three-jokers

5 نکته کمیک “سه جوکر” که طرفدارها دوست داشتن

مدتی پیش جف جانز و جیسون فابوک دست به خلق یکی از بزرگترین کمیک‌های جوکر و بتمن زدن. این کمیک که با اسم Batman: Three Jokers منتشر شد تونست سروصدای خیلی زیادی به پا کنه چون همونطور از اسم کمیک مشخصه قرار برای اولین بار سه جوکر رو در کنار هم ببینیم و از یک راز بزرگ این شخصیت پرده برداشته بشه. تا قبل از انتشار همه به این کمیک امیدوار بودن و انتظار یک داستان عالی داشتن اما بعد از خواندن اون نظر خیلی از افراد تغییر کرد. بتمن: سه جوکر در سه جلد خلق شد و تحت عنوان Black Label منتشر شد، این کمیک هم مثل خیلی دیگه از عناوین دنیای کمیک نکات مثب و منفی داشت که در این مقاله قرار بریم سراغ ویژگی‌های مثبتش و نگاهی داشته باشیم به چیزهایی از اون که مورد قبول مردم قرار گرفت.

مقاله حاوی اسپول کمیک سه جوکر میباشد، برای خواندن این کمیک با ترجمه فارسی اینجا کلیک کنید.

5 طراحی

با اینکه بحث اصلی برای موفق بودن یا نبودن کمیک سه جوکر بر سر داستان و روایت اونه اما طراحی هم همیشه یکی از بخش‌های مهم هر کمیک بوده و خوشبختانه Jason Fabok به بهترین شکل این کار رو انجام داده. این هنرمند بزرگ دنیای کمیک در این سه جلد به خوبی هنر خودش رو نشون میده، از طراحی هر سه جوکر گرفته تا کاستوم بتمن و بقیه شخصیت‌ها بسیار خوب انجام شده. شاید در مورد داستان نظرات به دو دسته تقسیم بشه اما بر سر زیبایی این کمیک و کاورهای اون همه اتفاق نظر دارن.

4. بت فمیلی

این داستان با اینکه در مورد جوکره و نه یکی بلکه 3 جوکر در داستان حضور دارن، اما روی بت فمیلی هم تمرکز داره که خیلی به داستان کمک کرده. در این کمیک دیدیم که بتمن، بت گرل و ردهود با همکاری هم سعی کردن مقابل سه جوکر قرار بگیرن و جلوی این تهدید رو بگیرن. از نقاط قوت Batman: Three Jokers نقش پررنگ بت گرل و ردهود در کنار هم بود، این که با وجود کارکترهای بزرگی مثل بتمن و سه جوکر نویسنده تصمیم گرفته این زوج رو به مرکز روایت خودش بیاره خیلی خوبه بخصوص با وجود اینکه جیسون تاد و جوکر گذشته‌ای رو با هم داشتن.

3. جیسون تاد و بتمن

جیسون تاد با تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین رابین ها زندگی جدیدی رو شروع کرد اما برای همیشه رابین نبود و بعد از برگشتش تبدیل شد به Red Hood. اگه با این شخصیت آشنا باشید میدونید که خیلی بی رحمه و مشکلات زیادی هم با بتمن داره. همین تضاد بین این دو شخصیت باعث شده داستان هیجان بیشتری داشته باشه. این دو نفر که خیلی با هم مخالفت دارن و راهشون رو از هم جدا کردن حالا باید با هم کار کنن تا جلوی یک دشمن قدیمی رو بگیرن. ماجرای بین اونها صحنه‌های خاطره انگیز و خوبی رو برای کمیک بتمن: سه جوکر خلق کرد که برای مدتی مثلش رو ندیده بودیم.

2. جو چیل

کمیک Batman: Three Jokers فقط روی تاریخچه جوکر متمرکز نبود بلکه به گذشته شوالیه تاریکی هم پرداخت. با اینکه ما بتمن رو به خوبی میشناسیم و در این کمیک انتظار داشتیم که رازهای جوکر برملا بشن اما جف جانز از گذشته بتمن و اتفاقات مهمِ تاریخچه اون هم پرهیز نکرده، اگه این اتفاق می‌افتاد قطعا جای چیزی در داستان خالی بود. جای خالی گذشته بتمن در این کمیک توسط جو چیل پر شده. جوکر در اوج نقشه خودش از جو چیل استفاده کرد و دیدیم که بتمن اون رو از مرگ با اسید نجات داد. حضور این شخصیت که از کارهای خودش پشیمون و ناراحت بود در داستان کمک زیادی به ارتباط برقرار کردن با بتمن کرد و روایت داستان رو هم کامل‌تر کرد.

1. انواع جوکر

جوکر برای چند دهه دشمن بتمن بوده و همیشه با نقشه‌های خودش اون رو مورد آزار قرار میده. این حضور طولانی جوکر در دنیای DC در کمیک‌های مختلف به دست نویسنده‌هایی با افکار متفاوت باعث شده ما انواع جوکر رو بببنیم. کاری که کمیک سه جوکر انجام میده اما متفاوته، اون نمیاد یک جوکر جدید از دیدگاه جف جانز بسازه که با جوکرهای قبلی متفاوت باشه بلکه سه جوکر رو همزمان وارد داستان میکنه. نویسنده‌ها اغلب اوغات مجبورن یک بتمن رو برای داستانشون انتخاب کنن و باید از ویژگی‌هایی که افراد قبل از اونها برای جوکر انتخاب کردن استفاده کنن اما در Batman: Three Jokers ما این فرصت رو داریم که دلقک، کمدین، و جنایتکار رو کنار هم ببنیم که خیلی اتفاق خاصی برای دنیای کمیک به حساب میاد.


