admantium is better

۵ دلیل اینکه ((ویبرانیوم)) بهترین فلز دنیای مارول است!!!

فلز لباس بلک پنتر

چرا ویبرانیوم بهترین و پرکاربردترین فلز دنیای مارول است

دنیای مارول همیشه برای خواننده ها و طرفدارهاش سوالات زیادی درست کرده.مثلا کی قویترین قهرمانه؟کدوم ویلن خطرناک ترینه؟کدوم شخصیت باهوش ترینه؟این سوال ها تمومی نداره و طرفدارهای زیادی هم سال های زیادی رو صرف کردن تا جواب این سوال هارو پیدا کنن.

یکی از این سوال ها که شاید تعداد کمتری درگیر اون باشن ولی به هیچ وجه اهمیت کمتری نداره اینه که ادمنتیوم قویتره یا ویبرانیوم، این سوال علاوه بر دنیای کمیک به دلیل حضور پررنگ این دو فلز در سینما هم اهمیت زیادی داره و تعداد زیادی از طرفداران سینما هم این سوال براشون پیش اومده، که فلزی که اسکلت ولورین رو تشکیل داده قویتره یا فلزی که سپر کاپیتان آمریکا رو ساخته.

در این مقاله ما به ۵ دلیلی که بیان میکنه چرا ویبرانیوم فلز بهتری نسبت به ادمنتیومه میپردازیم.با کامیکان همراه باشید.

5/5
به نظر میرسه بیشتر ازش هست

ویبرانیوم تابه حال در دو مکان متفاوت یعنی واکاندا و آنتارکتیکا پیدا شده.هرچند که به نظر میرسه مکان های بیشتری این فلز رو دارا باشن و هنوز مقدار زیادی از اون کشف نشده باشه.واکاندا هم برای سالیان طولانی داره مقدار زیادی از اون رو استخراج میکنه و تکنولوژی های خودش رو میسازه که نشون میده انگار هیچ وقت قرار نیست تموم شه.

این به ویبرانیوم برتری کاربردی  نسبت به ادمنتیوم میده، درحالی که ادمنتیوم خیلی کمیابه و هرکسی نمیتونه از اون استفاده کنه، اما ویبرانیوم اگر پول زیادی داشته باشید میتونید از اون استفاده کنین.و مقدار زیادش هم باعث میشه که به راحتی بشه تعداد زیادی مثل یک ارتش رو بهش مجهز کرد.

4/5
استفاده ازش راحت تره

واکاندا برای قرن هاست که داره با ویبرانیوم کار میکنه، این چیز ساده ای نیست، این درحالیه که بقیه کشور های آفریقایی حتی نتونستن بیمارستان بسازن ولی واکاندا پیشرفته ترین تکنولوژی هارو تولید کرده و حتی از توسعه یافته ترین کشورهاهم جلوتره.

زمانی که واکاندایی ها تصمیم به استفاده از ویبرانیوم گرفتن زمان زیادی از عصر پاره سنگی نمیگذشت، و وقتی که قومی عقب افتاده بدون دانش خاصی تونستن از اون استفاده کنن یعنی فلزی خیلی کاربردیه و برتری زیادی نسبت به ادمنتیوم بهش میده.ویبرانیوم مهندسی و تجهیزات خاصی برای استفاده ازش لازم نداره، اما ادمنتیوم دقیقا برعکسه.

3/5
انواع و کاربردهای مختلفی داره

ویبرانیوم واکاندایی در برابر ویبرانیوم آنتارکتیکایی تفاوت های زیادی داره.ویبرانیوم واکاندا دارای قابلیت جذب انرژی و لرزش هست و اون رو به ملکول های خودش منتقل میکنه، در حالی که ویبرانیوم آنتارکتیکی انرژی ورودی رو ساختار شکنی میکنه و بر علیه خودش استفاده میکنه.

این دونوع از ویبرانیوم باعث میشن که این فلز برای کاربردهای زیاد و متفاوتی قابل استفاده باشه، این یعنی ویبرانیوم میتونه فلزی موثر تر دربرابر ادمنتیوم باشه، به دلیل اینکه میتونه برای رنج بیشتر و تعداد بیشتری قابلیت های بیشتری به ارمغان بیاره.

2/5
خواص جهش زایی داره

یکی از چیزهایی که هردو نوع ویبرانیوم باهم اشتراک دارند، خواص جهش زایی اونهاست.ارتعاشات این فلز میتونه روی افرادی که در نزدیکی اونها هستند تاثیر بزاره و اون ها رو تغییر بده، همونطور که در واکاندا گیاهان و جانوران اطراف رو تغییر و جهش داده.

گیاه هایی هم که بلک پنتر برای افزایش قدرت استفاده میکنه توسط ویبرانیوم جهش یافته شده اند و درکل مردم واکاندا از قدرت و قابلیت های فیزیکی بیشتری برخوردارند.به همین دلیل اگر ویبرانیوم این تاثیرگذاری رو درخودش نداشت بلک پنتری به وجود نمیومد و به احتمال زیاد واکاندا سال های پیش از بین میرفت.

1/5
چیزهای جالبی باهاش ساخته میشه

برای چندمین بار باید تکرار کنیم که ویبرانیوم به مراتب از ادمنتیوم کاربردها و قابلیت های بیشتری داره.این فلز میتونه توی زمینه ها مختلفی هم استفاده بشه و تکنولوژی و فرهنگ واکاندا هردو از این فلز نشات گرفته شده اند و تاثیر مستقیمی روی اونها داشته.درسته که ادمنتیوم هم میتونه در زمینه های مختلف استفاده بشه، اما قابلیت های شخصی سازی و تغییر شکل اون خیلی کمتر از ویبرانیومه، اما ویبرانیوم همونطور که دیدیم به راحتی توسط «شوری» میتونه به شکل ها و استفاده های مختلف دربیاد.

منبع: CBR

همچنان بخوانید: ۵ دلیل اینکه ادمنتیوم بهترین فلز دنیای مارول است


بخوانید:

۵ سریال برتر کمیک بوکی نتفلیکس
۱۰ فکت جالب از فیلم لوگان که نمیدانستید!!!
نقد فیلم Charlies angels
روبن فلشر به آنچارتد پیوست
صحبت های جیم لی درباره ادامه دنیای DC