سلاح های تور

سلاح های Thor در دنیای کمیک

معرفی 5 سلاح تور

تور یکی از قوی ترین انتقام جویان و شخصیت های ماروله که بخاطر تم اساطیری شخصیت و داستانش همیشه با سلاح های باستانی و فوق هم سروکار داشته که مربوط به ازگارد میشدن یا دوارف ها اونارو ساخته بودن .توی دنیای سینمایی مارول ما شاهد شکسته شدن میولنیر توی فیلم تور رگناروک بودیم و بعد از اون توی فیلم اینفیتی وار تور صاحب سلاح جدیدش یعنی استورم بریکر شد ، توی دنیای کمیک هم این اتفاق افتاده ولی بیشتر از یک سلاح بوده .

با معرفی سلاح های Thor در دنیای کمیک همراه کامیکان باشید .

5- آلتیمیت میولنیر / Ultimate Mjolnir

کمیک آلتیمیت تور بسیار کمیک عجیبی بود هم خود توی و هم سلاحش یعنی بر خلاف نسخه اصلی میولنیر این سلاح باستانی نیست و ساخته دست انساها است همینطور خود تور هم معلوم نیس در این کمیک خدا است یا یک انسان با قدرت فوق طبیعی . التیمیت میولنیر با استفاده از تکنولوژی زمینی ساخته شده است و از لحاظ ظاهری هم هیچ شباهتی به میولنیر ندارد و بیشتر شبیه استورم بریکر است .



4- یارن بی یورن / Jarnbjorn

یارن بی یورن سلاحی است که تور قبل از اینکه میولنیر را به دست بگیرد از آن استفاده می کرد و در جنگ های زیادی آن را به همراه داشته است و وقتی هم که لیاقت بلند کردن چکش خودش را از دست داد دوباره از یارن بی یورن استفاده کرد با اینکه این تبر توانایی های میولنیر مثل پرواز و کنترل رعد و برق را به تور نمی داد اما باز هم سلاحی افسانه ای بود که توانایی شکست سلستیال ها را هم داشت .

اتفاق جالب و تلخی که برا تور در استفاده از آن افتاد این بود که در نبرد او با ملکیث این تبر به دست ملکیث افتاد و او با همین تبر دست تور را قطع کرد که نشان دهنده قدرت زیاد یارن بی یورن است که می تواند دست یک خدا را قطع کند این اتفاق به این دلیل برای تور افتاد که قبلا سلاحی داشت که هیچکس توانایی بلند کردن آن را نداشت اما یارن بی یورن اینطور نبود و آن را از دست داد .



3- چکش طلایی / Golden Hammer

بعد از اینکه تور لیاقتشو از دست میده مدتی از Jarnbjorn استفاده کرد اما سلاح اصلی تور چکش بوده و توی جنگیدن با اون مهارت بیشتری داره برای همین از دورف ها همون کوتله های آهنگر که یک دست طلایی براش ساختن می خاد که یک چکش طلایی هم بسازن که توی کمیک THOR 2018 دیدیمش ولی متاسفانه این سلاح توی نبر تور با جاگرنات شکست و باز هم برای تور چکش های دیگه ای فرستاده شد تا تونست با یکی از اونها دندون جاگرنات رو بشکنه توی این مدت تور هر مدل چکشی رو که می خواست براش از طرف کوتوله ها فرستاده می شد ولی هیچکدوم به اندازه میولنیر استقامت نداشتن .



2- میولنیر / Mjolnir

و بالاخره سلاحی که تور از همه بیشتر ازش استفاده کرده میولنیر ، همراه قدیمی کمیک های تور که برای مدت زیادی قویترین سلاح مارول بود .چیز های زیادی هست که این سلاح افسانه ای رو از بقیه خاص تر میکنه مثل جنس فلزی که داره ( uru ) و از همه مهمتر طلسمی که اودین روی اون گزاشت که فقط کسایی که لایق هستن بتونن بلندش کنن . این سلاح تور خودش مثل شخصیت ها دارای خط داستانی هست از وقتی که اودین رو داشته تا بدست تور میرسه و بعد از بی لیاقت شدنش به جین فاستر می رسه و در آخر که در کمیک جنگ قلمروها دوباره تور اصلی موفق به بلند کردن اون میشه .



1- استورم بریکر / Stormbreaker

توی دنیای کمیک تور زیاد از استورم بریکر استفاده نکرده و این سلاح بیشتر به بتا ری بیل تعلق داشته . بتا که یک شخصیت فضاییه و قهرمانم هست توی یک سوئ تفاهم با تور وارد جنگ میشه توی نبرد موفق میشه میلنیر رو بلند کنه و نشون بده که لیاقت داره و صاحب قدرت تور میشه به همین دلیل اودین به بتا و پسرش میگه برای داشتن میولنیر و قدرت اون باید تا اخرین نفس بجنگین ، توی این نبرد بتا ری بیل موفق میشه تور رو شکست بده ولی جون تور رو نجات میده و پیمان برادری باهاش میبنده اودین هم که این رو میبینه استورم بریکر سلاح طلایی ساخته شده توسط ایتری رو بهش میده.

منبع: CBR


امیدوارم از معرفی سلاح های Thor در دنیای کمیک لذت برده باشید


بخوانید:

برترین سریال های دیسی
برترین سریال های مارول
۵ نسخه قدرتمند از تور
۱۰ ویلن برتر دیسی
معرفی جین فاستر


guest
4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمیترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه کامنت ها
جیسون تاد(نریمان سابق)

شمشیر اودین کو؟

امین شیخ

سلام
ممنون از مقاله خوبتون واقعا عالی بود .
فقط ببخشید تو شماره 5 خط اول تور رو اشتباهی نوشتید توی
5- آلتیمیت میولنیر / Ultimate Mjolnir
کمیک آلتیمیت تور بسیار کمیک عجیبی بود هم خود توی و هم سلاحش یعنی بر خلاف نسخه اصلی میولنیر این سلاح باستانی نیست

Mmm

بنظرم اگه استرم بریکر توی mcu کمیکی ساخته میشد اون فیلم بدترین فیلم مارول میشد استورم بریکر هم حتی به نسخه ی کمیکیش هم شبیه نیست و به میولنیر التیمیت شبیه و این خیلی خوبه و درباره ی دنیای التیمیت تکنولوژی اونجا خیلی رواج داره و راینوی اون هم رباتی هستش
تور قبل از اینکه میولنیر رو داشته باشه با یه تبر میجنگیده

Last edited 2 سال گذشته by Mmm
شرلوک هلمز

تبرم اومده یارن بی یورن