنده نموندن اما اون باز هم دوستایی مثل کورگ رو پیدا کرده و در آینده هم جین فاستر بهش ملحق میشه.

رهبری: آکوامن

اینکه اطراف ثور شخصیت های بیشتری وجود دارن دلیل بر این نیست که اون رهبر و هدایت کننده بهتری هم هست، در واقع اون فرد اشتباهی برای پیروی کردنه اما خوشبختانه برای آتلانتیسی ها اینطور نیست. آرتور همیشه با احتیاط عمل میکنه و سعی میکنه با تصمیماتش به کسی آسیب نرسونه . آکوامن عجولانه تصمیم نمیگیره و فروتنی هم داره. اما ثور با غرور خودش ممکنه خیلی مشکلات ایجاد کنه، مثل وقتی که توی اولین فیلم خودش با لوکی و همراهاش بدون هماهنگی اودین به یوتنهایم رفتن و نزدیک بود بخاطر ثور همشون کشته بشن که خوشبختانه اودین اونها رو نجات داد.

سلاح: ثور

انتخاب بین نیزه ای که اقیانوس رو کنترل میکنه و چکشی که رعد و برق رو کنترل میکنه واقعا کار سختیه و نمیشه بهش به راحتی جواب داد، اما یک نکته وجود داره، ثور فقط از یک چکش استفاده نمیکنه. در فیلم اونجرز: اینفینیتی وار دیدیم که ثور سراغ ایتری رفت تا با فلز خاص و نیروی یک ستاره با کمک ایتری یک سلاح جدید بسازه. حتی مقایسه بین استورم بریکر و Trident هم کار سختیه اما ثور هم صاحب میولنیر و هم استورم بریکره که برتری رو به اون میده، و همه میدونیم که ثور از نظر سلاح از برترین شخصیت ها بوده و تمامی سلاح ها و ابزار ثور در دنیای سینمایی مارول از اهمیت بالایی برخوردار بودند. نیزه آکوامن شاید توی اقیانوس رقیبی نداشته باشه، اما استورم بریکر تونست جلوی قدرت تمام سنگ های ابدیت مقاومت کنه و حتی توانایی استفاده از بایفراست رو هم داراست. 

قدرت: آکوامن

یکی دیگه از موارد خیلی سخت برای تصمیم گیری بین این دو جنگجوی بزرگ انتخاب اونها بر اساس قدرته. اگر نبردی بین این شخصیت قرار باشه توی دنیای سینما ببینیم قطعا به یکی از حماسی ترین نبرد های سینما تبدیل میشه. با این حال دو دلیل وجود داره که این مورد رو به آکوامن میدیم، یک اینکه مقیاس قدرت های آکوامن خیلی گسترده تره، درسته که ثور میتونه رعد و برق رو کنترل کنه اما آکوامن توانایی کنترل یک اکوسیستم کامل رو داره و دوم اینکه ما یک نمایش جذاب از آرتور در فیلم آکوامن دیدیم که قدرت خودش رو به همه نشون داد. به طور کلی لازم نیست شما خدای رعد باشید تا پادشاه ازگارد بشید، اما باید بتونید به دریاها فرمان بدین تا پادشاه آتلانتیس بشید.

دشمن ها: ثور

شاید بگید برتری ثور توی این مورد بخاطر تعداد بیشتر فیلم های اونه، اما میدونیم که ثور دشمن های کیهانی خیلی قوی ای داره که با اونها آشنا هستیم. شاید بلک مانتا شخصیت سرگرم کننده تری از ملکیث دارک الف داشته باشه اما هیچوقت نمیتونه با قدرت هلا یا لوکی برابری کنه. در آینده قطعا دشمنای بهتری رو مقابل آکوامن میبنیم اما اونها هم به قدرتمندی Surtur یا هلا نخواهند بود و نکته مهم اینه که اگه در آینده آکوامن ویلن های قدرتمندی رو نشون بده ثور هم شخصیت های منفی ای مثل انچنترس رو داره که هنوز ندیدیم و به شدت قدرتمند هستن و حتی تانوس رو هم میشه برای این مورد مثال زد، تایتان دیوانه ای که در اینفینیتی وار ثور از معدود افرادی بود که تونست بهش آسیب وارد کنه.

