vertigo

معرفی 5 کمیک برتر ورتیگو

حتما همه شما با شرکت های مارول و دیسی آشنا هستید و چند تا از کمیک‌هاشون رو خوندید، اما جز این دو غول صنعت کمیک شرکت های دیگه ای هم هستن که کمیک های خیلی خوبی رو خلق کردن و به شهرت زیادی هم رسیدن اما در ایران زیاد شناخته شده نیستن، با توجه به این موضوع تیم کامیکان قصد داره در راستای گسترش کمیک خوندن در ایران داستان هایی رو معرفی کنه که ارزش خوندن دارن اما شاید از وجود اونها بی خبر باشید. 

در این مطلب سراغ یکی از رتبه بندی های معروف رفتیم یعنی 5 کمیک برتر ورتیگو (Vertigo) که یکی از شرکت های زیر مجموعه دیسی هستش. ورتیگو سالهای زیادیه که در صنعت کمیک فعالیت داره و در طول این سالها داستانها و شخصیت های ماندگار زیادی خلق کرده. در بین کمیک های این شرکت مواردی هم وجود داره که به موفقیت نرسیدن و مورد استقبال مردم قرار نگرفتن اما بعضی کمیک های ورتیگو مثل سندمن به شکل عجیبی موفق بودن و به بهترین‌های دنیای کمیک تبدیل شدن.
با ما همراه باشید تا 5 کمیک برتر این شرکت رو ببینیم. 

5. Fables

این کمیک در 150 قسمت ساخته شد که بنظر خیلی ها از ایرادات این کمیک میشه به همین زیادی طولانی بودن اون اشاره کرد. کمیک Fables شروع بسیار خوبی داره و تا نیمه اول داستان بسیار جذاب پیش میره اما بعد از اون اُفت میکنه. در این سری طولانی طیف گستره ای از شخصیت ها وجود داره که از اساطیر یا افسانه های قومی گرفته شدن. Fables با کنار هم قرار دادن این شخصیت های یک داستان حماسی خیلی خوب رو خلق کرده که واقعا ارزش خوندن داره. به طور کلی میشه گفت این کمیک یک مجموعه اکشن با ترکیب اساطیر و موارد سیاسی عجیب و غریبه که مخاطب رو برای مدت نسبتا طولانی سرگرم میکنه.

4. Scalped

به جرئت میشه گفت Scalped یکی از قوی ترین داستان های دنیای کمیکه که تونسته با موفقیت مواردی که قصد گفتن‌شون رو داشته بیان کنه. این کمیک شما رو با خودش همراه میکنه تا داستان رو تا آخر دنبال کنید. از جذابیت های Scalped میشه به شخصیت Dashiell Badhorse اشاره کرد که با شخصیت پردازی عالی مخاطب رو محو خودش میکنه. Dashiell Badhorse حتی با استاندارد آنتی هیرو های ورتیگو هم کاملا متفاوته. Jason Aaron برای این کارکتر شخصیت پردازی پیچیده و جذابی انجام داده و یک نکته خوب دیگه Scalped اینه که به تمام شخصیت ها فرصت درخشش و دیده شدن داده میشه تا مخاطب با همه اونها ارتباط برقرار کنه.

3. Uncle Sam

همه کمیک ها سیاسی نیستن اما بعضی از اونها نگاه سیاسی خیلی جالبی دارن و نکات مفیدی رو در قالب داستان ها کمیک بیان میکنن. یکی از کمیک هایی که میشه گفت بخاطر دیدگاه خاصی که داشته مورد استقبال قرار گرفته عمو سام هستش. این کمیک یک ماجراجویی در ایالات متحده از گذشته تا زمان حال رو بر اساس یک شخصیت روایت میکنه. علاوه بر داستان خوب، این کمیک شامل آرت جذابی هم میشه که وظیفه انجام اون به عهده Alex Ross آرتیست معروف دنیای کمیک بوده. Uncle Sam شخصیت اصلی خودش رو به خوبی با یک شرایط آشفته و پر از مشکلات رو به رو میکنه و باعث شده افراد زیادی با این کمیک ارتباط برقرار کنن و اون تبدیل به یکی از برترین کمیک های ورتیگو بشه.

