Avengers Age of Ultron

5 نکته خوب فیلم Avengers: Age of Ultron

انتقام‌جویان: عصر اولتران دومین فیلم گروهی مارول با محوریت اونجرز بود که این تیم قدرتمند را در برابر اولتران یکی از ویلن های معروف مارول که توسط تونی استارک با کمک عصای لوکی ساخته شده بود قرار داد. در این فیلم سه شخصیت جدید یعنی، واندا، کوئیک سیلور و ویژن معرفی شدند که برای مخاطب جذابیت زیادی داشت اما در مقایسه با اونجرز 1، این فیلم چندان محبوب نیست و یا مثل اونجرز 3 و 4 خیلی زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است. با این حال اگر دوباره به تماشای فیلم نشسته باشید احتمالا از آن خوشتان آمده باشد از طرفی هم اشکالات و ایرادات این فیلم به راحتی قابل مشاهده هستند. با وجود اینها این فیلم هم مثل تمام آثار دنیای سینمایی مارول چند سکانس جذاب دارد. ما در این مطلب به 5 لحظه برتر آن نگاهی خواهیم انداخت.

5. انتقام‌جویان سعی کردند میولنیر را بلند کنند

انتقام‌جویان معمولا در صحنه نبرد کنار یکدیگر قرار میگرفتند و فرصت زیادی برای حرف زدن نداشتند اما در فیلم Avengers: Age of Ultron به لطف جشنی که برگزار شد، قهرمانان چند ساعتی را در آرامش کنار هم قرار گرفتند، اینجا بود که بحث چکش ثور به وسط آمد و درباره نحوه کارکردن آن حرف زدند و همه تلاش کردند آن را بردارند البته بجز بیوه سیاه. کاپیتان آمریکا تقریبا آن را بلند کرد و نگاه تعجب‌آور ثور را هم بعد از آن دیدیم. این سکانس بسیار سرگرم کننده بود البته بی هدف هم نبود و کمی جلوتر دیدیم که ویژن توانست آن را بردارد کاری که خیلی از قهرمانان نتوانستند  و به این صورت، خوب بودن آن ثابت شد.

4. مبارزه تونی استارک و هالک

بهترین نبردهای فیلم‌های کمیک بوکی همیشه بین شخصیت‌های خوب بو بد نیست و بعضی اوقات قهرمانان هم مبارزات جذابی را دارند برای مثال وقتی که مردآهنی و هالک مقابل هم قرار گرفتند. واندا به لطف قدرت‌هایش کاری کرد که هالک از کنترل خارج شود و به شهر حمله کند، اینجا بود که تونی با کمک هالک باستر که از قبل ساخته بود وارد عمل شد تا جلوی او را بگیرد. معمولا برای آرام کرد هالک از لالایی خواندن ناتاشا استفاده میشد اما حالا هالک عصبانی‌تر از این حرف‌ها بود و چیزی جز له کردن نمیخواست. این نبرد بسیار جذاب بود و برای دنیای سینمایی مارول هم ضروری بود چون مدتی بعد جنگ داخلی به وجود می‌آید ولی هالک در آن حضور ندارد و لازم بود که در این فیلم نبرد او را با یک قهرمان دیگر بببینیم.

3. اولتران بدی‌های تونی استراک را نشان میدهد

در مورد اینکه آیا اولتران واقعا شخصیت شروری است یا نه طرفداران نظرات مختلفی دارند دلیل اصلی این اختلاف هم این است که اولتران بدون هیچ دانشی متولد شد و درست مانند یک نوزاد بود که میتواند هر چیزی را یاد بگیرد اما او چیزهای خوبی یاد نگرفت و هدف شومی برای خودش انتخاب کرد. اولتران در راه رسیدن به این هدف لجاجت بسیار زیادی داشت که دقیقا از خصوصیات تونی استارک است. این ربات پیشرفته با اینکه جذاب‌ترین یا سرگرم کننده ترین ویلن مارول نبود، یک جنبه دیگر داشت آن هم بازتاب کردن نیمه بد قهرمانان به مردم بود. در واقع به وجود آمدن این ویلن و خساراتی که وارد کرد کاملا حاصل کار خود قهرمانان بود.