امپراطوری: آکوامن

برای یک پادشاه قلمرو و امپراطوری از مهمترین چیزهاست، اما خب متاسفانه با حمله هلا به ازگارد دیدیم یک ارتش کامل به دست اون نابود شدن و خود ازگارد هم که به دست Surtur نابود شد و از اونجایی که شخصیتی گذشته غمناک تر از ثور نداشته حتی همون تعداد آزگاردی که باقی مونده بودن هم به دست تانوس کشته شدن، و حالا عده کمی از اونها موندن که روی زمین زندگی میکنن. تا قبل از این اتفاقات ازگارد یکی از زیباترین و قدرتمند ترین قلمروهای دنیای مارول بود اما حالا دیگه خبری از اون عظمت ازگارد نیست، اما آکوامن یکی از زیباترین و بزرگترین امپراطوری هارو در اختیار خودش داره و میتونه تا مدتهای طولانی به قلمرو خودش آتلانتیس حکومت کنه.

برنده: ؟؟؟

با توجه به مقایسه ای که انجام شد و اطلاعاتی که از این شخصیت ها دارید به نظر شما کدوم پادشاه توی این نبرد پیروز میشه ؟ توی کامنت ها بنویسید

آکوامن یا ثور ؟


بخوانید:
5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
5 ویلن مارول که دوست داریم تو فیلم نگهبانان کهکشان 3 ببینیم
10 تغییر MCU که ممکنه تو دنیا کمیک هم خوب باشه
5 نکته در ثور MCU که کمیکی نیست
معرفی ایونت AVENGERS . FANTASTIC FOUR: EMPYRE


guest
933 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
سنتری

بگذارید بگم که این مقایسه بی معنیه اولا برای قدرت ثور چون تونست وزن بیست سیاره رو در کمیک تحمبل کنه در حالی که آکوامن تنها می تونه 120 تن رو بلند کنه فاصله میان زور این دو نفر در کمیک یک دنیا هست و در دنیای سینمایی هم زور ثور چیزی فرا تر از حد آکوامن هست اون به راحتی ماشین ها رو بلند می کرد و دیگر اطراف پرتاب می کرد و همچنین قادر به بلند کردن اجسام چند صد کیلویی هم شدهخ در حالی که آکوامن چنین شاهکار های قدرتی ای از خودش بروز نداد] در سینمایی… بیشتر

Last edited 2 ماه گذشته by سنتری
سنتری

این مقایسه بسیار بی خود هست چرا که تور بی شک برنده است بگذارید بگم ثور میتونه با سرعت نور و حتی بیشتر حرکت کنه یعنی تا آکوامن بخواد یک پلک بزنه زیر حمله های پی در پی چکش ثور فرو رفته و به اضافه ثور می تونه انفجار گاد بلست ایجاد بکنه همون انفجاری که حتی می تونه سیارات رو هم ناود بکنه دیگه چه برسه به آکوامن و بگذارید برای شرح ابهت گاد بلست بگم که • ثور بااستفاده ازمیولنیر وقدرت گادبلست تارو پود جهان رو پاره کرد وموانع بین ابعاد رودرهم شکست و یمیر و سورتور رو… بیشتر

Last edited 2 ماه گذشته by سنتری
ثور

ثور میزنه راحت قدرت بدنی ثور،مقاومت ثور ،،تجربه ثور،سرعت برابره،مهارت برابره،تجربه ثور،قدرت درونی هم ثور از هر نظر ثور سرتره قدرت بدنی برید فیلم ثور چهار ببینید…مقاومت دربرابر ستاره نوترونی…تجربه هزار و خوره دای سال سن داره،قدرت درونی صاعقه داره که اکوامن هیچی ندارم دیگه چه دلیلی بیارم