2. V For Vendetta

در کمپانی ورتیگو بود که آلن مور یکی از شاهکار های خودش رو به دنیا تحویل داد، بله V For Vendetta که بخاطر آلن مور به اوج خودش رسید و تبدیل به یکی از کمیک های تکرار نشدنی جهان شد. جای تعجبی هم نیست با وجود تئوری های سیاسی، طعنه ها و قهرمان ها این کمیک برای تمام مردم جذاب باشه. تاثیر جهانی V For Vendetta بسیار گسترده بوده برای مثال ماسک معروف این مجموعه که تبدیل شد به نماد خیلی چیزها و بخصوص در اینترنت در جاهای بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفت. فیلم V For Vendetta رو هم که حتما دیدید، اگر هم ندیدید پیشنهاد میکنم همین الان برید و اون رو تماشا کنید. 

1. Sandman

خوشبختانه اثری مثل سندمن در دنیای کمیک وجود داره که نشون بده کمیک بوک هم واقعا یک شکل از ادبیات به حساب میاد نه فقط یک سرگرمی ساده، بخصوص برای منتقدان فرهنگی که کمیک رو جزو ادبیات به حساب نمیارن. آثار نیل گیمن بدون شک از عمیق ترین و ارزشمند ترین کتاب‌هایی هستن که تا به حال خلق شدن. سندمن جهان بسیار زیبایی رو برای مخاطب میسازه تا در اون کنار بقیه شخصیت ها مثل لوسیفر و جان کنستانتین زندگی کنه. اگر شما هم از افرادی هستید که به کمیک های ابرقهرمانی علاقه ندارین و یا از اونها خسته شدید پیشنهاد میکنم حتم سراغ سندمن برید تا ببینید دنیای کمیک میتونه فراتر از داستان هایی برای سرگرمی بچها بره.

منبع: CBR


بنظر شما بهترین شخصیت و کمیکی که ورتیگو خلق کره کی و چیه؟


بخوانید:

ترتیب خواندن کمیک های لوسیفر
۵ تا از بدترین دشمنان HELLBOY (پسرجهنمی)
10 کمیک برتر IMAGE COMICS
5 کمیکی که باید تو فاز 5 مارول استفاده بشه
تاثیرگذار ترین رویداد های DC


guest
15 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
دیسی فندوم (حامی هری پاتر)🦇🪵🪨🌗

واچمن کو بدترین مقاله هستش واقعا ؟😡🤬🤬🤬🤬

سجاد شیخیان

دوست عزیز مقاله متعلق به ورتیگو هست نه دیسی واچمن جزو دیسی محسوب میشه

دیسی فندوم (در حال رفتن )🦇🪵🪨🌗

اهان به متن اولیه دقت نکردم ممنون

Gjhf

سلام V For Vendetta مال دی سی هم هست

mobi

سندمن فوق العاده است. به معنای واقعی عالیه

لوکی ( کمپین کشتار هیتر ها ⭐ ) منتظر بازگشت MR.D

بله

حسین صلاحلو

این کمیک هاییکه معرفی کردید رو هیچ سایتی نزاشته اگه میشه خودتون کمیک ها رو تو سایت بزارید

sheikh

کتاب صوتی سندمن هم که امسال استودیو آمازون ضبط کرد فوق‌العاده بود. صداگذاری و شخصیت پردازی و فضای داستان هایی که بیان میشه واقعا عالیه.

Supermanprime13tbsa10

کمیک سندمنو از کجا دانلود کنم؟

ثور لاور

سایت کمیک اسکواد چند تایی ازش گذاشته

محمد

این فیبلز خیلی شاهکاره لطفاً ترجمه کنید

Erfan

پریچر چی پس

امیر ابراهیمی

اونو توی 5 کمیک ترسناک گفته بودیم
https://www.comicon.ir/articles/5-horror-comics/

thanos

خفن ترین شخصیت ورتیگو بنظرم جان کنستانتینه لوسیفر هم خیلی باحاله

CONSTANTINE

کنستانتین تا ابد😐✊