2. انتقام جویان کنار هم جنگیدند

دیدن لحظاتی که انتقام جویان در کنار یکدیگر قرار میگیرند و مبارزه میکنند از بهترین قسمت‌های دنیای سینمایی مارول است. در فیلم Avengers: Age of Ultron دوبار شاهد چنین صحنه‌ای بودیم، یکبار ابتدای فیلم که تیم در حال پس گرفتن عصای لوکی از هایدرا بود و بار دوم هم وقتی که جلوی ارتش اولتران قرار گرفتند. البته در دومین بار  3 عضو جدید هم در کنار آنها حضور داشتند و جنگیدند. در این همکاری‌ها شاهد لحظات جذابی هستیم مثل کار گروهی ثور و کاپیتان آمریکا به لطف سپر و میولنیر. همچنین وقتی که هاکای واندا را راضی به پیوستن به انتقامجویان کرد میتوانیم ببینیم که این گروه در حال رشد است و با هر نبرد پیشرفت میکند. این سکانس‌ها هم از نظر سینمایی جذاب هستند و هم برای داستان یک نقطه اوج به حساب می‌آیند.

1. هاکای کشته نشد

در بسیاری از فیلم‌ها بخصوص ژانر ابرقهرمانی یک اتفاق تکراری وجود دارد آن هم مرگ قهرمانانی است که خانواده‌شان را در فیلم میبینیم. طرفداران مارول هم در زمان اکران فیلم وقتی که خانواده هاکای و زندگی آرام آنها را دیدند تصور کردند که هاکای در انتهای فیلم خواهد مرد تا اتفاق دردناکی برای خانواده‌اش باشد. خوشبختانه در فیلم عصر اولتران شاهد چنین اتفاقی نبودیم. این تصمیم بسیار برای طرفداران مارول خوشحال کننده بود چون هاکای هنوز داستان‌های زیادی برای روایت کردن داشت که هیچکدام از آنها را ندیده‌ایم. و حالا به لطف سریال اختصاصی‌اش قرار است بیشتر هاکای را ببینیم و شاید این‌بار شاهد مرگش باشیم.


نظر شما راجب فیلم Avengers: Age of Ultron چیست؟


بخوانید:

5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
 ۱۰ چیزی که راجب تسک مستر نمیدانستید 
۵ نسخه قدرتمند از تور
فاجعه آمیز ترین اختراعات دکتر دوم
معرفی ایونت AVENGERS . FANTASTIC FOUR: EMPYRE


guest
29 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
SINA

نمیدونم چرا میگن فیلم خوبی نبود ، من که عصر اولتران رو بیشتر از قسمت اولش دوست داشتم ، بیشتر از ۱۰ بار هم دیدم . اون کسانی هم که نمیدونن ، این فیلم مقدمه چینی برای شاهکار هایی همچون نبرد ابدیت و پایان بازی بود . موسیقی قسمت دوم از قسمت اول واقعا قشنگ تر و هیجان انگیز تر بود . و اینکه یک جایی خونده بودم شخصیت کوئیک سیلور به این خاطر نتونست حضور بلند مدت در فیلم های مارول داشته باشد چون مطعلق به فاکس قرن بیستم است . ولی دوست داشتم فیلم های بیشتری از انتقام… بیشتر

***

هالک اصلا قهرمان نیست وقتی عصبانی بشه آدمم میکشه اون خیلی وحشیه

مورتی بی خانمان

کوییک سیلورو زدن ترکوندن و واقعا مرگش خیلی دراماتیک بود ولی بدبخت مث سربازان گمنام امام زمان شد توی اون ویدیو اول اسپایدرمن دو هم اسمی ازش نیاوردن خیلی بهش ظلم شد

A.H.K.Z

اون ویدیو واسه قهرمانایی بود که مردم دنیا (ی مارول) میشناختنشون و دوستشون داشتن. کوئیک سیلور که اصلا معلوم نیس مردم از وجودش اطلاع داشتن یا نه! معلومه تو فیلم جایی نداشت.

دکتر استرنج قاتل ترول ها ( تا حدودی)

فیلم قابل قبولی بود و ارزش حداقل یک بار دیدن رو داشت
نمره من : 78 از 100

A.H.K.Z

بیشتر از یک بار هم میارزه.