شما از کدوم ویژگی کمیک سه جوکر خوشتون اومد؟


بخوانید :

معرفی و بررسی شخصیت بین (bane)
معرفی تمامی شخصیت های فیلم جوخه انتحار ۲۰۲۱
۷ سوالی که جاستیس لیگ زک اسنایدر بی پاسخ گذاشت
کمیک پیشنهادی «سیاره هالک»
10 تغییر MCU که ممکنه تو دنیا کمیک هم خوب باشه

guest
17 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
ماندانا

من بسیار ازین کمیک راضی بودم به نظرم محشر بود
و به نظرم متحد شدن بتمن و ردهود هم واقعادر پیش رفتن داستان نقش مهمی داشت (خیر سرشون متحد شده بودن:/)
(اسپویل)

ولی اخرش وقتی دوتا از جوکر ها میمیرن واقعا ناامید میشم به نظرم باید جور دیگه ای تموم میشد

BATMAM 3000

طراحی عالی بود .
و یکی از نکات خوبش بود .
امیدوارم ادامه اش هم همینطور طراحی خوبی داشته باشه.

A.H.K.Z

طراحی هاش عالی بودن شخصیت ها هم که بنظرم میتونستن نایتوینگ رو هم به داستان بکشونن ولی این کمیک باعث گسترش یافته تر شدن جیسون تاد و جو چیل شد تنها مورد این بود که بنظرم یه مینی سریز 3 قسمتی 50 صفحه ای برای روشن کردن همچین موضوع سختی و پرداختن به حداقل نصف تاریخچه جوکر و بتمن در کنار هم و جوکر تنها و جوکر و شخصیت های دیگه یکم کوتاهه و باعث شد که داستان خیلی سریع و بی آب و تاب بره جلو و نشه از پتانسیل کاملش استفاده کرد. مثلا قبل از منتشر شدن کمیک… بیشتر

sh13

فقط جیسون بقیه اش تو حاشیه بود
فیلم و بازی و انیمیشن و کمیک star wars (فارسی یا انگلیسی )از کجا شروع کنم و بهترینش چیه؟

A.H.K.Z

یکی از نقات قوت دنیای استار وارز اینه که همه اقتباسات در یک دنیا رخ میدن ، یعنی تا حالا یک بار هم ریبیوت نشده یا چندین نمونه و سناریو برای یک حادثه مشخص وجود نداره. بنابراین تمام فیلم ها ، سریال ها ، گیم ها ، انیمیشن ها و کمیک ها به هم متصلن و میشه همه رو به هم ربط داد. پس ارتباط گرفتن باش راحت و سریعه. متاسفانه از کمیک و گیم خبری ندارم چون هیچکودومو نخواندم/بازی نکردم. ولی برای فیلم و سریال ها میتونم بهت کمک کنم. برای دیدن تمام 11 فیلم استار وارز (که تا… بیشتر

sh13

دمت گرم اگه درباره شخصیت های جیسون فردی ،اسلندر من ،مرتال، هیلو،دووم ،گیم و ماسک کمک خواستی بگو بازم دمت گرم

sh13

خدایی هیچکس اینقدر برایم تایپ نکرده بود دمت گرم

A.H.K.Z

قابل نداشت خوشحال شدم که کمک کردم

فقط من فاز اون دو نفری رو که دیس لایک کردنم نمیفهمم ، خب اگه اطلاعات غلط دادم (که ندادم) بگید ، یعنی اصلاح کنید
به کسی یا چیزیم که توهین نکردم. کردم؟

MASTERYOU

من خوشم اومد از کمیک ولی 2 تا مشکل داشتم باهاش.
یکی اینکه نایتوینگ نبود.
یکی هم داستانش.من منتظر یه داستان خفن تر بودم.

ماندانا

۱_نایتوینگ تو سرش تیر خورده بود(گه اشتباه میکنم بگید)

۲_تو تنها نیستی هممون انتظار داستان خیلی خیلی خفن تری داشتیم (هرچند همینم خوب بود)

Mani.s.j

من با همه‌شون موافقم.
یه کمیک خیلی خوب بود.
طراحیشم عالی بود.

مسعود

من اولین بار بود که تصویرسازی های جیسون فبوک رو دیدم و به نظرم عالی هستن ، آناتومی رو خیلی زیبا و با جزئیات کار میکنه ، از داستان هم لذت بردم ، ممنون که ترجمش کردین

پوچ

ویژگی جالبه دیگه ای که داشت این بود که در عین بر ملا کردن خیلی از اتفاقا مثل وجود داشتن سه جوکر کلی مسئله ی جدید هم به وجود آورد مثل اینکه کدوم جوکر جوکر اصلی بود یا اینکه بتمن از کجا خانواده جوکر رو میشناخت یا چرا به جوکر گفته بودند که خانواده اش مرده (کیلینگ جوک).

Mahdiar@venom

البته معلوم شد کدوم اصلیه

Nightwing

من به شخصه از این کمیک خوشم نیومد .

علی استیری

اره واقعا کمیک محشری بود.