Star-Lord

5 چیز در استار لورد که MCU تغییر داد

دنیای سینمایی مارول نسخه ای از استار لورد رو در فیلم نگهبانان کهکشان به ما نشون داد که با دنیای کمیک تفاوت های اساسی خیلی زیادی داره، اما همچنان مثل خیلی از شخصیت های دیگه بعضی نکات کمیکی رو حفظ کرده. استار لورد با بازی کریس پرت توی فیلم های نگهبانان کهکشان به کارگردانی جیمز گان تونست موفق ظاهر بشه و حتی رو دنیای کمیک هم تاثیر بزاره و باعث بشه نسخه کمیکی شبیه به استار لورد MCU بشه. در این مقاله 5 مورد اساسی از تغییرات استار لورد که مارول ایجاد کرده رو بررسی میکنیم.

5. اورجین (ریشه)

اورجین استار لورد توی MCU تفاوت های کمی با دنیای کمیک داره، در هردوی اونها پیتر زمین رو ترک میکنه تا به ماجراجویی توی ستاره ها بپردازه، اما توی دنیای کمیک کوئیل وقتی این کار رو انجام میده سن بیشتری داره و این کار رو با اراده خودش انجام میده، که توی MCU  اینطور نبود. کوئیل بعد اینکه توسط ناسا آموزش میبینه میتونه یک سفینه کری رو بدزده و از زمین بره. مرگ مادرش هم کاملا متفاوت بود، مادر استارلود به‌دست فضایی هایی به اسم Badoon به قتل رسید و بعد معلوم شد کار ایگو بوده اما توی دنیای سینمایی مارول این داستان جای خودشو به سرطان داد.

4. پدر استارلورد

یکی از بزرگترین تفاوت های نسخه MCU استار لورد با نسخه کمیکی اون توی قسمت دوم نگهبانان کهکشان مشخص شد ، وقتی فهمیدیم پدر واقعی اون یکی از موجودات کیهانی معروف مارول یعنی ایگو بوده درحالی که پدر اون توی کمیک های مارول پادشاه امپراطوری Spartoi  بود، که البته هرگز پسرش رو نمیبینه. J’Son هم مثل ایگو تبدیل به یکی از ویلن های نگهبانان کهکشان شده بود اما توانایی هایی مثل ایگو نداشت.

3. کاستوم

با اینکه الان میتونید توی کمیک ها استار لورد رو با لباس نسخه MCU  ببینید، اما اول حضورش توی دنیای کمیک مثل خیلی از شخصیت ها اون هم تفاوت زیادی با الان داشت. بعد از اینکه استار لورد دنیای کمیک ریبوت شد کاستوم جدیدی پیدا کرد که تا مدتها باهاش بود اما موقعی که پا به دنیای سینمایی مارول گذاشت جز شباهت کمی که توی کلاهش وجود داشت استفاده دیگه از کاستوم کمیکی اون نشد، که به عقیده خیلی ها این اتفاق به نفع استار لورد بوده و ظاهر بهتری داره که میتونه درست باشه، چون همونطور که بهش اشاره شد این کاستوم به دنیای کمیک هم رفت.

2. اسلحه

اسلحه های استار لورد در MCU مخصوص خود استار لورد هستن، هیچکس از چیزی شبیه به اونها استفاده نمیکنه. این سلاح الهاماتی از دنیای کمیک داره اما مثل اسلحه اصلی اون نمادین نیست. توی کمیک های مارول استار لورد سلاحی به اسم Element-Gun داره که توسط پدرش J’Son روی زمین جا گذاشته شده بود، استارلورد از این اسلحه استفاده کرد تا Badoon ها که مادرش رو کشته بود از بین ببره،  خب وقتی داستان مادرش به کلی توی MCU حذف شده به این سلاح هم نیازی نبوده. امل قطعا از تغییرات مهم این شخصیته.

1. سفینه

شاید طرفدار های MCU خیلی سریع بگن که استار لورد از  دو سفینه مختلف به اسم های Milano و Benatar استفاده می کرد که اسم های اونها بر اساس اشخاص معروف انتخاب شده، اما توی دنیای کمیک ارتباط استار لورد با سفینه خودش بیشتر از یه اسم گزاری خاصه. پیتر توی کمیک های نگهبانان کهکشان با سفینه اصلی خودش ارتباط تلپاتیک داشت ولی این ارتباط بعد از ریبوت شدن از بین رفت اما انتظار داشتیم مارول بیشتر به سفینه استارلورد اهمیت بده.


با تغییراتی که MCU برای این شخصیت ایجاد کرده موافقید؟


بخوانید:
5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
5 ویلن مارول که دوست داریم تو فیلم نگهبانان کهکشان 3 ببینیم
10 تغییر MCU که ممکنه تو دنیا کمیک هم خوب باشه
5 نکته در ثور MCU که کمیکی نیست
معرفی ایونت AVENGERS . FANTASTIC FOUR: EMPYRE