ماندانا

بنظرم این فیلم عالی بود
ولی وقتی برادر واندا مرد یکم حالم گرفته شد
(اگه این فیلمی نیست که برادر واندا مرد بگین لطفا)

جوناه هکس

یه عده میگن فیلم ضعیفی بود اما به نظر من فیلمش با مقایسه با سایر فیلمای مارول ضعیف بود و خودش یه فیلم خوبه

A.H.K.Z

واقعا نکات جالبی بود. بعضی هاشون در آینده به موضوعات کاربردی تبدیل شدن. گزینه 1 در آینده سریال هاکای رو میبینیم و کشته شدن کوئیک سیلور برای نجات هاکای باعث شکل گیری شخصیت عالی واندا در mcu شد. گزینه 4 یکی از دلایلی بود که هالک از بازگشت به زمین ترس داشت و بنظر من بهترین اکشن بین دو هیرو در فیلم های کمیکی بود. گزینه 5 قضیه استیو راجرز و میولنیر از همینجا شروع شد 🙂. امیدوارم دوباره اولتران رو تو mcu ببینیم آخه حیفه همچین شخصیتی که تو کمیک کشتنش غیر ممکنه اینجوری تو یه فیلم بیشتر حضور… بیشتر

Mahdi

داش خدایی چقد وقت گذاشتی واسش😂

A.H.K.Z

برای من ارزشمنده که میتونم نظرمو منتشر کنم بنابراین برا کامنت گذاری وقت کافی میزارم.
الان برای این کامنت حدود 10 دقیقه. 5 دقیقه برای نوشتنش و 5 دقیقه هم چک میکنم که غلط املایی نداشته باشم و لحن و جمله نویسیم درست باشه تا منظورمو کامل منتقل کنم.

کریم

مردم به بعضی از فیلم ها مثل این یا ثور دو ایراد میگیرند و میگن فیلم خاص بزرگی نبود ولی خوب که بود و میتونه آدمارو راضی کنه من به شخصه اونجرز 2 بهتر از یک میدونم

general

1را به دو ترجیح می دهم اما دو هم خیلی خوب بود

X-boy

واسه بلند کردن میولینر قدرت بدنی کافی نیست چون هالک هم نتونست بلندش کنه پس ویژن چطوری بلندش کرد؟

کاظم گراچ

طلسم لیاقت میولنیر فقط برای موجودات زنده ای است که پوست و گوشت دارند .
اما ویژن ربات هست .

جوناه هکس

اولین باره که از تو یه نظر جالب و بدون اسپم میشنوم که پایین تر تو نظرات دیدم از یکی دیگه …. رفتی

Last edited 1 سال گذشته by جوناه هکس
کاظم گراچ

کاربر ( جونا هکس ) شما مشکلتون با من چیه ؟ اگر میاری طرف مارول یا دی سی رو می گیرم خوب بگید . من نه خیلی مارول هستم ، و نه خیلی دی سی فن . در پیام قبلی ام گفته ام مورد ۱ و ۵ پنج بهتر بود . این اسپم هست ؟ پیام من که مربوط به مقاله بود . من در هر مقاله ای پیام می دهم شما مخالفت می کنی . یه جا می گی من یک بچه ی ۱۰ ساله ام ، یک جا می گویی من یک فردی هستم که بعد از دیدن… بیشتر

جوناه هکس

جوناه هکستو اشتباه نوشتی

A.H.K.Z

نه بابا. ربطی به سنگ نداشت. سنگ که قدرت بدنی رو زیاد نمیکنه (به جز سنگ قدرت). یا روح انسانی در خودش نداره (به جز سنگ روح). ویژن میولنیر رو بلند کرد چون از فلزات سخته شده و طلسم فقط روی موجود زنده اثر داره.

کاظم گراچ

یک فرد اگر سنگ واقعیت و یا سنگ قدرت رو داشته باشد ، حتی اگر لیاقت هم نداشته باشد می تونه میولنیر رو بلند کنه . اما سنگ ذهن نه .

general

نه چون قلبش پاک بود

general

خب هنوز گناهی که نکرده مانند یک بچه ی خردسال

ساکا ( آخرین باد افزار )

من اصلا از گرین اروو و هاکای خوشم نمیاد
نظر شخصی
در ضمن ویژن لیاقت میولنیر را ندارد .
اما چون ربات است توانست آن را بلند کند
جادو ی لیاقت فقط برای انسان ها است

general

یعنی الان فرشتگان جادو ندارند