Amir

ببینید اینکه میاین شخصیت قدرتمندی مثل ثور رو با شخصیتی مثل آکوامن مقایسه میکنید یکمی اشکال داره ، چرا ؟ اولا این که به هیچ وجه ثور دنیای مارول رو با آکوامن مقایسه نکنید ( البته با این وجود بازم ثور برندست ) چرا چون که مارول به شخیصت های زیادی اهمیت نداده و اونجور که باید ایفا نشده که یکی از اون نقش ها ثور هست این اشتباه هست که میاین شخصیت به این بزرگی رو مقابل آکوامن مقایسه میکنید ثور اساطیری به قدری قدرتمند هست که جالب نیست با شخصیت های دیسی و مارول مقایسه بشه ( از… بیشتر

محمد

بستگی به نظر نویسنده داره بعد اگه بازیگرشون عوض میشد خوب بود

منهتن

دلیل تنفرتون از سوپرمن چیه؟

استیون

داداش وات د فاز
آکوامن رو بزار جلوی اون ستاره نوترونی
یه لحظه بیشتر دووم نمیاره
بعدشم
قدرت صاعقه رو دست کم گرفتی؟؟؟؟؟
یه ضربه استورم بریکر براش بسه
حالا میولنیر رو ولش کن 🤣👍

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

آکوامنه پشه که نیست اینجوری میگی😐

Thor

چرا خودتونو گول میزنید ببینید ثور چه بلاهای میتونه سر اکوامن بیاره 1_ثور میتونه میولنیر بزاره روی شکم اکوامن و اکوامن نمیتونه از جاش تکون بخوره 2_ثور میتونه با تبرش فقط با یک ضربه سر اکوامن رو مثل تانوس توی اونجرز ۴ جدا کنه 3_ثور خدای اذرخش و میتونه با رعد و برق اکوامن رو تکه تکه کنه 4_حتا اگر جنگ به ارتش بکشه باز هم ثور برندس ثور فقط میتونه با سلاح لوکی همون یخ کننده کل اقیانوس رو یخ بزنه و کل ارتش اکوامن رو بکشه و یا میتونه با استفاده از جسارک(گوهر فضا) کل زمین رو نابود… بیشتر

آرتور کری

داداش آکوامن چغندر نیست که به راحتی سرش قطع بشه در ضمن با استقامتی که آموامن داشت نمیشه با رعد و برق تیکه تیکه اش کرد درضمن ترایدنت میتونه کل اقیانوس هارو کنترل کنه و در ضمن اگه آکوامن اون رو توی شکم ثور فرو کنه ثور به فنا میره

محمد

ثور قوی تره بابا معلومه دیگه ثور ۴ رو دیدین خیلی باحاله نگاه کنید

Thor

هنوز نیومده

جیسون پیتر تاد(نریمان سابق)(روسیه‌vsاوکراین)

😂😂

محمد پور محتشم

قدرت هایی که دارن ثور از اکوامن برتر هست دوستان اگر اشتباه نکنم در کلا سوم یا چهارم دقیق یادم نیست خوندیم که برق در آب رسانا هست یعنی اگر یک تیرچه برق بیوفته تو اب و ما دست به آب بزنیم برق میگیرتمون پس فقط کافیه اکوامن سونامی ایجاد کنه یا جنگ توی آب باشه ثور هم که خدای رعد و آذرخش خیلی راحت رعد هایی که احضار می‌کنه رو به سمت آتلانتیس بفرسته و رعد به آب بخوره اونم نه هر رعدی منظور رعد خدای آذرخش قدرتمند ترین خدای نورس ثور هست بعد خیلی راحت اکوامن میمیره و… بیشتر

Thor

اره همین درسته

آرتور کری

شاید بتونه آکوامن رو شکست بده ولی سوپرمن رو نمیتونه چون سوپر من هم توی سرعت که به اندازه فلش بود هم توی پرواز از ثور خیلی بهتره ثور بدون سلاحش پرواز نمیتونه بکنه قدرت بدنی هم معلومه سوپر من خیلی بهتره و قوی تره چرا شما میگی ثور؟؟؟ به کدوم علت؟؟ تانوس داشت با استوزم بریکر سینه ثور رو سوراخ می‌کرد ولی استفن ولف حتی نتونست با تبرش یه خراش روی سوپر من بندازه

ثور

داداش دیگه سوپرمن و شزم رو زیاده روی کردی سوپرمن تونست لیگ عدالت رو بزنه ولی ثور نمیتونه شزم هم قدرتش اندازه سوپرمن هست .