joaquin phoneix

بیوگرافی Joaquin Phoenix

واکین فینیکس (Joaquin Phoenix)، بازیگری که این روزها بخاطر بازی فوق العاده تو نقش جوکر اسمشو زیاد میشنویم و امروز هم تولد 45 سالگی اوست به همین دلیل ما بیوگرافی این بازیگر رو براتون آماده کردیم .واکین فینیکس متولد & ۲۸ اکتبر ۱۹۷۴است
و ملیت آمریکایی دارد . فینیکس فعالیتش را از سال ۱۹۸۲ شروع کرده است و تا کنون موفق به نامزد شدن و دریافت جوایز بزرگی شده است .او علاوه بر بازیگری فعالیت های اجتماعی ای نیز دارد . واکین فینیکس در سمت هیئت مدیره Lunchbox Fund فعالیت می کند که برای کودکان نیازمند وعده های غذایی سالم فراهم می کنند . همچنین او سخنگوی ملت برای رفتار اخلاقی در برابر حیوانات نیز هست . 

واکین فینیکس Joaquin Phoenix

از دیگر شغل های او به تهیه‌کننده، کارگردان موزیک ویدئو، و موزیسین آمریکایی می تواند اشاره کرد .ریور برادر Joaquin Phoenix اولین عضو خانواده آنها بود که توانست وارد حوضه بازیگری شود . او در سریال تلویزیونی کوتاهی به نام  ((Seven Brides for Seven Brothers بازی کرد و واکین نیز از طریق برادرش به عنوان مهمان وارد این سریال شد همین کار باعث شد تا به دیگر برنامه های تلویزیونی راه پیدا کند .

واکین فینیکس دررابطه با علاقه خانوادگی آنها به هنر می گوید: “همه ما آواز می خواندیم و موسیقی می نواختیم و بسیار برونگرا بودیم. والدین من همیشه ما را تشویق می کردند تا احساسات خودمان را بیان کنیم. و بنابراین ورود به حرفه بازیگری به نظر می رسید که یک امر طبیعی باشد” .

واکین فینیکس Joaquin Phoenix

مرگ برادرش :

یک شب وقتی و برادرش در یک کلوپ شبانه سرگرم مهمانی بودند که برادرش تشنج می کند و با وجود اینکه پزشکان تلاش زیادی کردند اما ریور فینیکس در ساعات اولی که به بیمارستان انتقال یافت در سال 1993 در گذشت .

جوایز :

واکین فینیکس برای بازی در فیلم‌های “گلادیاتور” ، “سر به راه باش” و “استاد” نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شده است  اما آنها را بدست نیاورد .


بخوانید:

برترین سریال های دیسی
برترین سریال های مارول
۵ نسخه قدرتمند از تور
۱۰ ویلن برتر دیسی
معرفی جین فاستر